Espresso hvala na pomoći!
GFS-10 se montira na crevo koje vodi gorivo od rezervoara do motora. Povezuje se na GPSMAP 4x0, 5x0 i 5x5 uređaje preko CANet kit-a sa terminatorima, ili na GMI-10, i MFD ekrane 4000 i 5000 preko NMEA 2000 mreže. Najveća mana mu je opseg merenja, minimalni protok na kome je pouzdan je 7.5l na sat, ispod toga meri ali je porcentualna mogućnost greške veća. Moguće ga je i fino podešavati da bi se dobio realniji protok kroz crevo.
Priključeni protokomer daje informacije o trenutnoj potrošnji, ukupno potrošenom gorivu, stanju rezervoara (uz kalibraciju i evidentiranje svakog točenja), a u kombinaciji sa GPS uređajem daje informacije i o dometu u km na trenutnom režimu.
Najmanji motor na kome smo ga testirali je dvotaktna Yamaha 60, i tu je dao iznenađujuće dobre rezultate obzirom da je uglavnom radio sa protokm ispod deklarisanog... U kombinaciji sa velikim motorima daje sjajne rezultate. Na žalost radi samo sa benzincima. Za dizele postoji malo drugačija sprava: FloScan.
Pored ovakvog ili sličnih protokomera, na Yamaha i Suzuki motore sa elektronskim ubrizgavanjem (40KS i više) i na neke brodske motore moguće je (uz manje ili više muke) priključiti NMEA2000 instrument poput GMI-10 pa direktno sa motora očitavati mnogo precizniju informaciju o protoku.