Autor Tema: od virtuelne do stvarne lađe  (Pročitano 82312 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2074
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #45 poslato: 22, 10, 2011, 12:12:55 posle podne »
Зоки, дај да ми тог Станка одма изједемо, а после ћемо да видимо за Арсу.  :yahoo:  :yahoo:  :yahoo:

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #46 poslato: 22, 10, 2011, 12:28:28 posle podne »
Kada sam se ja raspitivao pre 3 god kod Sevenstar firme, osim velicine, bila mi je bitna luka istovara. Njihovi brodovi su dolazili samo do Roterdama i Izmira. Odatle do Bgd bi bilo bi prilicno troskova koji ulaze u osnovicu za carinu i pdv.
Mislim da bi taj brod registrovan u Bgd izasao na 15-20.000 eur.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #47 poslato: 22, 10, 2011, 12:29:59 posle podne »
Зоки, дај да ми тог Станка одма изједемо, а после ћемо да видимо за Арсу.  :yahoo:  :yahoo:  :yahoo:


Ce vas udari holesterol od toliki Stankovi , bre!!! :yahoo:
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #48 poslato: 22, 10, 2011, 13:15:30 posle podne »
Kada sam se ja raspitivao pre 3 god kod Sevenstar firme, osim velicine, bila mi je bitna luka istovara. Njihovi brodovi su dolazili samo do Roterdama i Izmira. Odatle do Bgd bi bilo bi prilicno troskova koji ulaze u osnovicu za carinu i pdv.
Mislim da bi taj brod registrovan u Bgd izasao na 15-20.000 eur.

 :sorry: To me i plaši. To je ona priča, u Solunu dva somuna, do Soluna tri somuna.

Ja toliko para ne nameravam da uložim. Znači, verovatno ću morati da se tragam za drugim, evropskim ili domaćim rešenjem. Ipak ovo svima može da koristi. Ja se oštrim, Stanko će tek da se rodi, rešenje tražimo zajedno. Ko zna... Zare igra.  :lol:  :drinks:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #49 poslato: 22, 10, 2011, 13:22:20 posle podne »
 :good:

Ce vas udari holesterol od toliki Stankovi , bre!!! :yahoo:

Pa od nečega mora da se lipše :suicide:, bolje i tako nego da nas zgazi kamion..... :lol: :lol:

Deda Zoran

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #50 poslato: 22, 10, 2011, 13:39:45 posle podne »
Arso, troškovi mogu da budu sasvim razumni i prihvatljivi ako ladja može da stane u jedan 40-fitni kontejner. Tada su troškovi neuporedivo manji nego kada se transportuje lajda većih gabarita.

Isti taj kontejner tada se u luci (npr. u Rijeci ili Kopru) nabaci na kamion i stigne u Beograd po ceni do 2.000 evra. Transport tog kontejenra do Rijeke može da košta od 2000 do nekoliko hiljada evra (da li dolazi iz luke u Floridi ili iz Kalifornije npr.).

I mislim da je lepo da o svim tim varijantama pišemo, jer verujem da to može da bude lepa razbibriga preko zime.

Ipak, moja preporuka bi bila:
- tražiti brod koji vam se dopada negde u Evropi (Holandija, Nemačka, Italija, Hrvatska...)
- odabrati ladju koja može da stane u 40-fitni kontejner zbog drumskog transporta

Ovo znači da širina bude ispod 8 stopa, tj. 2,4 m; dužina ispod 40 stopa, tj. 12 m; visina ispod 8 stopa; ukupna težina broda može da bude do 22 t -  ovo naglašavam zato što brod ima neku svoju težinu ali uz njega će doći i neki pribor ali sve to je daleko od težine koja može da se prevozi evropskim putevima.


A što se tiče toga da će neko da me gnjavi - mene ovo odmara od svakodnevnog posla, pa zato samo navalite. A ja se radujem Stanku u inat mom doktoru.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #51 poslato: 22, 10, 2011, 13:55:55 posle podne »
Arso, stigao mi odgovor na upit za cenu transporta.

Iz teksta se vidi da ćemo ponudu dobiti u dogledno vreme ali imajući u vidu da su praktično odmah odgovorili na upit, nadam se da ćemo u naredna dva-tri dana dobiti okvirnu ponudu.

Evo i teksta odgovora koji sam dobio (možda nekom budu interesantni kontakt telefoni i linkovi):


From: yacht world [mailto:yachtworld@psp-logistics.com]
Sent: Saturday, October 22, 2011 9:17 AM
To: lsint@sezampro.rs
Subject: PSP Quotation

Hi,

Thank you very much for your recent quotation request. I am currently looking into the most cost effective way to move your boat, therefore will revert back with a competitive price as soon as possible.
 
In the meantime if you have any further questions or queries, please do not hesitate to contact me.


Kind Regards

Stephanie Donaldson
Marine Freight Coordinator
PSP Logistics
 
Tel:  + 44 (0) 1489 565577
Fax: + 44 (0) 1489 576467

A Member of the PSP Alliance, a Worldwide Association of Professional Yacht Transporters

Proud Sponsor of the PSP Southampton Boat Show - call us for a moving experience!



Follow us on Twitter - PSPMarine

www.psp-logistics.com

Check out our loading video

All and any business undertaken in relation to the transportation of items and their temporary storage during or whilst awaiting transportation or collection, including any advice, information or service provided whether gratuitously or not, is transacted subject to the British International Freight Association ("BIFA") Standard Trading Conditions (2005 Edition) available on www.psp-logistics.com and upon application.
Your attention is drawn to clause 26 of the BIFA Standard Trading Conditions.
Insurance can be provided where requested in writing and details of any cover will be confirmed in writing.


Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #52 poslato: 22, 10, 2011, 14:13:24 posle podne »
 :new_russian:

...A da privežu i došlepaju lađu.... :preved: :lol: :lol:
Deda Zoran

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #53 poslato: 23, 10, 2011, 23:10:33 posle podne »


Pitanje je: Da li neko zna kako se na vodi ponaša ovaj brodić.

http://www.premix.co.rs/camci/015panonka/015panonka.htm

Pouzdano znam da u Titelu imamo jednog člana koji je bio na mnogim regatama i sigurno razgovarao sa vlasnicima i ovog tipa plovila. Nadam se da će zaviriti ovde i reći meni, neukom, na šta da obratim pažnju.  :smile:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #54 poslato: 23, 10, 2011, 23:36:25 posle podne »

       Pitaj Dugu,on je imao to pa prodao.Imas i na nekoj temi o njima.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #55 poslato: 24, 10, 2011, 01:30:22 pre podne »
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #56 poslato: 27, 10, 2011, 20:02:56 posle podne »
Danas sam bio u Upravi carine gde sam se raspitao za troškove carine prilikom kupovine plovila i motora u inostranstvu. Situacija je sledeća:

Na cenu plovila ide carina koja iznosi 5%. Na taj iznos dodaje se uobičajeni PDV, 18%. Što se carine tiče to je sve.

Troškovi transporta plovila NE ulaze u osnovicu za carinu ili PDV. Savetovano mi je da se dobro raspitam pa onda izaberem špeditera koji će vršiti prevoz pošto razlika u ceni zna da bude drastična. Treba proveriti svaku stavku koju oni u predračunu postavljaju. Naravno da špedicija uzima određeni procenat za svoje usluge ali to nekada zna da bude baš bezobrazno.

Od dokumenata vezanih za kupovinu morate posedovati ugovor o kupoprodaji overen kod notara, original propratne dokumentacije koja prati plovilo (ugovor o prethodnoj kupovini, plovidbenu dozvolu, ili kopiju originala overenu kod notara, tehničku knjižicu i sl.)


Da bi se plovilo carinilo kod nas, potrebno je da se prilikom ulaska u zemlju carinskim organima prijavi uvoz plovila. Tom prilikom  dobija se propratna dokumentacija sa kojom se morate u roku od 72 sata prijaviti carinskom organu. Konkretno za lica iz Beograda nadležna je carinarnica u ulici Žorža Klemansoa br. 83, na Vilinim Vodama. Ovo se odnosi na situaciju da se plovilo transportuje nekim drumskim prevoznim sredstvom.

Ukoliko se brod dovozi rekom onda se on vozi do lučke kapetanije gde se brod zadržava do okončanja carinjenja. Nakon toga sa uvoznom deklaracijom, potvrdom o carinjenju i svom ostalom dokumentacijom pristupa se uobičajenom registrovanju plovila.

Veoma je važno da se ne prekorači rok od 72 sata za prijavu nadležnoj carinarnici pošto se u protivnom ulazi u carinski prekršaj.

Sutra ću se konsultovati sa ljudima iz lučke kapetanije vezano za detalje i iskustva sa carinjenjem plovila koja se lično dovoze vodenim putem do kapetanije.

Onda sledi izveštaj ovde. Možda još nekom zatreba.  :drinks:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #57 poslato: 31, 10, 2011, 11:32:16 pre podne »
U sklopu priprema za ono što piše u naslovu teme, ja sam nastavio da davim razne prijatelje i poznanike sa raznim pitanjima. Ono što mi niko nije spomenuo objasnio mi je naš prijatelj Ika kome sam zahvalan za ovu informaciju. Smatram da je mogu podeliti sa drugima kojima, to takođe može da zatreba. Radi se o iskustvu Ikinog dobrog prijatelja.

"NJemu na carini , na JCI (jedinstvena carinska isprava) nisu upisali broj motora nego su samo upisali -Gliser Bajlyner ,i broj šasije.Pošto je godinu dana bio u garaži , problem se javio kad ga je trebalo registrovati,Pa smo uz silne veze i potezanja uprave carina vozili gliser na carinu kako bi upisali broj.Normalno greška je bila njihova a troškovi zajebancije i živci naši.
E onda najsjajniji biser.Da bi registrovao čamac moraš imati
JCI
RAČUN ILI OVEREN UGOVOR
dokaz od koga je taj vlasnik od koga si ti kupio,kupio čamac- dakle i njegov ugovor u kupovini
I na kraju ono što niko nije spomenuo
POTVRDA -BRISOVNICA da je brod izbrisan iz registra te zemlje odakle dovoziš brod.
Mi smo posle tri meseca pronašli način da se brod izbriše iz kanadskog registra brodova.
Član zakona koji to reguliše mi je kapetan pokazao i to jeste tako.
E sad problem se javlja, ako ga izbrišeš iz registra brodova ti ga faktički voziš neregistrovanog.
Druga varijanta je da ga dovezeš pa onda pošalješ papire nazad da bi ga bivši vlasnik odjavio , pa ti onda opet papire vratio.
Sve u svemu mnogo administrativno birokratskih maltretiranja, ali ako imaš živce i nije strašno.Ja ih birokratiji više nedajem."

Ovo smatram jako važnom informacijom za uvoz polovnih plovila.

Kontam da se ta situacija, možda, može prevazići ako se sve traženo napiše u kupoprodajnom ugovoru. Znači staviti napomenu da je prodavac u obavezi da na osnovu ugovora izvrši brisanje iz registra plovila zemlje u kojoj je registrovano i brisovnicu pošalje kupcu.

Ovo ću još razčivijati sa ljudima iz kapetanije.  :taunt:

Što se dovoženja broda tiče, bila bi prava avantura da istim doplovim do Beograda. Međutim kada se sve stavi na papir, plus neizvesnost oko vremenskih uslova (biće zimski period), verovatno je da će brod ići drumom.

Raspitivao sam se kod nekih špeditera i prevoznika. Cena za dopremanje broda dužine oko 10 m, širine 2,5 i visine ispod 3,8m, iznosila bi sa troškovima obrade i izradom papira, oko 1000-1200 e.

Toliko za sada. Još neću da davim Lazu i ostale sa sajta, ali to ih očekuje za par meseci.  :lol:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #58 poslato: 31, 10, 2011, 11:49:53 pre podne »
Ispis iz registra plovila mora uraditi prodavac licno. I u Kanadi, a i u Srbiji, a i bilo gde, kada se izvozi plovilo.
Cena prevoza, koju si ti dobio, takvog plovila je povoljna ako su ukljucene i sve takse za prolaz kroz usputne zemlje, jer od Slovenije do Srbije i Hrvati uzimaju deo kolaca koji nije mali. Ne znam kako je i koliko je kroz zapadnoevropske zemlje.
Ako zadrzavas regitraciju i zastavu zemlje prodavca carinik ce traziti na granici i obavezno osiguranje plovila, koje do pre neki mesec nije moglo da se uradi na granicnom prelazu Simanovci jer nemaju formulare i ne znaju postupak.
U svakom slucaju praktican savet: ceo transport uvek raditi radnim danima (kroz Hrvatsku vikendom nije dozvoljen vangabaritni pevoz) jer lezarina preko vikenda, zbog birokratskih zackoljica, nije mala i za kamion i za plovilo+ troskovi prevoznika.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #59 poslato: 31, 10, 2011, 13:17:48 posle podne »
Ispis iz registra plovila mora uraditi prodavac licno. I u Kanadi, a i u Srbiji, a i bilo gde, kada se izvozi plovilo.
Cena prevoza, koju si ti dobio, takvog plovila je povoljna ako su ukljucene i sve takse za prolaz kroz usputne zemlje, jer od Slovenije do Srbije i Hrvati uzimaju deo kolaca koji nije mali. Ne znam kako je i koliko je kroz zapadnoevropske zemlje.
Ako zadrzavas regitraciju i zastavu zemlje prodavca carinik ce traziti na granici i obavezno osiguranje plovila, koje do pre neki mesec nije moglo da se uradi na granicnom prelazu Simanovci jer nemaju formulare i ne znaju postupak.
U svakom slucaju praktican savet: ceo transport uvek raditi radnim danima (kroz Hrvatsku vikendom nije dozvoljen vangabaritni pevoz) jer lezarina preko vikenda, zbog birokratskih zackoljica, nije mala i za kamion i za plovilo+ troskovi prevoznika.

Hvala Mšo. Znači, ako kupujem brod, onda ga treba kupiti u nekoj od zemalja EU i dovesti ga kroz mađarsku na granicu. Tako ne bih išao kroz Sloveniju i Hrvatsku. Sigurno će to biti neki radni dan. Kako sam shvatio špeditera koji mi je dao tu najpovoljniju ponudu za dovlačenje broda iz Nemačke, to bi bilo sve što se njega tiče.

Kopaću ja još... :) :stop: :slow_en:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.