Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 81677 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #75 poslato: 02, 02, 2013, 21:40:22 posle podne »
Koja je snaga Vlajkovih motora. Nešto su mi mali segmenti. Ne verujem da se može napakovati više od 1 kw. A delovi? Preko e-bay i čekanje na isporuku. Neka hvala.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #76 poslato: 02, 02, 2013, 23:17:03 posle podne »
Koja je snaga Vlajkovih motora. Nešto su mi mali segmenti. Ne verujem da se može napakovati više od 1 kw.

Idu i preko 100 kW al' nemoj da kažeš Duletu jer on više voli glisere.

http://www.lynxmotiontechnology.com/e813.htm

Kao jedna od oblasti primene, navedeno je i "Marine Propulsion". Doduše, ovo je jedan malo ekstremniji model ali ima dosta proizvođača malih modela od 5-25 kW.

Koliko ja znam kod nas ih nema te je logičniji izbor uzeti onog čega ima. Pogotovo ako se vozi na agregat gde te manje-više i ne zanima efikasnost, gubici i ostalo. To je samo bitno kod vožnje na akomulator.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #77 poslato: 03, 02, 2013, 00:23:47 pre podne »
de gukni vlajko od koliko ti je taj motor sto spremas :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #78 poslato: 03, 02, 2013, 09:39:36 pre podne »
Vlajko, ovde se slažem s tobom. To jesu efikasniji motori, ali ja sam se nosio idejom da se sve radi s materijalom i delovima koji mogu kod nas da se nabave. Trofaznih motora ima svugde a i majstora za premotavanje statora. Ima u svetu mnogo jakih a gabaritno malih motora, ali meni nisu zanimljivi kad moram da ih naručujem preko net-a. Vadjenjem starog motora i kopče doboja se dosta prostora pa mi veličina motora nije smetala. Išao sam na varijantu nabavke elemenata ovde u Srbiji i održavanje kod naših majstora.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #79 poslato: 03, 02, 2013, 11:03:43 pre podne »
Izvini Zorter a koji ti stari motor i kopcu vadis?
To bi bas bilo dobro poredjenje ako bi bio raspolozen da nam prezentujes i ispratis tu zamenu...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #80 poslato: 03, 02, 2013, 11:14:19 pre podne »
U glavi mi je bila Dulova kocepcija. Znaci ako se neko resi prepravljati pogon sa brodskim motorom, kopcom i osovinskim vodom. U toj kombinaciji sve vadis a ostaje sam osovinski vod i na njega ide direktno motor.
Sve ovo moze i ko ima vanbrodski motor, samo ce onda ili ici na sistem da mu je i elektromotor "vanbrodski" ili ce morati da ugradi osovinski vod i da ga postavi unutar broda.
Razlika je samo u snazi koja je potrebna tom brodu.
Male snage mogu po sistemu vanbrodskog motora dok je za vece snage i teze ladje neophodan sistem brodskog motora.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #81 poslato: 03, 02, 2013, 16:19:55 posle podne »
Ajde da se ne prepucavamo...
Mislio sam da je linija isplativosti velicina camca kod pravljenja hibrida. Hibrid zato sto za cisto elektropogon znamo. To su brodici tipa Pasara ili jedrilice.
Recimo... brod duzine X metara X tezine treba da ima SUS motore snage X.
Treba ugraditi elektromotore snage X i generator snage X
Ustedece se.....
Izgubice se....
A to da li se isplati ili ne neka odluci svako pojedinacno.

Ne pokreci i ovu polemiku. Ni oko ovoga necemo biti jedinstveni.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #82 poslato: 03, 02, 2013, 18:01:50 posle podne »
 m4

Šta uopšte znači LINIJA ISPLATIVOSTI, u bilo čemu....?????

Recimo, osrednje dobra mečka košta od 35000 pa do ....sačuvaj bože sha  a sa svakom može da ide od tačke A do tačke B i da potroši
X litara goriva. Za nekih pet godina cene svake od njih će se prepoloviti, (pod uslovom da ga ne zvekne)

Ako se uzme u obzir pad cene auta i potrošimo još para na X litara goriva i to podelimo na recimo 100 000 km  dobićemo cenu
svakog pređenog kilometara od koje nas zaboli glava.

Taj isti put možemo preći i sa polovnim YUGOM, i cena po jednom kilometru će biti neuporedivo manja.

Činjenica je da se prodaju i Yugići a boga mi i mečke.........

Ako neko hoće da definiše pojam ISPLATIVOST mora da to pogleda iz čisto ličnog ugla - ko ima para za dobro i skupo njemu se to isplati.

Ko jedva skupi za yugića i vozi se u njemu - znači da se i njemu to isplati.

Ono što mi uopšte grešimo je to što gledamo na tu temu kroz naš šupalj novčanik i to na različite načine p je neko spremniji da na početku uloži malo više a da posle jeftinije prođe - to je stvar ličnog opredeljenja i shvatanja LINIJE ISPLATIVOSTI

Ajde da ne diskutujemo o tehnici i da pljujemo po nekim tehničkim varijantama samo zato što se to nama čini NEISPLATIVO.

Sve je isplativo onoliko koliko se nama čini da možemo da platimo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja recimo koristim plastičnjak titelski i na njemu najčešće matorog JOHNIJA 20 ks koji je žedniji od Rusa.....njih stotine su mi rekli
da se to ne isplati.
Znam i ja da bi manje goriva potrošio sa novom Hondom 20 ks, ali ona mora da se plati bar 3000-4000 evrića, koliko možda i kombinacija
agregata i elektropogona.
Ako uzmem u obzir da jedva sastavim 40 sati vožnje godišnje - sa moje tačke glediša TO MI SE NE ISPLATI, a i ne krade se...
D mogu da imam 400 ili 800 sati matematika bi verovatno drugačije pokazala.

Deda Zoran

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #83 poslato: 03, 02, 2013, 20:41:20 posle podne »
Iskreno mislim da se treba pridržavati koncepta da se koriste proverene i što prostije a pri tom što robusnije stvari mada si me zainteresovao svakako toliko da sam prorazmislio o ovoj varijanti. U principu došao sam do toga da bi dobio nešto veću snagu uz istu potrošnju (u varijanti zadržavanja postojećeg motora ali prikačenog na generator a ne na osovinu). To bi za mene bila verovatno jeftinija varijanta od kupovine jačeg SUS motora.

Sa druge strane mislim da na ovom nivou razvoja je još rano razmišljati o ovoj transformaciji  u maloj nautici a povlačenje paralele sa trgovačkim, komercijalnim i vojnim brodovima baš i nije adekvatna. Vojnim brodovima je potrebna neverovatna količina struje za gomilu kojekavih sistema i to kvalitetne i stabilne, drugo potreban im je što tiši rad kako bi izbegli mine i slične gluposti pa je realno za njih elektro pogon možda dobro rešenje. Dakle mislim da je ovo isplativo ali za nekog ko pravi puno sati a pri čemu troši jako puno struje, npr ribarski brod i tu opet dođemo do komercijalne upotrebe  a ne zabave.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #84 poslato: 03, 02, 2013, 21:36:11 posle podne »
Brokeru, ne vidim razlog zasto ne bi i “mali“ nautičari prešli na elektropogon.  Problem je u nama samima što ne volimo da menjamo navike. Kad bi ti neko za vrednost jačeg brodskog motora sve ovo ugradio po sistemu “ključ u ruke“ verujem da bi manje razmišljao i dvoumio se.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #85 poslato: 03, 02, 2013, 21:43:19 posle podne »
Problem je što ovo negiraju uglavnom ljudi koji su malo na vodi pa im nije problem koliko će goriva nositi u kantama, a kupaće se kući kad se vrate s reke.
Vlajko čak pomenu da nismo savladali gradivo iz fizike iz srednje škole.
Da se Tesla rukovodio tim gradivom mi danas ne bi imali o čemu da polemišemo. I ne samo Tesla. A eto mi ništa ne izmišljamo. Samo primenjujemo već izmišljeno.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #86 poslato: 03, 02, 2013, 22:31:26 posle podne »
Problem je što ovo negiraju uglavnom ljudi koji su malo na vodi pa im nije problem koliko će goriva nositi u kantama, a kupaće se kući kad se vrate s reke.
Vlajko čak pomenu da nismo savladali gradivo iz fizike iz srednje škole.
Da se Tesla rukovodio tim gradivom mi danas ne bi imali o čemu da polemišemo. I ne samo Tesla. A eto mi ništa ne izmišljamo. Samo primenjujemo već izmišljeno.

E ovo je malo postalo otuzno!
Zarad ljudi koji nas ne znaju moram da kazem da sam ove godine bio na vodi vise nego ti od kad si se rodio!
Zato batali takve price nije lepo.
Mene samo zanima cista matematika nista drugo!
Posto ne nameravam da kupujem nosac aviona ili tanker zanimaju me konkretne stvari:
Znaci gde sam ja u toj prici? Gde je u toj prici moj camac? Da li se i koliko to isplati? I u kom vremenskom intervalu?
Znaci ne treba mi ni veca brzina ni veca snaga samo mi treba manja rupa u novcaniku!
I pusti vise Teslu i Duleta nisu ti potrebni (osim da meni izbrise post :))

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #87 poslato: 03, 02, 2013, 23:04:39 posle podne »
Pa prvi put cujem ono sto me stvarno zanima!
Znaci ja koji trosim oko 1000-1500l na godisnjem nivou i nemam bas neku racunicu da ugradjujem elektro pogon!

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #88 poslato: 04, 02, 2013, 08:22:30 pre podne »