Autor Tema: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB  (Pročitano 12746 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« poslato: 29, 03, 2012, 21:33:40 posle podne »
citat: "Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima."

Ovo me je zainteresovalo, nisam to znao od ranije.

Zašto je važno: u Srbiji uveliko traje proces usklađivanja zakonodavstva  sa onim iz  okruženja, pa ako je ovo tačno, onda nam (ili bar meni) se može dogoditi  da mi zabrane da plovim, pa ću morati da menjam motor.

Sale NB, molim te da nam daš više detalja o ovome, koje države, koji propisi.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #1 poslato: 29, 03, 2012, 23:40:33 posle podne »


Pretpostavljam da znate da sva fabrička plovila prolaze kategorizaciju, pa tako većina čamaca tipa pasara, glisera, krstaša i manjih jahtica ulaze u kategoriju C, koja označava da su pogodni za reke i priobalnu plovidbu.

Listajući strane oglase, uglavnom holandske i britanske, može se naći veliki broj tzv. Kanal-boat-ova.
Dosta su uski, a često su i duži od 10m. Uglavnom ih pokreću dizel motori male snage.
Primetio sam da većina tih brodića za kanale ima kategoriju D, samo za kanale, zaštićena jezera i ostale stajaće vode.

Evo, nađoh te kategorije:

    A: Ocean.

        Designed for extended voyages where conditions may exceed wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    B: Offshore.

        Designed for offshore where conditions up to, and including, wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    C: Inshore.

        Designed for voyages in coastal waters, large bays, estuaries, lakes and rivers where conditions up to, and including, wind force 6 (Beaufort) and wave height up to 2 meter (6'6" ft).

    D: Sheltered water.

        Designed for small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter (1' ft).

 
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #2 poslato: 30, 03, 2012, 08:28:23 pre podne »
Sale , jedrilice recimo imaju po 12 14 metara , tezina 3-4 tone a pogone ih motori od 10 15 konja... ok jako plovna korita ali ...

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #3 poslato: 30, 03, 2012, 13:26:01 posle podne »


Pretpostavljam da znate da sva fabrička plovila prolaze kategorizaciju, pa tako većina čamaca tipa pasara, glisera, krstaša i manjih jahtica ulaze u kategoriju C, koja označava da su pogodni za reke i priobalnu plovidbu.

Listajući strane oglase, uglavnom holandske i britanske, može se naći veliki broj tzv. Kanal-boat-ova.
Dosta su uski, a često su i duži od 10m. Uglavnom ih pokreću dizel motori male snage.
Primetio sam da većina tih brodića za kanale ima kategoriju D, samo za kanale, zaštićena jezera i ostale stajaće vode.

Evo, nađoh te kategorije:

    A: Ocean.

        Designed for extended voyages where conditions may exceed wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    B: Offshore.

        Designed for offshore where conditions up to, and including, wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    C: Inshore.

        Designed for voyages in coastal waters, large bays, estuaries, lakes and rivers where conditions up to, and including, wind force 6 (Beaufort) and wave height up to 2 meter (6'6" ft).

    D: Sheltered water.

        Designed for small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter (1' ft).

moj Campion, model Allante 925 je kanadske proizvodnje i ima B certifikat odnosno kategoriju. dakle moze da se vozi i po putu  lol lol lol
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1444
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #4 poslato: 30, 03, 2012, 19:44:10 posle podne »
Ma Kep prilazi vezu na jedra,jos nije cuo da je to zabranjeto,a do malih voda trosi gorivo  lol lol ha
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže BEGEJ

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
  • www.mojaladja.com
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #5 poslato: 30, 03, 2012, 20:05:23 posle podne »
Samo dok ovi iz ministarstva procitaju Vase zelje i pozdrave eto nama novih problema, finansijske prirode naravno. ffff hi

Na mreži Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #6 poslato: 31, 03, 2012, 00:11:50 pre podne »
@Kapetan, @Dule, @espresso,@HOGAR, @BEGEJ:
najlepše vas molim da se držite teme, znate li za neku normalnu državu u kojoj postoji ovakav propis?

@Sale NB:
Hvala na razjašnjenju. Mogu mirno da spavam, nekako sam uspeo da prevedem reči "small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter", i da ustanovim da su Britanija i Holandija normalne države.

Ali, ja još znam i da je srpsko tehničko zakonodavstvo već usaglašeno sa njihovim, od 1.1.2012., i da isto važi na celom diljem Evrope, kao preduslov slobodnog protoka robe, kapitala i usluga.

Pisao sam već na plovidba.info, ali ne prate svi sve, pa evo:

Okvir tehničkog zakonodavstva čine tzv. evropske direktive, opšti propisi koji utvrđuju uslove za sastavljanje Deklaracije o usklađenosti sa tehničkim propisima i način označavanja proizvoda u tom smislu. Direktiva koja pokriva oblast o kojoj pričamo (rekreativna plovila do 24m dužine) je ona sa oznakom 94/25/EC , više detalja imate na sajtu Instituta za standardizaciju Srbije http://www.iss.rs/standard/directive.php?directive_id=112 .

Sama direktiva ne sadrži nikakve eksplicitno iznete tehničke zahteve, a najdirektniji put za zadovoljavanje propisa je primena tzv. harmonizovanih standarda (tj. onih čiji je tekst usklađen sa Direktivama i usvojen u svim zemljama članicama EU) a koji su sa njom u vezi. Npr. u našem slučaju spisak standarda za čamce za sport i razonodu je dat na http://www.iss.rs/standard/index.php?directive_id=112 .
Ovi dokumenti se kupuju, a ako vas interesuju baš je sprski institut najbolja adresa za kupovinu jer su tu oni najjeftiniji, a tekst je u svim nacionalno prihvaćenim standardima isti.

Vi se ovde nesvesno pozivate na SRPS EN ISO 12217-1:2012, "Mala plovila - Ocena i kategorizacija stabiliteta i plovnosti - Deo 1: Mala plovila bez jedara dužine trupa 6 m ili veće", tu je opisana kategorizacija koja je obavezna prilikom stavljanja plovila na tržište (kada si proizvođač, i želiš da se čamci prodaju "u radnji" i registruju na osnovu deklaracije o usaglašenosti sa tehničkim propisima, pri čemu sam proizvođač preuzima odgovornost za bezbednost upotrebe pri propisanim uslovima).

Važno je da se razume: primena svih standarda NIJE OBAVEZNA, dovoljno je sačiniti tehničku dokumentaciju tako da se na nedvosmislen način pokaže da roba/čamac zadovoljava bitne pretpostavke o bezbednosti upotrebe (iako je to često teži put za samog proizvođača).

Takođe, navedeni tehnički propisi NE POKRIVAJU segment samogradnje čamaca za sopstvenu upotrebu (takvi ne smeju biti predmet dalje prodaje u priodu od namanje 5 godina), o tome govori naredni deo direktive 94/25/EC:

3. The following shall be excluded from the scope of this Directive:

(a) craft intended solely for racing, including rowing racing boats and training rowing boats labelled as such by the manufacturer;

(b) canoes and kayaks, gondolas and pedalos;

(c) sailing surfboards;

(d) powered surfboards, personal watercraft and other similar powered craft;

(e) original, and individual replicas of, historical craft designed before 1950, built predominantly with the original materials and labelled as such by the manufacturer;

(f) experimental craft, provided that they are not subsequently placed on the Community market;

(g) craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;

(h) craft specifically intended to be crewed and to carry passengers for commercial purposes, without prejudice to paragraph 2, in particular those defined in Directive 82/716/EEC of 4 October 1982 laying down technical requirements for inland waterway vessels (2), regardless of the number of passengers;

(i) submersibles;

(j) air cushion vehicles;

(k) hydrofoils.


Da vam ne tumačim previše detaljno: pod (g) je segment samogradnje, može se ploviti na bilo kojem plovilu, a posle 5 godina se smatra da je praktično dokazana bezbednost upotrebe i takav čamac se može prodavati.

To se teško može primetiti u praksi jer kod nas ima malo proizvođača koji plovila prodaju na ovaj način a ne kao samogradnju, a registracija plovila je u pravnom vakuumu, novi propisi još nisu donešeni.

Registracija, odnosno upis u registar plovila za čamce nije jedinstven u svim zemljama tj. zavisi od društvene prakse, i pri tom su neki propisi čak i fleksibilniji od naših.
Recimo, neki moji drugari koji su kupovali brodić u Holandiji i plovili naovamo su imali papirološki problem jer su ovde u Kapetaniji zahtevali brisanje iz tamošnjeg registra da bi ga ovde upisali, a brod tamo nije podlegao registraciji...

Mislim da vam je ovo bilo dovoljno za početak istraživanja.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #7 poslato: 31, 03, 2012, 08:02:46 pre podne »
Koliko vidim, navedeni standard ne odnosi se ni na glisere (tačka: "k" u spisku izuzetaka).

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #8 poslato: 31, 03, 2012, 10:11:38 pre podne »
@ terca
"craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;"

Izuzeće po pitanju plovila iz samogradnje se odnosi na plovila koja se ne stavljaju subsekventno u prodaju u periodu od 5 godina.
Pošto i tamo postoje "majstori" koji proizvode brodiće u "samogradnji" , ali proizvode ih za daljnju prodaju, oni moraju svejedno da poseduju certifikat. Možete da proizvedete i prodate maksimalno 1 brodić svakih 5 godina, jedino tada se broji kao samogradnja i ne treba certifikat.
Znači, za brodiće naših majstora, bi bio potreban certifikat.

Apsolutno nisam želeo da se pozivam ni na jedan zakon, već prosto da skrenem pažnju da plovilo od 3 tone sa motorom od 10ks ne ispunjava ni minimum bezbednosti za plovidbu rekama poput Dunava, gde vetar i talasi mogu biti značajno jači i veći nego što je predviđeno tom kategorijom "D", gde bi, po svojim karakteristikama pripadao. Ako ćete vi nakon ovoga što ste pročitali i napisali mirno da spavate, ja nemam ništa protiv, u pitanju je vaša bezbednost , ne moja. Punoletni ste, radite šta hoćete. Samo nemojte da širite priču kako su vaša plovila bezbedna- pošto nisu! Neko bi vam mogao poverovati i nastradati. A to je mnogo skuplje od uštede par litara goriva.

@LSI
Gliseri se označavaju kao planning boats, speedboats, a naziv hydrofoil se odnosi dvotrupna plovila za postizanje visokih brzina , uglavnom su to prototipovi, takmičarska plovila i slično.

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Na mreži Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #9 poslato: 01, 04, 2012, 11:35:36 pre podne »
@ terca
"craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;"

Izuzeće po pitanju plovila iz samogradnje se odnosi na plovila koja se ne stavljaju subsekventno u prodaju u periodu od 5 godina.
Pošto i tamo postoje "majstori" koji proizvode brodiće u "samogradnji" , ali proizvode ih za daljnju prodaju, oni moraju svejedno da poseduju certifikat. Možete da proizvedete i prodate maksimalno 1 brodić svakih 5 godina, jedino tada se broji kao samogradnja i ne treba certifikat.
Znači, za brodiće naših majstora, bi bio potreban certifikat.

Apsolutno nisam želeo da se pozivam ni na jedan zakon, već prosto da skrenem pažnju da plovilo od 3 tone sa motorom od 10ks ne ispunjava ni minimum bezbednosti za plovidbu rekama poput Dunava, gde vetar i talasi mogu biti značajno jači i veći nego što je predviđeno tom kategorijom "D", gde bi, po svojim karakteristikama pripadao. Ako ćete vi nakon ovoga što ste pročitali i napisali mirno da spavate, ja nemam ništa protiv, u pitanju je vaša bezbednost , ne moja. Punoletni ste, radite šta hoćete. Samo nemojte da širite priču kako su vaša plovila bezbedna- pošto nisu! Neko bi vam mogao poverovati i nastradati. A to je mnogo skuplje od uštede par litara goriva.

@LSI
Gliseri se označavaju kao planning boats, speedboats, a naziv hydrofoil se odnosi dvotrupna plovila za postizanje visokih brzina , uglavnom su to prototipovi, takmičarska plovila i slično.

Ne SaleNB, nema vrdanja.

Na početku ove teme si tvrdio da je u normalnim zemljama ovakvim čamcima zabranjena plovidba po rekama. U toku ove diskusije sam ti pomogao da se oslobodiš te zablude.

Istina, to nisam učinio baš drugarski, ali sam se zauzvrat potrudio da nakucam duži i precizan tekst, kojim bih ti pomogao da popuniš znanja i pronađeš prave resurse za istraživanje ukoliko te tema interesuje.

U okviru ove teme smatram da je to dovoljno.

I samo da ti skrenem pažnju: samogradnju prijavljuje vlasnik plovila, ne onaj ko je zavarivao, lepio tapete ili laminirao kalup.


Da ne dužimo bez potrebe: u noralnim državama NIJE zabranjeno ploviti takvim čamcima.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 468
  • Pol: Muškarac
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #10 poslato: 01, 04, 2012, 13:31:06 posle podne »
@ terca
"craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;"

Izuzeće po pitanju plovila iz samogradnje se odnosi na plovila koja se ne stavljaju subsekventno u prodaju u periodu od 5 godina.
Pošto i tamo postoje "majstori" koji proizvode brodiće u "samogradnji" , ali proizvode ih za daljnju prodaju, oni moraju svejedno da poseduju certifikat. Možete da proizvedete i prodate maksimalno 1 brodić svakih 5 godina, jedino tada se broji kao samogradnja i ne treba certifikat.
Znači, za brodiće naših majstora, bi bio potreban certifikat.

Apsolutno nisam želeo da se pozivam ni na jedan zakon, već prosto da skrenem pažnju da plovilo od 3 tone sa motorom od 10ks ne ispunjava ni minimum bezbednosti za plovidbu rekama poput Dunava, gde vetar i talasi mogu biti značajno jači i veći nego što je predviđeno tom kategorijom "D", gde bi, po svojim karakteristikama pripadao. Ako ćete vi nakon ovoga što ste pročitali i napisali mirno da spavate, ja nemam ništa protiv, u pitanju je vaša bezbednost , ne moja. Punoletni ste, radite šta hoćete. Samo nemojte da širite priču kako su vaša plovila bezbedna- pošto nisu! Neko bi vam mogao poverovati i nastradati. A to je mnogo skuplje od uštede par litara goriva.

@LSI
Gliseri se označavaju kao planning boats, speedboats, a naziv hydrofoil se odnosi dvotrupna plovila za postizanje visokih brzina , uglavnom su to prototipovi, takmičarska plovila i slično.
Sale jedno pitanje kada se vozi sa pomocnim motorom dali glavni mora da se izvadi ili moze da sluzi kao kormilo inace glavni motor je HONDA 20 4t a i ostali mogu da mi daju savet pozdrav

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #11 poslato: 01, 04, 2012, 18:40:20 posle podne »

Da ne dužimo bez potrebe: u noralnim državama NIJE zabranjeno ploviti takvim čamcima.

Pošto vaš čamac ne potpada pod samogradnju, vašem čamcu bi bilo zabranjeno da plovi rekama gde se mogu očekivati uslovi koji podrazumevaju certifikat "C" To ste sami odlično naglasili i dokazali! 114

Ipak, hvala što me oslobađate "zabluda". Nakon svake ovakve rasprave, sve mi je više jasno koliko sam u pravu i koliko ljudi poput vas riskiraju svoj i tuđe živote.  Posle, kada se sranje desi, onda su im svi drugi krivi.
Moj krajnje dobronameran savet: Izbacite taj DMB, i ubacite adekvatan motor, od 30-40ks. I dalje ćete moći da ostvarite skoro identičnu potrošnju, ali moći ćete da bezbedno plovite u svim uslovima koje na Dunavu mogu da vas zateknu. Kada upoznate karakteristike vašeg brodića sa jačim motorom, uveren sam da ćete još više i opuštenije uživati u plovidbi.

@zica

Ja Hondu koristim upravo kako si opisao. Fiksiram je da gura pravo, a upravljam čizmom Evinrudea kao kormilom. Verovatno time proizvodim nešto veći otpor, ali pri brzini od 8-9km/h mislim da je razlika beznačajna.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #12 poslato: 01, 04, 2012, 19:59:40 posle podne »
Ti ces da nagovoris Misu da tuzi Linsen sto nema motor od 200 ks nego motorce od 45 ks a predvidjen i za okeane
Sta znaju holandezi.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #13 poslato: 01, 04, 2012, 20:16:58 posle podne »
Mishin Linssen nije predviđen za okeane (možda grešim), ali 45ks je sasvim adekvatan pogon za brodić te veličine. Oni modeli Linssena koji su predviđeni za okeane imaju i moćnije motore, i to uglavnom po dva.

Holandezi znaju, ali mi Srbi uvek znamo bolje!  sajkaca Čak i kad pojma nemamo! k5
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #14 poslato: 01, 04, 2012, 20:25:35 posle podne »
Bas je brodic , takozvani prcvoljak . Pocinjes da pokazujes znake za direktan prijem u F i to sa preporukama .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.