Autor Tema: Pramcana Statva ili Kicma broda  (Pročitano 7013 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Pramcana Statva ili Kicma broda
« poslato: 13, 11, 2011, 21:12:25 posle podne »
Evo ga izvod iz knjige : SREDSTVA POMORSKOG PROMETA

Pramčana statva

Budući se trup broda od sredine prema naprijed sve više suzuje, limovi oplate lijevog i desnog boka se spajaju na prednjem kraju broda u čvrstu strukturu koju nazivamo pramčana statva.S tom statvom završava se prednji dio broda, tj. na njoj završava kobilica i vojevi oplate lijevog idesnog boka. U plovidbi ona je izložena naprezanjima uzrokovanim tlakom i udarcima mora. Osim toga, statva mora biti dovoljno čvrsta da odoli velikim opterećenjima kojima je podvrgnuta njezina struktura kad brod plovi kroz led, kada pri pristajanju udari o obalu, nasuče se ili udari u neku zapreku. Pored posjedovanja velike čvrstoće i krutosti, struktura statve mora se takodjer dobro spojiti za trup,kako bi na njega uspješno prenijela primljena opterećenja.

Kao sto je Ika napisao u svojoj temi dobar deo ljudi to ne primenjuje postavku statve na recnim brodovima i camcima, dobar deo kaze da nisu potrebne, iskreno ne mogu da procenim da li je i potrebna, ali opet sta se desava pri udarcu broda u kamen, naper, pristan  ?

Nov brod ce da prodje ok, ali sta kada je brod vec na sredini ili kraju exploatacije ?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #1 poslato: 13, 11, 2011, 21:20:34 posle podne »
Evo par primera :






Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #2 poslato: 13, 11, 2011, 21:42:34 posle podne »
Mislim da je pramčana statva ostala kao rešenje upravo iz ere drvenih brodova.
Čelični brodovi imaju malo drugačiji sistem konstrukcije pa sama konstrukcija uzdužnih i poprečnih rebara prenosi sile koje deluju
na pramac na ostale elemente broda , kao što su paluba oplata, kobilica.
Na jednom primeru izgradnje BR -ovog projekta vidi se da pramčana ststva nema neku posebnu konstrukciju, već je kao statva
ugrađeno ojačanje malo veće debljine

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #3 poslato: 13, 11, 2011, 21:47:10 posle podne »
pregledajući teme iz brodogradnje (postavio Profa) ima projekata BR gde i nema posebno ugrađenih pramčanih statvi , nego je ojačanje urađeno tako da sile koje deluju na pramac budu razprostrte na što veću površinu broda.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #4 poslato: 13, 11, 2011, 23:19:43 posle podne »
ma taj BR pojma nema!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #5 poslato: 13, 11, 2011, 23:56:30 posle podne »
pregledajući teme iz brodogradnje (postavio Profa) ima projekata BR gde i nema posebno ugrađenih pramčanih statvi , nego je ojačanje urađeno tako da sile koje deluju na pramac budu razprostrte na što veću površinu broda.

da slazem se , nisam inzinjer ali mi se cini da je kod novijih konstrukcija rostilj delimicno preuzeo ulogu statve, ali i dalje ostaje velika prednost statve kod pramcanih udara... cini mi se da dobra statva daje preko neophodnu zastitu celom brodu na talasima i pri udarima dok rostilj vise amortizuje i "radi"

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #6 poslato: 14, 11, 2011, 08:59:02 pre podne »
... ali ako hoćeš da ti brod bude ujedno i ledolomac, obavezno pramčana statva...  :good:
Dunav je moje more.....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #7 poslato: 14, 11, 2011, 09:40:03 pre podne »
... ali ako hoćeš da ti brod bude ujedno i ledolomac, obavezno pramčana statva...  :good:

par puta sam izlazio po ledu , najdeblji led koji sam lomio je bio oko 3-4 cm .... sa cheom nije bilo nikakvih problema... led je ovde najmanje problem, najveci je udar u naper i slicno ....

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #8 poslato: 14, 11, 2011, 11:12:14 pre podne »
evo jedne zanimljive ilustracije preseka konstrukcije broda
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1444
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #9 poslato: 14, 11, 2011, 11:27:59 pre podne »
Pokojni Djena je radio i pramcanu statvu i centralnu pasmu,bez obzira na recnu eksploataciju,radi se,sto rece Kapetan,o ne daj Boze,sudaru ili udaru  :good:
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže medvedicibgd

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 252
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #10 poslato: 14, 11, 2011, 12:09:44 posle podne »
Ubice nas ustede!To je isto kao na pr. u auto industriji automobili sa sasijom i polusasijom.I jedan i drugi sluze,samo je pitanje gugotrajnosti a pre svega bezbednosti.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #11 poslato: 16, 11, 2011, 09:47:59 pre podne »
U tradicionalnoj brodogradnji bilo je nezamislivo graditi bez postavljanja pramčane statve. Međutim, u savremenoj brodogradnji malih brodova, koliko je meni poznato, nije neophodno postavljanje pramčane statve, zbog toga što projektant ima mogućnosti da izborom konstrukcije i materijala, novim načinima gradnje i spajanja materijala obezbedi zahtevane parametre čvrstoće brodske konstrukcije. I čak da takva gradnja bude jednostavnija, brža i jeftinija.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #12 poslato: 16, 11, 2011, 11:14:50 pre podne »
boro slazem se ali opet mi nekako brod izgleda slabije ako ima samo dva zavarena lima pod uglom u odnosu na statvu na koju su vareni limovi ...

pri udaru u naper recimo 2-3 cm vara ce direktno trpeti udar od 2 tone pa puta ubrzanje , dok kod statve ona prenese taj udar na 200 cm vara ...

ni jedan brod mi nema statvu, ali cini mi se da cena tu i nije velika pogotovo kod metalnih brodova koji imaju V pramac...


Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Pramcana Statva ili Kicma broda
« Odgovor #13 poslato: 16, 11, 2011, 14:34:42 posle podne »
Slažem se da plovidba u našim uslovima donosi povećani rizik, jer postoji realna opasnost od udara u naper ili nešto drugo,  pa je svakako bolje ugraditi pramčanu statvu i kobilicu, kao dopunsko ojačanje brodske konstrukcije.