Autor Tema: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050  (Pročitano 10509 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« poslato: 03, 04, 2012, 10:48:20 pre podne »
na zahtev pojedinih clanova foruma otvorio sam ovu temu u kojoj cu izneti svoje vidjenje i poredjenje izmedju dva plovila koja koristim na reci i na moru.
da ne bih otvarao novi post za svaki deo ove price, editovacu ovaj, a na pitanja i komentare odgovaracu sa citatom onoga koji iste postavlja.
gliser koristim vec cetvrtu sezonu iskljucivo na rekama a deplasmanac je brod na kojem sam prvi put plovio na moru proslo leto.
o deplasmancu sam nesto pisao u temi http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,8031.0.html za podsecanje.
mislim da su odlicni primeri za poredjenje, oba su izgradjena od stakloplastike,a i cenovno su dosta blizu, odnosno oba na vodi prelaze cenu od 120.000 eura, novo iz fabrike.
oba plovila su kupljena na Beogradskom sajmu nautike, od dilera koji su ih izlagali.
za pocetak evo tehnickih podataka o oba plovila (preuzetih sa sajta proizvodjaca) i malo slika kao ilustracija

Campion Allante 925 Specifications godina proizvodnje 2008, zemlja Kanada, http://www.campionboats.com/boats/?cat=allante

Length Max: 9.14m (30')
Centerline: 8.53 (28')
Beam: 3.15m (10' 4")
Height: 3.68m (12' 1")
Draft Up: 62.5cm (25")
Draft Down: 115cm (46")
Weight: 4757kg (10,460 lbs.)
Deadrise: 20° (Apex)
Max HP: 640hp (twin) - instalirano 2x Mercruiser 5.0 MPI 260ks
USGC Max. Persons: 10
Category: B
Fuel: 420L (111 US gal)
Fresh Water: 79.5L (21 US gal)
Holding Tank: 53L (14 US gal)
Grey Water: 113.5L (30 US gal)
Hot Water: 41.6L (11 US gal)

DELPHIA 1050 Escape godina proizvodnje 2011, zemlja Poljska, http://en.delphiayachts.eu/yacht/escape-1050
Keel type:           long keel
Length overall:   10.50 m   34.45 ft
Hull length:   9.95 m   32.64 ft
Beam:          3.45 m   11.32 ft
Draft:           0.65 m   2.13 ft
Total weight:   4500 kg   9921 lbs
Ballast weight:   400 kg   882 lbs
Engine (max.):   85 HP - instalirano Volvo Penta D2 55 ks
Tank capacity:   80.0 l   17.6 gal.UK - modifikovano u fabrici na 200 litara
Water tank:    210.0 l   46.2 gal.UK
Holding tank   80.0 l   17.6 gal.UK
Category CE   C - 8 Persons

Kupovina i koriscenje plovila

GLISER
Obzirom da mi je ovo treci gliser, imao sam neke ideje sta zelim a sta ne zelim, pa sam shodno tome i odabrao na sajmu iz ponude koja je u tom trenutku bila vise nego velika u segmentu glisera duzine od 8-10 metara, takozvanih "dnevnih kruzera".
Za 4 godine sam imao dovoljno vremena da se sazivim sa camcem i da prihvatim i/ili prilagodim sve one sitnice koje sam otkrio da mi smetaju a koje nisam uvideo prilikom razgledanja na sajmu i listanja kataloga. Ove godine cu prvi put na camcu nesto dodavati i modifikovati, ali mogu da kazem da je do sada Campion bio veoma pouzdan camac u eksploataciji i da sa motorima i ostalim sklopovima nisam imao nikakvih vecih problema. Naime, jedine dve stvari koje su do sada zamenjene su pumpa za vodu i punjac akumulatora koji je nastradao prlikom strujnog udara na marini.
Zimu je provodio na suvom kada su radjeni servisi i konzervacija motora.
Gliser koristimo u periodu od proleca do jeseni, u slobodno vreme, najcesce vikendom. Plovimo po Savi i Dunavu, uglavnom obilazeci sve poznate destinacije.
Najcesce sam na camcu sa porodicom, dakle nas cetvoro, a ne retko vikendom preko dana imamo bar jos toliko gostiju.
Tradicionalno u avgustu odlazimo Dunavom do Donjeg Milanovca na Kup Djerdapa i to je najduza tura u toku sezone. Od Milanovca se ide na dnevne izlete do Hajducke vodenice i Tekije.
DEPLASMANAC
Ono sto je bilo bitno drugacije kod kupovine ovog camca je cinjenica da nismo kupili sajamski brod, vec smo sa dilerom mogli dogovarati sve potrebne promene u toku izgradnje i opremanja u brodogradilistu. Deplasmanac je koriscen svega par meseci prosle godine, obzirom da je isporucen u avgustu i da je na vezu u Grckoj. Dosta sam o tome napisao u temi ciji sam link dao gore pa se ovde necu ponavljati.
Za veoma kratko vreme koje sam proveo na ovom camcu, utisci su mi pomalo izmesani i nejasni. Jedno je sigurno, a to je da je prostora vise i da zahteva bitno vise vremena za planiranje plovidbe, ali zadovoljstvo nije nista manje.

Prostor i komfor

Iz tehnickih specifikacija mozete videti slicnosti i razlike u velicini plovila. Ono sto se ne vidi je sta to prakticno znaci u eksploataciji tokom 24 sata, kada na brodu boravi 4-8 osoba. Slike enterijera mozete videti na sajtovima proizvodjaca, ne bih opterecivao server foruma.
GLISER
Gliser ima monovolumensku kabinu sa odvojenim kupatilom i toaletom. U kabinu se ulazi kroz klizna vrata niz tri stepenika. Stajaca visina je u vecem delu kabine i u kupatilu preko 186cm. U tom prostoru se nalazi kuhinja sa kombinovanim sporetom (alkohol i 220V), mikrotalasna, sudopera, radna povrsina i dosta ormara i fioka za odlaganje svega i svacega. dvostruki pramcani lezaj, ispod kojeg se nalaze dva spremista i frizider. nasuprot kuhinje je sofa za sedenje sa stolom i spremistima ispod, i krmeni lezaj ispod kokpita dimenzija 140x210cm sa pripadajucim plakarima.
Provetravanje kabine je reseno sa tri otvora na krovu, dva otvora iznad krmenog lezaja i jednog otvora u kupatilu.
Prostor u kokpitu je podeljen na dva dela, a odvaja ih dvostuka klupa ispred upravljackog mesta i monoblok sa lavaboom, malom radnom povrsinom i friziderom ispod. Nasuprot upravljackoj klupi je duz boka postavljena klupa (lezaj za popodnevnu dremku) ispod i iza koje su spremista za cirade, konope i jos kojesta.
Krmeni deo kokpita zauzimaju dve klupe za sedenje sa stolom u sredini,  koje se spustanjem stola mogu pretvoriti u veliko suncaliste. Na pramcanoj palubi, tj. krovu kabine nalazi se dusek i prostor za suncanje dovoljan za dvoje dece ili jednu odraslu osobu. Na pramcanu palubu se moze izaci preko stepenika kroz otvor prednjeg vetrobrana ili bocnim prolazima koji su dovoljno siroki i zasticeni ogradom. Kokpit je natkriven dvodelnom tendom sa mogucnoscu zatvaranja pramcane, bocnih i krmene stranice (camper canvas). Kroz vrata na levom boku izlazi se na krmenu platformu koja je na dva nivoa. Na njoj se nalaze drzaci za bokobrane, spremiste za kanape i mokre stvari, tus sa toplom i hladnom vodom i stepenice za izlazak iz vode.
Za nase potrebe vise nego dovoljno za visednevni boravak na vodi.
DEPLASMANAC
Deplasmanac je dimenzijama nesto veci pa je prostora i komfora u njemu svakako vise. Kabinski prostor je podeljen na vise celina, a cine ga tri odvojene kabine za spavanje, salon sa kuhinjom i jedno kupatilo. Od kabina za spavanje je najkomfornija pramcana kabina, uz koju se nalazi kupatilo sa posebnim ulazom iz salona. Druge dve spavace kabine smestene su ispod kokpita i stajaca visina je u njima samo na ulazu, dok se u lezajeve treba uvuci. Obe imaju po jedan ormar i police za smestaj licnih stvari. Kreveti su u njima nesto uzi, tako su pogodne za dvoje dece ili jednu odraslu osobu. Ispod kreveta ima dovoljno prostora za spremanje kojecega. Salon je stvarno prostran sa stajacom visinom od preko 2 metra. Uz levi bok je smestena kuhinja u kojoj se nalazi plinski sporet sa dva gorionika, frizider, sudopera, radna ploca, dva velika ormana i gomila polica. Nasuprot kuhinje nalazi se trosed koji se razvlaci u bracni lezaj ispod kojeg je spremiste, fiksni sto za rucavanje oko kojeg se moze smestiti 6 ljudi i ispod njega klupa za sedenje koja se izvlaci kada se za stolom ruca ili igraju karte.
Kokpit je takodje lepo i komforno organizovan. Upravljacka pozicija je izdignuta a skiperska fotelja je udobna i podesiva u svim pravcima. Duz bokova kokpita se nalaze dve klupe izmedju koji je sto na rasklapanje a prostor je dovoljam za smestaj 6 osoba. Krmeno zrcalo je u sredini otvoreno u sredini za sliazak na krmenu platformu a sa leve i desne strane se nalaze klupe sa naslonima za sedenje. Ispod leve klupe je smesena plinska boca kucnih dimenzija u odvojenom delu, a ostatak je predvidjen za spremiste. Podizanjem poklopca desne klupe otvara se ulaz u prostor ispod kokpita u kojem su smesteni rezervoari za vodu i gorivo, kormilarski sklop, hidraulika autopilota, agregat i jos stosta. Kokpit i kormilarnica su natkriveni HardTop-om, a krmeni deo kokpita se moze po potrebi zatvoriti ceradama. Krmena platforma nije prevelika a na njoj se nalaze prikljuci za 220V i vodu, kao i tus sa toplom i hladnom vodom, nosac pomocnog motora i stepenice za izlazak iz vode.

Oprema

Oba plovila imaju dosta bogat spisak standardne i dodatne opreme. U daljem tekstu cu dati samo dodatnu opremu ugradjenu za svaki camac pojedinacno a listu standarda i opcija mozete videti na sajtovima http://www.campionboats.com/boats/?cat=allante# i http://en.delphiayachts.eu/yacht/escape-1050/equipment

GLISER
Obzirom da je camac radjen po evropskim standardima koji ne dozvoljavaju ispustanje otpadnih voda, prva stvar koju smo ugradili su pumpe (maseratore) za praznjenje sivog i crnog tanka. Na ovo sam bio prinudjen zato sto nigde u Beogradu ne postoji sistem za praznjenje i ispiranje ovih tankova na vakum (PumpOut sistem). Isti su smesteni u motorni prostor a na koritu su probusene rupe za odvod i praznjenje. Od dodatne opreme ugradjene nakon isporuke, instalirali smo Garmin GPSMAP 420s i radiostanicu Icom IC-M401. Ove godine planiram da na krmenu platformu montiram prohromske nosace za pomocni camac. U pitanju je gumenjak sa alu patosom i motorom Mercury od 3.5ks
DEPLASMANAC
Obzirom da je ovaj brod kupljen za plovidbu po Grckoj gde bas nije najsjajnija situacija sa marinama i snabdevanjem strujom, vodom i gorivom, dosta stvari sa spiska dodatne opreme je ugradjeno u brodogradilistu i kod dilera u Sloveniji pre isporuke. Ideja je bila da se brod opremi tako da se smanji potreba za boravkom u marinam i lukama osim kada treba dopuniti gorivo. Zbog toga je na brod ugradjen desalinizator Spectra, kapaciteta 30lit/h kao i Mase brodski dizel agregat snage 3.2kW. U brodogradilistu je ugradjen veci rezervoar za gorivo od 200 litara umesto standardnog od 80. Takodje smo na HardTop-u otvorili jos jednu bokaportu radi boljeg provetravanja kormilarnice. Na krovu kormilarnice postavljene su antene za radio stanicu, tv i radar, kao i dva reflektora. Od navigacijskih uredjaja ugradjen je Garmin 720s ploter, radar GMR 18HD,Garmin autopilot i radiostanica VHF 100i.

Pogon i potrosnja

E sad malo o onome sto je izazvalo dosta polemike u par tema na forumu. Dakle ovde pisem samo o licnom iskustvu i zapazanjima iz plovidbe. Fabricke i jos kojekakve podatke sigurno mozete naci na Google-u i sajtovima proizvodjaca.

GLISER
Proizvodjac je u mog Campion-a ugradio dva benzinska motora Mercruiser 5.0 MPI, od po 260 ks, a pogon su z-noge sa duoprop elisama. Postoji opcija slabijih i jacih benzinaca, kao i para slabijih dizela. Godinu dana nakon kupovine imao sam priliku da provozam isti camac sa dva dizela po 160 ks i bio sam sretan sto imam benzince.
Daleko su tisi u svim rezimima rada, a potrosnja je gotovo identicna. Nesto sam vec pisao o potrosnji ovih motora u uslovima kako mi koristimo camac, a sustina je u tome da mi motori trose oko 1 litar benzina po predjenom kilometru. Dakle od Usca do Baricke ade je 25km i za taj put mi je potrebno oko 25 litara. Isto je sa voznjom niz Dunav. Do Milanovca sam potrosio oko 220 litara, sa ulaskom u Gajski rukavac i u marinu Srebrno jezero. To je put od cca. 200+ kilometara. Upravo se spremam da ugradim Garminove protokomere o kojima je Dule pisao skoro pa cu to moci i slikama da ilustrujem.
DEPLASMANAC
U ovom plovilu je ugradjen dizel motor Volvo Penta D2, od 55 ks. U trenutku izgradnje broda to je bila jedina jaca opcija (slabiji dizel je 29 ks), a neposredno pre isporuke proizvodjac je stavio u opciju i jaci Nanni od 85 ks. Zao mi je sto nismo uzeli taj ali bilo je vec kasno. Verujem da taj ima u sebi onu dragocenu rezervu snage koja je ponekad neophodna, a i potrosnja bi mu u normalnoj eksploataciji verovatno bila manja. Ugradjeni Volvo se pokazao kao jako ekonomican, pouzdan i dovoljno snazan motor za plovilo ovih dimenzija. Krstareca brzina broda, po mirnom moru i bez vetra se krece izmedju 7.5 i 8 cvorova, i tada se motor vrti oko 2500 obrtaja. U ovim uslovima Volvo je trosio oko 11 litara na sat sto je nesto manje od litra po kilometru (gruba racunica kaze 850 gr/km). Dodvanjem gasa do 3000 obrtaja, brzina se penje na preko 12 cvorova a potrosnja se penje na preko 18 litara na sat. Zbog visoke siluete, brzina opada za vise od pola cvora kada se vozi u vetar, ali isto toliko ide brze niz vetar.

Sve ovo gore moze i ne mora biti predmet diskusije, ali jedno je sigurno, oba plovila su u stanju da potrose svo gorivo koje se nalazi u rezervoaru. :)
Oba imaju svojih prednosti i mana, vise ili manje komfora, a jedno im je zajednicko - pruzaju nam maksimum zadovoljstva i zabave.

A sada diskusija...
« Poslednja izmena: 04, 04, 2012, 15:54:27 posle podne espresso »
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #1 poslato: 03, 04, 2012, 16:29:48 posle podne »
U gornjem postu je moj "kratak" osvrt na camce koje koristim. Tema je zvanicno otvorena za pitanja i odgovore...  114
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #2 poslato: 03, 04, 2012, 16:38:11 posle podne »
Iako si se toga već dotakao na onoj temi, navedi još jednom podatke o prosečnoj potrošnji i brzni, odnosno pređenom putu na oba brodića.

U kojem režimu najčešće ploviš sa Delphiom? Obrtaji, brzina, potrošnja?
Pretpostavljam da sa Delphiom još nisi stigao da uletiš u neke lošije uslove plovidbe, ali sa gliserom verovatno jesi.
Ima li razlike u nekom osećaju bezbednosti, lakoći manevrisanja i slično?!

Sorry, sad tek videh da si proširio gornji tekst, i odgovorio na neka od ovih pitanja.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #3 poslato: 03, 04, 2012, 17:03:11 posle podne »
Iako si se toga već dotakao na onoj temi, navedi još jednom podatke o prosečnoj potrošnji i brzni, odnosno pređenom putu na oba brodića.

U kojem režimu najčešće ploviš sa Delphiom? Obrtaji, brzina, potrošnja?
Pretpostavljam da sa Delphiom još nisi stigao da uletiš u neke lošije uslove plovidbe, ali sa gliserom verovatno jesi.
Ima li razlike u nekom osećaju bezbednosti, lakoći manevrisanja i slično?!

Sorry, sad tek videh da si proširio gornji tekst, i odgovorio na neka od ovih pitanja.

pa sve manje vise pise gore. da, sa Delphiom sam uspeo da plovim i po veoma jakom vetru u pramac i po talasima visine do 2 metra. u tim uslovima ne mozes meriti brzinu i potrosnju zato sto se jako puno radi sa komandom gasa prilikom penjanja i spustanja niz talase. isto je i sa gliserom. na deplasmancu je neki optimum izmedju 2200 i 2500 obrtaja u zavisnosti od opterecenja broda. kod glisera je to 1100 obrtaja u deplasmanskom rezimu plovidbe a od 3200 do 3500 obrtaja u glisiranju.
o osecaju bezbednosti mogu da kazem da je krajnje subjektivan i da nije isti za tebe i mene, sve i da smo zajedno na istom brodu. ja Delphiu jos ne poznajem dovoljno dobro, nemam bas previse sati u plovidbi (jedva 70) ali sam sa Campion-om prosao nekoliko kosava, salauka i gornjaka i uvek sam bezbedno stigao tamo gde sam krenuo. zatvorena kormilarnica na deplasmancu svakao stvara vecu prividnu sigurnost.
sto se manevrisanja tice, gliser je daleko okretniji i brze odgovara na komade i laksi je za manevrisanje. dva motora dovoljavaju okretanje za 180 stepeni u veoma malom prostoru.
deplasmanac je tu dakleko tromiji, pogotovo pri manevrima u voznji krmom ali zato ima pramcani potisnik koji dozvoljava korekcije i dragocen je prilikom manevra sa jacim uticajem bocnog vetra. kod Delphi-je je dobro sto ima dva lista kormila i balast od 400 kg u kobilici i toj joj puno doprinosi laksem upravljanju i manevrima.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #4 poslato: 03, 04, 2012, 17:08:48 posle podne »
a kombinacija deplasmanac za reku, a gliser za more?

i ono sto me jako zanimao , kako si se opredelio sa delphiu a ne za neku jedrilicu , pogotovo sto je more u pitanju ?

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #5 poslato: 03, 04, 2012, 17:21:38 posle podne »
a kombinacija deplasmanac za reku, a gliser za more?

i ono sto me jako zanimao , kako si se opredelio sa delphiu a ne za neku jedrilicu , pogotovo sto je more u pitanju ?

pa kao sto sam vec napisao u temi http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,8031.0.html Delphia je prvenstveno izbor moga oca koji o jedrenju nema bas nikakvog pojma a nije u godinama i mrzi ga da uci... da je po mome jedrilica bi bila moj jedini izbor za more.
gliser je moj izbor za reku zato sto mi stedi vreme kojeg nikada nemam dovoljno. ovako sam za 15-20 minuta od Zemuna do Malih voda ili Belegisa. za 1,2 sata na Barckoj adi, 4,5 sati u Milanovcu i tako dalje...
jedrenje je moj sport od malih nogu i aktivan odmor kada za to imamo vremena i mogucnosti. charter jedrilica je uvek opcija kada se zazelimo jedrenja.

u prvom postu sam dao gotovo sve argumente po pitanju komfora na gliseru, odnosno deplasmancu. meni je komfor koji imamo na gliseru za reku dovoljan. nista me ne sprecava da plovim polako kada imam vremena na pretek. ali ono sto mogu sa gliserom a ne mogu sa deplasmancem je da se brzo sklonim od bilo kakvih problema ili guzve na vodi.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #6 poslato: 03, 04, 2012, 17:27:20 posle podne »
eh familija ... eh posao ... eh slobodno vreme ...

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #7 poslato: 03, 04, 2012, 17:35:36 posle podne »
eh familija ... eh posao ... eh slobodno vreme ...
mladi si kapetane, a covek se uci dok je ziv.
kada sam kupio prvi gliser, zena i dete mi nisu dali da izglisiram. pola sezone smo se vozili polako...
3 godine mi je trebalo da ih ukrcam na jedrilicu i da ih ubedim da se necemo prevrnuti...
bitno je da ne odustajes. sanjaj. mastaj. planiraj.
sto bi rekao jedan moj prijatelj iz novog sada "ko ne ume da masta, moze da se seli iz naseg sokaka..."
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #8 poslato: 03, 04, 2012, 21:37:33 posle podne »
eh familija ... eh posao ... eh slobodno vreme ...
mladi si kapetane, a covek se uci dok je ziv.
kada sam kupio prvi gliser, zena i dete mi nisu dali da izglisiram. pola sezone smo se vozili polako...
3 godine mi je trebalo da ih ukrcam na jedrilicu i da ih ubedim da se necemo prevrnuti...
bitno je da ne odustajes. sanjaj. mastaj. planiraj.
sto bi rekao jedan moj prijatelj iz novog sada "ko ne ume da masta, moze da se seli iz naseg sokaka..."

Hehehe, vidim ja da Marina i nije tako strašljiva!
Nego, spomenuo si da ti je ovo treći gliser. Znam za Mariah i Campiona, a koji je bio prvi?
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #9 poslato: 03, 04, 2012, 22:33:09 posle podne »
prvi je bio Glastron 185MX. Motor Volvo od 135 ks. Od dodatne opreme bimini tenda i radio CD sa 4 zvucnika :)
vozio nas je taj jedno leto od Bara, do Budve, do Bijele i tako 2 nedelje.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #10 poslato: 04, 04, 2012, 09:43:33 pre podne »
Za ono što je potrebno deplasmancu njemu je potrebno i dovoljno 55hp, sve preko toga ne može da iskoristi.
A potrošnja, pa u istom režimu plovidbe.. troše približno isto.. tu nema velike dileme i polemike.

Ali 520hp na gliseru ne troši isto koliko i 55hp na deplasmancu.
Nabijanjem brzih kilometara, stani kreni, kratke vožnje,
srču gorivo tako da "prosečno" imućan čovek to ne može da izdrži.

Kome treba gliser da bi ga jednom u 3 godine provozao pun gas?

PLANIRANJEM, a to lepo napominje espresso, kao i iskustvom, hladnom glavom,
svaki deplasmanac (ukoliko je tehnički ispravan) je dovoljno bezbedan u uslovima koji nisu extremni.

Oba plovila mi se svidjaju, ali gliser jednostavno (unutar istog cenovnog razreda)
podrazumeva veću potrošnju goriva na godišnjem nivou.

Vreme, je novac i to je jako prosta matematika ko može, a ko ne može sebi da priušti kupovinu vremena.  thumbup

 hi

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #11 poslato: 04, 04, 2012, 09:58:37 pre podne »
Meni uopste nije bio prioritet potrosnja.
Podrazumeva se da onaj ko moze da ga kupi moze i rezervoar da napuni!
Samo sam pokusao da dokazem da i pored deset puta vece razlike u snazi motora  razlike u bezbednosti gotovo i ne postoje  oops
I da Zeka i ako ima isto konja kao i Delphia nikako nije bezbednije plovilo....

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #12 poslato: 04, 04, 2012, 10:01:41 pre podne »
iz ove perspektive i kako je to kolega expreso predstavio...vozio bi gliser bez razmisljanja

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #13 poslato: 04, 04, 2012, 10:11:08 pre podne »
Dule, nije prosečan čovek, nego prosečno IMUĆAN čovek.
Prosečnom čoveku u Srbiji je sve to skupo.  4588

Maverick, onako kako je to espresso napisao, on je opisao plovila i delom svoje potrebe za njima.
Da bi bez razmišljanja vozio gliser moraš biti u identičnoj: poslovnoj i finansijskoj situaciji kao espresso.
A to nije isti par cipela.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: GLISER vs. DEPLASMANAC - Campion Allante 925 vs. Delphia 1050
« Odgovor #14 poslato: 04, 04, 2012, 10:31:41 pre podne »
Dule, nije prosečan čovek, nego prosečno IMUĆAN čovek.
Prosečnom čoveku u Srbiji je sve to skupo.  4588

Maverick, onako kako je to espresso napisao, on je opisao plovila i delom svoje potrebe za njima.
Da bi bez razmišljanja vozio gliser moraš biti u identičnoj: poslovnoj i finansijskoj situaciji kao espresso.
A to nije isti par cipela.

ljudi da se razumemo, nisam ja nikakav srpski tajkun... istina je da sam verovatno iznad proseka za srpske standarde.
imam firmu u kojoj radim bez radnog vremena vec 20 godina, bolje i lose godine u poslu.
od malih nogu sam bio vezan za vodu, reku i more.
nautika je moj hobi, izduvni ventil, zdravlje...
izabrao sam veoma skup hobi i toga smo svesni i ja i moja porodica ali nista nam nije vrednije od vremena koje zajedno provodimo na vodi i plovimo
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.