Autor Tema: WEBASTO - princip rada  (Pročitano 26361 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5181
  • Pol: Muškarac
WEBASTO - princip rada
« poslato: 13, 12, 2011, 17:53:25 posle podne »
Princip rada je prelazak hladnog vazduha preko zagrejane komore (u kojoj sagoreva nafta) i tako zagrejan (a cesto i pregrejan) se uduvava u kabinu. Jedina mana mu je sto strasno susi vazduh pa je preporucljivo da neki od prozora bude bar malo otvoren. Da bi radio, potreban je prekidac elektro-ventila koji otvara dovod nafte, zatim prekidac koji ce ukljuciti zarnicu koja pali naftu i prekidac koji pali motor sa ventilatorom (koji je uzupcen sa pumpom). Prvo se ukljuci elektroventil i omoguci dovod nafte, zatim upali motor da radi oko minut kako bi povukao naftu iz rezervoara, pa se potom upali zarnica koja pali naftu i kad se zacuje bubnjanje plamenika, tada se gasi zarnica a ventilator ostavi da radi. Kada se zeli ugasiti grejac, prvo se iskljuci elektro-ventil kako bi se prekinuo dovod nafte ali nikako ne gasiti motor dok ne sagori sva nafta iz grejaca (prepoznaje se po zvuku, nestane zvuk bubnjanja vec samo sum vazduha). Kad sagori nafta tek onda moze da se ugasi i ventilator. Na isti nacin radi i benzinac.
Webasteri koji imaju elektroniku ustvari imaju termostate koji "upravljaju" ukljucenjem elektroventila i tako odrzavaju temperaturu. Kad se grejac dovoljno zagreje, zatvore dovod goriva a kad se dovoljno ohladi otvore dovod goriva da bi doslo do samozapaljenje goriva jer je dovoljno visoka temperatura, a ako se koji slucajem vise rashladilo, drugi termostat ukljucuje zarnicu da bi se gorivo ponovo zapalilo. Uredjaj koji poseduje elektroniku je skuplji i stedi gorivo do nekih 15-20% u odnosu na uredjaj koji nema termostat te stalno povlaci gorivo iz rezervara. Ali posto ovaj uredjaj trosi oko 250-300ml goriva na sat vremena, ta usteda je zanemariva, pa se cesto uredjaj koristi bez elektronike jer su i mogucnosti kvarova svedeni na minimum.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5181
  • Pol: Muškarac
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #1 poslato: 13, 12, 2011, 21:00:26 posle podne »
ovaj sa slike ima mehanicku pumpu. pokrece je rotor motora.

Dule

  • Gost
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #2 poslato: 13, 12, 2011, 21:15:29 posle podne »
pa to nije webasto  :smile:
Uredjaj je slovenacki i radi na istom principu ali malo drugacije... On verovatno ima drugaciju pumpu nego pravi webasto.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2976
  • Pol: Muškarac
    • Laki
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 9.85m
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #3 poslato: 13, 12, 2011, 22:50:57 posle podne »
a da nije taj sa slike mozda benzinac?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5181
  • Pol: Muškarac
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #4 poslato: 14, 12, 2011, 07:30:53 pre podne »
a da nije taj sa slike mozda benzinac?


Nije :nono:

Na mreži zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1282
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #5 poslato: 04, 09, 2015, 11:37:23 pre podne »
Hoću ovih dana da ugradim webasto, jedino nisam siguran kako da izvedem auspuh kroz oplatu broda.

U pitanju je plastični brod, a kako se auspuh prilično greje, verovatno bi trebala neka metalna/inox rozetna na oplati, pa auspuh na nju? Ako neko ima na svom brodu da uslika, pa da grunfujem dalje.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16674
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #6 poslato: 04, 09, 2015, 12:49:08 posle podne »
pogledaj kako su izvedeni auspusi unutrasnjih motora na jedrilicama i sve ce ti biti jasno :)

Na mreži zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1282
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #7 poslato: 04, 09, 2015, 13:12:04 posle podne »
Jbg, baš imam ovde u kancelariji par jedrilica da pogledam  sajkaca
A kod nas u NS i nisu nešto popularne, ne viđam ih.

Daj neki link, sliku, ako već znaš šta mi treba.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16674
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #8 poslato: 04, 09, 2015, 13:41:39 posle podne »
obavezno labudji vrat ! tu se ne zezaj !








ili jos bolje ovaj sa poklopcem





Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16674
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #9 poslato: 04, 09, 2015, 13:43:55 posle podne »
ne znam kolika je temperatura izduvnih gasova (cuo sam oko 450 celzijusa)... te prema tome nabavi creva , spojke i slicno...

Na mreži zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1282
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #10 poslato: 04, 09, 2015, 14:25:00 posle podne »
Meni će najverovatnije da stoji jedno metar iznad vodene linije, tako da za labudovim vratom nema potrebe, ako dođe do te rupe, ode ceo brod odavna pod vodu.

Druga stvar je što mi ovo deluje glomazno, cev auspuha ima fi oko 15mm....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16674
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #11 poslato: 04, 09, 2015, 14:33:17 posle podne »
Meni će najverovatnije da stoji jedno metar iznad vodene linije, tako da za labudovim vratom nema potrebe, ako dođe do te rupe, ode ceo brod odavna pod vodu.

Druga stvar je što mi ovo deluje glomazno, cev auspuha ima fi oko 15mm....

pa nadjes thru hull od 15mm , ima ih nisu skupi oko 15-30 evra ... i onda crevo do webasta ... pazi da crevo bude za izduvne gasove...



samo vidi koliko se greje da ne jebe plastiku ali ne bi trebalo

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16674
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #12 poslato: 04, 09, 2015, 14:36:50 posle podne »
ima i creva za izduv ali nisu jeftina ....
vidi sta je bilo u orginalu, kapiram da i kod nas ima creva za izduv u tom precniku



Van mreže Terca

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 224
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #13 poslato: 04, 09, 2015, 15:07:09 posle podne »
Na auspuh od webasta u originalu ide prohromsko gibljivo crevo. Prečnik verovatno zavisi od modela (uostalom kao i minimalna i maksimalna dužina), npr kod mene je 24mm. Na njega može da se stavlja i maleni lonac, prigušivač.

Ima sve da se kupi kod nas, tebi najbliže u Begeču http://www.sigmma-yu.com/.

Skupo je ko otrov, koliko vladam informacijama oko 30e metar. Izmeri prečnik i dužinu možda u furdi može da se nađe neko malo parče.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1148
  • www.mojaladja.com
Odg: WEBASTO - princip rada
« Odgovor #14 poslato: 04, 09, 2015, 15:49:07 posle podne »
Da ...gibljivo prokromsko crijevo....obvezno....šelne mogu i obične ali nisu loše ni inox....sto se tice samog prikljucka...na plastiku...to mozes i napraviti kod nekog majstora od inoxa....izaci ce te dosta jeftinije...