E, ovako treba... > Brodogradnja

katamaranski trupovi

<< < (2/16) > >>

BORA-D.T.D.:
Čestitam na odluci da se gradi plovilo sa katamaranskim trupom. Takva plovila u odnosu na ostala (jednotrupci) imaju višestruke prednosti: mnogo veću stabilnost, više korisnog prostora odnosno veći konfor i bolje plovne karakteristike (sa istom snagom motora postižu veće brzine). Zbog veće širine katamarana, veća je cena zakupa mesta u marini i to je jedini nedostatak, koji je minimalan u odnosu na višestruke prednosti.
Najbolje je, kupiti projekat od renomirane firme i po njemu graditi. U inostranstvu postoje mnogobrojne firme koje izrađuju planove za samogradnju od vodootporne šperploče sa epoksidnom smolom i fiberglas platnom.
Evo nekoliko sajtova sa projektima katamarana na motorni pogon (power catamaran) za svačiji ukus. Ovakva plovila su pogodna za uslove na našim rekama i jezerima, a neki modeli mogu se sklapati radi lakšeg prevoza.

http://www.duckworksmagazine.com/r/plansindex/multihullspower.htm (18/, 19/, 21/, 22/)
http://www.sailingcatamarans.com/ (Skota Power Cats)
http://www.ccplans.com/index.php?pag_id=47 (CC 20-30, 6-9m Power Catamarans)
http://ikarus342000.com/ECOmotorboat.htm (ECOnomu cruiser)
http://buildacat.com/cc1.html (Casa Cat)

Evo nekoliko sajtova katamarana-jedrenjaka (sailing caramaran) koji ukoliko se to želi, mogu lako adaptirati na motorne.

http://www.wallerdesign.com.au/tc670.html (TC 670 Trailer Catamaran)
http://www.sailingcatamarans.com/wiz.htm (Wizard)
http://www.sailingcatamarans.com/sango.htm (SANGO)
http://www.teamscarab.com.au/5.6cat/design.html (Double Shuffle 5,6m)

Na kraju, jedan lep i moderan catamaran 6,5m, od kompozitnog materijala. Predpostavljam da bi se mogao izraditi od špera (uz konsiltacije sa projektantom). Imao sam dilemu da li da ovaj projekat pomenem jer cena projekta iznosi 2.750$. Ali nisam odoleo.
http://www.schionningdesigns.com.au/login/pages/images/ProwlerVT650StudyPlansa4.pdf .

BORA-D.T.D.:
Cene planova za plovila iz prethodno posta (osim poslednjeg) su reda veličine 150-500 $. To je zanemariva cena u odnosu na vrednost plovila koje je izgrađeno na takav način.

BORA-D.T.D.:
Kapetane, slažem se sa onima koji predlažu izgradnju katamarana. U takvom plovilu se najlakše mogu zadovoljiti komforni uslovi za smeštaj više osoba (u tvom slučaju 5 osoba). Osim toga, katamarani imaju veću stabilnost i bolje plovne karakteristike od jednotrupaca.
Mislim da bi  izgradnja katamarana po odabranom projeku, od vodootpornog špera sa epoksidnom smolom i fiberglasom, bila najracionalniji način da se dođe do kvalitetnog plovila sa najmanje novca tj. sa najpovoljnijim odnosom cena/kvalitet.
Predlažem za uži izbor, nekoliko odabranih sajtova projektantskih firmi sa projektima katamarana dužine 25'-32' (7,6-9,8m).
http://www.boatdesigns.com/Bear-Cat-Cuddy/products/722/
http://www.boatdesigns.com/Bear-Cat-Sport/products/723/
http://www.boatdesigns.com/Wildcat-E-X-T-Cuddy/products/772/
Predhodni planovi su jeftini, gradnja jednostavna a kabine se mogu dograđivati po želji.
http://www.ccplans.com/index.php?pag_id=47
http://www.sailingcatamarans.com/ (SKOOTA 24ft)
http://www.sailingcatamarans.com/saturn.htm (jedrenjak koji može i bez jedara)
Slede planovi izvanrednih plovila, savremenog dizajna ali skupih(za naše uslove) projekata.
http://www.multihulldesigns.com/designs_stock/32cat.html
http://www.schionningdesigns.com.au/www/welcome.cfm (Growler VTR 950 i Prowler 7000).

Kapetan:
boro pa ni jedan ovaj nema 5-6 kreveta ... sve neka sedenja

a kada bi radili kabinu preko njega ode gaz u tri lepe sa svim karakteristikama ...

BORA-D.T.D.:
Dogradnjom kabine, gaz bi se povecao za 5-6sm a uticaj na plovne  karakteristike bio bi mimimalan jer su katamaranski trupovi vitki (ovo ne vazi za klasicne deplasmanske i gliserske trupove). Odnosno, povecanje gaza drasticno narusava plovne karakteristike samo kod klasicnih deplasmanskih i gliserskih trupova.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju