Autor Tema: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO  (Pročitano 34201 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #30 poslato: 29, 03, 2012, 00:11:03 pre podne »
i ajde vise nemojte coveku po temu opet moram prebacujem u kafanu ...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #31 poslato: 29, 03, 2012, 00:14:24 pre podne »
Iko, upoznah čari deplasmanske plovidbe i u mom gliseru. Letos smo se spustili od Tikvare do Banovaca (100km) sa 7 litara goriva. Jasno, koristili smo samo malu Hondu. Probali smo, super je, ali to ponoviti i uzvodno, mora čovek da bude mazohista.
Iskreno, stalno se negde premišljam da napravim brodić kod Zokija, dobijem prostor, "komfor" itd.
Da li to radim zato što je takav brodić dobar?! Jasno da ne - samo zato što je jeftin.

Jedno je slobodno ploviti kud i kad ti je volja, a drugo je provlačiti se na 5 metara od obale, da bi postigao celih 6-7km/h uzvodno!
Na bučnom, večito zauljenom DMB-u je uzaludno tražiti dobre strane. Ako je to dobar motor- onda je Jugo dobar auto.
Vrhunac svega je od toga praviti vrlinu!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #32 poslato: 29, 03, 2012, 00:18:14 pre podne »
Ne postoji gliser od 3tone koji trosi 1l na sat  sale ti to vrlo dobro znas neznam zasto se pravis blesav kad nisi administrator ha
A kod mene u daciji cudan motor skoro pa talijanski...

Stavi mu dovoljno mali motor, pa će trošiti i manje! 25648
Nije valjda da teraš šestaka! Pa kako sad! A potrošnja? Registracija? Turi ti njemu DMB pod haubu- to ti je najbolje! ffff
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #33 poslato: 29, 03, 2012, 00:27:10 pre podne »
Kada si svestan mogućnosti svog plovila onda si spreman da uživaš i u tih 6-7 km uzvodno.To smeta i mučenje je samo onima koji uživaju u brzini.Pri tom ako si uživao u toj brzini nizvodno zašto bi ti ta brzina bila mučenje uzvodno.Ja pravim razliku u uživam u plovidbi, i uživam u brzini.Mator sam pa više ne uživam u brzini ( osim kad je sex u pitanju)

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #34 poslato: 29, 03, 2012, 00:37:27 pre podne »
Ja uživam u plovidbi. Ako plovidba počne da liči na stajanje u mestu, onda to baš i nije plovidba. Više liči na sidrenje- sa lošim sidrom! ha
Uživanje u sporoj plovidbi je meni moguće samo ako imam mogućnost da uvek i u svakom trenutku mogu ubrzati.

Svakako, možda ću sa dolaskom u penzionerske dane, i ja zameniti brzinu, lepotu i stil za masu, prostor i Mercedesa, ali još nisam toliko mator! ha kgk
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #35 poslato: 29, 03, 2012, 13:25:49 posle podne »
ja prodjoh ovo sto dule kaze, voznja po 8 -10 - 12 casova na dan ... uopste nije lako ali ima to svoje cari ... naravno da sam mogao da biram poleteo bih ka beogradu , ali na zalost mada i na srecu nisam :)

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #36 poslato: 29, 03, 2012, 14:19:08 posle podne »
Nije sporno da uživate u bilo čemu, ni da plovite kako god vam to odgovaralo.

Sporno je da dovedete čoveka u zabludu da režim plovidbe ne utiče značajno na ukupnu potrošnju goriva. LSI vam je poverovao i još hoće u udžbenike da vas tura.

Dao sam vam primer kolika razlika može biti.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #37 poslato: 29, 03, 2012, 14:29:55 posle podne »
Ja na to gledma ovako ... veci motor veca potrosnja ... manji motor manja potrosnja ...

Ja sam do kladova i nazad sa tegljem od 30 km potrosio oko 150 evra po tadasnjem kursu oko 160 litara

1164 - 932 - 1164 = 464 km ili 350 grama po kilometru u i niz vodu...  HONDA 15HP

isto to sam racunao za motor koji sam imao pre Honde to jest za Evinrude 50 HP sa teretnom elisom bi me izaslo oko 800 evra i nesto vecom brzinom ali ne preko 30 %....

e sad sale je kupio taj motor od mene , mislim da sale sa njim postize oko 40 km na sat sa potrosnjom od recimo 20 litara... sto bi racunicu dovelo na:

464 km  / 40 km = 11,5 sati x 20 litara = 230 litara

sto ce reci gliserom jeste brze ali nikako nije jeftinije...  ujedno ja sam sa 15 konja gurao preko 2 tone i 9 metara  a u proracunu saletovog camca to je ispod 1 tone i 6 metara ...







Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #38 poslato: 29, 03, 2012, 15:30:23 posle podne »
Stvari su jasne, ne treba citava studija o tome.....Ako hocete brzo a ne preskupo onda varijanta kao Saletova, mali gliser i relativno mali motor...Ko voli da sa sobom vuce "vikendicu", pritom hoce brze od 10-15 km/h,  to mora da kosta ako zelis preko svog pramcanog talasa...
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #39 poslato: 29, 03, 2012, 15:44:42 posle podne »
Nije sporno da uživate u bilo čemu, ni da plovite kako god vam to odgovaralo.

Sporno je da dovedete čoveka u zabludu da režim plovidbe ne utiče značajno na ukupnu potrošnju goriva. LSI vam je poverovao i još hoće u udžbenike da vas tura.

Dao sam vam primer kolika razlika može biti.

Kao iskusan nautičar, vi bi barem trebali da znate da u nautici ima veoma malo stvari koje mogu da važe uopšteno.
Saveti i proračuni koji su dati  LSI-ju su tačni, ali odnose se isključivo na njegov čamac, njegov motor kojim trenutno raspolaže, i na njegov raspoloživi budžet.
Svakako nije isto glisirati sa 700kg ili sa 3 tone.  LSI neće mnogo dobiti na uštedi ako stavi neki motor od 10ks. Pošto planira tu regatu po kanalima, svakako bih mu preporučio da ima i pomoćni motor od 2-3-4 ks, to ima smisla, ali samo dok je glavni dovoljno jak za glisiranje.

Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima.
Apićeva korita u kombinaciji sa DMB-om, to je verovatno neka klasa za većinu drugih metalnih budževina koje plove našim rekama, ali opet, da je to stvarno dobro, verovatno ih ljudi ne bi zvali koritima.
Tvrditi da je takva naprava bolja od glisera vrednog 250.000 evra je uvreda za intelegenciju.
Ali mi Srbi smo najstariji, najpametniji i sve znamo, ali se nismo pomerili od DMB-a i Golfa 2!!!

Nidžo, Evinrude na mom čamcu postiže prosečno 45Km/h pri potrošnji od 17l/sat ( prosečno uzvodno i nizvodno). To znači da bih do Đerdapa i nazad trebao oko 180 litara.
Tačno toliko sam potrošio i sa starim Zekom, ali za cca 550 km, ploveći prosečno 32km/h, sa potrošnjom od 10l/sat.

Stvar je jednostavna, mi (gliseraši) žrtvujemo komfor i prostor zarad brzine i bezbednosti, vi žrtvujete brzinu i sigurnost zarad komfora i uštede.
Imamo i par onih koji ne žrtvuju ništa, ali nisu u našem platnom razredu! k5
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #40 poslato: 29, 03, 2012, 17:23:20 posle podne »
""Stvar je jednostavna, mi (gliseraši) žrtvujemo komfor i prostor zarad brzine i bezbednosti, vi žrtvujete brzinu i sigurnost zarad komfora i uštede "".


Ovo je najkraci opis onih koji uzivaju u komforu u prirodi i dok plove i onih drugih koji glisirajuci, napetih zivaca i cula da ne zakace usput neki panj ili sprud-naper, uzivaju u cestoj promeni mesta boravka. Sa godinama vecina gliserasa prelazi u komforniju kategoriju nauticara, deplasmance. 114
Neki znaju da sam i ja prosao takvim redosledom, pa imam dovoljno iskustva i zadovoljstva da ostanem u sporoplovecem plovilu. kgk
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #41 poslato: 29, 03, 2012, 17:58:06 posle podne »
Miša je jedan od kompetetnijih da daje ocene,upravo iz razloga što je prošao obe faze.
Treba probati i provesti sezonu u obe varijante pa tada davati sud , o prednostima i manama jednog ili drugog načina plovidbe.
I pored toga svako će imati svoj sud i odabraće ono koje mu više odgovara.Ja sebe nemogu da zamislim u 4m2 slobodnog prostora,pa bio to i ferari na vodi.
A potrošnja...pa kome smeta nek se bavi biciklizmom

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #42 poslato: 29, 03, 2012, 18:17:01 posle podne »
Miša je prošao i jedno i drugo, mada, da sada kreće ispočetka, verujem da bi odabrao drugi gliser, ili barem drugu verziju Benetaua.
Upravljati iz kabine na +40 je muka! Pogotovo kad se plovi polako.
A sada, Miša se ničeg ne odriče, njegov sadašnji deplasmanac ima malkice više od 10ks, ne čuje se,ne dimi, ne vibrira i postiže značajno više od 10Km/h, kada zatreba!

Što se mene tiče, ja sam otkrio šta zapravo želim. A to je max. 20 litara na sat. To je maksimum koji želim i koji sam u mogućnosti da finansiram. To je svakako gliser, veličine kao Perin Yastog, sa modernim motorom 70 - 100ks. U stvari, meni treba Yastog, samo.... kriza! :-(
To je ono što i sada posedujem, samo mi je čamac malo premalen, a motor malo previše troši, ali sa godinama će se valjda uštedeti i za noviji motor i za malo komforniji čamac.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #43 poslato: 29, 03, 2012, 18:21:07 posle podne »
Miša je prošao i jedno i drugo, mada, da sada kreće ispočetka, verujem da bi odabrao drugi gliser, ili barem drugu verziju Benetaua.
Upravljati iz kabine na +40 je muka! Pogotovo kad se plovi polako.
A sada, Miša se ničeg ne odriče, njegov sadašnji deplasmanac ima malkice više od 10ks, ne čuje se,ne dimi, ne vibrira i postiže značajno više od 10Km/h, kada zatreba!

Što se mene tiče, ja sam otkrio šta zapravo želim. A to je max. 20 litara na sat. To je maksimum koji želim i koji sam u mogućnosti da finansiram. To je svakako gliser, veličine kao Perin Yastog, sa modernim motorom 70 - 100ks. U stvari, meni treba Yastog, samo.... kriza! :-(
To je ono što i sada posedujem, samo mi je čamac malo premalen, a motor malo previše troši, ali sa godinama će se valjda uštedeti i za noviji motor i za malo komforniji čamac.
Mozda bude neka Yastog akcija...  kgk

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #44 poslato: 29, 03, 2012, 18:50:16 posle podne »
Ja sa glisera predjoh na polu-deplasmanac,upravo iz istih razloga koje navede Misha.Recimo,dosadilo mi da na pecanju pazim kako se krecem,da ne ljuljam,a sa 15-17kmh brzine sam potpuno zadovoljan.Mesate babe i zabe.Postoje gliseri od 3,5 do 7-8m sa malim komforom,gde spada i Sale,i gliseri,kakav je Duletov,sa punim komforom.Ovi mali,gde sam i ja spadao,su za dnevne izlete i malo je smesno,bar meni,glisirati malim gliserom do D.Milanovca i nazad.U cemu je uzivanje ako moras da se vratis za dana sha.Postoji,brate,prikolica,pa ga vuci do D.Milanovca,do mora,recimo,pa se tamo svrckaj.Ovo,oko bezbednosti,sto kaze Sale,pa stvarno je smesno ha.Porediti Apicevo,ili neko drugo metalno korito,sa glisercicem od 5-5,m,i pri tome pricati kako ovaj metalni ugrozava familiju,aman bre.Sale.ocito si imao srece sto do sada nisi lupio neki panj,onda ne bi pisao ovakve gluposti,bar se nadam lol.Ja sam lupio,pa znam slucajno o cemu pricam.Sto se brzine tice,neko hoce,neko nece,a neko hoce,al nema sa cim  lol,tako da ova diskusija postade nepotrebna.P.S.A Slovencu ste odgovorili i vise nego sto mu je trebalo,sad tek ne zna nista ha
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala