Autor Tema: Нова технологија за бродове  (Pročitano 4821 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Нова технологија за бродове
« poslato: 06, 04, 2012, 10:06:36 pre podne »
Највећи свјетски бродови на путу су да постану још већи и ефикаснији, захваљујући дивовским инжењерским пројектима и новом систему смањења трења у пловидби, помоћу струје зрачних мјехурића која окружује труп брода.

Како се Панамски канал темељно обнавља и проширује на 49 метара, отвара се ново раздобље у бродоградњи.Истовремено је поморским инжењерима пружена прилика да почну с потпуно новим дизајном бродова.

Једна од технологија које највише обећава је тзв. ваздушно подмазивање – струја ваздушних мјехурића која окружује подводни дио брода, смањујући трење и штедећи гориво.

Струјањем ваздука одвојила би се вода од металне оплате брода, а како је плин мање густоће од течности, смањило би се трење, рекао је проф. Steven Ceccio, с одјела за поморску архитектуру и инжењеринг, америчког универзитета Мицхиган.

У пракси би то значило да би дување ваздуха кроз рупе на оплати брода дјеловало као мазиво између пловила и воде, смањујући трење за до 80 посто. Ријеч је о замисли која постоји већ дуже вријеме, а руски научници су је испитивали 60-их и 70-их година 20. вијека.

Систем отвора на равном дну брода повезаних с компресором на палуби, само је дио нове технологије, која тражи пуно усавршавања, јер да би брод клизио на подводном зрачном јастуку, потребне су и измјене на облику трупа и на погону.

Јапански индустријски конгломерат Mitsubishi недавно је почео комерцијализовати нову технологију називајући је “Mitsubishijev систем ваздушног подмазивања”, а пробне пловидбе су показале 10 посто мање емисије CO2, док рачунарске симулације говоре да је могуће смањити емисију за 35 посто.

                                                                                                                                                                       Извор:http://www.svijetokonas.net
Профа

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Нова технологија за бродове
« Odgovor #1 poslato: 06, 04, 2012, 18:38:53 posle podne »
To sam mehurićima oko trupa je predlagao moj drug pre 10 god. ali nikad nije uspeo da ga izvede. Razmišljanje je bilo da uduvava nekako vazduh ispod korita ali je sve to ostalo kao njegova ideja i nikad je nije sproveo u delo. Eto ipak su inženjeri uspeli!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Нова технологија за бродове
« Odgovor #2 poslato: 30, 11, 2012, 19:17:48 posle podne »

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Нова технологија за бродове
« Odgovor #3 poslato: 30, 11, 2012, 19:47:19 posle podne »
Ruska torpeda su duplo brza od drugih na tu foru.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Нова технологија за бродове
« Odgovor #4 poslato: 01, 12, 2012, 10:21:08 pre podne »
ovo ima prednosti u momentu dok se ne izglisira, jer se vreme izbacivanja smanjuje ...
a za deplasmance mislim da bi bila skuplja dara nego mera da se gura vazduh ispod njih .... to bi onda postao hovercraft :)

Van mreže nijah

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 98
  • Brod tip: Pasara Dalmatinka
  • Marina: AJK
  • Veličina: 6m
Odg: Нова технологија за бродове
« Odgovor #5 poslato: 01, 12, 2012, 13:27:23 posle podne »
Trenje je primarna komponenta otpora kretanju broda.

Fora sa ubacivanjem vazduha je da bi se smanjila okvasena povrsina, tj povrsina koja je u dodiru sa vodom.
Sto je manja okvasena povrsina to je manje trenje.

Takvih varijanti ima vise, ovo je samo jedna od njih.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Нова технологија за бродове
« Odgovor #6 poslato: 01, 12, 2012, 18:45:01 posle podne »
Ta "nova" tehnologija je stara 100 godina ...

Ima jedna jako zanimljiva priča o liku koji se zvao Albert Hickman i njegovim čamcima tipa "Sea Sled". Sea Sled ne liči ni na šta što ste ikada videli ali koristi upravo ovaj efekat - korito praktično klizi preko aerizovane vode prepune mehurića vazduha. Zato je ovaj tip korita ubedljivo najefikasniji od svih, uključujući i moderna korita trkačkih čamaca. Sem efikasnosti, odlikuje ga i velika stabilnost a pošto praktično klizi preko talasa može da se vozi po prilično nemirnom moru.

Prvi put kada je avion poleteo sa broda, poleteo je sa "Sea Sled"-a. Prvi "surface piercing" propeleri na svetu su ugrađeni u ovo korito ... da ne tupim previše, ko hoće da čita ima vrlo lepa priča na http://spoonercentral.com/knappseasleds/sled.html