Autor Tema: CNC ili Papirni planovi  (Pročitano 13571 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #30 poslato: 19, 11, 2011, 23:55:56 posle podne »
 :nono:

Čudo jedno kako uspevama da svaku temu skrenemo kilometrima van koloseka... :wild:

Kapetan je nabavio plan krojenja elemenata nekog plovila, i to ne kompletnog - ne vidim elemente korita.
Ali manje bitno, njega je interesovalo koliko bi NJEGA LIČNO koštao jedan ili drugi postupak trasiranja i krojenja obzirom da je svestan sopstvenih mogićnosti, odnosno nemogućnosti da to sve sam uradi.

Iz skica se vidi da ima limova 4 ,  6 , i  10 mm.
Prvo neka mi odgovore dokazani majstori ono što sam konkretno pitao :

         - Koliko realno treba vremena da se uopšte iscrtaju sve pozicije a da i ne pominjemo tačnost kao na crtežima
         - Koliko metara reza može da se izvuče JEDNOM PLOČOM u limu 10 mm , a i vremena, ali ISKRENO
         - Ako pogledamo one velike ploče su 6100 x 1030 x 6mm ima 300 kg. Kako i koliko ljudi će to bez dizalica i ostale poreme
           to moći da prevrću.
         -
         -

                 
Imam par drugara,koji su zavrsili skole koje nemaju ama bas nikakav dodir sa masins-
tvom brodogradnjom itd.Ali su zato napravili jedrilice za primer.Sami sekli lim sklapali
varili,farbali.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.

Da li to znači da su oni bez ikakvog predznanja jednostavno ustali ujutru i posle kafe uzeli i napravili jedrilice.....

ja im iskreno čestitam na prvencu.....

Ja sam uvek prvi pozdravljao samoinicijativu i grunfovanje, samo dotle dok to uopšte ima veze sa malim mozgom pa i makar ona najmanje
šanse za uspehom.
Svakom ko misli da je dorastao takvim izazovima najiskrenije želim da uspe i bez imalo sujete ću skinuti kapu i celivati majstorsku ruku.

Iza mene je u mojoj bivšoj firmi ostalo na stotine konstrukcija koje se i danas rade i funkcionišu, i mislim da bi MOŽDA i ja uspeo da
uradim nešto sam, ali će to sigurno biti neki mnoooogo manji zalogaj, i to po projektu iskusnog čoveka.

Ipak ja nisam Ika i nisam radio ništa slično. Kapetana sam video i upoznao tek toliko da se kaže da smo se videli, ali mu ipak
bratski savetujem da stavi na kantar sve ono što na bilo koji način utiče na ishod, u tome treba da se uživa i raduje kao
kad posmatraš sopstveno dete kako raste, a ne da bude patnja i krvave suze.....

Deda Zoran

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #31 poslato: 20, 11, 2011, 08:56:12 pre podne »
Kakav lim od 6 i 10 mm  :sajkaca:

3 i 4 mm limovi se koriste najčešće.... a sve to se bez problema seče brusilicom i to veoma precizno.... sad koliko rada,vremena i ploča treba, to je druga stvar...
Dunav je moje more.....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #32 poslato: 20, 11, 2011, 10:37:02 pre podne »
                 Uopste ne razumem ovu diskusiju.
.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.
možda i najvažnije :good:

ljudi lako je vama dvojici kada znate da radite sa masinama i alatima... ali ima nas kojima je to spansko selo.. kada radimo nesto kolektivno u komsiluku  ja sam zaduzen za pice posto su neki moji radovi ostali upamceni kod komsija i ne daju mi da se latim vise nicega posto onda izgube troduplo vise vremena da to sredi ili doteraju u stanje kako valja ...

ujedno nemam ja prostor gde bih gradio i slicno, to je jedan od najvecih problema

@zoran marinkovic
nisu to planovi za moj brod, ja jos uvek razmatram sta i kako i ne bih da se iznenadim na pola puta ... zato se i raspitujem .. po meni postoje dve tri varijante za moj novi brod :

1 zoki kacintata
2 kupovina gotovog broda iz Holandije
3 samo gradnja (kod nekog majstora) prema planovima

ova tema ima za cilj da razmotri da li je u srbiji predjena granica isplativosti CNC planova... u buducnosti ce naravno sve biti radjeno sa CNC planovima ali u ovom momentu je jos uvek veliko pitanje sta je isplativije.... u svakom slucaju ako izaberem stavku pod 3 onda cu prvo raditi u razmeri 1:10 ladju kao pera garmin , gde bi na prvom mestu meni licno bilo jasno kako se sklapa ladja ...


p.s. gledam jedan plan koji mi se svidja i vec planiram da ga modifikujem  :lol: :suicide:... o srbijo ...

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #33 poslato: 20, 11, 2011, 11:57:56 pre podne »
p.s. gledam jedan plan koji mi se svidja i vec planiram da ga modifikujem   ... o srbijo ...
 Koji ? Podjeli , sta si se stisnuo .

Podstaknut ovim pisanjem juce sam pronasao dva atestirana varioca (jedan je zivot proveo u brodogradilistu ) i pitao za cijenu zavarivanja po principu dnevnice . Dakle CNC isjeceni limovi + pozicioniranje + var . Sa pozicioniranjem 50 evra dan . Bez 40 E dan varenja . Atest i garancija po zavrsetku radova . U dogovoru sam koristio hipoteticku ladju od 10-11 m , lim 4 i 3 mm . Cijena rada ide jos dole za par evra ako se prica o vise komada u kratkom periodu . E sad , sta znaci kratki period to bas nisam shvatio posto nikad nisam pravio ladju pa nemam ni orjentacije koliko sta traje vremenski .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #34 poslato: 20, 11, 2011, 12:07:13 posle podne »
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ...  e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...

u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #35 poslato: 20, 11, 2011, 12:19:33 posle podne »
ne videh ovo za varioce... ako se dobro secam Zoran mi rece da je cena kod nas oko 40 evra, jer i ja imam slicno razmisljanje kao ti  , ali na to valja uracunati i nadzorni organ , dzaba on meni da pokaze sta je uradio kada ja nemam ideju kako treba da izgleda proces izrade i da ne bih umesto 10 dana placao coveka 20 dana...

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #36 poslato: 20, 11, 2011, 14:43:07 posle podne »
Ajd lagano ...300 E projekat ,varenje- ruke max 15 dana (da sam kreten vise mi nemoze ukrasti ) - 600E
nadzorni organ s pjesmom obidje 5-6 puta za 200 E . Cijenu materijalu i CNC - nemam pojma nisam se ni raspitivao . Povrh toga dodje i boja , prozori i bla, bla ...znam ,sve to kosta ali ...ovako znas da je gotovo u metalu za max mjesec . Za toliko se isplati iznajmiti negdje prostor ...i to te (kod nas ) kosta mah 250 E . Sad , dal je ovo skupo ili je jeftino to garantovano znaju oni koji se bolje razumiju od mene . Ovo je krajnje laicki pogled nekoga ko ima dvije lijeve ruke i nimalo nije talentovan za rucni rad bilo koje vrste .  Uz ovo ide i atest sa variocem koji dogovoris prije pocetka varenja a i onaj ko ti nadgleda radove to radi zbog svog ugleda isto koliko zbog para .Tako da se i onaj dio koji Dusan pominjue o odgovornosti moze uvrstiti u cijenu . Hm .... nije ova matematika ni mala ali meni se cini da je bolja od "djuture " pa sta ispadne a ako nije dobra zali se vodovodu .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže BataC

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #37 poslato: 20, 11, 2011, 14:56:20 posle podne »
Kapetane,posto trazis nesto od 33 stope u metalu,pogledaj http://www.Hartley-Boats.com/Marksman 34

Van mreže BataC

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #38 poslato: 20, 11, 2011, 15:02:14 posle podne »
Ispravka http;//www.Hartley-Boats.com  ......Power Boats........Marksman 34

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #39 poslato: 21, 11, 2011, 10:23:20 pre podne »
batac taj brod trazi 100-150 konja...  mnogo je ...

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #40 poslato: 21, 11, 2011, 13:35:27 posle podne »
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ...  e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...

u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..

odlican trawler!!! samo kapetane nije tebi broblem to sto je duzina 28-30ft vec stajaca visina u kabini "The standing headroom is 6'-1" in the pilot house and 6' 4" in the galley, shower and forward cabin."
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #41 poslato: 21, 11, 2011, 15:57:30 posle podne »
Kada sam napisao lim 10 mm mislio sam na kobilicu koja bi trebala da ide po celoj duzini dna
ona nije samo uronjena povrsina koja treba da smanji bocno ljuljanje vec je i konstruktivni
elemenat koji zajedno  sa unutrasnjim ukrucenjem treba da da potrebnu cvrstocu celom koritu
To svakako ne odradjuje lim od 4 mm. Odatle i proistice potreba za 10 mm i njegovo secenje sa
CNC

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #42 poslato: 21, 11, 2011, 16:07:21 posle podne »
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ...  e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...

u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..

odlican trawler!!! samo kapetane nije tebi broblem to sto je duzina 28-30ft vec stajaca visina u kabini "The standing headroom is 6'-1" in the pilot house and 6' 4" in the galley, shower and forward cabin."

espresso uporavo zato sam i razmisljao 10% veci onda to izadje malo preko 2 metra ... s'druge strane lomatam se dal unutrasnji dal spoljni motor za sledeci brod.. sve ima svoje za i protiv...

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #43 poslato: 21, 11, 2011, 16:31:01 posle podne »
Ako je samo motor dilema... Ja tu ne bih razmisljao, stabilan brodski dizel, osovinski vod i nemas briga....
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: CNC ili Papirni planovi
« Odgovor #44 poslato: 21, 11, 2011, 21:10:40 posle podne »
Ako je samo motor dilema... Ja tu ne bih razmisljao, stabilan brodski dizel, osovinski vod i nemas briga....

I nemash brige sve dok ne zaglavish u nekoj od mnogobrojnih Beogradskih govnara....a onda ronjaj, il ako si nosatiji s govnima u mimohodu otkacuje suknje, kese, dzakove.....sa elise... Pa jebote josh malo pa smo za one motore shto imaju spoljni osovinski ili ventilator ko na Floridi.
Ja samo "rachunam" na vanbrodski bar za ove do 10m a i duze... Kad zatreba odshrafish iservisirash i vratish. Ako je mashina nova i od onih firmiranih prs u uvo ...
« Poslednja izmena: 21, 11, 2011, 21:30:48 posle podne Dule »
Zvoni, kucanje ne radi!