Hvala za link, odlično štivo, a nisam za njega znao do sada.
Pročitao sam ceo dokument, a odeljak 2.6 bar 5 puta, ali nisam uspeo da pronađem ograničenje minimalne snage motora, ni spram istisnine, ni inače.
Molim te da mi pomogneš i da mi ukažeš na to mesto.
Nazalost taj konkretan podatak tu ne postoji. A ima i razlog zasto.
Proverio sam sa dvojicom poznanika koji se u hrvatskoj bave malom brodogradnjom i dobio manje-vise slican odgovor.
Minimalnu, odnosno maksimalnu snagu pogonske grupe, na bazi proracuna, projekta i testova, daje projektant. On je taj koji garantuje kvalitet i plovnost.
I kod njih ima slucajeva da ljudi kupe pasaru i na nju stave Tomos 4, a projektant je predvideo motore snage od 8 do 15 konja.
Cesto se takva plovila mogu naci u ponudi za iznajmljivanje, pa onda gledamo u vestima kako je policija ili obalska straza spasavala turiste koje je vetar odneo na otvoreno more. Ne retko su u vestima i profesionalni ribari i plovila za prevoz turista koji su zbog kvara na motoru ili neodgovarajucih manevarskih sposobnosti zavrsili nasukani na neku hrid ili otok. U ovim slucajevima je gotovo uvek rec o plovilima koja su na neki nacin modifikovana i odstupaju od planova po kojima su gradjena. O nameni da ne govorimo. Setite se slucaja potonuca broda koji je prevozio turiste na Ohridskom jezeru.
Atest i upis u HRB se vrsi na osnovu projekta i pregleda plovila, a po kriterijumima koji su usvojeni od strane klasifikacijskih drustava, koje okuplja Medjunarodno udruzenje klasifikacijskh drustava IACS
http://www.iacs.org.uk/Pitanjem bezbednosti u brodogradnji se bavi i Medjunarodna pomorska organizacija IMO
http://www.imo.org/OurWork/Safety/ShipDesign/Pages/Default.aspx@Kapetan
ova jedrilica na slici gore je po pitanju siluete u odnosu na "tabanas sa kabinom" isto sto i sportski automobil u odnosu na kamion kada je bocni vetar u pitanju.