Autor Tema: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??  (Pročitano 37007 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #15 poslato: 28, 10, 2011, 23:01:10 posle podne »
Vlado, proveri jos koja je carinska stopa za motor.

Mislim da je 1%, a za plovila, znam, da je 5%. I to je vazna informacija..

Tako je.

Za uvoz novih motora potrebna je homologacija (jedna od gluposti za koju je teško dati normalno objašnjenje) a to izdaje par institucija u zemlji i košta poprilično,što para što vremena.

Za nova plovila poreklom iz HR ,BiH,CG carinska stopa je 0 % a za one iz EU ću sutra proveriti pa i to javljam (redovna stopa je 5% a ako je EU porekla smanjena je a ako ne i ukinuta potpuno),proveriću.

Nekada ,za uvoz polovnih vanbrodskih motora nije bila potrebna ta famozna homologacija ali sada su nešto menjali pa ću proveriti i to u ponedeljak pa javljam.čisto da ljudi znaju šta im treba.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #16 poslato: 28, 10, 2011, 23:20:59 posle podne »
"homologacija".  :this:

Al im je izraz.  :lol:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže latin

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 201
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #17 poslato: 29, 10, 2011, 08:40:06 pre podne »
Na granici se zaračunava jedinstvena carinska stopa od 10% plus pdv 18% na fakturnu vrednost ili na vrednost koju odrede na granici ako je evidentno da je umanjena vrednost robe.

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #18 poslato: 29, 10, 2011, 09:43:18 pre podne »
Na granici se zaračunava jedinstvena carinska stopa od 10% plus pdv 18% na fakturnu vrednost ili na vrednost koju odrede na granici ako je evidentno da je umanjena vrednost robe.

Da ,kada npr odeš u ikeu i kupiš par komada nameštaja....ili grderoba iz turske td

Ovo je nešto drugo .

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #19 poslato: 29, 10, 2011, 10:00:56 pre podne »
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...
Dunav je moje more.....

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #20 poslato: 29, 10, 2011, 10:11:25 pre podne »
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...

Nikada nije bilo tako  :).Ima slučajeva ali to je već druga priča koja nije za ovu temu i ovaj forum.Mislim,carinski zakon i slično.Da ne smaramo ljude bespotrebnim stvarima i da se ne udaljavamo od teme. :good:

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #21 poslato: 29, 10, 2011, 12:26:43 posle podne »
U svakom slucaju hvala vam svima na pojasnjavanju i detaljnoj proceduri :good:
Sad samo jos da zet nadje neko zanimljivo motorce... :smile:


 :drinks:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #22 poslato: 29, 10, 2011, 21:52:26 posle podne »
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...

Nikada nije bilo tako  :) .Ima slučajeva ali to je već druga priča koja nije za ovu temu i ovaj forum.Mislim,carinski zakon i slično.Da ne smaramo ljude bespotrebnim stvarima i da se ne udaljavamo od teme. :good:

Vlado, mislim da je Deki mislio na robu proizvedenu u bivsim SFRJ republikama. Samo za uvoz te robe je bila carina 1%.

Proizvedenu, ne kupljenu u bivsim republikama.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #23 poslato: 29, 10, 2011, 21:57:51 posle podne »
ali imate li mogucnost povrata poreza u zemlji u kojoj je motor kupljen

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #24 poslato: 29, 10, 2011, 22:27:31 posle podne »
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...

Nikada nije bilo tako  :) .Ima slučajeva ali to je već druga priča koja nije za ovu temu i ovaj forum.Mislim,carinski zakon i slično.Da ne smaramo ljude bespotrebnim stvarima i da se ne udaljavamo od teme. :good:

Vlado, mislim da je Deki mislio na robu proizvedenu u bivsim SFRJ republikama. Samo za uvoz te robe je bila carina 1%.

Proizvedenu, ne kupljenu u bivsim republikama.
l
To je neka druga priča.Potpisivanjem CEFTA sporazuma između zemalja bivše SFRJ (osim Slovenije) ukinute su carinske stope ,osim za neke poljoprivredne proizvode iz HR .Ono što nama može da bude zanimljivo a to je kupovina plovila HRVATSKOG POREKLA bez plaćanja carine u Srbiji.

Mislim da je neki član našeg foruma iz Hrvatske kupio neki čamac u Premix-u (ako se ne varam) i u Hrvatskoj nije platio carinu za njega pošto je našeg porekla.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #25 poslato: 30, 10, 2011, 09:02:10 pre podne »
ja sam kupio nedavno camac u premixu i platio sve sto ide....uz to sto su odnedavna kod nas potrebni jos i neki dodatni certifikati....izbjegavanje carine kod nas je moguce ako se kupi recimo nedovrsen camac pa se uveze kao poluproizvod, u HR  se zavrsi odnosno samo sastavi , ali platim kod vas odmah bez pdv jer je za izvoz

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #26 poslato: 30, 10, 2011, 17:41:08 posle podne »
ja sam kupio nedavno camac u premixu i platio sve sto ide....uz to sto su odnedavna kod nas potrebni jos i neki dodatni certifikati....izbjegavanje carine kod nas je moguce ako se kupi recimo nedovrsen camac pa se uveze kao poluproizvod, u HR  se zavrsi odnosno samo sastavi , ali platim kod vas odmah bez pdv jer je za izvoz

Taj dodatni certifikat koji kako sam shvatio nisi imao zove se EUR-1 .Taj certifikat popunjava izvoznik (u tvom sličaju Premix) a prilikom izvoza overava ga naša carina.Na osnovu tako overenog certifikata u Hrvatskoj se ne plaća carina na robu Srpskog porekla.To nije izbegavanje carine nego se zove slobodna trgovina po CEFTA sporazumu čiji su potpisnici između ostalih i Srbija i Hrvatska.

Inače,na premix-ovoj izvoznoj fakturi ima izjava o oslobođenju od plaćanja pdv-a u Srbiji tako da je fakturna cena bez pdv-a.Nema šta da ti se vraća kada ga na fakturi nije ni bilo.Ni jedna izvozna faktura nije opterećena pdv-om ni kod nas a ni kod vas u HR.Jednostavno izvoz je oslobođen plaćanja pdv-a.

A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #27 poslato: 30, 10, 2011, 18:39:29 posle podne »
..................

A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.

To se radi na privremeni uvoz i tada nema carine, ali se roba, posle oplemenjivanja, dorade, ugradnje pojedinih elemenata OBAVEZNO vraca u zemlju odakle je "uvezena".

Al, ajd da ne off-ujemo temu. O ovome nekom drugom prilikom.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #28 poslato: 30, 10, 2011, 19:41:54 posle podne »
..................

A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.

To se radi na privremeni uvoz i tada nema carine, ali se roba, posle oplemenjivanja, dorade, ugradnje pojedinih elemenata OBAVEZNO vraca u zemlju odakle je "uvezena".

Al, ajd da ne off-ujemo temu. O ovome nekom drugom prilikom.


Zalazite u vode koje nisu za nas.

Kod oplemenjivanja je tačno definisan stepen promene kada se smatra da je proizvod dobio neki novi kvalitet i u zavisnosti od toga koliko je to, utvrdjuje se da li je roba poreklom iz zemlje u kojoj je započeta proizvodnja primarnog proizvoda ili se zemljom porekla smatra zemlja u kojoj je dorada uradjena. Poreklo robe ima uticaja na to da li se roba carini ili ne i po kojoj stopi - sve ovo za uvoz polovnih motora za plovila nije od značaja.

I kod privremenog uvoza, prilikom uvoza, uvoznik daje izjavu da li će robu vratiti pošiljaocu u inostranstvo nakon roka koji je obično godinu dana.
Postoje i slučajevi da se odobri privremeni uvoz na period duži od godine dana.
U tom slučaju, ako je taj rok npr. tri godine, prilikom uvoza uvoznik je dužan da plati carinu u visini jedne trećine pune carine.
Na kraju godine, podnosi izveštaj da nastavlja sa korišćenjem ove pogodnosti i plaća drugu trećinu punog iznosa carine.
U trećoj godini, ako ne izveze - ne vrati - robu u inostranstvo, mora da plati i preostali iznos do punog iznosa carine.
Dakle, ovo je jedan od načina da se malo manipuliše s plaćanjem carine, medjutim to je poznato malom broju ljudi i mali broj ljudi to radi.
Medjutim - ni ovo nije od značaja za uvoz polovnih motora, osim ako uvoznik motora ne poseduje dokaz da mu motor šalje neko iz inostranstva kao sredstvo za rad u cilju izvršenja nekog ugovora pri čemu će motor koristiti za prevoz.

Zato je najbolje da prekinemo sa ovakvim pristupom i pisanjima.
Čovek je pitao šta je potrebno za uvoz i verujem da je dobio odgovor.

Ja bih samo sve što je do sada rečeno sabrao u sledeće:
- kad pronadjete motor u inostranstvu i dogovorite cenu, obratiite se bilo kom špediteru, dajte mu instrukicije gde i kada da preuzme motor i na koju adresu da ga doveze;
- špediter će vam reći koliko to košta i pripremiće sve neophodne papire za to;
- na vama je da platite motor i špediteru (ugovorite sa špediterom da za vas plati i carinske troškove ako možete, a ako ne prihvati, dobićete od njega carinski račun na osnovu kojeg ćete izvršiti uplatu u korist Uprave carina Repubike Srbije).


I to je to - stigao je motor - idete s njim u kapetaniju da ga upišete u plovidbenu dozvolu ...

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
« Odgovor #29 poslato: 30, 10, 2011, 21:09:39 posle podne »
Znam  da ovo oko priv.uvoza nema veze sa temom ali sam pokušao da pojasnim neke stvari.Ali moram da primetim da je od ovoga što pišete sve pomalo- delimično tačno a ostalo...
Ma kažem,sa temom nema veze i ne vidim razlog da "pojašnjavamo" o čemu se radi  :).