Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 38518 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #30 poslato: 31, 01, 2013, 22:05:06 posle podne »
E to je pravilno razmišljanje.
Jedino je problem što ta kombinacija zahteva kopču jer monofazni motori ne mogu tako lako menjati smer kao trofazni.
O trofaznim se razmišljalo upravo iz tih razloga.

kako br ene mogu samo zamenis zice ???

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #31 poslato: 31, 01, 2013, 22:10:52 posle podne »
Samo okrenes stator

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #32 poslato: 31, 01, 2013, 22:25:56 posle podne »
E to je pravilno razmišljanje.
Jedino je problem što ta kombinacija zahteva kopču jer monofazni motori ne mogu tako lako menjati smer kao trofazni.
O trofaznim se razmišljalo upravo iz tih razloga.

kako br ene mogu samo zamenis zice ???

E sad si me slatko nasmejao. ha stri

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2726
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #33 poslato: 31, 01, 2013, 22:33:46 posle podne »
Nisam preterano pratio temu ali meni laički na ovom nivou razvoja akumulatora jedino ovaj sistem pije vodu, kaži mi čemu služi Frekventni regulator i kako se onda menja smer kretanja. Koji deo trpi opterećenje kada bih hipotetički prebacio iz smera unapred u hod krmom osovinu na čijem je kraju elisa od 95 cm. Koja snaga elektro motora bi bila približna 100 ks?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #34 poslato: 31, 01, 2013, 22:52:16 posle podne »
Frekventni regulator (mikro kontroler, mikroverter ...... ima nekoliko naziva) sluzi kao upravljacka kutija koja algoritmima uravlja radom motora.
Njim mozes da regulises, vreme pokretanja motora od nulte tacke do optimalne brzine, abrzina trofaznih motora zavisi od frekvence faznog posmaka medju fazama i ide od 0 do 150Hz za normalan rad motora, bez veceg grejanja, i pri tom mozes da zadas obrtni moment kojim zelis da motor krene, radi i dostigne maksimalnu brzinu.
Takodje mozes da ga povezes da menjas smer okretanja motora jer trofazni motori menjaju smer zamenom mesta dve faze. Nema dodatnih releja, prekidaca, zica ..... i ostale pratece opreme sto jednosmerni motori imaju.

A tvoj motor pd 100ks ima 75kW a to bi bilo ekvivalentno elektromotoru od 25kW.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #35 poslato: 31, 01, 2013, 22:55:32 posle podne »
E, da, opterecenje kod promene smera trpi kao i kod kopce, horizontalna osa duz osovine, sto bi u ovom slucaju bio aksijalni lezaj koji se montira na kucistu koje se postavlja izmedju osovine motora i osovinskog voda. Uvek se tako mora povezati da bi mogao da vadis motor bez diranja osovinskog voda.

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #36 poslato: 31, 01, 2013, 23:06:40 posle podne »

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #37 poslato: 31, 01, 2013, 23:13:14 posle podne »
Ne govorimo o tim malim motorima, to je vec isprobano

Outboard elektro (homemade).AVI

HOMEMADE

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #38 poslato: 31, 01, 2013, 23:29:20 posle podne »
Znam dule pravio sam za urezivanje navoja cas promenis smer pomeranjem motora.

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #39 poslato: 31, 01, 2013, 23:30:04 posle podne »
Ne govorimo o tim malim motorima, to je vec isprobano

te voli novusss  yamaha  ffff

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2726
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #40 poslato: 31, 01, 2013, 23:35:35 posle podne »
Malo mi teško pije vodu sve ovo ali evo jedno razmatranje, recimo
Moj Torpedo 4 cilindra i 75 ks u normalnom režimu vožnje troši oko 4l nafte, pošto su to inače motori koji su korišćeni za generatore a ja sam sa njim zadovoljan ja njega pretvorim u agregat, znači pokupujem to što mi je potrebno - generator i neku elektroniku. Predpostavljam da bih mogao da dobijem dosta KW i onda uzmem neki elektro motor i to je to - e sada što bih to radio?
Predpostavljam da bi se potrošnja zadržala na oko 3-4l nafte, buka bi bila ista kao i bez ovoga jedino bi mi se isplatilo ako bih imao znatno više snage???

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #41 poslato: 31, 01, 2013, 23:37:54 posle podne »
Frekventni regulator (mikro kontroler, mikroverter ...... ima nekoliko naziva) sluzi kao upravljacka kutija koja algoritmima uravlja radom motora.
Njim mozes da regulises, vreme pokretanja motora od nulte tacke do optimalne brzine, abrzina trofaznih motora zavisi od frekvence faznog posmaka medju fazama i ide od 0 do 150Hz za normalan rad motora, bez veceg grejanja, i pri tom mozes da zadas obrtni moment kojim zelis da motor krene, radi i dostigne maksimalnu brzinu.
Takodje mozes da ga povezes da menjas smer okretanja motora jer trofazni motori menjaju smer zamenom mesta dve faze. Nema dodatnih releja, prekidaca, zica ..... i ostale pratece opreme sto jednosmerni motori imaju.

A tvoj motor pd 100ks ima 75kW a to bi bilo ekvivalentno elektromotoru od 25kW.

jel ima taj uredjaj rucku bre ? tesko cu ga ja voziri sa excell tabelom  kazna

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #42 poslato: 31, 01, 2013, 23:39:10 posle podne »
Malo mi teško pije vodu sve ovo ali evo jedno razmatranje, recimo
Moj Torpedo 4 cilindra i 75 ks u normalnom režimu vožnje troši oko 4l nafte, pošto su to inače motori koji su korišćeni za generatore a ja sam sa njim zadovoljan ja njega pretvorim u agregat, znači pokupujem to što mi je potrebno - generator i neku elektroniku. Predpostavljam da bih mogao da dobijem dosta KW i onda uzmem neki elektro motor i to je to - e sada što bih to radio?
Predpostavljam da bi se potrošnja zadržala na oko 3-4l nafte, buka bi bila ista kao i bez ovoga jedino bi mi se isplatilo ako bih imao znatno više snage???

broker ti bi dobio trenutnu maximalnu brzinu sa potrosnjom koju sada pravis sa 1/3 brzine...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2726
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #43 poslato: 31, 01, 2013, 23:47:59 posle podne »
Pa malo mi mnogo da dam jedno 2/3k eur da bi imao trenutno max brzinu jh jh

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #44 poslato: 31, 01, 2013, 23:55:31 posle podne »
Zavisi koji bi generator mogao da ubaciš. Ako bi to bio od 50 kw, mogao bi motor od 40 kw a to je kao da sad imaš motor od 160 hp. A da li bi išao brže, zavisi od korita.
Ovde ne govorimo o prepravkama postojećih kombinacija već ugradnji novog sistema u poređenju sa potrošnjom sadašnjeg motora, plus višak struje za druge potrošače.
U tvojoj kombinaciji za istu potrošnju goriva bi imao duplo jači motor i još 10 kw viška.