Ovo nije deplasmanac, vec poludeplasmanac. Ako je tacno sto konstruktor prica, ima odlicne plovne karakteristike i za plovidbu brzinom 15 kt, tj 27 km/h je potrebno 25HP, dok je za istu brzinu firmiranog katamarana iste tezine, ali sa Al pontonima potrebno 50HP. Ovde se ne sme dodavati treci "log ili ponton" jer ce to direktno ugroziti plovne karakteristike tj. doci ce do prevelikog otpora usled zakrcenja tunela.
Ja trenutno planiram izradu makete 1:10 gde cu se igrati sa dodatnom tezinom i rasporedom iste, a u smislu lepseg dizajna kabine i ostava.
PS. Cisto sa dodam i ono sto sam istrazio u medjuvremenu, a to je da bi prekrajanje ovog poludeplasmanskog u planing trup omogicilo vecu brzinu, ali znacajno vecu potrosnju u svim segmentima do 20 kt (36 km/h). Za brzine do 10 kt bilo bi dobro preraditi trup u deplasmanski, potrosnja goriva bi bila znacajno manja od sadasnjeg poludeplasmanca u tom opsegu, a bilo bi vise mesta za ostave.
Ako nekoga interesuje ta spora varijanta moze da pogleda i Pimi pontone,
www.pimi.co.rs. Po mom misljenu oni mogu da sluze samo za plutajuce objekte jer su im plovne karakteristike katastrofalne. Nemaju kobilicu, deflektore, stabilizatore, a kljunovi kako ih oni zovu prave veliki otpor. Nisam siguran ni u otpornost na izvijanje pri vecem opterecenju. Ali za male brzine, motore male snage i mala opterecenja cenim da mogu da traju.