Dobar dan,gospodo!
Evo da se i ja prikljucim konstruktivom dijalogu i trijalogu i ...
Prvo Dule:Ovo sto si (ste) napravili pionirski je posao kod nas,pa tesko ide i sa problemima kao i svaki pionirski posao.Ja iznosim samo svoja razmisljanja o tome,pa mi nemojte zameriti sto tu vidim mnogo problema.Razlika je,koliko znam,a mozda i ne znam, izmedju tog baterijskog napajanja i pogona preko agregata,punjaca,baterije i pogonskog EM koji ste primenili i "cak i gotovi hibridi imaju EM vezane za dizel koji u motornom rezimu rada EM koriste".Ovo je,ipak, bitno drugi sistem jer su dizel motor,generator i pogonski EM u stalnoj vezi,a elektronika i racunar prati utrosak energije i automatski prebacuje rad na izvor energije koji je u datom trenutku neophodan ili najoptimalniji.Krece se sa EM jer je ubrzanje vece,pa malo SUS kad se postigne brzina-koristi se inercijalna energija,pa kad se to potrosi opet EM,pa kad su baterije pri kraju,opet SUS i sve tako u toku voznje.Koristi se cak i sila kocenja kao iskoristiva-upotrebljiva energija.Ovo,kazem, nije nista novo,sistem je poznat vec decenijama unazad,sada je samo usavrsen informacionim tehnologijama.Ima jos nesto:kad budete isli brze,vise cete energije potrositi pa ostaje manje vremena za plovidbu.ISTA KOLICINA ENERGIJE JE POTREBNA ZA ODREDJENI RAD,BEZ OBZIRA NA NJEN IZVOR I POREKLO.Voleo bih da vam da misljenje i neko strucniji za ovu oblast od mene.Ali,ovo su osnovni zakoni fizike.Adekvatniji propeleri ce svakako poboljsati plovidbu.Pozdrav,brodomonter.