Autor Tema: Domaca proizvodnja DANUBIUS  (Pročitano 94298 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #105 poslato: 26, 09, 2010, 01:05:41 pre podne »
U pocetku sam svima persirao,ali kad sam video da je odnos forumasa drugaski,pa i ja svima krenuo na ti.Izvini(te),najiskrenije,nisam mislio da Vas ponizim,ali kako ocekujete neko posebno postovanje od coveka koji se brani od Vasih nedobronamernih napada.Prirodna je reakcija moja,jer ste mi se predstavili kao protivnik,verbalni.Vas prilaz je nogom u rebra,bez opomene.Zar ta Vasa prica o reklamaciji za camac star deset godine ima nekog smisla?

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #106 poslato: 26, 09, 2010, 01:18:58 pre podne »
Svaki ciga svoga konja hvali a tudjeg kudi.Srpska posla.Daj boze da se vise proizvodjaca ukljuce aktivno u forum,gde bi nam bio kraj.A to da mi nismo zadovoljni sem sa svojom pameti to svi znaju.

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #107 poslato: 26, 09, 2010, 01:49:05 pre podne »
Evo jednog potpuno novog mog camca od 8 x 2,9 m.Dizajd inspirisan LOBSTER-om,koliko je to bilo moguce uklopiti u 8 m i bocni klizni prozor od Forda tranzita.

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #108 poslato: 26, 09, 2010, 02:04:21 pre podne »
A evo i Novosadjanke 800 iznutra

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #109 poslato: 26, 09, 2010, 02:23:34 pre podne »
Hajde,molim vas,da neki dobrovoljac izbrise visak ,ako Kapetan nije na "Ladji".Ocigledno da treba strpljivije da sacekam da mi se poslato otvori,ili sta vec...HVALA!

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #110 poslato: 26, 09, 2010, 10:31:21 pre podne »
Nisam bas nikakav strucnjak ali nevezano o cijem camcu je rec glisersko korito je napravljeno da pruzi veliki otpor vodi pri brzini blizu glisiranja a taj otpor zhvaljujuci obliku korita pravi uzgonsku silu koja ga izdigne do glatkog glisirajuceg dela kad dostigne dovoljnu brzinu. zato gliseri kad se koriste kao deplasmanci oru i prave ogromne talase. Nikako ih nije prakticno voziti u tom rezimu.  Ako camac pravi puno talasa nest mije bas najbolje tu energiju je proizveo moter i utrosio snagu na to.  Pokusajte da uporedite silu kojom provucete kroz vodu mac i veslo. To uporedite s napravljenim talasima. Najefikasnija korita su dobrih jedrilica i ne prave talase  samo klize, takva plovila guraju smesno mali motori. Naravno to ide na stetu konfora u njima i zato se prave siri i kabastiji camci.  Jesam li u pravu? 
Marke

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #111 poslato: 26, 09, 2010, 10:43:20 pre podne »
Pa i jedrilice imaju širinu, samo im je oblik trupa drugačiji...oštar pramac,širok srednji deo i opet sužavanje prema krmi...ali jedrilica ne može da glisira,ali zato jako lepo ide sa minimalnom snagom,sa povećanjem snage bi i otpori verovatno naglo rasli,pa ne bi imalo nikakvog efekta...
Dunav je moje more.....

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #112 poslato: 26, 09, 2010, 11:12:06 pre podne »
Glisersko korito u poređenju sa deplasmanskim koritom ima uglavnom mnogo manji gaz, zbog samog oblika korita, i zbog nedostatka kobilice.
Zato gliserska korita pri malim brzinama imaju isti ili čak manji otpor kretanju kroz vodu nego deplasmanci.
Povećanjem brzine gliser prelazi u polu-deplasmanski način plovidbe, tj. počinje da ore, tu otpor i potrebna snaga za savlađivanje istog rastu višestruko. Ako gliser ima dovoljno snage i potiska, preći će u gliserski režim plovidbe, gde otpor pada, a brzina drastično raste, pri istoj snazi.

Dule će svoj gliser sa elektro-pogonom koristiti u deplasmanskom režimu, gde je otpor najmanji i snaga najmanje potrebna. S obzirom na veliku težinu njegovog Carvera, on počinje da ore tek negde preko 15km/h, što elektro motori neće ni postići. Zato će mu ovako "slabi" motori biti dovoljni!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #113 poslato: 26, 09, 2010, 11:20:41 pre podne »
prilicno sam isguran da ako stavite dovoljno jak motor na cistog deplasmanca da ce da izglisira ... naravno ovo je teorija

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #114 poslato: 26, 09, 2010, 11:24:10 pre podne »
Poprilično nisi u pravu.  :taunt:

To što ti smatraš svoj čamac deplasmancem, to je prva greška, pošto je to ipak polu-deplasmanac.
Uzmi običnu pasaru P 500, to je mali, ali pravi deplasmanac, slične veličine i težine kao moj 495.
Stavi mu motor od ... koliko hoćeš, i neće izglisirati!!!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #115 poslato: 26, 09, 2010, 15:29:13 posle podne »
Dobar dan,gospodo!
Evo da se i ja prikljucim konstruktivom dijalogu i trijalogu i ...
Prvo Dule:Ovo sto si (ste) napravili pionirski je posao kod nas,pa tesko ide i sa problemima kao i svaki pionirski posao.Ja iznosim samo svoja razmisljanja o tome,pa mi nemojte zameriti sto tu vidim mnogo problema.Razlika je,koliko znam,a mozda i ne znam, izmedju tog  baterijskog napajanja i pogona preko agregata,punjaca,baterije i pogonskog EM koji ste primenili i "cak i gotovi hibridi imaju EM vezane za dizel koji u motornom rezimu rada EM koriste".Ovo je,ipak, bitno drugi sistem jer su dizel motor,generator i pogonski EM u stalnoj vezi,a elektronika i racunar prati utrosak energije i automatski prebacuje rad na izvor energije koji je u datom trenutku neophodan ili najoptimalniji.Krece se sa EM jer je ubrzanje vece,pa malo SUS kad se postigne brzina-koristi se inercijalna energija,pa kad se to potrosi opet EM,pa kad su baterije pri kraju,opet SUS i sve tako u toku voznje.Koristi se cak i sila kocenja kao iskoristiva-upotrebljiva energija.Ovo,kazem, nije nista novo,sistem je poznat vec decenijama unazad,sada je samo usavrsen informacionim tehnologijama.Ima jos nesto:kad budete isli brze,vise cete energije potrositi pa ostaje manje vremena za plovidbu.ISTA KOLICINA ENERGIJE JE POTREBNA ZA ODREDJENI RAD,BEZ OBZIRA NA NJEN IZVOR I POREKLO.Voleo bih  da vam da misljenje i neko strucniji za ovu oblast od mene.Ali,ovo su osnovni zakoni fizike.Adekvatniji propeleri ce svakako poboljsati plovidbu.Pozdrav,brodomonter.
« Poslednja izmena: 03, 10, 2010, 01:33:09 pre podne brodomonter »

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #116 poslato: 26, 09, 2010, 15:51:47 posle podne »
Sale NB je najbolje prokomentarisao ovu temu o formi korita i potrebnom pogonu za razlicite rezime plovidbe.Slazem se u svemu.
Hidrodinamika broda je izuzetno kompleksna oblast masinske nauke,ali i rekreativnom nauticaru je korisno i potrebno da zna o tome bar osnovne stvari.

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #117 poslato: 26, 09, 2010, 16:28:20 posle podne »
Kapetane,skoro si prokomentarisao da niko kod nas ne radi po standardima.Mislim da je ovo,ipak, po standardima. Konstrukcija jeste,inace, slabost ogromne vecine kolega.Kod nas uopste nema literature za ovu oblast ,kad je u pitanju gradnja camaca.Ili je nedoreceno ili praistorijsko.

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #118 poslato: 26, 09, 2010, 16:49:30 posle podne »
Zemun,Siroka Staza,1994.god.:Moj brod i ja.Drugarski odnos,pun razumevanja.

                     WWW.DANUBIUSMOTORBOATS.CO.RS

                     E-mail:nenad1950@gmail.com
                        ili:kesicyachts@nadlanu.com

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Domaca proizvodnja DANUBIUS
« Odgovor #119 poslato: 26, 09, 2010, 17:50:02 posle podne »
Ovo je camac koji sam najvise pravio na pocetku ovog posla;becka siklja od 7 m,dno 1,8 m gore 2,2 m.Napravio sam oko 70-ak komada.Tokom 90.-ih.Ovaj sam radio 1994.nasao sam ga WWW.navodi/berza...prodaje se.Evo u kakvom je stanju posle tacno 16 god.Ovaj tip sam nazvao Wiena 700.Bolji je u dim.7,5 x 2,0/2,6 x 0,8 m to je najbolja mera za dunavsko korito za nase uslove.Ima taman mesta,moze da gura 10-ka,a za nuzdu,na kratko i 4-ka!Ovaj model od 7,5 m u celiku radim za 3,500.-E.Dno je 4 mm,ostalo 3 mm.
Ofarban i ustakljen 5.000.-E.
« Poslednja izmena: 26, 09, 2010, 18:15:26 posle podne Kapetan »