Autor Tema: od virtuelne do stvarne lađe  (Pročitano 82396 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
od virtuelne do stvarne lađe
« poslato: 18, 10, 2011, 15:00:10 posle podne »
Čvrsto sam odlučio da se ove zime neću nervirati, svađati,  raspravljati, ubeđivati itd, ni sa kim na ovom sajtu.

Umesto toga počeću da razmišljam kako da dođem do lađe koja bi zadovoljila neke moje zahteve.

Ceo život vozim nekakve čamčiće, šiklje, gumenjake i slične naprave na kojima sam doživeo mnogo divnih trenutaka. Ono što sada sebi postavljam kao cilj je MOJ BROD

Kao prvo. To neće biti veliki brod za čije održavanje i finansiranje veza, sigurno ne bih imao mogućnosti.

Znači dužina broda bi trebala biti od 7,5 do 8,5 m. Što se širine tiče, mislim da bude oko 2,5. metra. Brod treba da je plovan i da ima mali gaz. Ne treba da bude brz (ja ću uvek krenuti ranije i stići ću gde sam namerio). Znači motor koji ga gura mora biti ekonomičan. Da li će biti brodski ili vanbrodski? ko zna. Realnije je vanbrodski pošto je moje znanje o motorima vrlo skromno.

Svestan da su finansije te koje odlučuju šta ću konačno imati, razmatram različite mogućnosti. Ako bog da cifra koja bi trebala da reši moj problem bila bi 2.000 do 5.000 evrića.

Za sada, ima više opcija:

1. Kupiti stari, ali održavani brod u inostranstvu, uvesti ga i registrovati kod nas.

Ovde nemam pojima kolike su carinske i druge dažbine. U tom smislu, zamolio bih one koji su tako rešili svoj problem, ili stvarno znaju kako se to radi da mi ovde ili preko pp to pojasne.;

2.  Kupiti stari, ali održavani brod kod nas.

Opcija koju ću, verovatno najmanje razmatrati. Ne bih to šire obrazlagao, ali je tako.

3. Precrtati na salvetu plovilo koje bih voleo da imam i dati ga nekom od naših majstora da ga napravi.

Ono što tu predstavlja moj problem je to što bih u toj varijanti zbog para, ali i ličnog zadovoljstva, većinu stvari oko enterijera broda radio sam. Vremena imam, ali pameti i iskustva nemam. Osim toga ja i nisam od onih što bi čučali pored svog brodića na obali a po vodi zuje smuđevi, somovi i koje kakve sanđame.  :nono:

Nisam baš ni siguran da bi ta varijanta bila jeftinija.

Za sada taj, virtuelni brodić mogao bi da bude nešto slično ovima:

http://www.boatsandoutboards.co.uk/images/cached/PAA/PAA21391_1-450.jpg

http://www.boatsandoutboards.co.uk/images/cached/PAA/PAA36853_1-450.jpg

http://www.boatsandoutboards.co.uk/img/SAW639?size=450&index=1

http://www.boatsandoutboards.co.uk/img/JFF341?size=450&index=2

Za početak, toliko.

Malo li je.  :drinks:

Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #1 poslato: 18, 10, 2011, 15:57:17 posle podne »

     Arso,malo pa dugacka je zima.

     Moj ti je savet neki polovan plasticni od preko.Em ga kupis jeftino,
em vidis malo Jevropu ploveci sa njime kuci.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #2 poslato: 18, 10, 2011, 16:59:46 posle podne »
Može i to što kaže Zoran ali ne verujem da je to baš za tebe realno. Po meni i kriterijumima koje si zadao mislim da bi ti neki polovan, lepo održavan metalni brodić iz domaće ponude, baš legao, ponuda je više nego ogromna a na takvom tržištu kolo vode kupci pa je prostora za manevar za njih jako velik. Ok novo je novo to stoji ali mogu se naći brodići koji će dobrim održavanjem i nadživeti ove šljašteće nove. A kako god i star i nov ćeš morati da održavaš. Razmisli o opciji malog DMB. Jeste da je malo bučan - ali to se da rešiti, jeste da trese (to se teško može rešiti) ali sipaš naftu i ulje i voziš se potrošnjom od manje od 1,5l na 1h. Nije jurilica ali će stići, uživažeš u zvuku i teško će te ostaviti u problemu.

Van mreže eni blue

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 339
  • www.mojaladja.com
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #3 poslato: 18, 10, 2011, 17:11:09 posle podne »
Arso ako slucajno dodjete do nekog sajta sa plasticnim jevropskim camcima postavite ga da pogledamo i mi koji imamo malo slicnih zelja i maste, hvala unapred :tenk:

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #4 poslato: 18, 10, 2011, 17:43:09 posle podne »
 Arso,svi imamo želje ,neko manje neko više ,neko realne ,neko manje realne,Ali su želje..  :good: Što reče Broker ovo iz inostranstva za tvoj odredjeni budzet je nerealno..ima da se nadje svašta za pristojne pare,ali to i povlači druge troškove koji znaju da budu i veći od plaćene cijene..  :sorry: PO mome ti ostaje da praviš nešto na novo i da se nerviraš.. Ali imaš kasnije gušt da si ga sam pravio(enterijer)  :smile: A opet Broker kaže dobro da ima velika ponuda polovnih..Naći če se i za tebe nešto i za tebe,smo polako..  :good:  Evo i jednog predloga sa sve motorima i relativno nov.. http://www.navodi.com/Berza_017/017_060.html

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #5 poslato: 18, 10, 2011, 17:51:18 posle podne »

   Pazi ovo Arso,ko da ga pravili za tebe.
http://www.usedboatyard.com/usedboat/1974CheoyLee_83961.html#
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #6 poslato: 18, 10, 2011, 17:55:50 posle podne »

   Pazi ovo Arso,ko da ga pravili za tebe.
http://www.usedboatyard.com/usedboat/1974CheoyLee_83961.html#
Odličan brodić..  :good: ali koliko bi koštalo da se doveze u Srbiju?   :agree:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #7 poslato: 18, 10, 2011, 18:25:35 posle podne »
Odličan brodić..  :good: ali koliko bi koštalo da se doveze u Srbiju?   :agree:

oko 20.000 evra .. zvao sam ja za neke jedrilice ljude koji rade prevoz i toliko je .. ukoliko ti se uklopi u kontejner onda je cena oko 2000 usd franko piran ...
arso moj savet je slican zoranovom... kupi PLASTICNI camac negde u kontinentalnom delu Evrope i vozi ga do Srbije (ako treba pomoc tu sam), necu ti reci kako ide procedura ali po onom sto sam cuo nije komplikovana... a nisu ni dazbine visoke (necu da pisem pa pose bude nije tacno)...

zole je meni prodao jedrilicu za 4000 evra u jako dobrom stanju, a on ju je kupio u holandiji spakovao u kamion brdo troskova i slicno ... i verovatno je zaradio bar 1 evro ... ne znam koliko je platio tamo ali ja sam zadovoljan sa cenom ovde  :good: zole ti moze dati informacije iz prve ruke oko uvoza...

rezime:
-inostranstvo
-vanbrodski motor
-sam ga prevezi ili zovi da pomognemo

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2074
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #8 poslato: 18, 10, 2011, 19:46:11 posle podne »
Арсо, спреми паре и буди стрпљив. Видиш шта су продали и за колико пара, Ика и Брокер. Биће тога још и вероватно све више и више.  Зато само полако, прати огласе, буди у контакту са људима по маринама, а вероватно ће и неко од наших другара са форума доћи до корисне информације која би била интересантна за тебе. А онда, зна се....  :drinks:  :drinks:  :drinks:   

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #9 poslato: 18, 10, 2011, 20:01:57 posle podne »
arso treba pratiti oglase... meni je na primer zapala ova ladja ali na zalost ipak troje dece tesko da cu smestiti tu ... ali bi tebi odgovarala, jer ne moras nista sem kobilice a radis.. kobilica je 1,5 metara znaci odradis akciju kao oblak i to je to  ... za spust ti treba jos recimo 1000 evra ako ide neko sa tobom delis trosak puta i milina .. to sto ima jarbol se resi za 5 minuta, racunaj da jrabol i jedra mozes ovde da prodas za 1000 evra te bi te cena izasla oko 4500 + 500 put + carina (dal 1 dal 5%, pdv na fakturu (da se srediti)  i procena amss)... po meni oko 5500 mozes da je uvezes bez da razmisljas


http://schepenkring.nl/en/our-ships/24732/smiling.html

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #10 poslato: 18, 10, 2011, 20:03:19 posle podne »
Gospodine Arso, prijatno sam iznenadjen odlukom da krenete u nabavku svog broda. To je velika odluka, a kada se jednom donese -nema nazad.
Pitanja su samo: - Šta i kako?

Imajući u vidu najavljeni fond, prva pomisao bila mi je da biste mogli da napravite dobar dogovor sa Zokijem Kaćintatom. On može da napravi sasvim dobro plovilo tih gabarita, a ako se dogovorite i o onoj famoznoj stavci "koliko para, toliko i muzike" verujem da bi uz adekvatnu naknadu i Zoki mogao da učini mali napor da varove malo obradi i da lim adekvatno zaštiti.
Ostaje posle toga da se sredi enterijer. Za to će biti potrebno para bar koliko i za izradu broda u metalu.
Ali ako zaista niste vični i nemate gde i čime - ja ne bih ulazio u ovu kombinaciju.

Ovo govrim iz ličnog iskustva.
Ja sam imao sreću da su ljudi hteli da mi učine i imam utisak da me nisu "oljuštili" (ne zato što ja imam mnogo, već zato što im to verovatno nije bila ni namera; a i da su hteli, više od mene ne bi mogli da dobiju sve i da sam hteo da im dam!), pa ipak, moj čamac je ostao nezavršen ove sezone, a kad pomislim šta treba da se uradi i koliko će koštati - samom sebi kažem da je najbolje da prestanem da razmišljam!

Ostaju varijante kupovine nekog polovnjaka.
Mislim da će ponuda ove jeseni biti vrlo velika ali sve su te ladje rezultat ove naše situacije i u najvećoj meri radi se o kojekakvim budževinama.

Zato bih najozbiljnije razmislio o kupovini u inostranstvu.
Tamo mogu da se nadju pravi brodovi - mislim: oni koje su konstruisali i napravili majstori brodogradnje.
Treba samo dobro pratiti oglase i može se naći dobra ponuda. Evo jednog veoma dobrog sajta: www.boat24.com .
O proceduri uvoza bilo je reči na forumu i prateći troškovi nisu previše visoki.
Imam utisak da se dobro plovilo može kupiti za pare koje ste na samom početku teksta naveli.

Ja sam odluku o kupovini doneo pre nego što sam se pridružio ovom forumu ali danas, nakon što sam za ovih sada već skoro dve godine, pročitao veoma mnogo tekstova i pogledao veliki broj oglasa, mislim da sam sa svojim čamcem prošao kao i sa ženidbom: - moglo je to i mnogo bolje!

Za razliku od mene, vi ste do sada proveli mnogo više vremena na vodi, ploveći i družeći se sa ladjarima. Zato iskoristite to iskustvo i lagano, smirene glave, donesite pravilnu odluku jer će posledice biti dugotrajne i rezultat treba da vam pruži radost i zadovoljstvo.
Srećno.

p.s.
Ako se odlučite na nabavku u inostranstvu, mogu da ponudim pomoć oko organizacije uvoza - saradjujem sa brojnim špediterskim kućama i sigurno mogu da nadjem nekog ko može mnogo da olakša postupak i učini ga jednostavnijim, sigurnijim i jevtinijim, a nije mi problem ni komunikacija sa Evropljanima...

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #11 poslato: 18, 10, 2011, 20:15:26 posle podne »
Koliki bi bili troškovi za ovo plovilo da se doveze iz Njemačke? http://www.boat24.com/de/Boot/Motorboote/Kaj%26uuml%3Btboot/detail/42067/        lijep brodić,pravljen u Holandskom brodogradilištu..  :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #12 poslato: 18, 10, 2011, 20:31:39 posle podne »
Koliki bi bili troškovi za ovo plovilo da se doveze iz Njemačke? http://www.boat24.com/de/Boot/Motorboote/Kaj%26uuml%3Btboot/detail/42067/        lijep brodić,pravljen u Holandskom brodogradilištu..  :)

ako je na recnom toku koji je povezan sa Dunavom ispod 1000 evra do Beograda... naravno u posadi moraju biti dva kapetana ...

mada mi tu nesto nije jasno , pise da ima Mercury a ja ga ne vidim .. mozda je u bunaru ...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #13 poslato: 18, 10, 2011, 20:40:15 posle podne »
Koliki bi bili troškovi za ovo plovilo da se doveze iz Njemačke? http://www.boat24.com/de/Boot/Motorboote/Kaj%26uuml%3Btboot/detail/42067/        lijep brodić,pravljen u Holandskom brodogradilištu..  :)

O tome sam pisao Arsi u svojoj poruci.

Takav brod, dužine preko 7,5 m spada u tarifni broj 8903 91 99 00 za koji je propisana carina od 3%. Ovome treba dodati još izvesne takse (par desetina evra) i uslugu špeditera (verovatno izmedju 50 i 100 evra) i naravno sledi plaćanje PDVa prilikom uvoza, koji se izračunava na sledeći način:

- vrednost broda: 2.980,00 EUR
- iznos carine:          89,40 EUR
- takse:                   30,00 EUR
- troškovi dopreme (po fakturi ili proceni carine): 2.500,00 EUR (ovo je moja procena za prevoz iz Holandije do Beograda)
==================
Ovo sve čini osnovicu od: 5.599,40 EUR
PDV (18%):                    1.007,89 EUR

==========================
Ukupan trošak nabavke: 6.607,29 EUR + 100,00 EUR (za špeditera) i to bi bilo to.
Sada dolazi trošak registracije i poreza na plovila po zakonu kojim je to regulisano.

Koliko sam razumeo iz teksta u ovoj ceni je i motor Merkjuri od 25 KS i još mnogo opreme pomenute u tekstu a i koja se vidi na slikama, pa ovu računicu smatram razumnom za kvalitet koji se vidi na slici.



Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: od virtuelne do stvarne lađe
« Odgovor #14 poslato: 18, 10, 2011, 20:45:54 posle podne »
...
ako je na recnom toku koji je povezan sa Dunavom ispod 1000 evra do Beograda... naravno u posadi moraju biti dva kapetana ...

mada mi tu nesto nije jasno , pise da ima Mercury a ja ga ne vidim .. mozda je u bunaru ...


Da li je ovih 1.000 evra za gorivo i takse uz put ili pokrivaju i ishranu i eventualnu dnevnicu bar jednog skipera?


U primeru koji sam dao u svojoj poruci sa prikazom troškova, ja sam uzeo u obzir cenu kamionskog prevoza iz Holandije do Beograda. Vožnjom ladje zaista se može mnogo uštedeti, pa samim tim i proći jevtinije ali i dobro upoznati ladju na tom putu i steći nezaboravne uspomene.

Što se tiče pitanja da li je mesto odakle bi ladja krenula povezano vodotokom sa Dunavom - teško mi je da poverujem da nije. Kod njih je kanalska mreža toliko razgranata da sam siguran da imaju prilaz Rajna-Majna sistemu, a preko njega i Dunavu...