E, ovako treba... > Nautička industrija

Нова технологија за бродове

(1/2) > >>

Профа:
Највећи свјетски бродови на путу су да постану још већи и ефикаснији, захваљујући дивовским инжењерским пројектима и новом систему смањења трења у пловидби, помоћу струје зрачних мјехурића која окружује труп брода.

Како се Панамски канал темељно обнавља и проширује на 49 метара, отвара се ново раздобље у бродоградњи.Истовремено је поморским инжењерима пружена прилика да почну с потпуно новим дизајном бродова.

Једна од технологија које највише обећава је тзв. ваздушно подмазивање – струја ваздушних мјехурића која окружује подводни дио брода, смањујући трење и штедећи гориво.

Струјањем ваздука одвојила би се вода од металне оплате брода, а како је плин мање густоће од течности, смањило би се трење, рекао је проф. Steven Ceccio, с одјела за поморску архитектуру и инжењеринг, америчког универзитета Мицхиган.

У пракси би то значило да би дување ваздуха кроз рупе на оплати брода дјеловало као мазиво између пловила и воде, смањујући трење за до 80 посто. Ријеч је о замисли која постоји већ дуже вријеме, а руски научници су је испитивали 60-их и 70-их година 20. вијека.

Систем отвора на равном дну брода повезаних с компресором на палуби, само је дио нове технологије, која тражи пуно усавршавања, јер да би брод клизио на подводном зрачном јастуку, потребне су и измјене на облику трупа и на погону.

Јапански индустријски конгломерат Mitsubishi недавно је почео комерцијализовати нову технологију називајући је “Mitsubishijev систем ваздушног подмазивања”, а пробне пловидбе су показале 10 посто мање емисије CO2, док рачунарске симулације говоре да је могуће смањити емисију за 35 посто.

                                                                                                                                                                       Извор:http://www.svijetokonas.net

Vuk:
To sam mehurićima oko trupa je predlagao moj drug pre 10 god. ali nikad nije uspeo da ga izvede. Razmišljanje je bilo da uduvava nekako vazduh ispod korita ali je sve to ostalo kao njegova ideja i nikad je nije sproveo u delo. Eto ipak su inženjeri uspeli!

Kapetan:

sale.m79:
Ruska torpeda su duplo brza od drugih na tu foru.

Kapetan:
ovo ima prednosti u momentu dok se ne izglisira, jer se vreme izbacivanja smanjuje ...
a za deplasmance mislim da bi bila skuplja dara nego mera da se gura vazduh ispod njih .... to bi onda postao hovercraft :)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju