Autor Tema: Drvo Metal Katamarani  (Pročitano 19303 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Drvo Metal Katamarani
« poslato: 27, 12, 2011, 09:07:18 pre podne »
 :good:

btv zna li neko da li je 1kvm daska od 2cm  laksi od lima 2 ili 3 mm ?

kod čeličnih limova svaki milimetar debljine nosi 8 kg po 1 m2, tako da je debljina 1,5mm = 12kg : 2mm=16kg......

a kubik camovih dasaka je oko 600 kg(srednje suvoce) pa onda preracunavaj tezinu prema debljini dasaka
Deda Zoran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #1 poslato: 27, 12, 2011, 10:47:48 pre podne »
:good:

btv zna li neko da li je 1kvm daska od 2cm  laksi od lima 2 ili 3 mm ?

kod čeličnih limova svaki milimetar debljine nosi 8 kg po 1 m2, tako da je debljina 1,5mm = 12kg : 2mm=16kg......

a kubik camovih dasaka je oko 600 kg(srednje suvoce) pa onda preracunavaj tezinu prema debljini dasaka

u slucaju katamarana gde bi se radilo recimo sa 2,5 mm kucica tezina po kvadratu izadje 20 kila u limu, dok tezina u drvetu izadje  12 kila...

sto ce reci da se stedi oko 40% na tezini ako se radi drvetom , to uzrokuje manje potonuce plovaka sto opet dovodi do manje potrosnje.... a i jeftinije izrade ako se ne varam ...

e sad zasto se drvo ne koristi vise u brodogradnji ?

pogotovo za kabine, gazista i slicne stvari ...

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #2 poslato: 27, 12, 2011, 13:36:54 posle podne »
naravno da se koristi!
ali kad uporedis tikovinu i mahagoni recimo sa camovinom koju si uzeo za primer dobijes malo drugaciju racunicu :smile:

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #3 poslato: 27, 12, 2011, 16:19:43 posle podne »
 :download:

Kap, prvo mora da se razgraniči šta je KATAMARAN i šta je SPLAV.

Koliko sam razumeo, ti ne želiš statičnu ili stacioniranu kućicu-splav negde na vodi, nego želiš da špartaš gde te volja i vetar odnese.... :dance1:

Ako je tako onda je to definitivno katamaran (ili neki brodić) sa kojim možeš svaki dan da osvaneš negde na drugom mestu. Jeste važno
koliko je teška nadgradnja, ali je još važnije na kakvim koritima leži ceo cirkus. Geometrija tj. oblik trupova (plovaka) je stvar koja ti
diktira koliki će biti otpori vode prilikom kretanja, a tu obični cilindrični plovci nisu najsretnije rešenje. Daleko najpovoljniji oblici su ti kao
uski dugački čamci, pozadi ravni ili vrlo plitko V sa progresivnim povećavanjem V geometrije od polovine prema špicu.

Od oblika trupova ti zavisi kolika će ti biti krstareće brzina i da li ti treba 25 ili 75 ks
Deda Zoran

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #4 poslato: 27, 12, 2011, 17:53:48 posle podne »
Zoki misljenja sam da je najbolji oblik korita u obliku jajeta gledajuci po duzini.
Kad pricamo o katamaranu. i najekonomicnijoj potrosnji.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #5 poslato: 27, 12, 2011, 19:31:10 posle podne »
slazem se u pravu si

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #6 poslato: 28, 12, 2011, 00:02:43 pre podne »
:download:
Geometrija tj. oblik trupova (plovaka) je stvar koja ti diktira koliki će biti otpori vode prilikom kretanja, a tu obični cilindrični plovci nisu najsretnije rešenje. Daleko najpovoljniji oblici su ti kao uski dugački čamci, pozadi ravni ili vrlo plitko V sa progresivnim povećavanjem V geometrije od polovine prema špicu.

Od oblika trupova ti zavisi kolika će ti biti krstareće brzina i da li ti treba 25 ili 75 ks

Ovako nešto možda ?


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #7 poslato: 28, 12, 2011, 01:47:32 pre podne »
vlajko upravo to !

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #8 poslato: 28, 12, 2011, 02:34:19 pre podne »
daj okvirne dimenzije platforme, sračunaj okvirnu težinu nadgradnje, kaži koja debljina lima i ja ti pošaljem crteže ploča u dxf formatu. kacintata ti izvari a ti posle crtaj i pravi nadgradnju kakvu hoćeš, naravno u okvirima projektovane težine.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #9 poslato: 28, 12, 2011, 12:16:21 posle podne »
 :good:

Verujem da je pogođena tema i da je neuporediva razlika u odnosu na buriće i okrugle plovke.

Ja bi možda ipak gledao da bude katamaran, i to kao na dva jednaka srednja trupa po datoj slici (manje varova i posla...)  mada verujem da bi i ovako bilo sasvim u redu i da bi prolazio preko talasa bez ikakvih problema.

Ova trimaranska verzija je odlična ako bi se koristio samo jedan vanbrodski   (ili brodski) centralno postavljen, a pomoćni (za ne daj Bože)
može bilo gde...
Deda Zoran

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #10 poslato: 28, 12, 2011, 14:26:27 posle podne »
daj okvirne dimenzije platforme, sračunaj okvirnu težinu nadgradnje, kaži koja debljina lima i ja ti pošaljem crteže ploča u dxf formatu. kacintata ti izvari a ti posle crtaj i pravi nadgradnju kakvu hoćeš, naravno u okvirima projektovane težine.
I spremi jedno 15/16/17 hiljada evrosa minimum i podosta vremena. Onda ti se po meni više isplati uzeti ovo što je Arsa okačio http://www.navodi.com/Berza_016/016_060.html
Viđam tu lađu meni vrlo lepo i konforno izgleda. To što se kaže da ćeš posle lagano kabinu napraviti i sve ostalo i sam znaš kakva je zamka - jedna čestita pumpa za vodu ti je oko 100 eur a trebaju ti dve, Samo za oblaganje unutrašnjosti Najjeftinija tabla špera Okume 0.8 ti je oko 35eur a za površinu koju planiraš trebaće ti tabli i tabli, koliko će još otići na ležajeve, kuhinju, ormane, dalje računaj barem jedno 500m žice, invertori, akumulatori, punjači i sl sranja, pa onda instrument tabla, neki uređaj sonar, gps, stanica i slično a do motora još nisi ni stigao.

Nemam pojma moja neka logika je da je bolje uzeti gotovo i opremljeno ili barem gotovo kao bazu pa raditi samo jedan deo posla

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #11 poslato: 28, 12, 2011, 15:11:51 posle podne »
daj okvirne dimenzije platforme, sračunaj okvirnu težinu nadgradnje, kaži koja debljina lima i ja ti pošaljem crteže ploča u dxf formatu. kacintata ti izvari a ti posle crtaj i pravi nadgradnju kakvu hoćeš, naravno u okvirima projektovane težine.
I spremi jedno 15/16/17 hiljada evrosa minimum i podosta vremena. Onda ti se po meni više isplati uzeti ovo što je Arsa okačio http://www.navodi.com/Berza_016/016_060.html
Viđam tu lađu meni vrlo lepo i konforno izgleda. To što se kaže da ćeš posle lagano kabinu napraviti i sve ostalo i sam znaš kakva je zamka - jedna čestita pumpa za vodu ti je oko 100 eur a trebaju ti dve, Samo za oblaganje unutrašnjosti Najjeftinija tabla špera Okume 0.8 ti je oko 35eur a za površinu koju planiraš trebaće ti tabli i tabli, koliko će još otići na ležajeve, kuhinju, ormane, dalje računaj barem jedno 500m žice, invertori, akumulatori, punjači i sl sranja, pa onda instrument tabla, neki uređaj sonar, gps, stanica i slično a do motora još nisi ni stigao.

Nemam pojma moja neka logika je da je bolje uzeti gotovo i opremljeno ili barem gotovo kao bazu pa raditi samo jedan deo posla

Ja sam gledao ovaj Houseboat.Nije los, mada je zadnja platforma mnogo ruzno nadogradjena. U osnovi on je bio bez nje pa je vlasniku ustrebala pa su je nakalemili naknadno i to jako odudara od skladne linije koju inace ima. Cinjenica je, ovo sto pise Broker da je gotovo mnogo jednostavnije od gradnje od "nule" mada kad kupujes gotovo moras biti spreman na kompromise. Mislim da ako covek zna sta mu je potrebno, ako je to dobro "izmerio" na predjashnim brovicima, gradnja novog se isplati. Problem je kad se gradi, jos ako je napamet bez projekta pa dobijeni rezultati nisu bas kao sto je na pocetku zamisljeno, cesto dolazi do razocarenja i neminovne prodaje broda a samim tim i nemogucnosti pomirenja da je novo samo kad je novo i da gubitak od vise hiljada eura neminovan. Zato, ko nije siguran po bilo kojoj stavci obavezno da kupuje gotovo resenje, proba itd....
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #12 poslato: 30, 12, 2011, 17:45:07 posle podne »
broker, nadam se da ti niko nije prodao okume po toj ceni posto je 3 puta jeftiniji, da ne bude ona fora e ali ovo je OOkume sa dva O , Original, ili nema toga u katalogu to je specijalni  :lol:

00744/0002 SPERPLOCA OKUME B/BB PETOSLOJNA VODOOTPORNA 8mm 2500 x 1220  11 evra  1,0 M2

evo ga ceo cenovnik : http://www.frischeis.rs/cenovnik/cenovnik-u-pdf-formatu/

imas ga koliko hoces.....  i za zid ako je spoljni je ok 8mm , ali ako je samo obloga unutra ja ne bih isao preko 4mm

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #13 poslato: 30, 12, 2011, 18:37:32 posle podne »
sendvic paneli za hladnjace i zidove 22 e 1m kvadratni 10cm debljina

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Drvo Metal Katamarani
« Odgovor #14 poslato: 01, 01, 2012, 21:39:26 posle podne »

Pa broker ti je dao tacnu cenu.  :smile:  Tabla ima oko 3 m kvadratna. Puta 11 evra... izadje mu bas kao sto je i rekao. Na to dodaj i porez...

nije tako napisao ...  ali recimo za onaj projekat sto sam ja hteo 8 x 3 metra ukupno treba 44 kvm sto ce reci oko 500 evra pa odbij prozore izadje oko 300 evra sto nije strasno i to sve sa 8 mm  , a ako stavis 4mm sto je sasvim dovoljna debljina cena pada duplo znaci 150 evra ... znaci sve da oblozis 150 evra

namestaj kupujes u normalnim radnjama jer nemas potrebe za UKLAPANJEM sto na obicnom brodu imas evo pogledaj :

-Bracni krevet 370 evra http://www.svetnamestaja.com/namestaj/index.php?page=proizvod&id_proizvoda=3515
-Kuhinja 210 evra http://www.svetnamestaja.com/namestaj/index.php?page=proizvod&id_proizvoda=6127
-Deciji krevet na sprat 210 evra http://www.svetnamestaja.com/namestaj/index.php?page=proizvod&id_proizvoda=9261
-Tus Kabina 180 evra http://www.svetnamestaja.com/namestaj/index.php?page=proizvod&id_proizvoda=2682

ukupno 970 evra ...

na to dodaj sitnice, komandni most, wc solja , pumpe za vodu , inox kanisteri.... neka izadju jos 1000 evra i to je to ... ne znam gde nadjoste 5000 evra

ova racunica apsolutno pije vodu za katamaran ... ali ne i za obican brod ...

sve ima svoje prednosti i mane ....