Autor Tema: Vilin Konjic  (Pročitano 83710 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #60 poslato: 22, 05, 2012, 14:06:53 posle podne »
ruznoca je subjektivna stvar.... ono sto je bitno jeste da sam ja hteo siklju ali sa boljim performansama nego sto ih domace siklje imaju ...

-stabilnost
-jacina na talasima
-upravljivost

ovaj camac po pricama na internetu (onih koji su ga vec napravili  i koriste ga) sve to ima...

recimo prednosti u odnosu na obicne siklje pocev od metalnih pa do klasicnih domacih (dunas, premix, tri princeze)

-V pramac : ni jedan domaci proizvodjac ne zeli da radi V pramac jer ga je jako malo teze uraditi  , sa V pramcem dobijate vecu upravljivost, razgrtanje talasa, nema vise lupanja u talase i zvakanja camca i slicnih zezancija...

- Sirok taban mali gaz , iako bi se zbog sirine cinilo da camac ne moze da postigne vece brzine ovaj camac to nadopunjuje malim gazom i V pramcem tako da mu je potrebno jako malo snage da izglisira ...

-Stabilnost koju ima u odnosu na bilo koju domacu siklju je nemerljiva... pogledajte gde su mu stolice na donjim slikama... da vidimo bilo koji camac u domacoj radinosti da ima tu stabilnost... naravno na to utice sirina tabana , gaz i V pramac koji ce da ublazi svaki talas koji dolazi a ne kao kod siklje koja ce se propinjati na svaki talas...

camac je pravljen za lovce i ribolovce, ako mislite da lovcu koji gadja patku treba nestabilan camac grdno se varate...

mozda je vreme da malo izadjemo iz zacaranog kruga siklji kakve su pravili nasi preci, nemam ja nista protiv takvih camaca volim tradiciju, ali mnogo se napredovalo u zadnjih 100 godina....

evo par slika... za razliku od ovih americkih fora sa stolicama meni ce camac biti skroz otvoren sa vise mesta za sedenje , samopraznecim kokpitom i jos par stvari ... naravno sve je to u projektu od koga ne odstupamo i na tome se posebno zahvaljujem Bori sto ni u jednom momentu nije hteo da nesto drugacije uradi nego sto projekat kaze... evo trenutno malo stagniramo dok ja nadjem odgovarajuce zavrtnje za drvo , al ebaga stegao me posao i obaveze... al sutra pazarim , saljem i nastavljamo sa radovima :)

a mozda ce Bora dok ceka mene krenuti da radi i Optimist pa mozete videti i kako ide izgradnja malog Optimista za Damjana :)

Evo ih slike kako izgleda gotov camac...












Van mreže Pingvin44

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 261
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #61 poslato: 22, 05, 2012, 14:12:59 posle podne »
Ne rece koja mu je tezina i koji motor planiras?

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #62 poslato: 22, 05, 2012, 14:23:59 posle podne »
Sve si ti to lepo sročio.Ovakav čamac po mom shvatanju apsolutno nije za Dunav.Nemoj mi samo reći da ovakva izvedba pramca neće praviti problem pri talasima ,koji čak i nemoraju biti veliki.Čelo pramca će udarati u talase prilikom poniranja na talasima.Ukoliko se ispostavi da nisam u pravu,definitivno ću se bataliti nautike.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #63 poslato: 22, 05, 2012, 14:55:06 posle podne »
Sve si ti to lepo sročio.Ovakav čamac po mom shvatanju apsolutno nije za Dunav.Nemoj mi samo reći da ovakva izvedba pramca neće praviti problem pri talasima ,koji čak i nemoraju biti veliki.Čelo pramca će udarati u talase prilikom poniranja na talasima.Ukoliko se ispostavi da nisam u pravu,definitivno ću se bataliti nautike.

ja ne znam ali cuo sam da talasi na dunavu idu do 5 metara, najvece koje sam ja video su 50 cm po kosavi od 70 km na sat ....
ujedno vecina siklji kad naidju na talase krenu da idu polako jer im smeta udaranje... kod ovog camca je malo drugacije....

pogledja ovaj video i videces sa koliko gasa ti propinjes camac.... ok nije isto korito ali je dovoljno slicno


Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #64 poslato: 22, 05, 2012, 15:04:39 posle podne »
Čujemo se, kad sa tim čamcem , zaploviš dunavom .Zamišljam situaciju kada se mimoilaziš sa duletovim azimutom koji je podigao talasčić od 15-20cm.E sad ako ćeš ga stalno voziti tako da bude u propinjanju , onda nemam zamjerke.A baš bih voleo da prisustvujem mimoilaženju sa recimo belom lađom, ili Saletovim Zekom.Čisto da proverim svoja razmišljanja gli

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #65 poslato: 22, 05, 2012, 15:06:18 posle podne »
Ако могу и ја да упаднем ...

Мени се чини да ће на малим таласима овај прамац бити сасвим ок. Шта више, можда се чак покаже бољим од класичног "V" прамца. Мислим да је замисао оваквог прамца да разбија мале таласе и око корита ствара слој аеризоване воде (што би теоретски требало да смањи вискозно трење). Било како било, све ће бити у реду докле год прамац успева да разбија таласе ... на већим таласима, бојим се да је Ика у праву - има да ти диже прамац у небеса.

Уосталом још мало па ће и прве пробе па ће се видети.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #66 poslato: 22, 05, 2012, 16:35:41 posle podne »
Уосталом још мало па ће и прве пробе па ће се видети.
zovemo duleta da ore azimutom pa cemo probamo na 10/20/40 km na sat... ja sam uvek raspolozen da testiramo ...
ako se ispostavi da ima problem na vecim talasima (moze da se desi ) nikakav problem da se to V jos malo nakalemi na gore i unapred...

po mom misljenju i onom sto sam video na youtube video prilozima svaki jon boat se malo propne i onda drzi neku visinu koja je sasvim dovoljna...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #67 poslato: 22, 05, 2012, 16:36:17 posle podne »
a momak koji ga je napravio i ima ga kaze sledece:

Boat handles well, will slide some on fast, big turns but that's just the nature of the flat bottom. Rides pretty good in waves and is a very dry boat in most conditions. There is no perfect boat but this Dragonfly suits my needs very well.

Upraviljvost je dobra, malo proklizava pri vecim brzinama i velikim okretima ali to je ipak u priordi brodova sa ravnim dnom. Talase priliscno dobro "jase" a ujedno je i jako "suv" brod u vecini uslova. Ne postoji savrsen camac ali ovaj DragonFLy zadovoljava moje potrebe

http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972a.html

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #68 poslato: 22, 05, 2012, 18:02:24 posle podne »
Ma tebi je bitno da mozes da ga vozis ko tranvaj u oba   pravca posto imas problem sa manevrisanjem...
Samo prebacis motor ili cak i vozis sa dva (jedan napred a drugi pozadi) i milina... 25648

Na mreži mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #69 poslato: 22, 05, 2012, 18:26:26 posle podne »

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #70 poslato: 22, 05, 2012, 20:04:04 posle podne »
-V pramac : ni jedan domaci proizvodjac ne zeli da radi V pramac jer ga je jako malo teze uraditi  , sa V pramcem dobijate vecu upravljivost, razgrtanje talasa, nema vise lupanja u talase i zvakanja camca i slicnih zezancija...

Rade se čamci sa V pramcem, ako vama nisu poznati ne znači da ne postoje.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #71 poslato: 22, 05, 2012, 20:18:46 posle podne »
@ mossi-
e ovo je već nešto što zahteva projekat iz amerike. thumbup

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #72 poslato: 22, 05, 2012, 21:20:32 posle podne »
Ocigledno je da je korito ovog camca uspesna kombinacija tabanasa(siklje) i gliserskog ,,V" korita. Kad kazem uspesna kombinacija, mislim na to da ako se ovo korito dobro pokazalo na unutrasnjim vodama u Americi, bi ce dobro i u Srbiji, bez obzira na to da li neko voli ili ne voli Ameriku.
Konfiguracija camca je za nas neobicna jer se u srednjoj trecini nalazi kokpit sa upravljackom konzolom i tri sedista a na prednjoj i zadnjoj trecini su palube ispod kojih se nalaze boksovi za smestaj lovackog ili ribolovackog pribora, kamp opreme i dr. Na palubama se svakako moze sedeti ili suncati a ispod u boksovima se nalazi oprema koja je zasticena od vremenskih uticaja.
Ovo je za Americka merila prvenstveno lovacko-ribilovacki camac, a za nase uslove se moze reci da je to univerzlni camac, sa boljim plovnim karakteristikama od klasicnih tabanasa(siklji) koji istovremeno pruza komfornije uslove koriscenja.
Ovaj camac se gradi od kompozitnog materijala, drveta (vodootpornog spera) sa epoksidnom smolom i fiberglas platnom, pri cemu ostaje utisak posebnog zadovoljstva koje pruzaju plovila od drveta, koji ne mogu pruziti plovila od metala i plastike.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #73 poslato: 22, 05, 2012, 21:41:05 posle podne »
Sreća te nam svima bog dade čime da razmišljamo.Nekom više nekom manje, al sa svojim moždanim vijugama , nemogu da svarim pohvale za plovni sanduk koji za svoj pogon koristi 90 hp.
Ameri upravo imaju taj problem, što sve nadoknađuju snagom.Svaki mrtvački sanduk bi sa 90hp imao makar približne plovne karakteristike kao i njihovi Jon boat.Da je kojim slučajem Jon boat, predstavljen kao Ruski proizvod , većina bi reagovala u stilu ;; šta drugo od rusa očekivati,; ovako od amera to ispada vrhunac projektovanja plovila.
Na čamce tih gabarita , te težine po mom shvatanju je perverzija stavljati motore koje oni stavljaju.
No možda me bog neobdari dovoljnom količinom moždanih vijuga , pa bih ja uvek pre odabrao Budensovu šiklju sa domaćim dizajnom ma koliko on bio sporiji od dotičnog dragon flaja.
Baš bih voleo da na Budensovu šiklju nakačimo 90 hp  pa da uporedimo učinak sa letećim zmajem ( pre đavolom)

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Vilin Konjic
« Odgovor #74 poslato: 22, 05, 2012, 23:29:08 posle podne »
 roll4

E, al' sa ovim možeš da se PARKIRAŠ u ladovinu.... 25648 kgk clap
Deda Zoran