Autor Tema: Korita  (Pročitano 25546 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Korita
« poslato: 13, 01, 2009, 20:48:57 posle podne »
koje su najbitnije razlike izmedju V i ravnog korita..
kako se ponasa brod koji ima napred V a pozadi ravno korito ? moze li on da ide po moru ?

Van mreže budens72

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2187
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Korita
« Odgovor #1 poslato: 13, 01, 2009, 21:09:09 posle podne »
Osnovna razlika je što je korito sa ravnim dnom predviđeno za plovidbu po rekama u deplasmanskoj plovidbi.Ravno dno ima prednosti u pristajanju na plitke obale,sprudove,plaže,jer ima mali gaz...Ali ima povećan otpor vode na pramcu jer ne seče talase.V korito se mnogo bolje ponaša na talasima i u držanju pravca na nemirnoj vodi.Svi ozbiljniji brodovi imaju V korito,jer mnogo bolje seče vodu i talase. Napred V-nazad ravno je neki kompromis između te dve forme i dobro se pokazao na rekama,jer bolje seče vodu i talase,a ima prilično mali gaz,tako da je zgodan i za pristajanje na plitku obalu. Treba još pomenuti i oblu formu koja se najčešće koristi na moru,sve jedrilice imaju oblu formu ili V korito sa više lomova. To bi bilo od prilike neka razlika najjednostavnije objašnjena,mada se o tome može puno razgovarati. Svaka forma ima svoje prednosti i mane.
Dunav je moje more.....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Korita
« Odgovor #2 poslato: 13, 01, 2009, 21:38:06 posle podne »
znaci deplasmanci ne mogu na more ?
da li ima neki software koji moze da nam testira korito na unete parametre? pogotovo ovo pola v pola ravno

Van mreže budens72

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2187
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Korita
« Odgovor #3 poslato: 13, 01, 2009, 23:25:16 posle podne »
Nisam rekao da deplasmanci ne idu na more,već da su plovila sa ravnim koritom predviđeni za plovidbu na reci,a deplasmanci mogu biti u svim formama i sa ravnim i sa blagim V,sa dubokim V koritom i sa koritom u obloj formi.A plovila sa ravnim dnom nisu predviđena za plovidbu na moru. A postoje još i poludeplasmanska korita i naravno glisirajuća korita.  :drinks:
Dunav je moje more.....

Van mreže Admiral

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 244
  • Pol: Muškarac
  • Moje Malo Brodogradilište....... 063/200-396
Odg: Korita
« Odgovor #4 poslato: 21, 01, 2009, 23:48:00 posle podne »
Moja omiljena tema.
Dizajn trupa.
Zapazanja: oble trupove imaju i kanalski brodovi u Holandiji, dzunke na Jang Ce, camci na Nilu, indijanski kanui.
Znaci plovila sa hiljadugodisnjom tradicijom. I oni pristaju na plitke recne obale, nose velike terete, plove po svim vremenskim uslovima. Da li je moguce da kinezi vec 6000godinu nisu umeli da smisle bolji oblik trupa? A sta sa morem, pa imaju i more. Znaci dzunka plovi hiljadama kilometara u kopno i toliko i morima i dobra je vec 6000godina.

Apatinac, koji se kod nas toliko koristi, ima svoje prednosti na plitkim i muljevitim obalama. Ranije cesti cunovi su samo preteca apatinaca, i koristili su se za svrhu individualnog ribolova alasa, tradicionalno siromasnih. Nekoliko dasaka, skucano na krajnje jednostavna ravna rebra i sve dobro premazano katranom. Pa u vodu da nabrekne i eto camca. Malo jaci vetar ili talasi i eto problema. I tada su Savom i Dunavom plovili opzbiljniji camci, zaobljenog trupa.

V korito lako sece talase, znaci camac manje propinje pramac. Voda lako zaobilazi trup, manji otpor, manja potrosnja goriva, lakse se vesla, brze se stigne.
Sirina camca je takodje kljucan faktor. Sirina daje stabilnost i vecu nosivu zapreminu. Daje prostor za zaklon, suvo mesto za hranu, san. Mesto za preko noci ili za cuvanje.

Tek zadnjih oko 200 godina se radi na poboljsanju dizajna trupova i tu posebnu ulogu igra Collin Archer koji na konkursu za spasilacki camac na severnim morima dobija prvu nagradu. To je trup zaobljen na oba kraja, duboke teske kobilice, sirok, dobro zasticene palube. Izuzetno pouzdan i siguran brod iz cijeg su trupa razvijeni i neki sadasnji modeli, tipa Pacific i sl. Mana je sporost zbog tezine i velike oplakane povrsine. Problem u razvoju dizajna trupa predstavljaju i tradicionalna iskustva u upotrebi tehnoloski tesko obradivih materijala. Metal i drvo, drvo i metal. Tesko i cvrsto ali tesko za obradu, i lako i vitko, lako za obradu ali osetljivo na udar, vlagu.

Proslo je 100 godina od kada je napravljen prvi ferocementas, 50 od pojave sperploce, pocinje primena smola, dolaze kompoziti itd.

Stari, teski i spori trupovi prestaju da vladaju morima. Brzina postaje imperativ, komercijalizacija, masovnost. Postaje sve vaznije biti na vodi, ploviti.

Kada bi mogli da spomenite nekom starom mornaru od pre 100godina rec gliser ne bi znao sta to znaci.

V trup nikada nije potpuno ravan na krmi. Uvek postoji odredjeni ugao V. 18% je vec deep V. Ali celo korito zato ne klizi bocno. Ne oduvava ga vetar, znaci drzi pravac ali nema ni proklizavanja kod okretanja.
Kod glisera se tezi da camac bude laksi, da bi lakse postigao brzinu. Kod jedrilica osim brzine i jedra sa oputom duze traju i mogu biti laksi.

Apatinci ne bi mogli po moru dugo operisati. Previse bi se punili vodom i zbog niskih stranica, pramac bi lupao po talasima, a cesto se i zabijao u njih.
Zato V trup moze lako i na Dunav i Atlantik. Camci preko 5 m su vec bezbedniji i udobniji na talasima. Poznate su i regate preko atlantika za camce od 6m, sa samcima. Vec su uobicajene, tradicionalne.

Kod nas je vec druga prica. Mnogi se drze Save kao pijan plota. Kako izaci na Dunav kada ume da bude onako opasan, talasi do krova. Pa jeste, cun je za Savu bez vetra, jos od kada je Tesla greje. 


Dobro došli u moje i Vaše Malo Brodogradilište

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Korita
« Odgovor #5 poslato: 22, 01, 2009, 00:23:28 pre podne »
admirale vidim da proizvodis camce od stakloplastike, ajde daj neke skice sta imas i po kojoj ceni... ranije sam imao lahora pa sam ljubitelj trimaranskih korita .. sa njim sam pristajao svugde...

Van mreže Admiral

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 244
  • Pol: Muškarac
  • Moje Malo Brodogradilište....... 063/200-396
Odg: Korita
« Odgovor #6 poslato: 22, 01, 2009, 00:34:05 pre podne »
Trenutno sam razradio jedno glisersko korito, na predlog SaleNB. Mogu malo da ga doteram po meri, duzi, siri, po  dogovoru. Korito je ovog tipa
Dobro došli u moje i Vaše Malo Brodogradilište

Van mreže Admiral

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 244
  • Pol: Muškarac
  • Moje Malo Brodogradilište....... 063/200-396
Odg: Korita
« Odgovor #7 poslato: 22, 01, 2009, 00:36:48 pre podne »
A ovo model 720, poludeplasmanac. ( napravio sam ppt ali ne mogu ovde da ubacim ) zgodnije je da ti posaljem mail pa u attachmentu ono sto imam uradjeno od fajlova ) OK
Dobro došli u moje i Vaše Malo Brodogradilište

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Korita
« Odgovor #8 poslato: 22, 01, 2009, 00:42:02 pre podne »
A ovo model 720, poludeplasmanac. ( napravio sam ppt ali ne mogu ovde da ubacim ) zgodnije je da ti posaljem mail pa u attachmentu ono sto imam uradjeno od fajlova ) OK

aj pa da okacim u domacu proivzodnju salji na sijan@broadcasttc.com

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Korita
« Odgovor #9 poslato: 10, 03, 2009, 00:49:34 pre podne »
http://www.plavihorizont.iz.rs/album/slides/?newGD|slides|50

cini mi se da su sva ova korita problematicna? kakva su vasa misljenja ?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Korita
« Odgovor #10 poslato: 10, 03, 2009, 02:13:55 pre podne »
jako rado cak se nosim mislju i da narucim neki projekat ....

nesto ovako

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/EURO-910.htm

ili ovako

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/EURO9.htm

i ja kupim planove i kom majstoru da nosim ? ja sam prilicno nepoverljiv sa nasim majstorima

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4147
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Korita
« Odgovor #11 poslato: 10, 03, 2009, 10:41:56 pre podne »
Nasi majstori su za svaku kritiku[cast izizetcima kojih je malo] jer su to polupriuceni bravari za pravljenje seoskih ograda!!Toliko fuseraja,osljarenja,polu resenja da poludis!!Mom poznaniku,,majstor,,iz Slankamena par egija u prednjem delu camca uopste nije zavrio za taban!!!Srecom primetio je pre nego sto je poceo sa radom na enterijeru pa je doradio!!Ako treba da sedim pored majstora dok radi,izes i majstora i njegov rad!! :suicide:
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Korita
« Odgovor #12 poslato: 10, 03, 2009, 11:01:23 pre podne »
Opet cuo sam da ni planovi koje poprilicno platis nisu naj idealniji.Naime prebacis ih u elektronsku formu i iseces na nekoj od CNC masina i opet odstupanja po par cm.neretko neke delove i nemozes da uklopis.
A i ako je sve ok.gde naci majstora koji zna\ da cita te planove i jos da je pouzdan.
Kapetane kupuj gotov brod :dance:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Korita
« Odgovor #13 poslato: 10, 03, 2009, 12:06:21 posle podne »
@aka

ja prvo vidim sta hocu, zacrtam plan, pa onda radim u tom pravcu :)

ideja je naci projekat poludeplasmanca koji odgovara mojim potrebaa u narednih 20 godina, naci masjtora koji ce da ga sklopi slagalicu , naci majstora koji ce uraditi enterijer i podvuci crtu da vidimo koliko je to .. ne planiram ovo da radim ove godine a verujem ni sledece , ali mi treba cifra da bih sebi zacrtao dugogodisnji plan

deregliju ne napustam ... ona mi sluzi kao test ground za ideje :)

znaci zanima me koliko ce na kraju da me izadje...

secam se tvog saveta da ne ulazim u pricu pravljenja broda, i slazem se, ali tesko da cu naci nesto sto mi odgovara u potpunosti .... hocu da vidim sve opcije a ako mi uleti nesto kao tebi pre toga jos bolje :)
al bez backup plana ne mogu :)

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2455
  • Pol: Muškarac
Odg: Korita
« Odgovor #14 poslato: 10, 03, 2009, 12:43:44 posle podne »
Sve si ti lepo isplanirao - jedina greška je u stvari izbor materijala. Mani se metala, napravi lađu od plastike ili kombinuj drvo i plastiku.
To možeš u dobroj meri sam, a ima i majstora za tako nešto.
Dobijaš mnogo efikasnije plovilo za manje novca i svakako uz manje nerviranja. A o troškovima plovidbe i održavanja posle tek ne treba pričati.

http://www.devlinboat.com/topknot32.htm

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"