Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 38516 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #60 poslato: 01, 02, 2013, 16:46:27 posle podne »
E tebe bi trebalo u političare, ne bolje u advokate. Važno je gde se stavi tačka a gde zarez.
Ajde malo nas prosvetli tvojim dobrim poznavanjem rada motora svih vrsta.
Ko je tražio podatak o potisnoj sili SUS motora. Nadam se da postoji potisna sila elise da potisne čamac uz ili niz reku.
Vlajko, veruj mi da se motorima i frekventnim kontrolerima bavim 20 godina. Od momenta pojave na tržištu, neke 1994 godine kada sam projektovao i uradio prvi ekstruder za preradu polietilena visoke gustine u homemade verziji. To što ti ne bi stavio trofazni agregat i motor na brod ne znači da to nije dobro rešenje. Ma videćemo ko će biti zadovoljniji kad ga uradimo. Ovako su samo priče tipa “meni se ne svidja i zato nije dobro rešenje“ protiv priče “meni ovo odgovara i ja ću tako raditi“.
Na kraju krajeva niko te i ne tera da menjaš navike. Ja ću prvom prilikom uložiti u prelazak na elektropogon.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 323
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #61 poslato: 01, 02, 2013, 17:51:28 posle podne »
Nigde ja nisam rekao “meni se ne svidja i zato nije dobro rešenje“, pre će biti u stilu “meni ovo ne odgovara i ja tako neću uraditi“, a i to se odnosi samo na trofaznu struju na čamcu. Više puta sam rekao da podržavam elektro pogon i više puta sam rekao da su vam argumenti pogrešni. Kritika je dobronamerna a ne zlobna kako ste je očigledno doživeli.

A obojica (da, i ti Dule, prelistaj stare postove) brkate pojmove oko osnovnih fizičkih veličina, pogotovo oko snage. Vama dvojici je možda jasno na šta ste mislili ali ko čita sa strane može doći do prilično pogrešnog zaključka da je moguće od jednog kW dobiti tri.

Činjenica je da obojica imate praktično iskustvo u upotrebi i elektro pogona i SUS-a i posebno me fascinira što i dalje ne shvatate kako je, zašto je i posebno kada je elektro pogon bolji.

I da ne bude da sam ja neki ekspert za ovo što pišem ... to je gradivo fizike za srednje škole.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2726
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #62 poslato: 01, 02, 2013, 18:01:33 posle podne »
Kako god dobra tema posle 100 godina i sučeljavanje stavova što je potpuno ok, mene samo zanima što onda kamioni ne koriste ovakav vid pogona pošto bi po obrtnom momentu to za njih bilo dobro a lično nisam čuo da se to radi

Van mreže Pingvin44

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 261
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #63 poslato: 01, 02, 2013, 18:13:29 posle podne »
Slušaj ... ko ustvrdi da od jednog kW dobije tri ima itekako puno da dokazuje.
A ni ja nemam vremena da dokazujem da je to po definiciji perpetum mobile pa eto vidiš postavio sam pitanje a ponudiću ti i deo objašnjenja.
Zao mi je sto nemam dovoljno vremena da trazim dijagrame elektromotora a i nisu parametri tih tabela kao za motore koji se upotrebljavaju na prevoznim sredstvima.
Imate vi na vremena na pretek...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 323
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #64 poslato: 01, 02, 2013, 18:21:36 posle podne »
Vlajko, ja znam šta hoću da kažem a to što me ne razumete je vaš problem  ha

Ma ... i ti si za  ffff

A da ne bude da pljujem po elektro motorima ... izbor broj 1 za mene su axial flux brushless dc motori (... ubaci u google).

Znači ... dok SUS ne može ni da prdne ispod 1000 obrtaja, evo sa kakvom efikasnošću rade ovakvi motori - može da potegne max moment na gotovo svakom broju obrtaja i veoma brzo ulazi u opseg gde radi sa manje od 5% gubitaka.


Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Laki
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 9.85m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #65 poslato: 01, 02, 2013, 18:25:23 posle podne »
Druze Vlajko nisi ni svestan kako bi ti taj astal leteo da mu stavis jedan agregat ha ha
Inace od sad si moj idol, ja se usprotivio malo i odma me obrisase!
Ocekujem da budes banovan do penzije
I samo jos nesto da ti pojasnim; da je SUS motor jaci mucili bi ljude DMB-om a ne strujom ffff

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #66 poslato: 01, 02, 2013, 18:36:32 posle podne »
Vlajko, ja znam šta hoću da kažem a to što me ne razumete je vaš problem  ha

Ma ... i ti si za  ffff

A da ne bude da pljujem po elektro motorima ... izbor broj 1 za mene su axial flux brushless dc motori (... ubaci u google).

Znači ... dok SUS ne može ni da prdne ispod 1000 obrtaja, evo sa kakvom efikasnošću rade ovakvi motori - može da potegne max moment na gotovo svakom broju obrtaja i veoma brzo ulazi u opseg gde radi sa manje od 5% gubitaka.


U Solunu dinar somun .............

Nadji mi te motore u Srbiji.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #67 poslato: 01, 02, 2013, 18:37:44 posle podne »
Druze Vlajko nisi ni svestan kako bi ti taj astal leteo da mu stavis jedan agregat ha ha
Inace od sad si moj idol, ja se usprotivio malo i odma me obrisase!
Ocekujem da budes banovan do penzije
I samo jos nesto da ti pojasnim; da je SUS motor jaci mucili bi ljude DMB-om a ne strujom ffff

He, predsednik  ffff nasao idola.
Postavi ga za svog zamenika.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #68 poslato: 01, 02, 2013, 18:40:12 posle podne »

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 323
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #69 poslato: 01, 02, 2013, 18:54:28 posle podne »
Nadji mi te motore u Srbiji.

25 ovakvih kod mene na polici čeka već neko vreme. 12 čine pun krug.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 323
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #70 poslato: 01, 02, 2013, 19:16:10 posle podne »
I gde je zapelo?

svuda po malo ali je sve to rešeno. sada samo čekam lepo vreme.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #71 poslato: 01, 02, 2013, 20:19:54 posle podne »
Odlično, i mi ćemo sačekati pa da vidimo performanse.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1127
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #72 poslato: 02, 02, 2013, 15:55:30 posle podne »
[quote Znači ... dok SUS ne može ni da prdne ispod 1000 obrtaja, evo sa kakvom efikasnošću rade ovakvi motori - može da potegne max moment na gotovo svakom broju obrtaja i veoma brzo ulazi u opseg gde radi sa manje od 5% gubitaka.
[/quote]

Jel' se secate kako su radili "Leiland" autobusi i "Aran"-i? 
Marke

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2726
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #73 poslato: 02, 02, 2013, 16:35:01 posle podne »
[quote Znači ... dok SUS ne može ni da prdne ispod 1000 obrtaja, evo sa kakvom efikasnošću rade ovakvi motori - može da potegne max moment na gotovo svakom broju obrtaja i veoma brzo ulazi u opseg gde radi sa manje od 5% gubitaka.

Jel' se secate kako su radili "Leiland" autobusi i "Aran"-i?
[/quote]

Ne - znam da su Aran bili prvi Torpedo motori  - ali verovatno nisi mislio na to

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #74 poslato: 02, 02, 2013, 16:58:32 posle podne »
Arana ima i danas, bar u mom kraju.
A Leiland je bas imao simpatican "zaletajuci" zvuk.  6589