Autor Tema: Komentari za Ikinog OGI-ja  (Pročitano 78201 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže IKA

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #60 poslato: 15, 11, 2011, 10:31:40 pre podne »
Iko,po slici bi reko da si resio da napravis veliki krmeni kokpit  :good:

volim kad je kokpit prostran,ovaj će biti 3,2m*2,7m

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1444
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #61 poslato: 15, 11, 2011, 12:09:47 posle podne »
To Iko  :good: , i uspori malo  :lol:,kako sad da se pravdaju oni sto rade za pare  :lol: :lol: :lol:
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #62 poslato: 15, 11, 2011, 12:19:35 posle podne »
radis li elektro aparatom ili s co2

Van mreže IKA

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #63 poslato: 15, 11, 2011, 17:27:38 posle podne »
radis li elektro aparatom ili s co2

Elektro/ invertorski


Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #64 poslato: 15, 11, 2011, 23:49:02 posle podne »
Mozda bi ovo moglo da koristi onima koji se opreddele sa samostalnu gradnju svoje ladje



Ponekad, prilikom postavljanja uzduznih i poprecnih ukrucenja ( I ili L profil) moze da se dogodi  da povrsina
lima oplate ne naleze tacno na ivicu flaha ili L profila tj.  da  izmedju njih postoji zazor. Da bi se lim privukao uz 
L profil (iliu flah) i time  zazor izbegao moze korisno da posluzi alat u obliku poluge sa bocnim kracima.

Posmatrajmo poprecni presek lima dna i uzduznih ukrucenja – slika 1. Lim je blago povijen i izmedju njega i L
profila postoji zazor koji treba eliminisati. Alat u obliku poluge sa nejednakim bocnim kracima – slika 2 postavimo
tako da se spoljno celo manjeg kraka osloni na vertikalu L profila a spoljno celo veceg kraka osloni na lim –
slika 3  i privremeno privarimo samo prednju ivicu cela duzeg kraka uz lim. Pritiskajuci slobodni kraj poluge
prednji  krak podize lim i on se priljubljuje uz L profil – slika 4 . I dalje drzeci pritisnut slobodan krak poluge
spajamo varom lim i ivicu L profila – slika 5.  Brusilicom presecemo privremeni var izmedju cela duzeg kraka i
lima. Lim ostaje uz L profil i bez zazora izmedju – slika 6.

Sam alat mozemo napraviti od kutijatih profila 50x20x2mm duzine cca 70cm, 18 cm i 15 cm.
tako sto se kraci komadi vare za uzu stranu (20mm) kutije.

Veoma je vazno pravilno proceniti uzrok nastanka zazora. Ukoliko je on nastao usled deformacije table lima
prilikom njenog postavljanja  onda je primena ovakvog postupka opravdana ali ako je zazor nastao usled
nepravilne povijenosti L profila (ili flaha) onda bi ovaj postupak bio kontraproduktivan jer bi za posledicu imao
“talasanje” lima duz povrsine koju formira, bok, dno itd.

Naime, treba imati u vidu dve cinjenice: prva, kriva povijenosti lima je na  neki nacin  “prirodna” jer podleze
zakontosti matematicke funkcije bez obzira da li ju postavio projektant prilikom izrade projekta ili brodograditelj
prilikom formiranja korita  i svako odstupanje od te krive dovodi do trajne deformacije oblika. i druga,  komadi L
profila ili flahova od kojih se rade unutrasnja ukrucenja se najcesce koriste kao kratki pravi komadi tj predstavljaju
aproksimaciju delova te krive (delovi krive se zamenjuju kratkim pravim linijama) i samim tim predstavljaju
manje ili vece odstupanje od te projektovane krive. Kao posledica te neuskladjenosti nastaju zazori izmedju lima i
elemenata ukrucenja. Razume se da je mnogo lakse privuci lim uz flah nego flah uz lim ali u tome je i razlika
od majstora do majstora.
« Poslednja izmena: 16, 11, 2011, 11:30:43 pre podne Kapetan »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #65 poslato: 16, 11, 2011, 11:32:52 pre podne »
ako je za zazor kriv FLAH, da li je opravadno zazor "napuniti" varom ?

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #66 poslato: 18, 11, 2011, 21:31:33 posle podne »
Uvek je bolje flah poviti sto tacnije prema limu jer svako zagrevanje dovodi do sirenja

Ako treba na flahu se brusilicom napravi 'cesalj' do polovine njegove sirine.
Broj ureza zavisi od zeljene zakrivljenosti. Tada se flah lakse povije i prilagodi obliku
lima a nakon  postavljanja prorezi se zavare. Ovo je postupak  u slucaju kad nemamo
mogucnost za masinsko savijanje luka.

PS zanimljivo, cini mi se da na forumu skoro uopste nemamo  "male tajne velikih majstora"
     tj onih prakticnih postupaka koji bi u mnogome olaksale rad nekom pocetniku
     

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #67 poslato: 18, 11, 2011, 23:55:34 posle podne »
tule ovo gore je prva ... cim se pojavi jos par stavki otvoricemo podforum  :good:

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #68 poslato: 18, 11, 2011, 23:58:37 posle podne »
Daj Iko neku fotku, izgorsmo! :)
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže IKA

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #69 poslato: 24, 11, 2011, 19:08:45 posle podne »
za privlačenje oplatnih limova do ojačanja , može i ovako nešto.Ja ga zovem čap-zbog čega nemam pojma ,.
Uz pajser i čap sve se da privući.Nakon privlačenja čap se odhefta i teraj dalje,

Van mreže IKA

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #70 poslato: 24, 11, 2011, 19:17:37 posle podne »
Prilikom izgradnje čamca , ovakvi detalji odnose dosta vremena , pa nije čudo što mnogi koji se bave proizvodnjom čamaca kao  profesionalnom delatnošću izbegavaju takve detalje.Mnogo petljancija i vrlo pipavo

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #71 poslato: 24, 11, 2011, 23:39:59 posle podne »
ali po tom se vidi majstorstvo...iskreno prvi do sad metalni brod koji me zaintrigirao  :good:

Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 468
  • Pol: Muškarac
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #72 poslato: 25, 11, 2011, 07:39:05 pre podne »
Samo napred IKO :pioneer:

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #73 poslato: 25, 11, 2011, 16:08:47 posle podne »
Fenomenalno! Iko ako odustanesh od svog projekta cepamo nadogradnju u houseboat po mojoj zelji i ja kupujem brod od tebe :-)
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #74 poslato: 27, 11, 2011, 17:37:35 posle podne »
Iko jesi ti siguran da je ovaj stok od vrata pod vinklu ili to samo slika vara??