Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.
Duplo dno mnogo doprinosi komforu i bezbednosti, a iako plovim u plastikanerima sa duplim dnom, još nisam upoznao nijednu negativnu stranu tog izuma!
Ajd' pojasni malo!
@pingvin44 Između metala i plastike bih uvek uzeo plastiku, iako je aluminijum svakako primamljiv. Mislim da se neka osetna razlika javlja tek sa godinama, u troškovima održavanja.
Pre neki dan sam gledao vađenje jednog starog Specijala 80, oko 30 godina, plastika na koritu potpuno trula, nekoliko rupa i odvaljenih mesta, ali čovek je sa time plovio ( duplo dno, naravno!). Čamac je na oko i dalje sasvim pristojan, što se za alu čamce od 30 leta uglavnom ne može reći. E sad, taj Specijal 80 je dosta propao i to zahvaljijući veoma tankoj plastici i nedostatku pažnje.
Vlasnik je samo odmahnuo rukom, "ma to ću da okrpim za pola sata, samo nek se osuši", tvrdeći da je probijan i krpljen već desetak puta.
Sa druge strane, gledao sam radove na LSI-jevom alu-gliseru, gde je lim na mestima bio toliko istanjen, da se nije mogao variti!
Bez obzira na farbanje i sređivanje, čamac opet na prvi pogled deluje staro, jednostavno, obrada lima ne dopušta toliku slobodu - barem ne za te male pare.
Mislim, šta god da uzmeš, teško da ćeš taj čamac terati duže od 10 godina, a onda sama izdržljivost ne igra ulogu.
Popravke su lakše i jeftinije na plastici (osim ako nisi alu-varioc), i rezultat popravke na plastici je estetski besprekoran, a var se uvek poznaje.
Komfor i bezbednost su na strani plastike, ali to je stvar dobrog projekta. Nema razloga da alu-čamac bude nesiguran, razlika je što se uglavnom proizvode u majstorskim radionicama bez pravog projekta. Kakvi su ti Djenini, ko će znati?!
Moj izbor bi bio plastični čamac, ali da manje zagledam "koliko može da razvije", a više pripazim na kvalitet i debljinu plastike i cele konstrukcije.