Autor Tema: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila  (Pročitano 2773 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Pre par dana išao sam na Male Vode. Nizvodno, sa spuštenim pomoćnim motorom, potrošnja goriva mi je bila oko 3,5 litara na sat.

Uzvodno, sa motorom podignutim iznad vode, potrošnja je bila 2,5 litara na sat.


Nabavio sam plastični čamac dužine oko 3 m koji treba da mi služi kao pomoćni čamac na brodu.

Zanima me kakva su vaša iskustva sa korišćenjem pomoćnih čamaca. Da li više goriva trošite kada vučete čamac ili kada je vezan uz brod?

Takođe me zanima kako se jedan i drugi način vuče pomoćnog čamca odražava na upravljivost matičnog plovila?
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
« Odgovor #1 poslato: 16, 06, 2012, 09:28:24 pre podne »
Nisam kontrolisao, ali verovatno je potrosnja veca kada je pomocni camac bocno privezan. Otpor je vecii jer kormilo mora biti malo skrenuto zbog rezultante kretanja dva camca. Time se nesto gubi i na upravljivosti, zavisi koliki je odnos velicina glavnog i pomocnog camca. A kada naidju talasi od glisera ili bele ladje, pomocni camac hoce da "poludi" od skakanja i udaranja o bok glavnog plovila. Naravno, treba podici u gornji polozaj pomocni motor zbog manjeg otpora i rizika da ga neka grana ne zakaci. Pomocni camac treba prebaciti bocno kod uplovljavanja u obalu ili isplovljavanja da nebi smetao i udarao u krmu tom prilkom.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
« Odgovor #2 poslato: 16, 06, 2012, 09:56:43 pre podne »
Ako camac vezes bokom malo vise ka pramcu tako da svoju krmu oslobodis skoro da ga neces ni osecati. To je ok za kracu relaciju i mirnije uslove za sve ostale kombinacije bolje je da bude vezan iza i to na sto duzem kanapu, bilo bi dobro da kanapi budu plivajuci da ti se ne desi da kad stanes pa prenes recimo malo krmom kanap nekako zavrsi u elisi. Ja sam sa starim brodom i okacenim gumenjakom gubio oko 1km/h ali nisam primetio rayliku u potrosnji

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
« Odgovor #3 poslato: 17, 06, 2012, 23:13:34 posle podne »
Sporija vožnja, sa 10 na 9 km/h znači da se potrošnja povećala za 10%  thumbup

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
« Odgovor #4 poslato: 18, 06, 2012, 09:14:08 pre podne »
Pa jebg gledam na sat rada motora a i na DMB stvarno ne bitno jer trosi oko 1.5l/h

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
« Odgovor #5 poslato: 20, 06, 2012, 23:05:36 posle podne »
isao sam do Kladova i nazad sa pomicnim camcem.. rib  od dva i po metra....
na pomocnom camcu sam samo motor podizao i sve je bilo ok ... verovatno je bila veca potrosnja ali neznatno...

kanap je bio na 2-3 metra pusten ali pri pristajanju skracivao sam konop na pola metra maximum da ne bi usao u glavnu pogonsku elisu ....

bok na bok jedino u teglju ...