Autor Tema: Ljubljanica brod za bledsko jezero  (Pročitano 13937 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Ljubljanica brod za bledsko jezero
« poslato: 14, 04, 2012, 13:56:43 posle podne »
Pogledajte sta su ljudi napravili za turisticke ture po bledskom jezeru.



Specifikacija sa ovog priloga :
L=10m   B=4,4m  tezina 7,5 t  kapacitet: 48putnika i 2 clana posade

Utrosak materijala:

7m3 punog drveta Arisc (pinancea)
350m2 spera
15 000 km vijaka
50 L poliuretanske boje
55 kg epoksi lepka
40 kg poliuretanskog lepka
500 m zice
27 L alkalnog laka
80 m2 platna fiberglas
3 500 radnih sati

Tehnika gradnje je "ufircaj i zalepi" (stitch and glue) gde se iskrojeni elementi od spera "fircaju tj. prosivaju zicom, pa onda lepe uz pustanje struje od 12V. Koriscena je i tehnika laminiranja sperploce koju mozete videti kod nas  u Srbiji na vise gradjevina, gde je koriscena za konstrukciju nosecih elemena u sportskim halam i hotelima. npr. Hotel "Lepenski vir"

Izgleda funkcionalno i lepo.

 Potpuno se uklapa u ambijent , postujuci tradiciju plovidbe po tom planinskom jezeru.

Pozdrv iz Sidneja.

Van mreže Pingvin44

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 261
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #1 poslato: 14, 04, 2012, 14:07:42 posle podne »
http://www.lakercraft.com/
Eto šta Slovenci rade dok se mi ovde raspravljamo koja je crkva poštenija i koji kalendar valjaniji.
 hi

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #2 poslato: 14, 04, 2012, 18:03:05 posle podne »
Ako podjemo od reci Howard Barnesa –

“This man is more than a boat builders. He’s an artist with wood”
(Taj covek je vise od  camcograditelja. On je umetnik sa drvetom)

Mi imamo majstore za drvene camce, nama nedostaju oni koji su ucinili korak vise
da bi postali umetnici sa drvetom.

Van mreže dugamm

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 179
  • Pol: Muškarac
  • BULKA , BG-626E ,Marina "Ada Ciganlija"
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #3 poslato: 14, 04, 2012, 18:44:24 posle podne »
Ova specifikacija materijala mi lici kao da je bila JAVNA NABAVKA
Ploviti se mora , ziveti ne !

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #4 poslato: 14, 04, 2012, 21:57:29 posle podne »
Pustanje struje??????????????????? kako , sta kud , zasto ????????????//
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #5 poslato: 14, 04, 2012, 23:03:19 posle podne »
Kada se brod "ufirca" , bakarnom zicom koja je, kao sto znamo, dobar provodnik. Zaliju se svi spojevi, spojla i iznutra poliuretanskim lepkom, pa se onda "pusti" struja , te se tako lepak polimerizuje momentalno i spoj bude solidan i jak.

Poljo, ovo je informacija samo za tebe, nemoj nikome da kazes....

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #6 poslato: 14, 04, 2012, 23:25:16 posle podne »
"Nasi majstori" za drvene camce si tradicionalno iz sela Provo. Geneza njihovog majstroluka ide od pravljenja "poslednjih" sanduka....jbg, tuzno ali istinito....oni su uspeli jedini nas "autohtoni" camac koji se zove APATINAC i pravijen je  za alase sa "jakog" Dunava  od Apatina do Negotina, da pretvore u karikaturu. Ima i to svoje objasnjenje... pitomom Savom moze da plovi sta hoces.

 Jos kasnije smo dobili "smederevac" , ne sporet nego camac koi svoje linije i formu duguje pre svega potrebama dunavske naftne industrije i embargu.

SHIKLJA je najlepsi drveni camac koji je napravljen na nasim vodama. Lepe elegantne linije pogodne za veslanje " na krmicu". Jos iz vremena pre nego sto smo dobacili do Tomosa, Sigala, Veteroka,. Pente , Dzonsona

Voleo bih da znam ko kod nas pravi drvene camce ili bilo koja plovila od drveta. Hvala unapred na informaciji.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #7 poslato: 14, 04, 2012, 23:40:22 posle podne »
Kako sam ja jedno neuko stvorenje . Svakog dana covjek po nesto nauci . Hvala
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #8 poslato: 15, 04, 2012, 05:39:20 pre podne »
Zice se posle smirglanja utope u spoj i vise se ne vide nit' se spominju.

Kazu ljudi da je taj spoj jaci nego ostali deo cele konstrukcije broda, nesto kao sto celicni brod nece puci na varu, neko pored ali iz drugog razloga.

 Mozda bi bilo  interesantno da neko pomnozi one cifre iz specifikacije, iako su "kao javna nabavka", sa cenama u Srbiji.
Posle dodavanja troskova hale, dizalice itd, dobili bi cenu tog brodica.

Ici cu ove godine da vidim taj brodic, pa cu postaviti fotose ovde. Narocito me zanima kako je resen WC na tom brodicu.
Buka  vanbrodskih motora je prigusena krmenom platformom koja je masivna . Taj momenat je vazan za udobnost turista.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #9 poslato: 15, 04, 2012, 08:08:11 pre podne »
....
Voleo bih da znam ko kod nas pravi drvene camce ili bilo koja plovila od drveta. Hvala unapred na informaciji.

Ima njih sigurno više. Evo ovde oglas jednog od proizvodjača:
http://www.kupujemprodajem.com/Novi-Drveni-Camci-436911-oglas.htm?filter_id=5769732
Aleksandar, Beograd
Telefon 063 536 554
   
Izrada drveni  camaca od hrasta,   bora, jelovine, crvene vrbe(egije-rebra camca su uvek od hrastovine kao i prednje i zadnje zrcalo) . Duzine čamaca su od 3-6 metara, u patosu 1m a gornja sirina 135. Camci su visestruko zasticeni od spoljasnji uticaja i odmah spremni za vodu! Svaka vrsta dogovora oko izgradnje moguca. Cene su od 180e(za najmamji camac od 3m) pa navise. camac od 4m kosta 240e, od 5m kosta 320e a od 6m 380e. Pravimo camce duze od 25god! Dostavljamo na adresu! 

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #10 poslato: 15, 04, 2012, 23:08:31 posle podne »
Kada se brod "ufirca" , bakarnom zicom koja je, kao sto znamo, dobar provodnik. Zaliju se svi spojevi, spojla i iznutra poliuretanskim lepkom, pa se onda "pusti" struja , te se tako lepak polimerizuje momentalno i spoj bude solidan i jak.

Poljo, ovo je informacija samo za tebe, nemoj nikome da kazes....

APCA, svaka cast za post o Ljubljanica boat, ali ovakve gluposti(citat) ne bi trebalo objavljivati na forumu, pa cak i u sali.

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #11 poslato: 18, 04, 2012, 02:52:44 pre podne »
Znas li ti Boro da ubacis relevantne podatke u onu specifikaciju, da dobijemo CENU kostanja u Srbiji?

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #12 poslato: 18, 04, 2012, 14:42:37 posle podne »
Za ,,Ljubljanica boat" prema datoj specifikaciji ukupna cena materijala(bez opreme i bez žice) iznosi oko 15-16.000 eur. Žica je korišćena za izradu električne instalacije, između ostalog i ozvučenje. Koliko košta dizajn i 3.500 sati rada, znaju samo ovo troje sjajnih mladih ljudi sa slike.
Prema fotografijama, tehnologija izrade trupa broda je klasična(tradicionalna). Oplata trupa nije rađena metodom stitch&glue nego COLD-MOLDED WOOD/EPOXY PLANKING (na hladno oblikovano drvo). Prvi i drugi sloj su konstruktivni, od unakrsno leplljenih traka špera ili drvenog masiva a treći(završni sloj) je takođe od traka i ima dekorativnu funkciju.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #13 poslato: 18, 04, 2012, 17:00:49 posle podne »
Zasto mislite da ovako nesto nemoze da se napravi i kod nas?Dajte dovoljno novca Peri Garminu i ekipi i dobicete nesto vrlo slicno!!Namerno necu da kazem bolje!! Kod nas , kao i uvek  je presudan finansijski momenat. Racunam , po Borinoj matematici da ta ladja kosta oko 30 000 eura pa vas pitam ko je ovde spreman i voljan da napravi slicanu ladju Ljubljanici? Po meni niko!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Ljubljanica brod za bledsko jezero
« Odgovor #14 poslato: 18, 04, 2012, 17:43:07 posle podne »
Brodić je prelep!  llll clap

 114 hi