Autor Tema: Plastika vs Alemanijum  (Pročitano 14573 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #15 poslato: 24, 10, 2011, 00:48:00 pre podne »

                Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #16 poslato: 24, 10, 2011, 07:20:34 pre podne »
tajmen bez duplog dna je zlo..ovaj zoran ocito nikad nije vidio ni jedan pa nabija postove bez veze....bez duplog dna ima ulaminirana poprecna ojacanja i tesko je i izbaciti vodu i ocistiti patos...s duplim dnom je vec gospodski camac...sto se tice tajmena jedan od najbrzih tabanasa....ali i medju uzim....te malo i nestabilniji bez obzira na ravno dno....imas na youtubu od kolege par snimaka s hondom 30 ks

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #17 poslato: 24, 10, 2011, 08:01:14 pre podne »

                Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.

Duplo dno mnogo doprinosi komforu i bezbednosti, a iako plovim u plastikanerima sa duplim dnom, još nisam upoznao nijednu negativnu stranu tog izuma!
Ajd' pojasni malo!

@pingvin44  Između metala i plastike bih uvek uzeo plastiku, iako je aluminijum svakako primamljiv. Mislim da se neka osetna razlika javlja tek sa godinama, u troškovima održavanja.
Pre neki dan sam gledao vađenje jednog starog Specijala 80, oko 30 godina, plastika na koritu potpuno trula, nekoliko rupa i odvaljenih mesta, ali čovek je sa time plovio ( duplo dno, naravno!). Čamac je na oko i dalje sasvim pristojan, što se za alu čamce od 30 leta uglavnom ne može reći. E sad, taj Specijal 80 je dosta propao i to zahvaljijući veoma tankoj plastici i nedostatku pažnje.
Vlasnik je samo odmahnuo rukom, "ma to ću da okrpim za pola sata, samo nek se osuši", tvrdeći da je probijan i krpljen već desetak puta.
Sa druge strane, gledao sam radove na LSI-jevom alu-gliseru, gde je lim na mestima bio toliko istanjen, da se nije mogao variti!
Bez obzira na farbanje i sređivanje, čamac opet na prvi pogled deluje staro, jednostavno, obrada lima ne dopušta toliku slobodu - barem ne za te male pare.

Mislim, šta god da uzmeš, teško da ćeš taj čamac terati duže od 10 godina, a onda sama izdržljivost ne igra ulogu.
Popravke su lakše i jeftinije na plastici (osim ako nisi alu-varioc), i rezultat popravke na plastici je estetski besprekoran, a var se uvek poznaje.
Komfor i bezbednost su na strani plastike, ali to je stvar dobrog projekta. Nema razloga da alu-čamac bude nesiguran, razlika je što se uglavnom proizvode u majstorskim radionicama bez pravog projekta. Kakvi su ti Djenini, ko će znati?!
Moj izbor bi bio plastični čamac, ali da manje zagledam "koliko može da razvije", a više pripazim na kvalitet i debljinu plastike i cele konstrukcije.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #18 poslato: 24, 10, 2011, 08:50:28 pre podne »
Koliko ljudi mogu da nose stvarno ne znam!
Znam samo da kada su letos pristajali na Belegišu, izlazi hrpa ljudi iz tih čamaca kao iz autobusa! :preved: Iz plastičnih i iz limenih, svejedno!
Jedno je sigurno, ako ne budeš imao neku težu havariju, plastični čamac, ako je iole kvalitetan, nećeš farbati prvih 20 godina! Za posle ne znam! :)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #19 poslato: 24, 10, 2011, 11:49:38 pre podne »

           Maverick,ajde malo argumenata sem estetike.

           I dalje stojim pri tome da je duplo dno muka ziva.Koji god da sam plasticni
camac popravljao a ima duplo dno,bilo je UVEK puno vode.Sto je najgore izuzetno
je tesko pronaci prodor vode,ako nije neko ozbiljno ostecenje.Tako da stalno vozi-
te po jedno 100l vode.
           Normalno to se odnosi na starije camce.
           Inace sto se tice konstrukcijskih pojacanja,na dnu camca,ona Moraju da bu-
du izvedena tako da voda moze da prolazi izmedju svakog segmenta,tako da se vo-
da vadi na jednom mestu.Kada preko toga stavite lep drveni patos,moze lepo da se
hoda,ima se stalna kontrola korita.To sto nase proizvodjace mrzi tako nesto da nap-
rave nisam ja kriv.Pa oni i kada naprave duplo dno retko retko ko napravi revizioni
otvor.
            Toliko od mene za ovu temu.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #20 poslato: 24, 10, 2011, 12:27:10 posle podne »

                Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.

Duplo dno mnogo doprinosi komforu i bezbednosti, a iako plovim u plastikanerima sa duplim dnom, još nisam upoznao nijednu negativnu stranu tog izuma!
Ajd' pojasni malo!

@pingvin44  Između metala i plastike bih uvek uzeo plastiku, iako je aluminijum svakako primamljiv. Mislim da se neka osetna razlika javlja tek sa godinama, u troškovima održavanja.
Pre neki dan sam gledao vađenje jednog starog Specijala 80, oko 30 godina, plastika na koritu potpuno trula, nekoliko rupa i odvaljenih mesta, ali čovek je sa time plovio ( duplo dno, naravno!). Čamac je na oko i dalje sasvim pristojan, što se za alu čamce od 30 leta uglavnom ne može reći. E sad, taj Specijal 80 je dosta propao i to zahvaljijući veoma tankoj plastici i nedostatku pažnje.
Vlasnik je samo odmahnuo rukom, "ma to ću da okrpim za pola sata, samo nek se osuši", tvrdeći da je probijan i krpljen već desetak puta.
Sa druge strane, gledao sam radove na LSI-jevom alu-gliseru, gde je lim na mestima bio toliko istanjen, da se nije mogao variti!
Bez obzira na farbanje i sređivanje, čamac opet na prvi pogled deluje staro, jednostavno, obrada lima ne dopušta toliku slobodu - barem ne za te male pare.

Mislim, šta god da uzmeš, teško da ćeš taj čamac terati duže od 10 godina, a onda sama izdržljivost ne igra ulogu.
Popravke su lakše i jeftinije na plastici (osim ako nisi alu-varioc), i rezultat popravke na plastici je estetski besprekoran, a var se uvek poznaje.
Komfor i bezbednost su na strani plastike, ali to je stvar dobrog projekta. Nema razloga da alu-čamac bude nesiguran, razlika je što se uglavnom proizvode u majstorskim radionicama bez pravog projekta. Kakvi su ti Djenini, ko će znati?!
Moj izbor bi bio plastični čamac, ali da manje zagledam "koliko može da razvije", a više pripazim na kvalitet i debljinu plastike i cele konstrukcije.
Specijal 801 nema duplo dno,jedino ako je vlasnik nesto prepravljao.
LSIjev gliser je star koliko godina?Verujem da ima 20-30god,pa nije malo i sluzio zar ne?
Prelomio sam u korist aluminijuma samo zbog odrzavanja,nista vise.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #21 poslato: 24, 10, 2011, 13:35:04 posle podne »
Onda nije Specijal 80! :smile:
Mada mislim da je čovek tako rekao. A da ima duplo dno - ima!
LSI- jev čamac je napravljen u vreme kada je Broj 1 iz Alan Forda bio mladić! :taunt: :lol:
Mislim da je stariji od svog vlasnika!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #22 poslato: 24, 10, 2011, 13:54:54 posle podne »
Imao sam titelca,znam 100%.
E sad,zavisi sta covek ocekuje od camca.Ako hoces da ga krpis i sredjujes 30ak godina onda je izbor prost-plastika.
Licno,hteo sam da izbegnem krpljenja,farbanja i gluposti pa prelomio u korist Al,cak mislim i da je cena skroz ok,ako je camac u Titelu 1400e,a Al 1300+ ondaglasam za Al.
Za sada sam zadovoljan,sve je ok,lepo ide (doduse sa 20hp),leti nije vreo da nije moguce sesti,skroz prihvatljivo.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #23 poslato: 24, 10, 2011, 14:08:16 posle podne »
@ goranče
Prelomio sam u korist aluminijuma samo zbog odrzavanja,nista vise.
Ovakvo razmišljanje je kod nekog glavni razlog propadanja čamaca(goranče nemislim na tebe)
Mnogi smatraju da plastiku netreba održavati pa u bukvalnom smislu ništa ne čine po tom pitanju.I aluminijum zahteva održavanje.
moj komšija je vlasnik Specijal 80 ,čamca koji je među prvim primercima izliven u Titelskom premiksu još davnih 70-ih , i pošto ga je poštovao i održavao kako bog zapoveda i dan danas posle više od 40g postojanja izgleda i zdrav je kao da mu je par godina.Oni koji su u bukvalnom smislu shvatili da plastika ne zahteva nikakvo održavanje više ih nevoze.
Situacija je ista i sa aluminijumom.Ako se neodržava propada i on, ako ništa drugo ono bar agresivnim galvanskim strujama, koje nagrizaju i AL.
A metal je metal , bio on čelik, aluminijum ili bilo koji drugi.Po meni plastika ima prednostpre svega zbog lakšeg održavanja pa i jednostavnijih popravki, U svakom slučaju izbor zavisi pre svega od svrhe u koje će se koristiti.
Ja drva iz šume dovlačim u metalnom čamcu, za pecanje i dnevne izlete koristim plastični.
Od svih brzih plastičnjaka najviše me je oduševio Tajmen (+merc.25) na vodi je poravnat svodom , podsetio me na strelu, i nisam primetio izdizanje pramca kao kod ostalih, savršeno horizontalno plovi
Da dodam Specijal 80 ima varijantu i sa i bez duplog dana

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #24 poslato: 24, 10, 2011, 14:14:04 posle podne »
Nesporazum,nisam rekao da Al ne zahteva odrzavanje,ali u odrzavanje aluminijuma ulazi kontrola magnezijumskih protektora i toliko o tome.
Mozda postoji jos nesto oko odrzavanja AL a da nisam upucen?
O cemu god da diskutujemo uz pravilno odrzavanje ce sluziti mnoooogo godina.
Meni sama ideja da u godini izgubim X dana na sredjivanje i krpljenje plastike umesto na voznju nije zanimljiva. :)

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #25 poslato: 24, 10, 2011, 14:27:07 posle podne »
Nesporazum,nisam rekao da Al ne zahteva odrzavanje,ali u odrzavanje aluminijuma ulazi kontrola magnezijumskih protektora i toliko o tome.
Mozda postoji jos nesto oko odrzavanja AL a da nisam upucen?
O cemu god da diskutujemo uz pravilno odrzavanje ce sluziti mnoooogo godina.
Meni sama ideja da u godini izgubim X dana na sredjivanje i krpljenje plastike umesto na voznju nije zanimljiva. :)

Ne Goranče , nije nesporazum, ja sam rekao da neki ljudi smatraju da al i plastiku netreba održavati(naglasio sam da nemislim na tebe, jer znam da si znalac po tim pitanjima).
Mislio sam na pogrešno razmišljanje nekih neiskusnijih, pogotovo početnika( na nikog određeno nemislim), pa se i dešava da ta plovila propadaju mnogo brže no što bi trebalo.
Ja moj poliesterski čamac poslednjih 12god, niti krpim, niti farbam, tako da to nespada u obavezni deo kod plastike,Krpi i farba onaj ko je neodgovoran i aljkav po pitanju redovnog održavanja

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #26 poslato: 24, 10, 2011, 14:43:14 posle podne »
Odlutacemo od teme,sigurno. :agree:
Rekao bih da sve pocinje od vestine upravljanja,tj pristajanja.
Udaranje=krpljenje  :)

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #27 poslato: 24, 10, 2011, 22:35:23 posle podne »
Napisao sam mnogo toga o Aluminijumu,pa ako te ne mrzi potrazi.Plasticni camci su tipski,tj.oblik im zavisi od kalupa,dok aluminijumski daje vise slobode prilikom izrade.Najbolji alu camci su vareni,tu je bitna tehnologija da ne bi doslo do deformacija i naprslina,dok nitovani nisu tako dugovecni,jer vremenom propadne zaptivna masa i uvlaci se prljavstina.
Aluminijum ima veliku prednost u odnosu na plastiku i celik,prilikom starenja ne dolazi do zamora materijala(ne postane krt kao plastika),i pri niskim temperaturama ne menjaju mu se mehanicke osobine(celik i plastika postaju krti na niskim temp.).Najvaznija osobina materijala u brodogradnji je zilavost(materijal sme da dobije trajnu deformaciju,ali ne sme da dodje do loma),a tu su celik i alum. u prednosti,jer ce bolje da podnesu udarac nego plastika.
Sto se tice oblika korita,oko tabanasa nema sta toliko da se raspravlja,cene su im slicne u obe verzije kao i plovne karakteristike,za neke posebne modifikacije trupa taj motor je slab,ali bi se moglo napraviti korito koje ce imati dobru stabilnost kao tabanas,ali i udobnost po talasima izradom V korita sa suprotno nagnutim dnom i izvitoperenim koritom,sto je i dosta skuplje.
Estetika je na strani plastike,iako i alu camci mogu biti lepi,ali je potrebno dosta rada da bi se to postiglo,a to kosta.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #28 poslato: 24, 10, 2011, 22:46:46 posle podne »
zasto bi iko normalan kupovao camac da mu traje 40god?

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs Alemanijum
« Odgovor #29 poslato: 24, 10, 2011, 23:52:20 posle podne »
Verovatno nikom camac ne treba 40 god.,ali je bitno da uvek ima neku vrednost,pa i posle 40 godina aluminijum  moze da se proda u sirovine.Kada se prica o dugorocnoj isplativosti,misli se na radne brodove,koji ce zahvaljujuci manjoj masi,koristiti slabije motore,moci da prevezu vecu tezinu ili ce trositi manje goriva,nema korozije,dugovecnost...
Imam pasaru Vodicanku,'87 godiste,malo je nacela osmoza,pa sam je osvezio,ali ne bih ni to radio da nisam primetio(kao sto Zoran rece)100-tinak litara vode u komori.Kada sam video napuklinu na trupu,setio sam se da sam jednom prilikom udario u neko drvo koje je plutalo tik ispod povrsine vode(to je ta zilavost koju plastika nema).Prilikom krpljenja,otvorilo se jos dodatnih problema:mestimicna osmoza,trula daska na zrcalu(sto je zahtevalo odvajanje kabine i kokpita),pa onda na kabini trule sve letve koje su zalivene u plastici...Tako se saniranje jedne rupe pretvorilo u mukotrpan posao,Imao sam i mini shark camac,posto je dno po kojem hodam stalno ugibalo,odvojim duplo dno od korita,pa umesto nekog stirodura koji se sav raspao,a sluzio je kao distancer izmedju njh,stavim nove alu profile,zakrpim sve napukline i naravno promenim dasku na krmenom zrcalu(jer je bila trula).
Da ne nabrajam vise,problem te stakloplastike od koje se prave camci je sto upija vodu,zelkot(spolja) i topcot(iznutra)je stite od spoljnih uticaja,ali vremenom sve to ispuca i voda polako prodire,a sva ojacanja(obicno su to letve)vrlo brzo istrule,stakloplastika se raspada,stvara se osmoza.Prilikom restauracije sve to mora dobro da se osusi pre krpljenje,a za to je potrebno vreme i to lepo(u sred sezone) i naravno ne moze se raditi pored  reke gde je velika vlaga.
Za razliku od toga bilo kakav posao sa aluminijumom je pesma,odseces,zavaris,obrusis  i kraj.