Autor Tema: farbanje broda...pre i posle  (Pročitano 35912 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #75 poslato: 26, 07, 2009, 11:42:33 pre podne »
Ovaj camac je mozda najbolji izbor od domacih polovnjaka. Inace mushu je imao ovakvu lepoticu i moze da ti kaze sve o njoj, camac NINA, a prodao je meni ispred nosa, a i pare sam pripremio, a zbog posla nisam mogao da dodjem ranije, jbm ti sljaku.  :suicide:
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #76 poslato: 26, 07, 2009, 20:11:59 posle podne »
Prodaje se sada jedan takav na berzi sajta "Na vodi", ako se ne varam...
Čija je to proizvodnja? Da li to neko još proizvodi?

http://www.navodi.com/Berza_006/083.html
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #77 poslato: 26, 07, 2009, 21:34:40 posle podne »
Prodaje se sada jedan takav na berzi sajta "Na vodi", ako se ne varam...
Čija je to proizvodnja? Da li to neko još proizvodi?

http://www.navodi.com/Berza_006/083.html

6 soma za staru plastiku i to sa Tomos 4, keep on dreaming, prosle godine bio 3.500 sa 50 HP Johnson i prikolicom, komandama, i svim djakonijama (ful fulova  :) ), a pre tri godine 1700e, ali samo plastika, stanje neznam.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #78 poslato: 26, 07, 2009, 22:46:40 posle podne »
Korito jako lici na Elen-ov rad.   Ja imam Elana T 495 glisersko korito sa maltene identicnim koritom,ta izlomljena njuska,pramac,kobilica,krmeni deo...maltene je identicno sve samo sto je ovo neko u nacrtu mako produzio za metar!!!
Ko god da ga lije uzeo je odlicno korito za uzor,stabilnost i plovnost mu je odlicna :good:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #79 poslato: 26, 07, 2009, 23:48:37 posle podne »
Darko, jeste slično korito, ali nisam siguran da je produžavani 495 u pitanju. Ovo je ipak 6,5m, malo mnogo za produžavanje, ali ne deluje mi da je širi.
Moguće je.. S obzirom da ih je više istih, rađeni su sa kalupom, bilo bi lepo saznati ko ima taj kalup...
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže shomi

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 235
  • Pol: Muškarac
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #80 poslato: 27, 07, 2009, 00:06:00 pre podne »
Vidim da sam Vam nedostajao, pa sam resio da se druzimo!

A čiji si ti mali?  :smile:
MPE

Van mreže shomi

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 235
  • Pol: Muškarac
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #81 poslato: 27, 07, 2009, 10:58:18 pre podne »
Nenen, citirao sam Milanblp, koji kaze Vidim da sam Vam nedostajao, pa sam resio da se druzimo!
pa reko 'el se znamo, il' cemo tek da se upoznajemo?  :smile:
MPE

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #82 poslato: 27, 07, 2009, 14:02:54 posle podne »
Nenen, citirao sam Milanblp, koji kaze Vidim da sam Vam nedostajao, pa sam resio da se druzimo!
pa reko 'el se znamo, il' cemo tek da se upoznajemo?  :smile:


 :good: :good: :yahoo: :yahoo:

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #83 poslato: 27, 07, 2009, 14:20:30 posle podne »
Taj camac je najverovatnije radjen u St.Banovcima.Firma koja se zvala BIČ (Batina industrija camaca) a nalazila se pored lovackog doma na uscu kanala u Dunav.Cika bata je davno preminuo a njegova supruga je jos par godina pravila iste posto su posedovali kalup.

Ljude znam privatno a pored tog kalupa imali su i dosta drugih.Sta su od tih kalupa prodali a sta ostavili ne znam ali znam da se ovaj camac proizvodio i u kracoj verziji.Inace jeste Elanov kalup.Proizvodnje na zalost vise nema ali je gospodja Ljilja napravila sebi jeden takav pre 2-3 godine.

Steta sto je ovo sve ugaseno jer su kvalitet i zavrsna onrada bili pojam za nase uslove.

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #84 poslato: 22, 01, 2014, 22:15:05 posle podne »
Pozdrav svima.
Napravicu malu digresiju i vratiti se na pocetak teme,na farbanje camca.Naime,uz pomoc prijatelja,brace,drugova,napravio sam metalni camac duzine 6 metara i,iz neznanja,a i neobavestenosti,ofarbao ga osnovnom,nitro bojom.Tako ce i docekati prolece,na suvom naravno,a onda farbanje.Svasta sam ovde procitao,katran epoks p.u....ovo ono...,ali ne nadjoh ovakav slucaj.Hteo bih da ga ofarbam tako da potraje zastita par godina,budzet nije neogranicen ali nije bas ni za farbu za tarabu.
Sta je po vama najbolje,a da ne podrazumeva struganje do lima jer to nemam ni vremena ni uslova da radim.
Mislio sam da opalim hempel osnovnu preko ove nitro,pa onda antialgin,naravno postujuci uputstvo o medjuslojevima itd.
Svaki savet je dobrodosao.
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #85 poslato: 22, 01, 2014, 23:03:13 posle podne »
Skini tu nitro farbu, šta god da mažeš preko nje i najboljeg kvaliteta ona će biti slaba karika, plus što se epoksi osnovni neće lepo vezati za nju pa ćeš samo baciti pare. Nitro osnovni nije nešto poznat po tome da drži ko lud, tj lako ćeš ga skinuti bilo hemiski bilo mehanički pa onda ispočetka kako treba. Usput pre nego što postaviš pitanje trebalo bi da se predstaviš  i kažeš koju o sebi - to je red i pravilo foruma

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #86 poslato: 09, 02, 2014, 16:20:30 posle podne »
Bas se ne radujem struganju farbe,ali sta je tu je.Ako se odlucim za hempel,koji bi bio redosled farbanja i u koliko slojeva cega podvodnog i nadvodnog dela?Radio bih sa epoksi osnovnom,pa preko epoksi katran.Da li ide neki prajmer ili medjupremaz izmefju katrana i antialgina?
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #87 poslato: 09, 02, 2014, 16:57:23 posle podne »
Odavno je na ovu temu pisano.

Pogledajte ovu temu: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/board,13.0.html .

A ako nemate vremena da sve pročitate, evo linka sa uputstvom u kojem ćete naći odgovore na vaša pitanja:
http://www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Hempel_Prirucnik.pdf

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #88 poslato: 09, 02, 2014, 18:44:26 posle podne »
Obrni orkeni,Zorka je narodna majka.Sta god se macka hempelom,ide 5 i vise slojeva puta evra jednako krefit na 7 godina za sest metra camca.Cekam lepo vreme i zorkin epoxy program ide na camac.
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: farbanje broda...pre i posle
« Odgovor #89 poslato: 09, 02, 2014, 19:05:03 posle podne »
Dosta je ljudi koji su skloni da apriori tvrde kako je Hempelova boja neuporedivo bolja od Zorkine.
Hempel boje su sigurno veoma kvalitetne. Rade se po licenci Jotuna, jednog od svetski priznatih proizvodjača brodskih boja.

Medjutim i Zorkine boje su kvalitetne ali marketinški daleko manje podržane. U samoj Zorki su pre par godina odlučili da za njih program "Maestral" nije od značaja i da u njega ne vredi da ulažu obzirom na relativno ograničeno tržište u Srbiji. Ništa se u tom delu nije promenilo ni nakon što je Zorka prešla u vlasništvo firme Tikkurila. Ipak, znam da u proizvodnji koriste vrlo kvalitetne sirovine. Njihov prajmer je takodje kvalitetan ali šteta je što u prodavnicama prodaju samo onaj crveni - postoji i prajmer žute boje koji se radi samo za potrebe industrijske zaštite od korozije.

U poslednje dve, tri godine dosta ljudi u Beogradu i okolini za zaštitu čamaca koristili su boje proizvedene u Pituri.
Pitura je firma koja je medju najboljim proizvodjačima boja za zaštitu od korozije i takodje poseduju kvalitet. Možda bi neko ko je do sada koristio ove boje moga da napiše nešto o svojim zapažanjima i iskustvima. Ove boje možete kupiti kod našeg prijatelja Buse, na keju, kod zemunske pijace.

Postoje i druge boje iz uvoza ali one su obično dosta skuplje.

Dakle, izbor postoji ali osim boje morate ipak da uložite i dosta truda.

Metalnu površinu treba očistiti od stare boje i korozije. Sve to treba premazati prajmerom, pa onda osnovnom bojom. Na deo koji je u vodi nanosi se katran, a na deo iznad vode nanosi se završna boja. Na deo koji je uronjen u vodu, na kraju treba naneti i takozvani antialgin.

Za se boje važi isto pravilo: uvek je bolje jedan sloj više nego jedan manje. A izmedju slojeva obavezno je šmirglanje, otprašivanje i ponovo nanošenje boje. Treba voditi računa i o vremenu sušenja svakog nanetog sloja.
Postoje boje koje idu mokro na mokro ali obično se dozvoli boji da se osuši i da "veže". Medjutim, ako se osuši više nego što treba, onda sledeći sloj neće dobro da "legne".
Boje mogu biti epoksidne ili poliuretanske (nitro boju zaboravite - posebno za spoljnu površinu korita; u cilju ušteda neki ljudi je koriste na unutrašnjim površinama).

Sve u svemu, ima tu mnogo posla i mnogo rada. Ako niste vešti sami, onda je bolje da to prepustite nekom ko ima iskustva.