E, ovako treba... > Brodogradnja

Kako prebaciti papirne planove na lim

<< < (2/3) > >>

mossi:
Ti skoro pa ugradjuješ cele table bez krojenja.  :lol:  :lol: :lol:

Kapetan:

--- Citat: mossi  20, 11, 2011, 09:35:55 pre podne ---Ti skoro pa ugradjuješ cele table bez krojenja.  :lol:  :lol: :lol:

--- Kraj citata ---

za korito da, i mislim da je to sasvim ok fora kod zokija ... zoki nema varijante plovila gde ima mnogo krivina tako da to pije vodu  :good:

BORA-D.T.D.:
Kao sto znate, zapoceo sam gradnju plovila HMD 19 sto se moze videti ovde: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,7407.0.html .
Projekat je kupljen od firme www.bateau.com, placen je domacom revolving karticom i stigao je na kucnu adresu u roku od dve nedelje. Kostalo je sve sa troskovima transporta i carinom(4.500din) ukupno oko 140E.
Projekat se sastoji od devet velikih listova papira, na kojima su iscrtani i svi delovi plovila u razmeri 1:10 i kotirani u metarskim merama. Dat je plan montaze, plan unutrasnjeg prostora, izgledi plovila u sve tri projekcije. Prikazana je svaka tabla spera sa rasporedom delova koji se na njoj iscrtavaju. Naravno, dato je i pisano uputstvo za izgradnju, sa specifikacijom materijala.
Iscrtavanje delova na sperploci (ili limu) je obiman posao. Zahteva paznju, strpljenje i obucenost za citanje tehnickih crteza. Meni to nije predstavljalo problem jer sam po struci gradjevinski inzenjer. Medjutim, vecina ljudi i majstora nije osposobljena da moze razumeti tehnicke crteze, pa verovatno zbog toga izbegavaju da koriste projekte.
Za iscrtavanje je potreban pomocnik, za zatezanje konca i metra, savijanje dugackog lenjira i da vas zameni kad noge zabolu od klecanja ili cucanja. Table spera su dimenzija 244x122sm pa je obilazenje oko njih zamoran posao.
Za iscrtavanje (uz pomoc sina) svih delova po projektu, trebalo nam je oko 200 sati u periodu od mesec dana. Moram priznati da smo ovaj posao uradili bez zurbe, savrseno precizno i bez gresaka jer su svi kasnije izrezani delovi bili identicni sa svojim parnjacima i lepo se uklapali.
Posao iscrtavanja, moze se ubrzati ako se iscrtaju i izrezu delovi jedne polovine plovila pa se kopiranjem precrtavaju na sledece table spera.
Secenje spera, obavljeno je rucnom elektricnom ubodnom testerom, lako, precizno i bez ikakvih problema. Svi delovi za trup su izrezani za nekoliko sati. U daljem radu, secenje ce se obavljati onako kako nam koji deo treba.
Ovako opsiran i detaljan opis je potreban da bi se sagledao obim i slozenost ove prve faze gradnje.

Zoran Marinković:
 :download:


--- Citat: Misha D  20, 11, 2011, 06:18:20 pre podne ---Pricip koji krojaci odela primenjuju lako se koristi i kod metala. Po liniji crteza na svakih nekoliko cm izbusi se mala rupica, tj uradi se zumbanje. Papir se viksira trakom za limenu tablu i zumbana linija se isprska bojom iz spreja. Tako obelezen metal moze stajati danima cekajuci da dodje na red za secenje.
Ili, iseku se papirne konture projekta, trakom se prilepe za metal i sve ivice se isprskaju bojom iz spreja,pa se dobije precizni otisak crteza.

--- Kraj citata ---

To je tako kada imate crteže na papiru u razmeri 1:1 a ne na par malih ili velikih tabaka sa crtežima i kotama u nekoj drugoj razmeri.

BORA D.T.D je opisao postupak crtanja pozicija na šperki i on je uz pomoć sina to radio MESEC DANA, A uradio je tako brzo zato
što je umeo to da uradi, imao prostor koji je okupirao toliko vremena a neke pomoćne linije ili centri radijusa su bili daleko van materijala na
kome se crta....

 Sad vi procenite koliko vremena treba nekome ko nije nikada nešto slično radio.

Kapetan:
prostor , vreme, majstor.... izgleda da se ipak isplati CNC...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju