Poenta prve recenice je:tabanas bez kobilice je kao fosna na vodi.Nema tu "ispravljanja",slazes se onako kako vetar i voda hoce.
Imas li objasnjenje kako/koliko veze ima krajnja brzina (mala) sa time sto je camac tabanas?
1. I gliseri kada plove u deplasmanskom režimu imaju isti problem, moraš stalno ispravljati brod i vraćati na kurs. Ne znam kako misliš nema tu ispravljanja, treba da pustim brod da ide gde hoće?
2. Imam. Ali mislim da i ti to vrlo dobro znaš, samo mi nije jasno zašto pitaš? Naravno, ne govorimo o slučaju kad tabanaš glisira, to je sasvim druga priča.
Ovo je jedna od "onih" diskusija kada zaboravis kako je sve pocelo i o cemu je tacno rec....
Nesto ili svasta si pobrkao(Zankiki):
1.Gliser i tabanas nisu isto-ideja
glisera jeste da
glisira.smanjivanjem broja obrtaja gubi se na brzini,upravljivosti,ali se smanjuje potrosnja pa je zato ovakav vid plovidbe("deplasmanski")omiljen u Srba.
Tacno tako,pustis brod da ide gde hoce,a kada se dohvatis obale cekas prvu priliku da napravis kobilicu kako bi plovidba imala vise smisla od jurcanja u cik-cak.
2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?