Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 81687 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #90 poslato: 04, 02, 2013, 16:37:12 posle podne »
Jesi video kako ide :) a motor ako se ne varam ima 77 Nm obrtnog momenta sto je u sustini jako malo. http://rebirthauto.com/kostov_k11-250-dc-motor.aspx
E sad mozda je taj moment na 5500 o/min i u sustini je dovoljan da odrzava brzinu, ali zato pri startu mu  oops kevu. Nisam citao kolika mu je autonomija ali mislim da nije daleko manja kao da koristi benzin :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #91 poslato: 04, 02, 2013, 17:16:25 posle podne »
Pa on izadje iz vode za 2 sekunde. Ne verujem da je to mogao za 5 sa motorom od 130 HP.

Na frekventnom regulatoru moze da se nasteluje da motor od potezanja rucice na maksimum do pune brzine dostigne za 2sec ili 20sec, minut, koliko zelis, a isto tako i za koje vreme da stane, a to vreme je nezavisno od vremena dostizanja maksimalne brzine.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #92 poslato: 04, 02, 2013, 17:24:04 posle podne »
Ovo je vazno:
dodatnim hladjenjem motor razvija snagu 44kW na 250V jednosmernog napona

Kostov's 11" 250V motor. Has interpoles and is rated for 5500 RPM, dutycycle output 44 kW with no extra cooling.

Mada bih ja pre stavio trofazni!


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #93 poslato: 04, 02, 2013, 17:46:06 posle podne »
Ovo je drugi sistem
Baterije su 48V a DC/DC inverterom podize napon do 300V.

Vidi se da glisira pod naponom 266V i dostize brzinu od 45km/h, a sa 293V postize 50km/h. Napon baterija je u toku voznje pao na 41,77V a uvece kad se vrati napon je pao na 37,11V.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #94 poslato: 04, 02, 2013, 18:14:12 posle podne »
Stvarno, nisam obratio paznju sta je izlaz a sta ulaz. Sad mi tek nije jasno sta je. Punjac nije. A parametre sam "citao" sa snimka. Jedino, posto pokazuje napon sa predzankom minus, mozda ovaj uredjaj moze da se "okrene" da ulaz bude izlaz a izlaz da je ulaz.
Ne vidi se bas najbolje sta je tacno koristio.

Sad sam pogledao na njihovom sajtu, instalirani napon baterija je 313,5 V a na snimku instrument pokazuje pored napona pod kojim vozi i neki drugi napon koji je u intervalu od 37 do 48V.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #95 poslato: 04, 02, 2013, 19:32:26 posle podne »
Da, bas to. Da bi ravnomerno praznio ceo paket baterija, da se ne desi da prazni samo nekoliko celija. Na ovaj nacin ima pun kapacitet svih baterija.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #97 poslato: 05, 02, 2013, 12:57:58 posle podne »
oce meni neko da izracuna koliko bi mene kostalo da jedriica bude elektro ?

evo ih podaci :

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3977


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #98 poslato: 05, 02, 2013, 13:17:07 posle podne »
Izračunaj sam. Pismen si, hvala Bogu. stri

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #99 poslato: 05, 02, 2013, 14:09:43 posle podne »
pa da kad bih znao sta mi treba... znam samo da mi se svidja azipod :)

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #100 poslato: 05, 02, 2013, 15:01:39 posle podne »
Ovo je mera za Novusov i za moj brod
http://www.tema.hr/storage/pdf/TEMA-WIA345.pdf
Autonomija 14 h ,taman od BG do Titela i još ostaje da odgledamo neki crtać

Van mreže Luka TEMA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • Pol: Muškarac
  • www.tema.hr
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #101 poslato: 07, 02, 2013, 02:31:55 pre podne »
Pozdrav društvo,
Radim u firmi TEMA.
Generirate dosta prometa na web stranici pa sam morao doći vidjeti o čemu se radi. jh
Rasprava i broji postova me iznenadio, u hrvatskoj se ne piše ovoliko o elektro pogonu za plovila, svi pričaju o RIMAC aoutomobilu na struju.  ok
Drago mi je vidjeti da interes postoji i količinu znanja koju dio forumaša već ima o elektro pogonu!

Vezano uz temu, samo kratko da informiram.
Na kopačkom ritu gdje se nalazi elektro brod vidra, koji je par postova prije spomenut, imaju i brod sličnih dimenzija i kapaciteta putnika ali na diesel motore.
Taj brod im troši 16L na sat, dok vidra troši 4L na sat dok vozi pod agregatom.
Već tu se vidi koliko su zbog toga uštedili kroz sezonu jer voze i po 8 h dnevno.

Kao što su neki primjetili vidra je serijski hibrid, dakle ima agregat koji pokreće elektro motore ali i puni bateriju - za plovila gdje je potrebna velika autonomija ovo je najbolja solucija.


TEMA - Your Permanet Power
Elektro pogon za plovila
www.tema.hr

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #102 poslato: 07, 02, 2013, 07:39:20 pre podne »
Luka, pre svega, dobro nam došao. 114
Dao si konkretan dokaz i primer da razmišljamo u pravom smeru.
Nadam se da ti ovo neće biti i jedini post na ovom forumu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #103 poslato: 07, 02, 2013, 09:25:27 pre podne »
Pozdrav Luka, slobodno otvori temu i predstavi svoju firmu i svoj rad - manje više i najveće skeptike zanima ova tema eek

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #104 poslato: 07, 02, 2013, 09:39:26 pre podne »
Ajd za nas sto nismo dovoljno pismeni kao Kapetan !
Imal iko zivaca da sracuna kapacitet potreban za plovilo ovakvih dimenzija :
- deplasmanac blago V
- vodena linija 9 m
- 3 t tezak
- nuzna autonomija (sto u ovom slucaju nije ni vazno ali ) barem 8 sati
Ako sam zaboravio nesto od vaznih parametara , a jesam garantovano , postavite neke hipoteticke mjere .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.