Darko, to nije problem. Čovek ti javi kad kamion stiže na granicu, odemo, sačekamo ga sa hrvatske strane, pretovarimo motor i obavimo ulazno carinjenje! A čovek nek ide svojim putem!
Pošto mi je špedicija struka hajde malo da pomognem savetom.
Sale, ne može ovako.Kako ćeš napraviti izlazne papire u Hrvatskoj kada nemaš ulazne...?Prvo što će te pitati Hrvatski carinik a to je odakle ti penta?
Kupio sam je u Italiji,"a što je nisi prijavio na ulazu u HR ? CARINSKI PREKRŠAJ :skull:
Tamo gde se radi izvozno carinjenje robe iz EU (ako ide iz Italije to je na izlazu iz Slovenije,odnosno na izlazu iz EU)radi se tovarni list,exportni papir a na osnovu fakture o kupovini motora ili kupoprodajnog ugovora overnog kod nekog zvaničnog lica-notar ili slično.Na osnovu tih papira radi se "propratnica " na ulazu u Hrvatsku a za prolaz kroz HR do Bajakova.Hrvatska Carina poništava taj dokument na izlazu iz Hr.
Ulazi se u Srbistan ,javlja se špediteru koji na osnovu fakture (ili kupoprodajnog ugovora ako je motor kupljen od fizičkog lica) radi se propratnica-carinski dokument do carinske ispostave u unutrašnjosti gde se vrši uvozno carinjenje.Ako bi se carinilo u N.Sadu onda se roba sa granice upućuje u NS.
Ovo je jedina ispravna procedura koja samo izgleda komplikovana ali je vrlo prosta.Svi polovni automobili i bilo šata što uvoze fizička lica prolazi kroz ovakvu carinsku proceduru.
Ono,tipa,prošvercuj u gepeku...pa kasnije idi na granicu pa nađi carinika koji će ti uraditi papire na crno i slične varijante su samo bespotrebna gimnastika za živce i novčanik pošto je jako rizično a i po pravilu mnogo skuplje.