Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 81644 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #15 poslato: 31, 01, 2013, 16:59:52 posle podne »
Frekventni regulator marke OMRON a ima ih i drugih, razlicitih po cenama, performansama, obliku, velicini ...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #16 poslato: 31, 01, 2013, 17:11:45 posle podne »
Asinhroni trofazni motor

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #17 poslato: 31, 01, 2013, 17:14:34 posle podne »
Shema vezivanja za kombinaciju jedan agregat / dva motora

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #18 poslato: 31, 01, 2013, 17:20:04 posle podne »
Naravno, elisa ide direktno na motor.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #19 poslato: 31, 01, 2013, 17:29:33 posle podne »
Ovo je sledeca kombinacija:

Agregat 20kW napaja jedan trofazni motor od 15 kW (ili dva motora po 7,5 kW) uz potrosnju goriva od 7L benzina/sat i ima "viska" struje za ostale potrosace do max 5 kW.
Malo li je?

Ako uzmemo u obzir da je to ekvivalentno SUS motoru od 45 kW (60 hp), potrosnja od 7 L benzina je sigurno ekonomski isplativija, jeftinija, kako god je nazvali, a pri tom jos ima 5 kW raspolozive energije za druge potrosace na brodu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #20 poslato: 31, 01, 2013, 17:36:45 posle podne »
Slozio bih se s Dulom po jednom pitanju, a to je odabir elise.
Kao sto rece, vecina ljudi bira motor prema brodu, pa elisu prema motoru. Umesto da bira velicinu elise prema brodu a motor prema elisi. Tada se ne bi desavalo da motor bude manji nego sto treba, pa da se "muci" pri pogonu broda. Ili veci pa da trosi vise energije (a time i goriva), nego sto je potrebno za adekvatnu plovidbu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #21 poslato: 31, 01, 2013, 18:23:12 posle podne »
Nema kopce, nema reduktora, nema sajli na komandama, nema cetkica na motoru, nema zamene ulja, svecica (ili dizni kod dizela) ...... nema sta da se pokvari.
Odrzavanje jednostavno i jeftino.
Odrzavanje agregata je sigurno jeftinije nego klasicnih motora za plovila, bilo da su vanbrodski i brodski.
Agregat je lako prenosiv i lako se odnese kod majstora. Nema posebnih naplata za dolazak majstora na brod.
Na motoru jedino moze da strada lezaj, a za njegovu zamenu treba nekoliko sati, od momenta poziva majstora na brod ili od momenta skidanja motora sa broda i odnosenja u radionicu.
Dolazi vreme prelaska na elektropogon nasih ladja. kgk

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #22 poslato: 31, 01, 2013, 18:39:45 posle podne »
zorter daj cene ovo deluje sasvim ok

Van mreže Slovenac

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 272
  • Pol: Muškarac
  • Jugo,Jugo, rodna grudo...
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #23 poslato: 31, 01, 2013, 19:02:51 posle podne »
Zorter, nisam stručan ali mi deluje kao dobro rešenje.  clap
Pozdrav svima!

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #24 poslato: 31, 01, 2013, 19:05:14 posle podne »
Kapetane, tesko ja mogu da ti dam cene jer bih morao da izokrecem brdo telefona. Ti to pre mozes uraditi jer vecina predstavnistava je u Beogradu, i ne mora OMRON regulatori. Ima i SIMENS, Sipos, ..... i mnogo drugih.
Evo ti predstavnistva pa pozovi

MIKRO KONTROL d.o.o.
Vase Pelagića 30
11000 Beograd, Srbija
Tel.
+381 (0)11 3699 080
+381 (0)11 3699 939


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #25 poslato: 31, 01, 2013, 19:07:41 posle podne »
I jos jedna prednost:

ZA MOTORE DO 2,2 KW MOZE MONOFAZNI AGREGAT

Mikrokontroleri (frekventni regulatori) za snage do 2,2 kW koriste ulaz 220/230V a imaju izlaz 380/400V.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #26 poslato: 31, 01, 2013, 21:01:52 posle podne »
E sad to sve smontiraj a da motor stoji izmedju kopce i osovinskog voda.Pa da ja biram kako hocu. kanal

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #27 poslato: 31, 01, 2013, 21:50:43 posle podne »
Sale, naravno da je i to moguće. Čak bi dobio mogućnost (ako ugradiš motor-generator) da vožnjom SUS motorom proizvodiš struju za punjenje akumulatora koje bi posle koristio za elektromotor za plovidbu (ako izabereš jednosmerni motor-generator). Taj motor bi morao da ima izlaz osovine sa obe strane.
Ali bi morao da se montira preko kvačila sa lamelom jer taj motor ne bi mogao da vrti i elisu i SUS motor. Morao bi da lamelom odvojiš spregu elektromotora sa SUS motorom, a to je totalno neisplativo. Samo bi dobio još elemenata podložnih kvarovima.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #28 poslato: 31, 01, 2013, 21:51:46 posle podne »
ajde da zanemarimo za trenutak posto kosta oprema....

Ako idemo na monofazni sistem ... i recimo da spakujemo:

 3 x 2kwata motora
 1 x agregat
http://agregati-za-struju.hfs-serbia.com/trofazni-agregati/honda-agregati-trofazni-benzinski/honda-agregat-trofazni-ep6500t-7kva



Snaga ovog agregata je 8,2 kw , Potrošnja na 75% opterećenja je  2,4 litara/čas

Uzmimo u obzir da cemo da garimo motore na maximumu , ili 6kwata ... potrosnja nam je recimo 2, 4 litre na sat ...

e sad dolazi zanimljiv deo ... znamo da su elektormotori 3 puta "jaci" od obicnih ...

sto ce reci da je snaga naseg pogona 3 x 8hp (6kw/8hp od 8,2kw koristimo to jest 75% snage/potrosnje) = 24 HP

koji to SUS motor na snazi od 24 hp trosi 2,4 litara/čas

Sus motor od 24 konja trosi oko 6 litara ... usteda elektro u odnosu na SUS je 3.6 litara po satu ili 5,4 evra

ako vozite camac recimo 200 sati godisnje usteda je 1080 evra , posle 5 godina 5400 evra...
dodajte na to manju registraciju za tih 5 godina, jeftinije odrzavanje (mada ga ima oko agregata), manje maltretiranja sa prenosenjem goriva, stabilniju plovidbu...


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #29 poslato: 31, 01, 2013, 21:59:56 posle podne »
E to je pravilno razmišljanje.
Jedino je problem što ta kombinacija zahteva kopču jer monofazni motori ne mogu tako lako menjati smer kao trofazni.
O trofaznim se razmišljalo upravo iz tih razloga.