Autor Tema: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??  (Pročitano 37010 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #30 poslato: 31, 10, 2011, 07:54:42 pre podne »
Vlado, moji komentari nisu bili vezani samo za ono što ste vi pisali.
I u mom komentaru nije sve rečeno, pa otuda i stoji i to da i to što sam ja napisao je delimično tačno. Siguran sam da i vi i ja možemo još dosta toga da napišemo o tim procedurama ali to sve ne pomaže čoveku oko donošenja odluke.
Zato sam i pokušao da u najkraćim crtama (!!!! - ja i kratko, nekako ne ide mi od ruke) samo objasnim zašto ne bi trebalo da ubacujemeo nove elemente jer tako samo opterećujemo temu.

Mislim da je na postavljeno pitanje dat odgovor i da sada svako ko razmišlja o uvozu polovnog motora zna proceduru i šta mu valja činiti.

Svi mi pokušavamo da na svaki način nešto uštedimo, a posebno kad znamo da nas čeka plaćanje nekih taksi. I zato često ljudi krenu pogrešnim putem koji na kraju košta dosta više nego da su se obratili onima kojima je to posao...

Svako ko namerava da uveze polovan motor treba da zna da će prilikom carinjenja biti izložen sledećim troškovima:

- troškovi transporta motora   - koliko dogovori sa prodavcem ili svojim vozarem
- troškovi carinskog posutpka
              - carina - po tarifnom broju 8407 21 xx xx je 1% na vrednost motora iz fakture (za motore ispod i preko 30 kW) ili 5% (za ostale motore);
              - carinske takse - nekoliko stotina dinara
              - PDV (18% na vrednost motora iz fakture uvećanu za troškove transporta motora do granice i obračunatu carinu)
- troškovi špeditera - verovatno oko 50-tak evra

Što se tiče papira - špeiditer je taj koji će klijentu sve pripremiti i nema potrebe da se kupac mnogo oko toga brine.

Bitno je da kupac zna da carina, kao i kod uvoza automobilskih motora i drugih proizvoda, ne mora da uvaži iznos koji je napisan u fakturi ukoliko proceni da je iznos nerealan. U takvim situacijama carina ima pravo da izvrši procenu u skladu sa kataloškim vrednostima i podacima koji su carini dostupni.

Sa overenom carinskom deklaracijom i fakturom vlasnik motora odlazi u kapetaniju i to je to.


Eto, opet sam bio kratak koliko sam mogao.

Van mreže latin

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 201
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #31 poslato: 01, 11, 2011, 10:39:00 pre podne »
Nema potrebe da se neko opterećuje dodatnim objašnjenjima oko carinjenja vanbrodskih motora zato što se za fizičko lice carinjenje obavlja na samoj granici u skraćenom postupku bez usluga špeditera. Plate se dažbine na samoj granici u banci ili auto moto savezu po CPD-u koji računar izbaci na osnovu unete vrednosti robe sa svim podacima vezanim za robu. Da bi se obavilo takvo carinjenje potrebno je priložiti pasoš ili ličnu kartu,fakturu i plovidbenu dozvolu na vaše ime. Sa dobijenim obrascem se motor registruje u kapeteniji.

Van mreže barbanesa

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 998
  • Pol: Muškarac
    • Lence
  • Brod tip: Metalni
  • Marina: Dsrv Karaburma
  • Veličina: 9,5m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #32 poslato: 01, 11, 2011, 12:03:27 posle podne »
A sto da bude prosto kad moze da se zakomplkuje pa da raspredamo danima.. :suicide:
Blago onom ko mlad poludi ceo mu zivot u veselju prodje

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #33 poslato: 01, 11, 2011, 15:13:25 posle podne »
Nema potrebe da se neko opterećuje dodatnim objašnjenjima oko carinjenja vanbrodskih motora zato što se za fizičko lice carinjenje obavlja na samoj granici u skraćenom postupku bez usluga špeditera. Plate se dažbine na samoj granici u banci ili auto moto savezu po CPD-u koji računar izbaci na osnovu unete vrednosti robe sa svim podacima vezanim za robu. Da bi se obavilo takvo carinjenje potrebno je priložiti pasoš ili ličnu kartu,fakturu i plovidbenu dozvolu na vaše ime. Sa dobijenim obrascem se motor registruje u kapeteniji.

Ovo su i meni rekli kada sam nameravao da kupim motor u Beču.
Ali to važi kad čovek ode lično preko grane, nadje motor, stavi ga u prtljažnik i stigne na granicu sa njim.

Ako motor dolazi kao pošiljka, tada važe one stvari o kojima smo pisali Vlada i ja...

Van mreže latin

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 201
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #34 poslato: 01, 11, 2011, 17:14:02 posle podne »
Čini mi se da ću na ovom forumu mnogo toga naučiti o svom poslu koji već godinama unazad radim!!! :suicide:  :heat:

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #35 poslato: 01, 11, 2011, 20:11:11 posle podne »
Čini mi se da ću na ovom forumu mnogo toga naučiti o svom poslu koji već godinama unazad radim!!! :suicide:  :heat:
  Čovjek se uči dok je živ..  :on_the_quiet:

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #36 poslato: 17, 04, 2015, 17:06:02 posle podne »
Sta ako je motor prosvercovan pre godinu dana,ima racun gde je kupljen ali nije carinjen tada,da li to moze sada da se legalizuje na neki nacin ili prosao voz

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #37 poslato: 17, 04, 2015, 20:12:30 posle podne »
 Једина ствар која би била по закону је да мотор "прошверцујеш" преко границе а онда га уредно увезеш тако што га пријавиш и оцариниш.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #38 poslato: 17, 04, 2015, 20:44:14 posle podne »
Pa to je mnogo cimanja, tj nije za ponudu upola cene pa ako hoće hoće

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #39 poslato: 09, 11, 2015, 13:14:52 posle podne »
Poštovanje administratorima foruma. Imam jedno pitanje za nekog ko zna odgovor. Nameravam da u naredno vreme nabavim polovni vanbrodski motor najverovatnije Jamahu 9,9 KS u Švajcarskoj. Zanima me šta mi od papira treba da bi nju legalno registrovao kod nas. Čitao sam da treba kupoprodajni ugovor ako kupujem od fizičkog lica, a overen račun ako je u nekoj prodavnici, Šta ako motor dobijem besplatno, kako onda sa papirima. Da li takav motor može da se pošalje autobusom, a ja da u Beogradu preuzmem ili to mora na granici. Da li mogu kupoprodajni ugovor da napišem ovde, potpišem ga a da se u Švajcarskoj naknadno ubace podaci motora i prodavca, te onda tamo overi kod notara ili slično. Uh, imam više od jednog pitanja. Pozdrav za sve na forumu. Pročitao sam komentare ovde, ali nisam primetio da neko pominje Švajcarsku ili mi je promaklo. U svakom slučaju ako neko zna odgovore na moja pitanja dobro bi mi došli.

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 503
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #40 poslato: 09, 11, 2015, 18:01:24 posle podne »
Ako kupujes od firme (marine, servisa) treba ti njihov racun kao i za sve drugo sto bi kupio. Ako kupujes od fizickog lica, treba ti ugovor overen kod notara. Nemozes ga overiti bez da si licno prisutan jer notar ne overava sadrzaj ugovora vec verifikuje potpise ugovaraca. Bez tebe a u tvoje ime je moguce jedino ako nekome posaljes ovlascenje (volmacht) da u tvoje ime i za tvoj racun obavi kupovinu i izvadi potrebna dokumenta. Sa racunom ili ugovorom se javlja nekoj spedicionoj firmi i trazi tzv "export papir" (izvoznu carinsku deklaraciju). Tu navodi na kom ce granicnom prelazu izaci iz EU (u tvom slucaju Bajakovo ili Batrovci). To ce sve biti sadrzano u bar-kodu koji ce dobiti na izvoznoj deklaraciji i hrvatski carinik (ili madjarski) ce samo skenerom to ocitati i sa tim si zavrsio sto se tice izvoza iz EU. Ta procedura (sa izvoznom deklaracijom) je neophodna jer se tako eliminise mogucnost da vozilo (motor, camac) koji se iznosi iz EU bude npr. ukradeno. Kod nasih carinika prijavljujes robu za carinjenje i odredjujes carinarnicu u Srbiji gde ces obaviti carinski postupak (u roku od 72 sata). Tu se javljas spediciji, oni formiraju ulaznu carinsku dekllaraciju, podnose carini na pregled, ovi overavaju i ides. Ako neko drugi to radi u tvoje ime, mora imati overeno ovlascenje i kopiju tvoje licne karte. Spediter u mestu gde zelis da carinis ce ti pripremiti dokumentaciju i podneti carini na pregled i overu. Dobices uplatnice a kad izvrsis uplatu i carinski racun i uvoznu carinsku deklaraciju. Sa tim ides u kapetaniju i registrujes. Neznam kako je sa skracenim carinskim postupkom, pretpostavljam da moze ali do koje vrednosti neznam pa nebih da ti dam netacne informacije. Koja ce cena biti navedena u racunu ili ugovoru je nebitno, carina ce osnovicu odrediti po katalogu. Deluje komplikovano a ustvari nije, spediteri znaju svoj posao i to ide brzo i lako. Srecno  114

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #41 poslato: 09, 11, 2015, 19:03:34 posle podne »
Hvala na informacijama, sa prijateljima na forumu je sve lakše.

Van mreže yogi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 3
  • www.mojaladja.com
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #42 poslato: 07, 04, 2017, 12:00:14 posle podne »
Šta je sve potrebno za uvoz polovnog čamca i motora iz Bosne. Naime video sam povoljan motor koji je registrovan sa camcem u BIh ali vlasnik nema nikakve druge papire za njega. Sta bi bilo potrebno da ga prevezem preko granice sa BIH i da li je moguće carinjenje na granicnom prelazu Kotromana (Mokra gora)?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #43 poslato: 07, 04, 2017, 12:26:18 posle podne »
Јоги,

На ваше питање, одговоре ћете наћи у самој овој теми, само мало прелистајте, али има конкретно о моторима из увоза и овде: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14446.0.html.

Што се тиче тога да ли се може то завршити на прелазу Котроман, не знам. У начелу, то се обавља на граничном прелазу где мотор улази на територију Републике Србије.
Уколико купац/власник мотора жели да царињење обави по редовном поступку у некој другој испостави у земљи, поступак је дужи и обично скупљи.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #44 poslato: 07, 04, 2017, 19:37:34 posle podne »
Pozdrav, kupio sam prosle godine jedan skroz mali motor,da bude pomocni na jedrilici, a i da gura pomocni camac koji jos nemam.tj nemam takav na koji moze motor.imam za njega carinske papire i prebacio sam ga na sebe. necu da ga upisujem u plovidbenu.
Ja se nadam da su ti papiri dovoljni ako nekad ipak resim da upisem taj motoric.valjda su to trajni papiri?
A sad bih promenio i glavni motor i pregovaram oko jednog,polovan motor,ali sa papirima je kriticno.motor je u srbiji ima racun iz inostranstva,prodavac kaze da moze da ga ocarini.sad je pitanje dal da uzmem motor koji je ocarinjen na takav nacin.prvo nekako presao granicu,pa tek onda carina.