Autor Tema: Skadarsko jezero - patrolni čamac  (Pročitano 13616 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Skadarsko jezero - patrolni čamac
« poslato: 18, 06, 2011, 11:31:29 pre podne »
U svom prvom javljanju sam vec rekao da sam nadzornik nacionalnog parka Skadarsko jezero. To znaci da je rijec o zastiti nacionalnog parka, a akcenat je na krivolovu, sto znaci mnogo vremena provedenog na vodi. Medjutim, kod nas nije slucaj kao u nekim srecnim zemljama, pa da se za svaku namjenu ima adekvatno plovilo, vec se stalno trazi neko univerzalno resenje, neko plovilo koje bi moglo da odgovori svim izazovima koje jezero namece, a to nije ni malo jednostavno. Stavise, opasno je! Opasno iz prostog razloga sto, recimo, plovilo kojim mozemo da uhvatimo krivolovca u plitkoj vodi, prepunoj lokvanja, tesko da moze garantovati neku sigurnost kad nas sa njim uhvati nevrijeme na otvorenoj vodi. Jare i pare ne moze...

No, da pocnemo sa specifikacijom:

1. Mali gaz - plovilo mora biti u stanju da se nosi sa plicom vodom, gdje je riba, pogotovo u vrijeme mrijesta, najugrozenija od krivolova agregatom i ostima. Takodje bi trebalo imati korito koje je sposobno za lako manevrisanje, tj. lake i ostre promjene pravca pri vecim brzinama.

2. Plovilo, obzirom da nece imati korito koje je namijenjeno za borbu sa talasima, morace da bude dovoljno dugacko da "jaše" po talasima, kao i da ima motor od nekih 50-ak ks, kako bi moglo brzo da se povuce.
Malo pojasnjenje zasto se radi i na otvorenoj vodi: u ljeto i na jesen, kada je skoro svaka obala zarasla lokvanjima i kasoranjom, za agregate i ošćare lov postaje gotovo nemoguca misija. Tada je skoro sva paznja uprta u krivolovce mrezama, koji zajedno (3-4 čuna), na otvorenoj vodi, ukoliko su dobro locirali jato, mogu za par sati da iscupaju tone ribe ogradjivanjem jata mrezama. Ali jezero ima jednu mnogo ruznu narav.. Za TREN zna tako jezivo da se promijeni vrijeme i da iz najvece bajke pomislite da ste se odjednom obreli na sred nekog okeana. Strahota! Za to je uglavnom najveci krivac tzv upor, juzni vjetar koji u doba ljeta i jeseni zna naglo da udari, a izgleda da se sa mora nekako "provuce" Bojanom i kad dodje medju nasa brda napravi haos po jezeru.

3. Pomocni motor - mnogo je razloga zasto je ova stvar korisna, a najvise upravo u primjeru iz prethodne stavke: kada pokusavate da pobjegnete od nevremena, najgore sto moze da vam se desi u tom trenu je - da se uhvatite u mrezu! Jos ako ste je uzduž pokupili, trauma! Klupko cvrsto stegnute i namotane mreze oko elise, sa sve plutnama. Vjetar i talasi sve vise divljaju, plovilo se slabo bori sa njima i puni se vode, a vama nema mrdanja dok ne oslobodite elisu. Tada, ukoliko niste predaleko od obale (a 20m tada moze biti jednako 20km ako nemate motor da vas iscupa), taj pomocni motor je spas! Btw, nasa sluzba nikad to nije praktikovala.. toliko o ozbiljnosti i profesionalnosti naseg menadzmenta...

4. Kabina - jeste da otezava poslove u nekim segmentima, ali je neophodna. Ljudi nemaju pojma kakva je zimska smjena na jezeru. Pogotovo zimska nocna smjena.. Ali kabina mora biti niska sto je moguce nize. To plovilo ce cesto morati da se provlaci kroz krosnje od vrba, a tu treba praviti sto manji otpor. Znaci, kabina za cetvoro, a ispred krme plovilo je otvoreno taman negdje za duzinu te jedne kabine.

5. Lokvanj i kasoranja - dva uzasa od biljki koje nam dusu izvadise. Koliko puta su samo spasile krivolovce... Jednostavno, motori manje snage se tesko snalaze sa ovim biljcicama, pogotovo cetvorotaktni, koji su nama bolji zbog ekonomicnosti i tišeg rada. Ono resenje sto je jedan lik izbacio na topiku gdje sam se predstavio ovom forumu je mnogo dobro. Ne mislim na howercraft, nego na one motore cudno polegnute osovine, sto piče po blatu i rastinju. Samo sto, koliko sam primijetio, upravlja se iskljucivo stojeci, a i tek bi se trebalo upoznati sa prednostima i manama takvog jednog motora.. Howercraft je san svih zaljubljenika u jezero i ima mnogo modernijih, savremenijih modela od onih sto su postavljeni na tom topicu. Kompaktniji, laksi za upravljanje i ljepsi za oko. Ali on ima jednu groznu manu kada je rijec o nacionalnim parkovima - previse bučan! Onaj propeler glavu otvara od buke, a pogotovo u pticjim rezervatima ne bi imali sto da trazimo sa tim...

Pa, napravite frankenstajna sad! ;)

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #1 poslato: 18, 06, 2011, 11:49:38 pre podne »
Ne treba ti Frankenštajn ( iako nije neka lepota). Vama treba ono što je kod nas poznato kao Commander!



Što se motora tiče, treba vam ovo:





Prednost je što se ovi sistemi prodaju u kit-formi, pa je moguće i vaše postojeće motore preraditi na ovaj pogon.
Više informacija ovde:
http://www.outboardjets.com/index.php

Ono što je najbitnije, ovo je realno najjeftinije rešenje, za koje ćete verovatno dobiti odobrenje.
Sva ova egzotična plovila koštaju mnogo više! Ako vam ne daju pare za pomoćne motore, teško da će se otvoriti za hoverkraft koji košta najmanje 100.000 evra!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #2 poslato: 18, 06, 2011, 12:13:31 posle podne »
Da znas da mi se svidja. Iako je samo za dvoje, koliko vidim, a i kabina bi mogla jos malko da se spusti, jer su ovdje sjednice, pretpostavljam, malo podignute.. Ali svidja mi se!  :good:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #3 poslato: 18, 06, 2011, 12:17:47 posle podne »
U pitanju je čamac našeg domaćeg proizvođača, "Tri princeze" iz Novog Sada.
To znači da možete da naručite čamce po svojoj specifikaciji.
Korito je takvo, kakvo jeste- a odlično je! Čak iznenađujuće dobro drži talase!

A kabinu možete raditi po želji, dužu, nižu, pomerenu napred......
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #4 poslato: 18, 06, 2011, 13:08:29 posle podne »
   :good: Ti komanderi su odlični ,ali za jezero,a za žarove  :nono: ...Komander bi bio jedan od rješenja za otvorenu vodu...  :stop:  Ali ima tu problem jer o nabavci ne odlučuju ljudi koji ih koriste nego uprava i političari koji pojma nemaju ni o čamcima ni o promjenjivoj ćudi jezera ... e sad i za plićake postoji rješenje,ali moraju da se ispune odredjeni uslovi....
 1.Da države stane iza lovočuvara,da se donese politička odluka ,da lovočuvari imaju stalnu asistenciju policije,da sudstvo procesuira te prijave...
 2.Da se kompletno rukovodstvo NP promijeni(i jedan dio lovočuvara)
 3.Da lovočuvari dobiju adekvatne plate...min 1500 eura
 4. da dobiju veća ovlašćenja,da budu naoružani
 5.da budu adekvatno nagradjeni ili kažnjeni za svoje činjenje ili nečinjenje
...
na jezeru se dešava da lovočuvar uhvati nekog u krivolovu,ovaj izvadi pištolj,i još mu prijeti da će mu doći kući da mu sve pobije ...i šta ovaj da radi..e tu država treba da pokaže svoju snagu...  :aikido:

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #5 poslato: 18, 06, 2011, 13:25:01 posle podne »
Nisam siguran da bi se pokazao lose za žarove. Ovo je ravno dno i sigurno ne bi bio gori od limenjaka, a pogotovo od ovih glavurdana sa dubokim V koritom, koje danas koristimo.



ovo je limenjak koji je kao patrolno plovilo prethodio ovim bijelim barčicama sa kojima se danas patimo.
Jedino me kod commanderovog korita plasi onaj valjkasti oblik na pocetku, sto trup time nije valjano "razveden", tako da bih morao prvo da ga vidim kako se ponasa.. A mi imamo jedno plovilo gotovo identicnog korita, ali je za potrebe strucne sluzbe i ihtiologa, samo sto je na njega penta 5 ks, tako da nemam pojma kakve su mu stvarne performanse...

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #6 poslato: 18, 06, 2011, 13:34:20 posle podne »
Comander ima korito plitko v tako da relativno ima jako mali gaz,a o stabilnosti i voznim karakteristika jos maltene nisam cuo losu rec o njemu jer ipak on ima sirinu od 1.8m


http://www.triprinceze.com/commanderpatrol/commander18_galerija.html

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #7 poslato: 18, 06, 2011, 15:21:50 posle podne »
Nisam siguran da bi se pokazao lose za žarove. Ovo je ravno dno i sigurno ne bi bio gori od limenjaka, a pogotovo od ovih glavurdana sa dubokim V koritom, koje danas koristimo.



ovo je limenjak koji je kao patrolno plovilo prethodio ovim bijelim barčicama sa kojima se danas patimo.
Jedino me kod commanderovog korita plasi onaj valjkasti oblik na pocetku, sto trup time nije valjano "razveden", tako da bih morao prvo da ga vidim kako se ponasa.. A mi imamo jedno plovilo gotovo identicnog korita, ali je za potrebe strucne sluzbe i ihtiologa, samo sto je na njega penta 5 ks, tako da nemam pojma kakve su mu stvarne performanse...
Za žarove i lokvanje i travu nevalja sigurno...ima jedan na Plavnicu sa Yamahom 25 ks leti,ali travase obmota oko čizme i aj zdravo... a za krivolovce iz plićaka netreba čamac,nego ga sa policijom čekate kod auta pa kad utovari stvari i ribu CAP!!  :police:   :aikido: svi oni dodju autom do vode pa onda u čunove...

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #8 poslato: 18, 06, 2011, 15:25:14 posle podne »
 A za te glavurdane (kvik silver sa merkury 25 ks 4t) se neko dobro ugradio pri nabavci..   :censored:

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #9 poslato: 18, 06, 2011, 15:25:54 posle podne »
a trave su muka za sve..
A to za krivolov se vidi da nisi u potpunosti upoznat :)
poenta je da iskusni krivolovci nikad ne iznose sredstva za krivolov na kopno, jer su se opekli tako nekoliko puta. Tako da ostavljaju to u nekim svojim stekovima po vrba i trscaka.. i vazda izlaze "cisti". Primorani smo da ih hvatamo na djelu...

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #10 poslato: 18, 06, 2011, 15:28:40 posle podne »
A za te glavurdane (kvik silver sa merkury 25 ks 4t) se neko dobro ugradio pri nabavci..   :censored:
to je svima nama jasno.. i ko i za koliko..

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #11 poslato: 18, 06, 2011, 15:38:32 posle podne »
A za te glavurdane (kvik silver sa merkury 25 ks 4t) se neko dobro ugradio pri nabavci..   :censored:
to je svima nama jasno.. i ko i za koliko..
ha ha ,toje ono svi znaju a niko ništa nezna... oni što su potpisivali ugovore.. navrati na kafu kad ideš na posao..svrati na pumpu SENIĆ PETROL i potraži NJegoša..   :drinks:

Van mreže rendžer

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #12 poslato: 18, 06, 2011, 15:41:01 posle podne »
vazi, tebra  :drinks:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #13 poslato: 20, 06, 2011, 07:55:42 pre podne »
Za žarove i lokvanje i travu nevalja sigurno...ima jedan na Plavnicu sa Yamahom 25 ks leti,ali travase obmota oko čizme i aj zdravo...


Kakve veze ima korito sa čizmom?!  To je do motora, a ne do korita.  Jet pogon ima zatvoreni impelerski sistem i trava mu ne smeta!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
« Odgovor #14 poslato: 20, 06, 2011, 08:52:23 pre podne »
a trave su muka za sve..
A to za krivolov se vidi da nisi u potpunosti upoznat :)
poenta je da iskusni krivolovci nikad ne iznose sredstva za krivolov na kopno, jer su se opekli tako nekoliko puta. Tako da ostavljaju to u nekim svojim stekovima po vrba i trscaka.. i vazda izlaze "cisti". Primorani smo da ih hvatamo na djelu...
Imaju oni ta mjesta gdje ostavljaju opremu ,vi to znate bolje ali tu ribu što izvade moraju da transportuju kolima ,kopnom..