E, ovako treba... > Izbor elise i pogona

Proracun potrebne snage na vratilu elise

(1/2) > >>

Barba:
E pa da pocnemo.

U linku ispod je dat tekst o proracunu potrebne snage na vratilu elise koja ce obezbediti postojecem plovilu da se krece odredjenom brzinom.
Proracuni se baziraju na karakteristikama korita cije podatke bi trebalo da nam obezbedi proizvodjac korita, a mozemo ih i eksperimentalno odrediti. Nakon toga je dat nacin odabira elise tj. izracunavanje potrebnog diametra i koraka.

Svi podaci su pokupljeni iz knjiga navedenih na zadnjoj strani.

ladjaVlajko:
Барба, имењаче ... ово је дивна иницијатива.

 :good:

Само једна мала допуна ... код графика за "Crouch's Planning Speed" - на X-оси треба да се налази однос депласмана и снаге (либри по коњској снази), а и вредности су мало другачије. Прилажем алтернативну (или оригиналну) слику.

Barba:
Hvala na ispravci, ubacio sam ispravnu sliku. Ranije dat grafik odnosio se na camac sa vec utvrdjenim deplasmanom, pa je to moglo da dovede do zabune.

Bilo bi dobro da sve  greske koje nadjete u dokumentima postujete u temu, a ja cu dokumente redovno azurirati u uvodnom postu, ubacio sam verziju i datum u heder dokumenta.

Pozdrav,

mossi:
C-ROUCH Konstanta za: (što brži brod veća konstanta, 150 - 230)

150 - average runabouts, cruisers, passenger vessels
190 - high speed runabouts, very light high-speed cruisers
210 - race boat types
220 - three-point hydroplanes, stepped hydroplanes
230 - racing power catamarans and sea sleds

Ili za vaš postojeći brod:

C = Vk * SQRT(DISP/SHP)

Vk = Speed in knots - Brzina u čvorovima km/h / 1,85
C = Constant based on the type of vessel - C konstanta
Disp = Displacements in pounds - Ukupna težina plovila u funtama kg / 0,454
SHP = Shaft Horsepower - Snaga na propeleru kw ili hp ???

Barba:
@Dule

Konverzija mera moze da se uradi bez problema. Ali mozda je bolje da se ostavi u imperijanim jedinicama jer se one uglavnom koriste u svetu, pa ako nadjes neke eksperimentalne podatke koje je neko radio za brod slican tvom, moraces da ih konvertujes ponovo, da bi mogao da ih primenis.

@mossi

Formula koju si dao je ustvari obrnuta formula za izracunavanje snage (SHP). Posto je Krocova konstanta konstantna, mogli bi smo za poznatu SHP, brzinu i deplasman da je odredimo, a kako bi je primenili za izracunavanje potrebne snage za vecu brzinu. Naravno to je onda eksperimentalno odredjivanje.

 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju