Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 37111 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« poslato: 03, 04, 2012, 17:17:31 posle podne »
Znamo da svi veliki brodovi koriste dizel agregat pa elektro motor... Takodje znamo da dobar deo malih ladja koristi dizel motor...

e sad gde je ta linija razgranicenja kada se isplati staviti agregat i elektromotor ?

da li je ta linije uzorcno posledicno vezana za duzinu trupa , tonazu, ulozen pocetni kapital ....???

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #1 poslato: 03, 04, 2012, 18:26:17 posle podne »
Snaga, Kapetane, snaga je ta linija. Elektro pogon je u upotrebi gde je potrebna velika snaga. Tamo gde bi adekvatan dizel motor zahtevao mnogo veću ladju. Tamo gde bi gabariti i težina motora (dizel) ozbiljno ugrozila stabilnost i bezbednost ladje.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #2 poslato: 03, 04, 2012, 19:03:05 posle podne »
Snaga, Kapetane, snaga je ta linija. Elektro pogon je u upotrebi gde je potrebna velika snaga. Tamo gde bi adekvatan dizel motor zahtevao mnogo veću ladju. Tamo gde bi gabariti i težina motora (dizel) ozbiljno ugrozila stabilnost i bezbednost ladje.

veoma pausalna i proizvoljna konstatacija...

ali cisto da zagrejemo diskusiju, najsnazniji dizel motor na svetu je Wärtsilä-Sulzer, sporohodni dvotaktni dizel sa turbo kompresorom, koji u verziji sa 14 cilindara proizvodi 109.000 konjskih snaga i pokrece brodove za prevoz kontejnera. tezak je preko 2300 tona i razvijen je bas za tu namenu.

a evo i liste najjacih elektro motora, pa zakljucite koji daju vecu snagu...

Siemens: induction motors up to 10,000 Hp
http://www2.sea.siemens.com/Products/Ele

Siemens: synchronous motors up to 50 MW, 67,000 Hp
http://www.automation.siemens.com/ld/ac-

TECO-Westinghouse: various types of motors up to 100,000 Hp
http://www.tecowestinghouse.com/PRODUCTS

ABB: various types of motors up to 60 MW, 80,000 Hp
http://www.abb.com/product/us/9AAC100566

General Electric: synchronous motors up to 100,000 Hp
http://www.geindustrial.com/cwc/Dispatch

Toshiba: induction and synchronous motors up to 50,000 Hp
http://www.toshiba.com/ind/data/tag_file
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #3 poslato: 03, 04, 2012, 19:39:58 posle podne »
sve je to jasno , ali gde je linija razgranicenja?? gde hir postaje isplativ?

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #4 poslato: 03, 04, 2012, 20:12:33 posle podne »
sve je to jasno , ali gde je linija razgranicenja?? gde hir postaje isplativ?

sta znaci hir? isplativost je promenjljiva kategorija...
samo masta i finansijska kalkulacija su granica...
Dule je na tom polju vrsio nekakve prakticne esperimente i dosta se pisalo o elektro pogonu... on ima jednu racunicu
vlasnik broda za prevoz kontejnera ima neku drugu racunicu...
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #5 poslato: 03, 04, 2012, 20:18:52 posle podne »
Što me terate da polemišem?
Već smo razjasnili da elektro pogon ima bolji obrtni moment i da je odnos dizel/elektro 1:3 (mada ja sam uveren da je 1:4), pa je za taj brod dovoljan motor od 33.000hp a sigurno je lakši od 2300 tona. Čak i sa odgovarajućim agregatom ne bi bilo toliko težine.


@Kapetane
Isplativost je tamo gde se obezbedi dovoljno energije za elektromotor. Kod kombinacije hibrida agregat/motor uvek je isplativo. Samo sistem akumulator/motor nije tako isplativ. Agregat - trofazni motor je najefikasnija kombinacija. Samo mala plovila sa malim motorima su isplativiji. Tamo, gde je cena motora manja od cene agregata + elektro motor.
Tamo gde cena goriva za agregat je približna troškovima goriva SUS motora je granica isplativosti.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #6 poslato: 03, 04, 2012, 22:17:39 posle podne »
Što me terate da polemišem?
Već smo razjasnili da elektro pogon ima bolji obrtni moment i da je odnos dizel/elektro 1:3 (mada ja sam uveren da je 1:4), pa je za taj brod dovoljan motor od 33.000hp a sigurno je lakši od 2300 tona. Čak i sa odgovarajućim agregatom ne bi bilo toliko težine.


@Kapetane
Isplativost je tamo gde se obezbedi dovoljno energije za elektromotor. Kod kombinacije hibrida agregat/motor uvek je isplativo. Samo sistem akumulator/motor nije tako isplativ. Agregat - trofazni motor je najefikasnija kombinacija. Samo mala plovila sa malim motorima su isplativiji. Tamo, gde je cena motora manja od cene agregata + elektro motor.
Tamo gde cena goriva za agregat je približna troškovima goriva SUS motora je granica isplativosti.

Emma Maersk je jedan od 7 ili 8 najvecih kontejnerskih brodova na svetu. brod pogoni gore navedeni motor u kombinaciji sa jos pet CATERPILLLAR osmocilindarskih dizela koji ukupno daju jos 40.000 ks. sa snagom glavnog motora to cini skoro 150.000 ks.  a ti kazes da je dovoljno 33.000 ks. stvarno???
ovi motori teraju ovaj brod do maksimalne brzine od preko 25 cvorova (47km/h) i idu na takozvanu "tesku naftu" koja je ipak nesto jeftinija od onoga sto mi zovemo "dizel".
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1127
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #7 poslato: 03, 04, 2012, 22:33:28 posle podne »
Prica o obrtnom momentu je sledeca:

Pri ulozenoj elektricnoj snazi motor na par obrtaja pretvara ulozenu elektricnu snagu u mehanicku snagu i ima ogroman obrtni moment.
Prednost je kod velikih sistema jer nema menjaca koji su veliki teski i skupi.

Ono sto zanemarujete kad uporedjujete sa benzinskim ili dizel motorima je da sa porastom broja obrtaja-brzine taj momenat kod elektromotora srazmerno opada a kod SUS motora raste.

Elektromotori pri kretanju i tom velikom momentu trose isto struje kao i pri punom gasu sa srazmerno mnogo manjim momentom.

Motor s unutrasnjim sagorevanjem pri polasku nema toliko snage niti je obrtni momenat veliki ali zato i trosi drasticno manje goriva i dostize snagu i momenat tek pri vecem broju obrtaja zato mu i treba menjac ili elisa sa promenjivim korakom.  Znaci samo je pitanje sta gde vise odgovara to se i koristi. 
« Poslednja izmena: 04, 04, 2012, 08:44:24 pre podne marke »
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #8 poslato: 04, 04, 2012, 01:17:50 pre podne »
sta znaci hir? isplativost je promenjljiva kategorija...
samo masta i finansijska kalkulacija su granica...
Dule je na tom polju vrsio nekakve prakticne esperimente i dosta se pisalo o elektro pogonu... on ima jednu racunicu
vlasnik broda za prevoz kontejnera ima neku drugu racunicu...

hir je kada ugradis el motor u siklju ... dule jeste radio experimente ali nije ostavio agregat plus el motor, vec je stavio benzince ako se ne varam ... znaci nije se isplatilo kako god to da se gleda...
znaci gde je taj momenat agregat / el motor koji se isplati kao recimo investicija koja ce se vratiti za 4 godine ... znam da je komplikovano ali mora da negde postoji crta

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #9 poslato: 04, 04, 2012, 08:29:47 pre podne »
Naravno da postoji i nije uopste komplikovano, ali ona nije zajednicka za Duleta i trgovacku mornaricu. Zato i imamo toliko vrsta razlicitih pogona. Tesko mozemo da izvucemo paralelu isplativosti izmedju plovila za rekreaciju, nosaca aviona i kontejnerskog broda.
Ti kazes, recimo 4 godine za povrat investicije a meni se cini da se u nasim slucajevima ta investicija nikada nece vratiti. Pare koje smo ulozili u camce su potrosene zauvek. Nema povrata novca, samo novi troskovi.
Vlasnik kontejnerskog broda verovatno svoju racunicu vidi u tome da za sto krace vreme preveze sto vise tereta od luke do luke.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #10 poslato: 04, 04, 2012, 09:27:21 pre podne »
slazem se , ali vidi pomisli na onaj GREEN Hibrid o kome se pircalo i pisalo ... on je ipak kombinacija agregat elektro motor??? znaci nije bas to toliko daleko da nije isplativo ... mozda se ta crta pomakla na dole ?

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #11 poslato: 04, 04, 2012, 10:06:49 pre podne »
slazem se , ali vidi pomisli na onaj GREEN Hibrid o kome se pircalo i pisalo ... on je ipak kombinacija agregat elektro motor??? znaci nije bas to toliko daleko da nije isplativo ... mozda se ta crta pomakla na dole ?

pa taj greenline hybrid je bas dobar primer...
nazalost bez dobrog dizela sa elektromotorom nemoze daleko.
bio sam pre dve godine u Portorozu na test voznji i probao sam oba broda sa jacim i slabijim dizel motorom.
na struju mu je maksimalna brzina 3.5-5.5 cvorova u zavisnosti od opterecenja a domet oko 25 NM
slabiji dizel od 75 ks, u zavisnosti od opterecenja, pri brzini krstarenja od 10 cvorova trosi izmedju 17-20 l/h
jaci dizel od 165 ks pri krstarecoj brzini od 7 cvorova trosi oko 4 l/h a maksimalna brzina mu je 15 cvorova i tada se potrosnja penje na preko 25 l/h.
znaci za one kojima je brzina krstarenja od maksimalno 4-6 cvorova dovoljna, gotovo da nema isplativijeg plovila. ali...
dolazimo do cene cene ovog broda koja je od kada je pre dve godine predstavljen do danas skoro dvostruka i krece se za hybrid verziju oko 180.000 eura.
za te novce se vec moze kupiti ozbiljan gliser (sa dva dizela po 160ks), daleko komforniji deplasmanac (sa dizelom od 75ks) ili bitno veca jedrilica (sa dizelom od 55ks).
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1539
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #12 poslato: 04, 04, 2012, 10:13:21 pre podne »
Dok je bila promotivna cena greenline33, to je bila razumna kupovina, bilo da je bio samo dizel ili hybrid (mada je hybrid varijanta bila tesko isplativa za uobicajeno sezonsko koriscenje). Nema logike da se greenline33hybrid plati slicno kao Linssen iste duzine.A treba misliti i na prodaju na kraju: Linssen godinama poloivan drzi dobru cenu, a grennline bas i ne.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #13 poslato: 31, 01, 2013, 16:36:29 posle podne »
Hajde da malo osvezimo temu.

Posle silnog Google-anja po net-u doslo se do neke granice isplativosti, za nase rekreativno-nauticke uslove. Ne govorim o trgovackoj ili putnickoj prekookeanskoj floti.
Kombinacija trofazni agregat + frekventni regulator (za svaki motor) + motor (ili dva) je dosla u fazu ekonomske isplativosti, tehnicke izvodljivosti, kao i produzetka krajnjeg dometa.
Domet plovidbe se meri kolicinom goriva u rezervaru agregata.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #14 poslato: 31, 01, 2013, 16:57:43 posle podne »
Trofazni agregat od 20kW koji trosi 7L benzina/sat.