Autor Tema: Yamaha 25 autolube  (Pročitano 17673 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže calypso2

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 171
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #60 poslato: 11, 08, 2020, 07:04:36 pre podne »
Dobro dosao  114
Ja cu biti malo direktniji od gosn Laze,
za pocetak odmah menjaj majstora koji ti je to rekao, a ostalo cemo mi na forumu savetima i kontaktima sa serviserima (svi nesebično dele znanje ovde), novi majstor i naravno Ti kao glavni i vlasnik.
Ovo je "najmanje direktno" za ono što sam pročitao...Stvarno se zapitam kako nismo patentirali neku toplu vodu do sada, kada već glupi japanci nisu.
Ps. Safe mode služi da ne dodje do potpune havarije i da se na leru dovezeš do obale i potražiš servis, ne da se pregrejan hladi, pa ponovo vozi....Itd. Upropastićeš motor ako nastaviš tako, a predugačko je da ti pišem zbog čega, zašto, kako i šta će da se desi i već se dešava...
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže Drivee

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 986
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #61 poslato: 11, 08, 2020, 07:35:12 pre podne »
mmm, moze da se iskljuci totalno "safe mode", veoma lako i to na vodi, ja sam ga gasio kada ostanem bez ulja, tj, imam u motoru 3dl ali to yamaha vidi kao rezervu, realno imam voznje za jos 3 sata, te to iskljuciti samo kada treba da se dovuces do prvog ulja. veliki joj je rezrvoar za ulje. Jednostavno, majstor ga nije dobro iskljucio a u tome i jeste tvoja sreca jer te bas taj deo spasava havarije kako je rekao kolega gore..

Zasto se pali? E pa 100% nesto ne valja na punom gasu. Sta ne valja.. e paa yamaha je napravila da na punom gasu ne trosi isti % ulja kao i na leru i pola gasa, zato se to zove autolube i sama se podmazuje koliko njoj treba. Na velikim obrtajima joj treba vise ulja i to joj nedostaje.

 Ja sam imao isti motor, doduse 20ks i lepo me je posluzio. Mislim da si dobio 2 dobra saveta gore te nebih i ja da ti...

Naprave mali japanci najbolji 2T motor i mi ga unakazimo... znam ja zasto ga je on iskljucio, jer se desava da crkne pumpa ulja, e sada, sve crkava, od elise do menjaca itd..  ne mora da znaci da ce ti crci ta pumpa. najverovatnije ce da crkne jednom u 20 godina a ako je ona dobra, nemas brige. I ako crkne na vodi, napravis malo mesavine pa se dovuces do kuce, nista strasno..


Van mreže Dejan Z

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #62 poslato: 12, 08, 2020, 00:42:40 pre podne »
Pre svega, hvala na odgovorima i recima dobrodoslice. Ni sam ne volim da budzim i budem pametniji od fabrike...
Majstor mi je to predlozio pod izgovorom da to zna da zabrlja i da nije pouzdano. Buduci da mi je penta bila na servisu od septembra 2019 do jula ove godine, nisam vise imao snage da slusam majstorove izgovore i da slusam verzije prica koje svako malo menja, bio sam u fazonu daj samo da je oteram vise, hocu da se vozim..Drivee, ova vasa teorija itekako '' pije vodu''  buduci da mi se to desava nakon viseminutne voznje na punom gasu. Inace, autolube mi je iskljucen u ovlascenom servisu. U ovlasceni servis je nosio bas da bih izbegao da se selim od majstora do majstora i ulazim u zacaran krug. Platio sam osvezavanje motora kao sveti Petar kajganu (28000 rsd) Nisam pametan sta sad da radim. Pozvao sam majstora i izneo mu problem, samo mi je rekao:ej, to ti je struja i resavanje je 150 €. Ovo ne mogu bas tako lako da progutam kao sto sam prvi put progutao i ostavio je na skoro godinu dana. Nervira me sto ovo sve sa servisom penti nije transparentno, kao sa servisom auta, nego svako ima drugaciju dijagnozu za istu stvar, razlicitu cenu za istu stvar i nikad nisi na cisto. Meni ona radi, svakodnevno je koristim na limenom camcu za pecanje i voznju, odlazak na kupanje (10 km u jednom pravcu) ali bih voleo jos ovo da resim i budem na cisto, kad sam vec ovoliko novca dao. Siguran sam da razumete o cemu pricam. Ima li jos neko neki predlog? Poznanici mi rekose da zna da se ugasi na leru iz razloga sto karburatori ne dobijaju dovoljno vazduha.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6774
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #63 poslato: 12, 08, 2020, 07:41:49 pre podne »
Дејане, ево, јавићу се још једном, сад кад знам мало више о целој причи.

Мотор Јамаха аутолуб требало би да буде поуздан али то зависи пре свега од начина одржавања и начина употребе.
Из ваше приче могу да закључим да сте имали "срећу" да дођете до правог "мајстора" каквих је, нажалост, много.

Нећу вас питати за име мајстора али надам се да није неки са списка који ћу вам на крају овог текста дати.

Проблем гушења при малом гасу, при ниском броју обртаја имао сам и ја ових дана и мајстору је требало неких пола сата рада да очисти дизну у једном од три карбуратора на мом мотору.
После тога више није било гушења ни гашења. То се релативно често дешава кад су карбуратори у питању. Понекад механичко чишћење није довољно, морају карбуратори у ултразвучну каду. А до загушења долази зато што у гориву има нечистоћа или због нередовне вожње и духих пауза између две вожње.

Да бисте избегли прљање карбуратора добро би било да на довод горива уградите филтер - било какав филтер бољи је него никакав. Дакле, од оних који коштају од неколико стотина динара до неколико хиљада динара. Ја сам после зачепљења карбуратора на мојој хонди од 25 КС уградио предфилтер који има на свом дну чашицу из које повремено одлијем воду која се исталожи а која би, да није филтера, доспела до карбуратора и изазивала сметње.

Што се тиче другог разлога, нередовне вожње, то је опет нешто што је мени веома добро познато. Веома мало времена сам имао за изласке на воду, а и чамац ми је 50 километара од куће па нисам у могућности да сваког дана "скокнем" до чамца да се провозам пар минута.

Уколико знате да чамац нећете моћи возити више дана, посебно када су велике врућине, приликом гашења мотора, добро је да откачите црево за напајање мотора горивом и да пустите да се мотор сам угаси кад сагори сво гориво које је прошло кроз карбураторе и затекло се у систему у тренутку гашења. Тако ћете спречити да се у мотору наталоже адитиви којих у сваком бензину има.
Кад следећи пут треба да упалите, биће потребно да добро напумпате гориво, да испуните систем довољном количином горива, можда мотор неће упалити на "први кључ" али вероватно и нећете имати проблем с карбуратором.

Иначе, мајстор вас није слагао кад је рекао да проблеми које сте описали могу да буду и због тзв. "електронике". Нама лаицима кад се то каже то звучи као квар на Аполу а ради се о једној плочици са неколико електронских елемената коју треба заменити на мотору и која заиста кошта око стотинак евра али то се не ради након неколико сати вожње. Када се замени, то дуго, дуго ради.


Да закључим, најдобронамерније препоручујем да потражите другог мајстора. Мајстор ће вам бити неопходан али пробајте код неког од оних који се труде да свој посао обаве како треба. Избегавајте мајстора који вам каже да вам није потребан неки сензор или неки склоп који "може да се поквари" или "без кога се може". Ако је фабрика нешто направила, онда то треба да ради ако је исправно и ако се добро одржава.

Мени су моји мајстори саветовали да моју јамаху аутолуб од 40КС користим редовно, да је возим при средњим брзинама обртаја али да је обавезно, бар неколико минута "продувам" на максималним обртајима и све оно што сам горе у тексту написао у вази с гашењем у случају нередовне вожње.
И још нешто су ми саветовали.

Мотор има своје сензоре који у складу с обртајима дозирају количину уља из оног резервоара за уље како би мотор имао добро подмазивање и радио мирно. Ипак, саветовано ми је да, кад сипам бензин у резервоар, успем и мало уља. Уколико је за ваш двотактни мотор без система аутолуб препорука да се мешавина прави додавањем нпр. 1% уља, онда повремено у резервоар успите толико уља, иако у кутији за уље у мотору уља има довољно. То мотору неће сметати а заштитиће га баш у случају да се заиста деси да вам се аутолуб систем поквари јер све што је направљено може некад да се поквари. Ако тако будете радили, не би требало никад да вам се деси да вас мотор изда. И напомињем, то не морате нарочито прецизно да одмеравате. Можете и "од ока" да успете, нпр. једну ракијску чашицу на резервоар, тек да мало замастите бензин у резервоару.

Мало сам одужио па да овде станем и да вам дам списак мајстора за које верујем да могу да вам помогну да уживате у раду свог мотора.

Поновићу списак који смо пре неколико дана ажурирали у једној другој теми и додаћу још три имена мајстора који су се показали и као одговорни и као солидни у погледу квалитета рада и цене.

063 8992543 - Тихи 
063 355705 - Никола
063 434261 - Пека
063 271888 - Угљеша
064 8582448 - Славко струја
065 9292921 - Марко
063 8842204 - Бобан Маринеро
063 252366 - Роберт
064 2758323 - Јоца
063 490221 - Игор

Дакле, јавите се неком од њих. Нисам из вашег текста закључио где живите а овде имате мајстора из Београда, Земуна, Новог Сада, Бановаца...

Van mreže Drivee

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 986
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #64 poslato: 12, 08, 2020, 07:52:03 pre podne »
LSI me je pretekao u postu ali ga necu menjati..

Drug

I ako zabrlja pumpa, upalice ti se "safe mode". Ja sam na takvom motoru potrosio sigurno 2000 litara benzina, nista nije brljalo oko motora ili pumpe. jedini problem je bila rupa izmedju usisa vode i odvoda gasova sto sam zalepio epoxijem i cao.

Predlazem da tom "ovlascenom" servisu vratis motor i da ti ukljuci pumpu i onda probas. To ukljiciti ne verujem da je veliki posao, verovatno 30 min. Probas pa ako je ok vozi tako, ako imas iste probleme onda je i mozda i struja, ipak nisam ja nikakav majstor, znam sta znam ali sigurno ne znam kao on. Ja bih tako uradio kao sto sam napisao gore.

Ah da, sto se tice tog ler gasa, malo pretrazi forum. Moj motor je imao isti problem( motor na leru radi i krene da stuca, polako smanjuje obrtaje i onda HIK(stucne) pa mu se povecaju obrtaju na normalu pa opet obrtaji dole, pa HIK i posle par puta sto ti kazes prdne i ugasi se)  kao i taj motor sa te teme, ukratko, coveg ga nosio kod 4 majstora, rekli su mu ovo pa ono, naplacao se i onda je nasao PRAVOG majstora koji je nastelovao paljenje i sve je radilo. Moj motor je je isto tako resen, na moje pitanje, kako je reseno, rekao mi je da taj motor se ustelava nekim bla bla bla specijalnim bla bla bla.. U svakom slucaju, napravio ga je covek. Dakle, nema veze sa strujom! Potrazi temu, zanimljiva je, i stara bar 5 godina.

Za vise saveta, mozda kolega Bakara moze pomoci. On je svoju radio mislim sam...verovatno zna vise..
 

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1465
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Rebell Seaskip 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 7.6m
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #65 poslato: 12, 08, 2020, 08:32:05 pre podne »
Tako je, ja sam stelovao moj karburator i nastelovao ga perfektno. Imao sam iste te probleme koje i Dejan navodi, sa ler gasom i nemirnim radom, pa cak i gasenjem kad se cuje nesto kao blaga detonacija, nakon cega se uz nju i ugasi. Nisam procitao da li je motor sa dva, ili tri cilindra, moja je bila 20hp sa dva cilindra i dva karburatora.

Sto se tice safe mode-a, tj ogranicenja obrtaja na 1200rpm koliko god davao gasa, moze da bude vise stvari. Meni je ulazio u safe mode ako ulje dodje na minimum, a to je sigurno jos jedno 4dl ulja u rezervoaru. Cim dolijem, safe mode se iskljuci. Moze da bude i da se pregreva, za sta moze da postoji vise uzroka(los impeler, zacepljeni kanali u motoru, termostat..)

Cisto da pomenem, i ja sam bio u dilemi da li da nosim kod nekoga da mi uklone autolube jer sam na par mesta procitao to sto pominjete, da im to navodno otkazuje. Mislim da je to mit koji je zaziveo na forumima, i da nije mnogo istinit jer nisu svi motori isto potroseni, i od toga sam, na srecu odustao.
Sve sto treba da uradite je da pratite nivo ulja posle svake duze plovidbe. Ako ga trosi, sve je u redu, druga stvar je taj safe mode, koji prati vise parametara i sigurno nece dozvoliti da vam se dotok ulja zaustavi, a da vi plovite punim gasom bez ikakvih simptoma...

Da se vratim na temu, i pokusam da pomognem.
Sto kaze Drivee, stelovao sam Yamahu nakon mnogo odgledanih klipova na youtube-u da bih saznao sve o tim karburatorima.

Ovaj klip mi je najvise pomogao na osnovu objasnjenja, od 7:10 minuta:

https://youtu.be/NnotQmnKxKM?t=430

Nakon toga, motor i dalje nije radio perfektno, i onda vrlo malo moras da ga dostelujes. To znaci da, dodatno za 1/8 kruga, odvrces/zavrces jedan po jedan od tih srafova sa oprugom, dok ne dobijes ujednacen rad motora bez tih detonacija. Oni sluze za stelovanje smese, a na kraju imas jedan glavni sraf koji gura polugu koja povezuje oba(ili tri) karburatora, i odvrtanjem ili zavratnjem njega, dobijas pojacan ili smanjen ler gas.

Ako si vican sa alatom, i bar malo se razumes u motore, mislim da to mozes sam da ustelujes da radi vrlo dobro. Savetujem da pogledas ipak ceo video, da bi shvatio kako ovi karburatori funkcionisu, i sta cemu sluzi, kako ujednaciti oba(ili tri) karburatora sa polugom koja ih povezuje da bi leptiri bili podjednako otvoreni itd.

Mislim da se vredi potruditi jer je moj motor posle toga, radio dve godine i skoro 150h bez ijednog problema, i bio je izuzetno ekonomican, sto nijedan majstor ne bi ni u ludilu izjavio :)
Ako si siguran da se motor ne pregreva i nema problem sa hladjenjem, onda mislim da postoji neka veza sa tim sto je autolube uklonjen, i da neka procedura verovatno nije ispostovana.

Srecno  114
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Dejan Z

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #66 poslato: 12, 08, 2020, 09:08:21 pre podne »
Hvala na savetima. Ja cu ovu nauticku sezonu zavrsiti ovako kako guram sada, a zima ce biti rezervisana za dovodjenje u red. Evo i par slicica da potkrepim pricu. I da, jos jedno pianje; na koje se sve nacine manifestuju problemi sa strujom na autolubeu? Bakara, hvala. Nisam sklon mehanici. Moguce je da cu pozvati momka koji je doktor za motore da to uradimo na vodi. Ne mogu majstora koji mi je radio ovo da cekam mesec dana da se smiluje. Inace, motor je sa tri cilindra.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2806
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #67 poslato: 12, 08, 2020, 09:24:42 pre podne »
Nisam pametan sta sad da radim. Pozvao sam majstora i izneo mu problem, samo mi je rekao:ej, to ti je struja i resavanje je 150 €.

 ha ha ha ha ha

Voleo bih da imam tako dobrog majstora, koji preko telefona utvrdi kvar, a odmah zna i cenu za rešavanje.
Ovaj moj mora prvo da dodje, rasklopi, uradi defektažu....  lol lol

Van mreže Drivee

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 986
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #68 poslato: 12, 08, 2020, 14:07:53 posle podne »
Pa, radi se o VELIKOM majstoru koji radi u OVLASCENOM Yamaha servisu kako sam razumo. Zato nam i jeste tako!

Na mreži maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1215
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #69 poslato: 13, 08, 2020, 12:32:12 posle podne »
Dosta ih na starijim yamahama ne koristi spremnik za ulje vec sami prave mjesavniu...zsto...tko zna...mozda stvar navike mozda ne vjeruju tom starijem sustavu...negdje je taj zupčanik plastični itd itd....sto se tiče ler gasa...probaj sa šišćenjem karburatora tj dizne od ler gasa...sto se tice tog safe moda...ovako na prvo djeluje kao da se pregrije pa ti izbaci jedan cilindar...da li u tom safe modu motor radi nemirno

Van mreže Dejan Z

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #70 poslato: 13, 08, 2020, 15:16:30 posle podne »
Da, trese se.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1465
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Rebell Seaskip 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 7.6m
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #71 poslato: 13, 08, 2020, 15:28:07 posle podne »
Da, ali takav je valjda safe mode ili ima nesto sto ne znam? Koliko god dajes gasa, mozes do max 1200rpm, tako je bar meni bilo kad je ulje na minimumu, a sve ok sa motorom. Isto je treslo :)
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6774
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #72 poslato: 14, 08, 2020, 08:58:43 pre podne »
Недавно сам имао то искуство с блокадом обртаја на јамахи аутолуб од 40 КС.

Покушаћу да опишем догађај хронолошки.

Приликом покушаја стартовања мотора, у тренутку када сам дао контакт, огласио се аларм за уље.
Показало се да сам у посуди имао свега 200-300 мл уља.

Допунио сам посуду до максимума (неких 800 мл сам додао).

Иза тога сам испловио.

Број обртаја, који је достигао нешто преко 3.700, у једном тренутку је почео да опада и додавање гаса није помагало. Број обртаја је наставио да пада све до 1.500 о/мин и ту се стабилизовао. Пловио сам неких 15-20 минута не дирајући ручицу гаса (оставио сам је у положају изнад 2/3 гаса, близу максимума) и обртаји су били "заковани" на 1.500. При том, мотор је радио мирно, без трзања.

Приликом пристајања, када сам сасвим смањио гас, на неких 800 о/мин мотор је почео да трза и да се гаси.

После чишћења лер дизне у горњем од три карбуратора и после подешавања карбуратора (мајстор је то урадио), мотор сад ради мирно и при минималном броју обртаја, а успевао сам да добацим до 5.000 о/мин при пуном гасу.


Van mreže Dejan Z

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha 25 autolube
« Odgovor #73 poslato: 12, 09, 2020, 19:53:34 posle podne »
Proslo je neko vreme, reko' da se javim. Problem je dijagnostikovan. Evo i kako....Jednog dana sam na dunavu koristio tehniku pecanja trolling. Ler gas, obler na 40 m od camca i idem na ler gasu. Nakon kilometara upali limp mode. Pregrejana. Par dana nakon toga, vukao sam skijasa i shvatio da cim se vise napreze, greje se. Moje sumnje su bile fokusiranae na termostat. Sutradan vadim termostat i zaticem termostat u ocajnom stanju. Ubacio u ultrazvucnu kadu na 1 h, probao ga u vrucoj i hladnoj vodi, medjutim on ne mrda. Vozim je ovih dana bez termostata, kupicu za par dana nov, dok ne krene hladno vreme. Za dve nedelje koliko sam bez njega, ni jednom nije upalila safe mode. On je verovatno periodicno radio i ostajao zaglavljen. A sto se lera tice, promenio sam pumpu na kojoj sipam i sada prede kao macka. Ni jednom se nije ugasila. Da ne preterujem i ne kazem da radi kao da ima 4 takta 😊