Ako pričamo o Volvo Penti kao proizvođaču vrhunskih brodskih motora, sistema prenosa i pogona, od "klasičnih" Z nogu, preko Sail drivea, jet pogona, pa sve do najnovijih varijanti sa duopropom, i na kraju sa tim fantastičnim IPS-sistemem, tu nema šta da se doda ili oduzme, uvek su bili vrhunski proizvođač.
Ako pričamo o vanbrodskim motorima istog imena, onda znajte da je poslednja Volvo penta sa trake sišla 1979-e. Ko vam tvrdi da ima Volvo Pentu iz neke '80. ili čak '90.?!!! - taj jednostavno laže!
Volvo Penta je u svojoj proizvodnji imala isključivo 2-taktne vanbrodske motore u rasponu od 4 do 55ks, a jedno vreme su po licenci proizvodili (sklapali) i Hondine modele 7,5, 9,9 i 15ks, koji se od originala razlikuju skoro samo po natpisu i boji kape.
Kao što već rekoh, Volvo je 1979. zbog nerentabilnosti ugasio kompletnu proizvodnju vanbrodskih motora, za Volvo Penta, kao i za Archimedes modele.
Volvo Penta nikad nije bila Honda, niti Yamaha, a samo taj jedan model Honde je sklapan po licenci.
Od 2010. Volvo Penta se nalazi u strateškom partnerstvu sa Yamaha motors, ali taj dil ne uključuje preuzimanje Volvo Penta divizije od strane Yamahe, niti obratno.