Autor Tema: Narrowboat  (Pročitano 2883 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Narrowboat
« poslato: 06, 01, 2012, 15:29:12 posle podne »
Sta mislite o upotrebljivosti ovakvih brodova na nasim rijekama ? Ima tu i prostora i upravljivosti . Gledao sam neke slicne po Holandiji izgledaju zaista neodoljivo. Mnogo ih je naseljeno za stalno .
http://www.whiltonmarina.co.uk/used-narrowboats/default.aspx
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #1 poslato: 06, 01, 2012, 15:40:33 posle podne »
Plove po kanalima, valda su zato uzani a dugački.To je način života , plovila imaju ama baš sve za život u njima .Meni su uvek bila simpatična i rado bih imao nešto slično.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #2 poslato: 06, 01, 2012, 16:20:47 posle podne »
Putujući Engleskom gledao sam ih kako lagano klize kanalima koji su na nekim mestima svega nekoliko desetina santimetara širi od tih plovila.
Neizmenro sam zavideo tim Englezima na uživanju koje je bilo očigledno.

Nastali su u vreme industrijske revolucije i prevashodno su služili transportu uglja potrebnog za pokretanje parnih mašina u novoizgradjenim fabrikama. Plovili su po, za tu svrhu, izgradjenoj i veoma razgrantoj, mreži kanala koji su na odredjenim mestima imali proširenja na kojima je jedino bilo moguće okrenuti plovilo. Obično je to bilo u blizinama prevodnica kojima su izjednačavani različiti nivoi. Ove prevodnice su oni nazivali "lock"-ovi (moglo bi se prevesti kao brava ali značenje je ipak prevodnica). Zbog toga su dužine i širine plovila vremenom standardizovane.
Ono što je zanimljivo, u prvo vreme, kormilar je upravljao kormilom stojeći u blizini krme a put ispred sebe osmatao je tako što je kormilario stojeći kako bi pramac i kanal ispred plovila video preko krova tovarnog prostora.

Kasnije, a naročito od sredine prošlog veka ovaj vid transporta uglja polako postaje sve manje isplativ, a sve veči broj ovih plovila počinje postepeno da menja namenu i pretvaraju se u plovila za razonodu i vikend plovidbe. Koliko je meni poznato, tek poslednjih dvadesetak godina prošlog veka, vlasnici počinju da ih opremaju za stalni boravak na njima, tako da počinju sa uredjivanjem teretnog prostora u kabinski prostor.

Svake godine se tradicionalno održavaju sajmovi na kojima brojni ljubitelji izlažu svoje rukotvorine i imaju prilike da kupe nova plovila. A na tim sajmovima ima svašta da se vidi. Ljudska inventivnost je neizmerna.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #3 poslato: 06, 01, 2012, 22:04:48 posle podne »
Ma dragi moji drugovi , znam i kakvi su i gdje se voze a i kad su nastali (otprilike period) . Pitanje je bilo namjenjeno onima koji kazu da se razumiju u plovidbu ovim nasim rijekama ...valjal to stagod za nase uslove ?
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Narrowboat
« Odgovor #4 poslato: 06, 01, 2012, 22:14:53 posle podne »
Da prostis , dugacak a uzan!Pitanje kako bi se ponasao , mada sta sve plovi nasim rekama to bi bilo odlicno plovilo!!


Po mom misljenju!!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #5 poslato: 08, 01, 2012, 14:57:09 posle podne »
Ma dragi moji drugovi , znam i kakvi su i gdje se voze a i kad su nastali (otprilike period) . Pitanje je bilo namjenjeno onima koji kazu da se razumiju u plovidbu ovim nasim rijekama ...valjal to stagod za nase uslove ?

Ja nisam od onih koji znaju mnogo o plovidbi ali znam da su ova plovila namenjena mirnim i zaštićenim kanalskim vodama. Sumnjam da bi Englezi njima izašli na Dunav.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #6 poslato: 08, 01, 2012, 17:39:04 posle podne »
E hvala Vam za misljenje .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Narrowboat
« Odgovor #7 poslato: 08, 01, 2012, 18:42:39 posle podne »
prijatelju poljo valja!
ako ces da ga vezes za ponton kod zoketa i da zivis u njemu prva liga :good:

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #8 poslato: 08, 01, 2012, 20:14:49 posle podne »
Uzak a dugacak ....OK ,ali...duzina 10-12 sirina 2,20-2,30 , visina iznad vodene linije 1,30-1,40 ... Sto je ovo nestabilnije ili opasnije voziti od trospratnice smederevca koji je iznad vodene linije barem 2.20 na sirinu od 2,60-3.00 max i duzine 10-11 m  ? Zaista neznam zato i pitam ? Za stanovanje , zivot , lokalne voznje 10 -15 km na Savi a siguran sam i na Dunavu od plovila poput ovog kakvo ce na kraju da izgleda i bude Zoketovo nije nikome potrebno . U svim ovim "raspravama" koje smo ovde vodili onako besciljno se moglo po nesto nauciti pa i to da je ogroman problem bocna silueta broda zbog uticaja vjetra. E to me natjeralo da malo , recimo , malo svrljam po netu i trazim neki kompromis. Dakle , niska silueta a da ostane stojeca visina , mala povrsina podvodnog dijela zbog upotrebe manje snage pogonskog sklopa a da ostanu upotrebljivi kvadrati za konforan boravak. ????????????? Savjet ????????
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #9 poslato: 08, 01, 2012, 20:53:20 posle podne »
poljo svi smo vidjali te brodove na kanalima.... ne znam da li ih je iko video na reci ...iz toga izvlacim zakljucak da moze po Savi da ide  :taunt:

ja sam danas isao da gledam novi zokijev brod, tezine su u dnu  visina oko 2,5 metara sirina 3.... preko svega 11 metara vodena linija oko 10... e sad silueta ..... zato ti i pisem ovo ... kakav goda da je brod skoro uvek je bitan raspored tezina ako su tezine u dnu nema sta da se bojis... ako su visoko ...

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Narrowboat
« Odgovor #10 poslato: 08, 01, 2012, 21:07:59 posle podne »
Kad kažem uzan mislim uzan u odnosu na svoju dužinu.A nebi se složio da su nestabilni.Nevidim nijedan razlog da takva korita budu nestabilna,štaviše uveren sam da su stabilniji od naših , čiji je odnos širine i dužine oko 1/3 do 1/4.
Verujem da su itekako za naše vode.Jedino što imaju malo drugačiji vizuelni doživljaj ali su u klasičnom smislu kuće na vodi.
Videh na jednom da je VC urađen u klasičnoj keramici, i odmah mi pade na pamet da to uradim i kod sebe na brodu. :dance:
A o šporetima na drva da i nepričam :heat:

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Narrowboat
« Odgovor #11 poslato: 08, 01, 2012, 21:24:54 posle podne »
Ova tema me je asocirala na jednu drugu situaciju.

Počeo sam da zamišljam slične brodove na vojvođanskim kanalima koji bi bili sređeni i održavani.

Pa mi se onda javi slika Velike Morave i drugih naših zaboravljenih reka sa sličnim potencijalom. Verujem da bi izgradnjom infrastrukture koja ne treba biti megalomanska, privukli i vlasnike takvih plovila u Srbiju. Ne mora da ostavljaju mnogo para, ali od njih sigurno i mi možemo mnogo naučiti.

Čak i od same pomisli na tako nešto ja se lepše osećam. Kada zamislim sebe kako plovim tim vodama, još lepše. A kad zaplovim ... :slow_en:  :good: :drinks:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Narrowboat
« Odgovor #12 poslato: 08, 01, 2012, 22:58:57 posle podne »
Prvo bismo trebali imati državu koja želi razvoj nautike... ova ovakva, kakva je sad, sve čini da nautika izumre totalno....
Dunav je moje more.....