Autor Tema: Skadarsko jezero - patrolni čamac  (Pročitano 13614 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #15 poslato: 20, 06, 2011, 08:56:46 pre podne »
Za žarove i lokvanje i travu nevalja sigurno...ima jedan na Plavnicu sa Yamahom 25 ks leti,ali travase obmota oko čizme i aj zdravo...


Kakve veze ima korito sa čizmom?!  To je do motora, a ne do korita.  Jet pogon ima zatvoreni impelerski sistem i trava mu ne smeta!
Nijesam pažljivo gledao ove slike motora,sad vidim da imaju jet pogon..  :good: e sad neznam dali mogu da idu kroz dubinu 25 do 30 cm,gdje se obično krap mrijesti.. dali i onaj policijski komander na prvoj slici ima jet pogon?

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #16 poslato: 20, 06, 2011, 09:17:53 pre podne »
Jet pogonu treba 10cm vode ispod usisa, da baš ne vuče kamenčiće i prljavštinu u impeler.
Usis je obično svega 2-3cm ispod linije korita, kod Komandera bi to značilo cca 25-30cm, ovisno o opterećenju.

Policijski komander je opremljen motorom sa klasičnim propelerom, pošto je pravljen za upotrebu na Dunavu, Tisi i Savi, ali ti čamci se prave i opremaju po želji naručioca, znači, ako platiš Jet pogon - dobiješ Jet pogon! :)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #17 poslato: 21, 06, 2011, 02:32:21 pre podne »
poenta je da iskusni krivolovci nikad ne iznose sredstva za krivolov na kopno, jer su se opekli tako nekoliko puta. Tako da ostavljaju to u nekim svojim stekovima po vrba i trscaka.. i vazda izlaze "cisti". Primorani smo da ih hvatamo na djelu...
Imaju oni ta mjesta gdje ostavljaju opremu ,vi to znate bolje ali tu ribu što izvade moraju da transportuju kolima ,kopnom..
I uhvatis ga tako sa zivom ribom i on ti kaze "bio sam na mreze". I sto ces mu? Od osti je riba bar nekakav dokaz, jer je izbodena, ali od agregata je ona ziva. A i nemas pojma kako sudije znaju da budu teske ako im sve nije crno na bijelo..

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #18 poslato: 21, 06, 2011, 06:45:38 pre podne »
 Znam da je komplikovano i teško...ali ako se agregati ne iskorijene ,jezeru nema spasa.. a sudstvo je posebna priča.. u nedjelju sam izmedju Beške i Starčeva naišao na mrtvog krapa od nekih 12 kila... pluta u fazi raspadanja..  :diablo:

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #19 poslato: 23, 06, 2011, 13:18:22 posle podne »
Sale, par pitanja za tebe, ali i za sve koji znaju vise o tome..
Gledajuci slike i snimak ovog Commandera, vidim da je uvijek, prilikom glisiranja, jedno lice ispred kabine. To mi budi sumnju da se plovilo mozda cudno ponasa ako je cijela troclana posada u kabini, u zadnjem dijelu plovila, jer je logicno prednji dio plovila znatno laksi. Postoji li mogucnost da Commanderu zaista prednji dio "skace" malo zivlje prilikom glisiranja, pa makar preko sitnih talasa?

Oko jet motora me zanima stvar sto kazes da mu trava uopste ne smeta.. Nigdje ne vidjeh slike tog "usisnika" odozdo, ali ako moze da uvuce kamencice i mulj, moze i svakakvog drugog (ne)organskog smeca preko kojeg mi plovimo kroz plicake. Ono sto me zanima je, ako se propela vec zaglavi i zatrokira od takvog nekog materijala, kakav je postupak njenog ciscenja? Ne djeluje mi to bas jednostavno, obzirom da je ona sakrivena, a nama se obicno zuri u takvim situacijama. I zanima me da li sustinske razlike u performansama izmedju dvotaktnih i cetvorotaktnih motora ostaju nepromijenjene i u jet varijanti?

Unaprijed hvala :)

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #20 poslato: 23, 06, 2011, 15:03:15 posle podne »
A šta se dešava kad usis povuče travu,list lokvanja ili najlon kesu ?

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #21 poslato: 23, 06, 2011, 16:49:29 posle podne »
Na ovom policijskom Komanderu je kabina povučena dosta unazad. Pretpostavljam da je nezgodno istrimovati čamac, ako motor nema trim. Verovatno je tada zbog boljeg stabiliteta poželjno prebaciti deo težine napred.
Treba znati da je sam čamac dosta lagan za svoju veličinu, to je ipak rečni  ili jezerski čamac. Za neke ogromne talase nije pravljen.
Opet, ne verujem da na Skadru ima nešto mnogo većih talasa nego na Dunavu.

Što se Jet-pogona tiče, nemam veliko iskustvo iz prve ruke, ali usis ima mrežicu koja sprečava veće kamenčiće i slično da ulete u impeler.
Sve što može da prođe kroz mrežicu je u principu bezopasno.
Pretpostavljam da najlon kesa može da napravi problem ( lako rešiv), kada zatvori usis. Tada turbina ostane bez vode, a čamac bez potiska. Ali skineš kesu i teraš dalje!

Što se vrste motora tiče, tu nema razlike, ako hoćeš pravu snagu - mora dvotaktaš!  :taunt:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #22 poslato: 23, 06, 2011, 20:54:08 posle podne »
Da, mada nama u principu i ne treba neka ogromna snaga. Pogotovo ako se uzme u obzir da je takvo jedno plovilo dosta lagano. A i 99% krivolovaca ne koristi motor preko 40ks, dok nekih 90% koriste najvise do 15ks.
Ali prava prednost cetvorotaktnog, u nasem slucaju (osim potrosnje, koja je prioritet br 1 za nas menadzment), je sto je znatno tisi. Znam, kad smo prije 3 godine kupili ove Mercury 25ks, krivolovci su ludjeli od nas, jer smo im bukvalno dolazili do iza ledja, a da nas nisu mogli cuti od njihove pente. Kad ga upalis, samo cujes baloncice koji klokocu oko motora, a pod puni gas se samo cuje strujanje vazduha kroz koji se probijamo. Nocna mora za krivolovce.. ali isuvise se cesto koriste ti motori da bi trajali u takvom stanju...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #23 poslato: 23, 06, 2011, 21:49:10 posle podne »
Te Mercury pente bi gurale Commandera sasvim pristojno!
Ipak, naša policija koristi moderne dvotaktne Evinrude E-tec motore.
Snage imaju koliko hoćeš, a buka i potrošnja su na nivou najboljih četverotaktnih mašina.
Pritom zahtevaju mnogo manje održavanja, a izdržljivi su kao i stari Evinrude modeli.
Ako imate dobrog servisera za Evinrude ( pošto mi u Srbiji nemamo), to je verovatno najbolje rešenje za vaše potrebe!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #24 poslato: 23, 06, 2011, 22:23:57 posle podne »
Uf neznam odakle da krenem,,  :)  Merkuri se nije baš pokazao na ovom podneblju...Ove pente od lovočuvara su dosta izraubovane,ima i koje leže pokvarene...Prvi uvoznik koji se pojavio sa četvorotaktnim mašinama,sa pristojnom cijenom je Merkuri... e sad ovdašnji ribari (i krivolovci) su uglavnom vozili tomosove četvorke i kad se ukazala  prilika da po povoljnim cijenama dobiju moderne  i štedljive motore pazarili su uglavnom merkuri od 5 ks i poneki od 9,9 ks...ali ti moderni motori zahtijevaju i izvesno održavanje,aoni su navikli da voze tomose non stop pun gas a ovi novi  :nono: slično je i sa lovočuvarma... e sad se dost ljudi i vratilo na tomose ,ne zato što su bolji ,nego imaju vazdušno hladjenje i mogu po plićacima,travi  amerkuri začepi vodu travom i ojha...  :lula:  A što se tiče plovila mislim da je to perpetum mobile...  Ako oćeš da sječe talase onda mora v korito,al za plićake nije baš..e sad ravno korito ide za plićake al je slabiji na talasima koji na jezeru znaju da budu strašni...aj sad spoji to u jednom   ..teško   :superstition:

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #25 poslato: 23, 06, 2011, 22:55:44 posle podne »
Ma, jet varijanta je definitivno najbolje resenje za nase uslove. Samo je dilema da li cetvorotaktni ili dvotaktni...
I na ovakvo plovilo nista ne treba jace od 50KS, samo sto jet motori rade sa nekih 30% manje snage nego njihovi vrsnici u standardnoj varijanti, pa bi valjalo nesto malo jace..

A plovila, Njegose, nema preko ovoga. Ima pravo kolega forumas sto je gore iznio podatak: "Ipak je ono 1,8m siroko!" Bio bi to zmaj.. Inace, znas li sta ce ti najiskusniji lovocuvari, krivolovci, sverceri koji su milion puta preplovili to jezero reci? "Daj ti meni DOBAR limenjak i ne boj se za mene!"
Btw, nasa sadasnja plovila imaju duboko V korito, pa se opet grozno ponasaju na jacim talasima. Da li zbog toga sto nemaju duzine ili zato sto su sjednice isuvise visoko postavljene, pa je clanovima patrole uzasan osjecaj kada se barka probija kroz talase i zbog izrazene kobilice klati snazno lijevo-desno, ne znam.. ali ce biti da svi ti faktori zajedno cine da su plovila jednostavno uzas...

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #26 poslato: 23, 06, 2011, 23:02:16 posle podne »
Ma, jet varijanta je definitivno najbolje resenje za nase uslove. Samo je dilema da li cetvorotaktni ili dvotaktni...
I na ovakvo plovilo nista ne treba jace od 50KS, samo sto jet motori rade sa nekih 30% manje snage nego njihovi vrsnici u standardnoj varijanti, pa bi valjalo nesto malo jace..

A plovila, Njegose, nema preko ovoga. Ima pravo kolega forumas sto je gore iznio podatak: "Ipak je ono 1,8m siroko!" Bio bi to zmaj.. Inace, znas li sta ce ti najiskusniji lovocuvari, krivolovci, sverceri koji su milion puta preplovili to jezero reci? "Daj ti meni DOBAR limenjak i ne boj se za mene!"
Btw, nasa sadasnja plovila imaju duboko V korito, pa se opet grozno ponasaju na jacim talasima. Da li zbog toga sto nemaju duzine ili zato sto su sjednice isuvise visoko postavljene, pa je clanovima patrole uzasan osjecaj kada se barka probija kroz talase i zbog izrazene kobilice klati snazno lijevo-desno, ne znam.. ali ce biti da svi ti faktori zajedno cine da su plovila jednostavno uzas...
Dobro dodjosmo do zaključka da je jet pogon najbolji  i dvotaktni motor...tu se nameće Evinrude e-tec kao vrhunski motor! E sad on traži održavanje,,ko će to da SERVISIRA? U Crnoj Gori NIKO!

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #27 poslato: 23, 06, 2011, 23:05:50 posle podne »
Istina ziva! :D
Mada, svakako, koji god motor uzeo i koliko god ga odrzavao, on u nasoj sluzbi vise od 3-5 godina ne moze da izdrzi. ;)

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #28 poslato: 23, 06, 2011, 23:17:47 posle podne »
Istina ziva! :D
Mada, svakako, koji god motor uzeo i koliko god ga odrzavao, on u nasoj sluzbi vise od 3-5 godina ne moze da izdrzi. ;)
Pa tako je sa svim službenim vozilima a ti motori su za vas službena vozila... :slow_en: od mnogo očeva kilava djeca...voze ih više osoba svaki na svoj način.. dosta puta pun gas...i ne čuvaju se kao što bi svoja čuvali a treba jer oni čuvaju glavu na jezeru... e sad neznam koliko su sati dnevno u pogonu ti motori?Ja sam u junu jedno deset put špartao jezerom gliserom,od Plavnice do Ckla,Murića ,pa do Kamenika,Rijeke Crnojevića...nijesam vas primijetio...znam da je gorivo skupo ali...  :stop:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #29 poslato: 23, 06, 2011, 23:59:45 posle podne »
Mislim da će vam e-tec trajati malkice duže od 5 godina!
Ti motori su fabrički predviđeni da se servisiraju na svakih 300 sati (ili svake 3 godine).
To znači 3-5 servisa manje nego za neki 4t motor.

Uzgred, pa zar misliš da tvoje srpske kolege bolje čuvaju svoje službene motore?!
A beogradski serviser za Evinrude je ....... ma ne znam kako da opišem taj nivo "profesionalnosti" i "stručnosti" :diablo: :suicide:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"