Proteklih nekoliko godina Hrvatima je tesko pao veliki evopski uspeh Slovenaca , fabrike Seaway sa modelom Greenline 33 (brod je proglasen brodom godine na desetak najvecih sajmova nautike). Slovenci imaju odlicnu prodaju, preko 150kom u prve dve godine, i to i u Skandinavskim zemljama koje imaju, inace, najbolju proizvodnju slicnih plovila.
Ovo sto sada rade Hrvati je pokusaj da se dizajnerski i komercijalno dostignu susedi sa slicnom koncepcijom. Po u unutrasnjem rasporedu reklo bi se da ima oko 12m. To je uvideo i Greenliine 33, jer taj njihov model ima samo pramcanu kabinu iako je dugacak 10m i jedan motor sa osovinskim pogonom, pa uskoro izbacijuju Greenline 40 (poslednja slika dole) sa dve spavace kabine i dva kupatila i dva motora, kao sto to sada pokusavaju da upakuju Hrvati.
I Pantagana ce imati probnu seriju od dvadesetak komada po povoljnim cenama jer ce se tada testirati sve sto je uradjeno (Greeline 33 je imao preko 50 izmena na poslednji modelima u odnosu na prvu seriju). Prvobitna cena za G33 je bila oko 80.000e+pdv sa solidnom opremom i, trenutno, najboljim vanbrodsim motorom VW75ks, a sada je sa istom opremom oko 100.000e+pdv
Pantagana, po slikama, ce imati dva motora sa S ili Z pogonom, pa pretpostavljam da ce prvobitna cena biti oko 300.000e-400.000e, zavisno od opreme.
E, sada je to sve lepo tamo negde preko grane, ali kada ce neki od nasih proizvodjaca imati petlju da zapocne jedan takav projekat?