E, ovako treba... > Brodogradnja

Samogradnja plovila od modela do fiberglasa potrebna pomoć saveti potrebni

(1/4) > >>

borisav2000:
interesuje me dali je neko upoznat sa izgradnjom čamaca ,glisera od epoksidnih smola.
ja sam u procesu izgradnje polu zatvorenog čamca glisera,tj modela na osnovu kojeg bi se pravio kalup za epoksidne smole .gliser bi trebao da bude dužine 430cm -500cm
visine 120cm širine 200cm.
interesuje me dali bih neko mogao da me posavetuje oko dužine plovila i koje snage motor bi optimalno mogao da bude i oko dna koji je oblik je najbolji ,

model se pravi od prostih i svima dostupnih materijala ,do sada je završeno oko 60 posto modela pa bih se posavetovao sa nekim oko najboljih rešenja za dužinu itd
mene bi interesovalo koliko je potrebno novca ako neko zna da se pripremi  za ovakav model a da se napravi od epoksidnih smola.
ako je neko upoznat sa procesom rada sa epoksidnim smolama i sa otprilike količinom materijala koja bih trebalo da bude utrošena zbog finansijskog dela , voleo bih da me neko kontaktira ,na telefon 064/128-71-72 borisav
ako je neko zainteresovan za neki oblik saradnje otvoreni smo za predloge

Darkobp:
Po ovom tvom modelu za kalup vidim da je to neka obla forma korita,sto je moram ti priznati veoma redak oblik korita za glisere
drugo,zasto bas epoxi smola za izradu?? Nekoliko puta je skuplja od poliesterske smole,ne kazem da nije bolja epoxi, samo za pocetnicki ameterski rad je nebih odabrao!! Especi prvo zanat pa onda nadji neko dobro korito proverenih perfomansi za model pa onda tek udri da pravis dobra i skupa plovila,cisto da ne bit dobio katasrofalan gliser i po pitanju karakteristika i dizajna a skup kao djavo od epoxi-a

Razmisli jos jednom o svemu
 :drinks:

SALE NB:
Ovo što Darko reče je živa istina. Epoxy je šteta trošiti na kalup.
Što se oblika korita tiče, najbolji gliseri imaju duboko V korito (ugao veći od 20 stepeni), pošto omogućavaju stabilnu i mirnu plovidbu velikim brzinama čak i po većim talasima, ali takva korita zahtevaju jake motore (za korito 5x2m verovatno najmanje 50-60 ks)
Ako planiraš da praviš glisere za naše tržište, za upotrebu na reci, onda je možda bolji izbor modularno korito, koje ima blagi V na krmi ( ugao 10-15 stepeni), koje će moći da lepo glisira i sa motorima od 25-30ks.

Za epoksidne smole i tehniku rada, kao i za proračun potrebne količine, najbolje je da se obratiš Peri Garminu, on će te već povezati sa pravim ljudima

Ignjat:
Ovo da izglisira nece da moze.
Tebi kao pocetniku, rekao bih da to i jesi, preporucio bih za izradu gliserski trup tipa monohedron, hardchine oblik. Veoma lak za izradu i tu nema nesto mnogo da se pogresi. Takvih planova na netu u FREE formi ima na tone.
Sto se tice kalupa, ne postoji kalup namenski radjen za epoksi ili poli gotov proizvod. Kalup je kalup, a sta ce se i od cega u njemu praviti to je individualno. Preporuka, alatni gelcoti, dosta slojeva mata kao i metalna ojacanja, ucinice kalup trajnim sa konstantnim vrednostima.
Posto to sto pravis radis po prvi put, taj gliser prvo izradi u poliesteru, ispitaj na vodi pa ako se ponasa kako treba onda razmisljaj o epoxi-ju, karbonu i ostalim giga-mega materijalima.
Sto se potrosnje tice, kod rucnog tj wetup laminiranja je 33-35% masenog udela platna, jedino se kod drugih tehnika taj procenat povecava.
Znaci sto vise platna manje smole.

borisav2000:
Ovo sto se vidi bi trebalo da bude kabina ,a moje mogucnosti su završetak modela za dalji proces .
Dao sam primer  epoksi smole nisam mislio izricito sa njima da se radi, zato i pitam koja bi varijanta bila najbolja poliesterske smole itd  to verovatno zna neko od vas koji imate više iskustva
 što se mene tiče ja tražim nešto jeftino ja sa sa svojim znanjem bih ga radio od betona ovo kažem više u šali al nikad se nezna.
borisav 064/128-71-72


Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju