E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor

<< < (2/30) > >>

zorter:
Što me terate da polemišem?
Već smo razjasnili da elektro pogon ima bolji obrtni moment i da je odnos dizel/elektro 1:3 (mada ja sam uveren da je 1:4), pa je za taj brod dovoljan motor od 33.000hp a sigurno je lakši od 2300 tona. Čak i sa odgovarajućim agregatom ne bi bilo toliko težine.


@Kapetane
Isplativost je tamo gde se obezbedi dovoljno energije za elektromotor. Kod kombinacije hibrida agregat/motor uvek je isplativo. Samo sistem akumulator/motor nije tako isplativ. Agregat - trofazni motor je najefikasnija kombinacija. Samo mala plovila sa malim motorima su isplativiji. Tamo, gde je cena motora manja od cene agregata + elektro motor.
Tamo gde cena goriva za agregat je približna troškovima goriva SUS motora je granica isplativosti.

espresso:

--- Citat: zorter  03, 04, 2012, 20:18:52 posle podne ---Što me terate da polemišem?
Već smo razjasnili da elektro pogon ima bolji obrtni moment i da je odnos dizel/elektro 1:3 (mada ja sam uveren da je 1:4), pa je za taj brod dovoljan motor od 33.000hp a sigurno je lakši od 2300 tona. Čak i sa odgovarajućim agregatom ne bi bilo toliko težine.


@Kapetane
Isplativost je tamo gde se obezbedi dovoljno energije za elektromotor. Kod kombinacije hibrida agregat/motor uvek je isplativo. Samo sistem akumulator/motor nije tako isplativ. Agregat - trofazni motor je najefikasnija kombinacija. Samo mala plovila sa malim motorima su isplativiji. Tamo, gde je cena motora manja od cene agregata + elektro motor.
Tamo gde cena goriva za agregat je približna troškovima goriva SUS motora je granica isplativosti.

--- Kraj citata ---

Emma Maersk je jedan od 7 ili 8 najvecih kontejnerskih brodova na svetu. brod pogoni gore navedeni motor u kombinaciji sa jos pet CATERPILLLAR osmocilindarskih dizela koji ukupno daju jos 40.000 ks. sa snagom glavnog motora to cini skoro 150.000 ks.  a ti kazes da je dovoljno 33.000 ks. stvarno???
ovi motori teraju ovaj brod do maksimalne brzine od preko 25 cvorova (47km/h) i idu na takozvanu "tesku naftu" koja je ipak nesto jeftinija od onoga sto mi zovemo "dizel".

marke:
Prica o obrtnom momentu je sledeca:

Pri ulozenoj elektricnoj snazi motor na par obrtaja pretvara ulozenu elektricnu snagu u mehanicku snagu i ima ogroman obrtni moment.
Prednost je kod velikih sistema jer nema menjaca koji su veliki teski i skupi.

Ono sto zanemarujete kad uporedjujete sa benzinskim ili dizel motorima je da sa porastom broja obrtaja-brzine taj momenat kod elektromotora srazmerno opada a kod SUS motora raste.

Elektromotori pri kretanju i tom velikom momentu trose isto struje kao i pri punom gasu sa srazmerno mnogo manjim momentom.

Motor s unutrasnjim sagorevanjem pri polasku nema toliko snage niti je obrtni momenat veliki ali zato i trosi drasticno manje goriva i dostize snagu i momenat tek pri vecem broju obrtaja zato mu i treba menjac ili elisa sa promenjivim korakom.  Znaci samo je pitanje sta gde vise odgovara to se i koristi. 

Kapetan:

--- Citat: espresso  03, 04, 2012, 20:12:33 posle podne ---sta znaci hir? isplativost je promenjljiva kategorija...
samo masta i finansijska kalkulacija su granica...
Dule je na tom polju vrsio nekakve prakticne esperimente i dosta se pisalo o elektro pogonu... on ima jednu racunicu
vlasnik broda za prevoz kontejnera ima neku drugu racunicu...

--- Kraj citata ---

hir je kada ugradis el motor u siklju ... dule jeste radio experimente ali nije ostavio agregat plus el motor, vec je stavio benzince ako se ne varam ... znaci nije se isplatilo kako god to da se gleda...
znaci gde je taj momenat agregat / el motor koji se isplati kao recimo investicija koja ce se vratiti za 4 godine ... znam da je komplikovano ali mora da negde postoji crta

espresso:
Naravno da postoji i nije uopste komplikovano, ali ona nije zajednicka za Duleta i trgovacku mornaricu. Zato i imamo toliko vrsta razlicitih pogona. Tesko mozemo da izvucemo paralelu isplativosti izmedju plovila za rekreaciju, nosaca aviona i kontejnerskog broda.
Ti kazes, recimo 4 godine za povrat investicije a meni se cini da se u nasim slucajevima ta investicija nikada nece vratiti. Pare koje smo ulozili u camce su potrosene zauvek. Nema povrata novca, samo novi troskovi.
Vlasnik kontejnerskog broda verovatno svoju racunicu vidi u tome da za sto krace vreme preveze sto vise tereta od luke do luke.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju