Anketa

Može li "normalan" mali čamac sa motorom od 5ks da glisira?

Da
18 (52.9%)
Ne
16 (47.1%)

Ukupno glasova: 31

Anketa završena: 29, 08, 2012, 14:31:08 posle podne

Autor Tema: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?  (Pročitano 41497 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #135 poslato: 28, 09, 2011, 20:03:09 posle podne »
kako god da okrenes uopste nije bezbedno piciti tabanasima 50 km na sat da bi se to stabilizovalo dnekle postavljaju se peskare, ali kod neiskusnih ni to nije dovoljno ...

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #136 poslato: 28, 09, 2011, 20:38:45 posle podne »
Iko ,oči moje , banovace nas zbog tebe garant  :slow_en:  ja sam pokusavao na jedan tih način da  iskazem moje misljenje koje se poklapa sa tvojim i Saletom NB ali ti si sada sve upropastio i ja sam na..bo .  :taunt:
E ljudi mante se zajebancije svako ima neko svoje misljenje koje se od tolikog mudrovanja posle cak i pretopilo u nesto trece. kada me neko pita o glisiranju ja cu da kazem MOŽE BITI A I NE MORA pa neka on sam odluci sta sam rekao.  :lol: :lol: :lol:
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #137 poslato: 28, 09, 2011, 21:33:45 posle podne »
Nisam se mesao osim kod vadjenja,da prostite,motora,ali kao bivsi gliseras,moram.Ako nekad izadje oglas ''Prodajem siklju od 6m,tabanasicu,SA ODLICNIM GLISERSKIM KORITOM RUCNE IZRADE'' ja izlazim sa ovog foruma definitivno,necu da prisustvujem obmani diletanata i nevinih.               JER,GLISER JE JEDAN,A BRZINA DRUGI POJAM.Tabanas, ali samo camac,moze brzo da plovi,svi imamo oci,ali i veliki putnicki brodovi od 100-200-300 meteri,tankeri i tako to,plove,da ne kazem,pice,20-35NM,sto ce reci oko 40-tak do 60-tak KM,ja gledo uzivo,da ne verujes,ali NE GLISIRAJU,AMAN NARODE.Za rezim gliserske plovidbe,korito se dize iznad vode,maltene skroz,i to horizontalno u odnosu na povrsinu,ako covek zna da trimuje kada treba,a tabanasi nisane pramcem zvezdu severnjacu i mesec,kad dodaju jaci gas,a hoce li jos malo jace,onda ih popodne ,kad mine sunce,mozete naci na okolnim vrbama i topolama.I gliseri se prevrcu,ne kazem,narocito kad UMC ne postuje max. snagu na krmi,od strane proizvodjaca.Po meni,dilema nije postojala,samo pogresan termin,a Vi kako hocete,vadite i dalje oci  :suicide:

Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #138 poslato: 28, 09, 2011, 21:56:32 posle podne »
pitanje je da li mali camac moze da glisira sa 5ks?
a ne da li tabanas moze da glisira?
mali camac moze da glisira sa 5ks!

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #139 poslato: 28, 09, 2011, 21:59:53 posle podne »
Dragi moji strucnjaci kao i sam sto sam  :lol:
jako mi je simpaticna tema ali cu vam ukratko ispricati razgovor izmedju jednog   kapetana beogradske kapetanije, recnog policajca i sudije za prekrsaje koji vodi slucajeve vezane za reku a odvijao se na nekoj proslavi.

kapetan je zastupao tezu da je glisiranje trenutak  kada korito camca izvuce dupe iz vode i obori pramac tako da naleze na povrsinu vode i pritom nepravi velike talase bez obzira na postignutu brzinu koja zavisi od velicine plovila i jacine motora pa je samim tim i brzina pri glisiranju veoma razlicita . Znaci to je stanje a ne odredjena brzina.

Hogare , evo citata pa proceni sta sam ja rekao a sta ti . ja nisam tvrdio da veliki brod glisira zato sto on pored velike brzine pravi i OGROMNE TALASE a to naravno nije glisiranje ...
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #140 poslato: 28, 09, 2011, 22:03:04 posle podne »
Da zaboravih, danas sam pitao Mileta Radovanovica cuvenog trkaca formule 1 na vodi sta je glisiranje inaravno potvrdio identicnu prcu recnog kapetana iz predhodnog posta.
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #141 poslato: 28, 09, 2011, 23:32:40 posle podne »
I neka moja pitanja su ostala neodgovorena.

Glisiranje nema veze sa oblikom korita, kao što ti i Barba tvrdite, pošto već i sami gliseri se proizvode u više različitih oblika korita, koja zbog svog oblika, neka manje, a neka više izdižu trup prilikom glisiranja.
To je, nakon ovolike pisanije, jasno svakom vrapcu, samo tebi i Barbi nije!
A i svet nikako da prihvati tu vašu novu religiju! :)

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #142 poslato: 29, 09, 2011, 00:56:02 pre podne »
da li moze da glsira sa 5 konja... da moze i to bez problema ...








Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #143 poslato: 29, 09, 2011, 01:04:21 pre podne »
A i dečko lepo vezao ključ oko ruke , a ne kao neki :lula:

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #144 poslato: 29, 09, 2011, 10:19:51 pre podne »
U programu PropCalc se korita ne dele na gliseri i šiklje nego na:
 
1. deplasmanac
2. poludeplasmanac
3. GLISIRAJUĆE - teški kruzer, radni brod
4. GLISIRAJUĆE - Vrlo brzi motorni čamac
5. GLISIRAJUĆE - Trkački motorni čamac
6. GLISIRAJUĆE - Skijaški čamac
7. GLISIRAJUĆE -  BRZI RIB

I uz njega odgovarajući koeficijent, o kojem Barba zna bolje od nas.
Moj Alu Tabanaš (Varalica II, ne onaj mali F1), je u kategoriji 3 sa koeficijentom 142.

Tako da SVET ne deli korita na onako kako ih vide Dule i Barba nego onako kako ih vide SaleNB, Novus, Ika, ja i ....

 :)

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #145 poslato: 29, 09, 2011, 19:48:55 posle podne »
Kakav ste  im zadatak sada dali  ?
Oni izgleda obijaju internet u potrazi za novim dokazima o pobijanju ovih zadnjih postova.
Ja sada iz kolegijalnosti prelazim na stranu Barbe i Duleta posto se napravila prevaga na njihovu stetu . :lol: :lol: :lol:
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #146 poslato: 29, 09, 2011, 22:02:09 posle podne »
klasicno glisiranje a nije glisersko korito,TABANAS  bratac

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #147 poslato: 29, 09, 2011, 22:43:53 posle podne »
 :agree:


Slično polemisanje i teranje mak na konac bi bilo  "DA LI  BALONI LETE ILI LEBDE..."
Po meni je dovojna činjenica da su u vazduhu i da se kreću... a kako se zove.... :dance1: :yahoo:
Deda Zoran

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #148 poslato: 30, 09, 2011, 07:47:58 pre podne »
Živeo You Tube
Kad nemaš argument okačiš video.  :)
Kakvi dokazi mogu da budu hvalisavi snimci ili reklame?

Pa naši proizvodjači za svaki svoj čamac tvrde da glisiraju i sa lakoćom prelaze iz deplasmanskog režima u glisirajući. I to stavljaju na svoje reklame i portale. Onda to neko pročita i iznese kao činjenicu.
Da li su pravu?
Kada kupujete ljutu papričicu na pijaci svaki Leskovčanin se kune da je "ljuta ko otrov".

Mossi, jel tebi program rekao gde spada tvoj čamac posle pregleda istog, ili si ti sam odabrao kategoriju u koju ćeš ga smestiti? :)


Ali stvarno!!! Kakav dokaz može da predstavlja video???! Verovatno je neka zavera!
Aj' malo pogledaj koliko je You tube klipova postavio Barba!  :lol: :lol: :lol:



A zato što svaki Srbin mora da bude u pravu i nikada ne greši a postoje dva tumačenja glisiranja,  nema ni zaključka. A nema ga zato što svi sve znamo i u sve se razumemo kada se povede diskusija. I uporno pokušavamo da ceo svet uverimo da je naša tvrdnja tačna. Bez obzira da li smo u pravu ili nismo.
Poluznanje je gore od neznanja.
To se dokazalo.
Barba je s pravom izgubio kontrolu.
Čovek je sto posto u pravu i baš me čudi da se niko osim Saleta nije upustio u dokazivanje kako je klizanje po vodi glisiranje :)
Valjda su svesni da nemaju čime da brane svoj stav. Sale se zalepio za prevod naziva gliserskog korita i uporno gura baš tu tezu.
A ne razumem ni Barbu.
Barba, pusti ga neka prodaje to onome ko može.
Ko zna zna. Ko ne zna neka pita Saleta :)
Kap, barba je dao poprilično dobu definiciju i objasnio hidrodinamiku.


Dule, jesi li primetio da, kad ostaneš bez argumenata, ili kad braniš neku takvu nonsens poziciju, počneš da zvučiš kao Aleksandar Vučić!  :lol: :lol: :lol:
 
Ko zna, zna, Ko ne zna, neka pita Đuru, taj zna ko zna!   :taunt: :lol:

Ajd' pogledaj malo odakle Barba prepisuje svoje "znanje", pa ga priupitaj što ne postavi celu definiciju zajedno sa ilustracijama, već samo iseče ono što odgovara njegovoj šupljoj priči!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #149 poslato: 30, 09, 2011, 08:01:22 pre podne »
http://www.deere.com/en_US/rg/infocenter/marketapplications/marine/hull_types/index.html

   
Hull Types       
         



Boats perform in the water based on the physical shape of the hull, and how it sits in the water. The two general types of hulls are displacement and planing. Other types of hull construction combine features of the displacement and planing hulls and are called semi-displacement or semi-planning.

Displacement Hull

Displacement hulls push through the water as they have no hydrodynamic lift, or the boat does not rise out of the water as speed increases. The maximum speed of these hulls is typically between 1 and 1.5 times the square root of the boat length based on hull design.  Some general characteristics of a displacement hull are:

    Rugged construction
    Easy to propel through the water at low speeds
    Large interior spaces

Displacement hull


Planing Hull

Planing hulls are designed to run on top of the water at high speeds. To achieve this they typically have a very flat stern. The hull design (shape) does not limit the maximum attainable speed but does affect the power required for it to get on plane (on top of the water).  Some general characteristics of a planing hull are:

    At high speeds in rough water the vessel will have a jarring ride as it pounds into waves and swells
    At high speeds, has a tendency to slide sideways in a turn
    Tends to roll at rest
    Inefficient at low speeds (takes more power to push through the water)

Planning hull


Semi-displacement / Semi-planing Hulls

Semi-displacement or semi-planing hulls have features of both planing and displacement hulls. They have a maximum hull design speed. Exceeding this speed can result in erratic handling and unstable operation. There is not one hull design characteristic that differentiates semi-displacement from semi-planing hull. The greater the hydrodynamic lift and higher the hull design speed the more likely it will be referred to as a semi-planing hull.  Some general characteristics of a semi-planing/displacement hull are:

    Has a pronounced chine (angular break where the bottom joins the hull sides) forward
    Has versatility of combining speed with sea-worthiness
    Offers a degree of useable interior spaces

  Semi-displacement or semi-planing hulls


Obojio sam deo teksta, koji Barba tako rado citira u crveno. On voli crveno!  :lol: Samo je zaboravio ostatak teksta, i ovu lepu ilustraciju ispod, koja jasno govori da se taj tekst odnosi na polu-deplasmanska V korita.

Plavim, a posebno zelenim sam obojio deo teksta koji je Barbi, eto, slučajno, promakao!   :diablo:

Je li, na kojim ste vi drogama?! Čemu sve ovo?! Koji je cilj ovog dokazivanja da je "crni zid u stvari beo"? Šta ćete dobiti time??!
Do sad sam mislio da ne razumete ili da zbog sujete ne želite da razumete, sad je jasno da samo iz hira lupate kontru- samo ne znam zašto?!
« Poslednja izmena: 30, 09, 2011, 09:06:43 pre podne mossi »
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"