Autor Tema: Evinrude, ali ne obican  (Pročitano 40611 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #45 poslato: 20, 05, 2011, 09:05:59 pre podne »
Dule ako može snimak i GPS da vidimo koliko ide?

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #46 poslato: 20, 05, 2011, 09:52:00 pre podne »
Utisci sa plovidbe: kako sam vec osetio snagu elektromotora na Duletovom brodu, opravdano ocekivani...camac odlicno plovi, pri manevrisanju neverovatan potisak, nema brujanja, dima, mirisa goriva, vibracija...jedino veoma tih zvuk rada el. motora i sum vode oko korita...u razgovoru sa Nikolom saznao sam da je malo potrebno da izglisira, samo treba odgovarajuca elisa inace je na samoj granici...nazalost, elisa koja je potrebna za to, ne moze da se uklopi u prostor na nozi vanbrodskog motora...

Zakljucak: definitivno pogon koji ce oterati dosadasnje konvecionalne pogone iz upotrebe i baciti ih u staro gvozdje...kako je ova home made varijanta pokazala ovakve rezultate, i da je sasvim moguce zameniti SUS motor elektro pogonom sa cak vecim komforom plovidbe a za relativno male pare, mogu da zamislim samo sta ce dalji indstrijski razvoj pogona u ovom pravcu doneti nauticarima pa i u veoma bliskoj buducnosti...ne mogu a da se ne setim svih onih skeptika iz perioda kada je Dule rekao da ce da izbaci dizele i ugradi neke tamo elektro motore

Ima slika ali,  kao i svaka, moja zena je slikala, sunce, reku, cerku, sve samo ne camac...:)
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #47 poslato: 20, 05, 2011, 10:49:43 pre podne »
Znači za taj motor treba noga od većeg motora. Da ja pravim tako nešto užeo bi staru yamahu 115 ili čak nešto veće. Dule je ima kao pomoćni  :)

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #48 poslato: 20, 05, 2011, 11:39:27 pre podne »
Samo da dodam da pogon slican ovom, ali brendiran, kosta oko 7000$.

@Vuk

Pristup ti je pogresan, elisa se bira na osnovu camca za odgovarajuci motor, ali prvenstveno na osnovu plovnih karakteristika camca i zeljene brzine, pa se to onda kombinuje sa redukcijom za odredjeni motor. Ako tako ne radis tumaraces kao slepac u mraku, dok ne ubodes neku prihvatljivu kombinaciju, ali ona sigurno nece biti idealna, osim ako imas mnooogo srece pa ubodes.

Upravo je u tome stos sa elektromotorima, bira se optimalna elisa, ali prema camcu i motoru, a zbog malog broja obrtaja motora (2200-2700) redukcija se ne preporucuje. I tu je velika prednost elektromotora, jer SUS na 5000 obrtaja koji daje istu snagu kao EM, ima duplo manji moment pa ne moze da vrti elisu, zato se uvodi redukcija.

Fabricki vanbrodski motor vec ima definisanu redukciju, koja ti samo stvara probleme. Zbog toga Dule i Nikola ne mogu da postignu vecu brzinu, jer im se ionako mali broj obrtaja dodatno redukuje, pa je potrebna elisa mnogo velikog precnika koju ne mogu montiraju. Ovo je pretpostavka, jer zbog zakrcenja mostova nisam mogao da vidim sta su uradili.

Takodje, fabricki vanbrodski motor ima neki pretpostavljeni deplasman camca koji ce terati, pa je na osnovu toga instalirana elisa, sto se verovatno ne gadja sa realnim potrebama camca. Ako se optimizuje elisa, i vanbrodski motor od 10HP ce terati ovaj camac istom brzinom na maksimalnom gasu, ali zbog mnogo veceg pada momenta na manjem broju obrtaja ce biti prakticno neupotrebljiv. To znaci da nam je na manjem gasu potreban SUS vece snage (~20HP) da bi mogli da ubrzamo za neko normalno vreme. Na to se misli, kada se pominje onaj magicni odnos snage SUS-a i EM od 1:3. 

 
 
« Poslednja izmena: 20, 05, 2011, 12:18:07 posle podne Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #49 poslato: 21, 05, 2011, 10:10:44 pre podne »
E pa zato sam ja rekao da treba noga od većeg motora zbog veće elise, očigledno da postojeću vrti lagano. Ako Duletove vrti bez redukcije logično je da može vrteti još veću elisu od postijeće  sa redukcijom 2:1, ne znam da li bi i koliko uticalo na brzinu i potrošnju struje ali sigurno može. Ako se radi na novo ništa neće više koštati uzeti veći motor. Stoji to da u oba sličaja elisa ima iste obrtaje zbog redukcije ali treba pokušati.
Dule šta znači kada Nikola kaže da ima prelaz izmedju 70 i 150A?


Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #50 poslato: 21, 05, 2011, 12:12:59 posle podne »
Na trimaranu je i SUS od 10 hp.
Pa nije baš kao što barba kaže... ne može da postigne ni pola brzine koju elektromotor postiže sa samo 70a potrošnje ili oko 3 kw.

Pa Dule, pa upravo sam to i rekao. Samo ovde uvodis dodatni problem sto na tom SUS-u od 10HP nemas odgovarajucu elisu, pa je brzina manja.

Takodje, fabricki vanbrodski motor ima neki pretpostavljeni deplasman camca koji ce terati, pa je na osnovu toga instalirana elisa, sto se verovatno ne gadja sa realnim potrebama camca. Ako se optimizuje elisa, i vanbrodski motor od 10HP ce terati ovaj camac istom brzinom na maksimalnom gasu, ali zbog mnogo veceg pada momenta na manjem broju obrtaja ce biti prakticno neupotrebljiv. To znaci da nam je na manjem gasu potreban SUS vece snage (~20HP) da bi mogli da ubrzamo za neko normalno vreme. Na to se misli, kada se pominje onaj magicni odnos snage SUS-a i EM od 1:3. 

Ako na taj SUS od 10 HP postavis odgovarajucu elisu dobices mnogo bolje rezultate, ali ni blizu performansi sa EM, jer taj SUS nece imati snage da ubrza, mozda ce i uspeti da ubrza ali ce mu trebati 20 minuta. Ali ako trimaran povucete Azimutom od 15 km/h, startujete SUS i date pun gas, kada otkacite trimaran, SUS ce ga terati tom brzinom. Tu je EM nenadmasiv, zato tramvaj neferma Nemanjinu, a dizeli vriste od muke.

Vidimo se danas.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #51 poslato: 21, 05, 2011, 18:33:41 posle podne »
Bejah na brodicu do 17:30...Bar bese lepo vreme...

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #52 poslato: 21, 05, 2011, 19:00:19 posle podne »
Pa što tako, kako ide sa EM?

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #53 poslato: 21, 05, 2011, 19:04:29 posle podne »
Pa što tako, kako ide sa EM?
Juce videh,ide skroz ok,nisam zapitkivao za detalje,priznajem-dopalo mi se.
Danas Duleta nije bilo u dogovorenih 17...

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #54 poslato: 21, 05, 2011, 20:03:53 posle podne »
Evo ja sam se sada vratio sa prve elektro plovidbe. Sta da vam kazem, meni je osecaj nekako cudan. Nisam jedrio, pa nisam znao kako je ploviti u tisini. Sto se buke tice, prisutno je samo neiritantno zujanje elektromotora ili masinskog sklopa u nozi i sum vode nalik zuborenju. Pored samog motora moze vrlo tiho da se razgovara i sve deluje nekako neobicno. Krecete se, ali valjda zbog tisine imate utisak kao da plutate. Nikola i Dule su lepo spakovali baterije u sanduk klupe na sredistu camca i cak i u ovoj nezavrsenoj fazi sve izgleda poprilicno uredno.
Nikolina autonomija je od 2 do 5 sati u zavisnosti od brzine plovidbe. Lepo i jeftino. Po pristajanju samo je ubo kabl u steker. Nema kanti sa benzinom, dvotaktola, presipanja, prosipanja, cimanja kanapa dok ne upali, buke, dreke, samo sssssssssssssssssssssssssssssss



     
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #55 poslato: 21, 05, 2011, 20:18:16 posle podne »
Snimao sam telefonom, pa buka deluje mnogo veca nego sto jeste zbog vetra.

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #56 poslato: 21, 05, 2011, 20:40:50 posle podne »
Ipak je bilo voznje?
Krivo mi je sto sam otisao,obaveze zvale....

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #57 poslato: 21, 05, 2011, 20:53:51 posle podne »
Barba kako ti se čini da li bi moga veća elisa, oseti li je?

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #58 poslato: 21, 05, 2011, 22:57:57 posle podne »
Pa nisam puno pricao sa Nikolom o samom camcu, ali ja imam osecaj da je elisa na maksimumu pitch-a. Po mom misljenju moze brze, mozda cak i 50%, jer Nikola kaze da je camac tezak oko 1.5 tona. Ne znam koja je elisa postavljena, ali ja bih probao sa 14x13 ili alternativom 13x15.

Inace nakon ugradnje baterija, Nikola kaze da su teske 500kg i sa ugradjenim generatorom (ne znam njegovu tezinu), moj GPS je pokazao sledece rezultate:

Sava uzvodno:

6 km/h pri opterecenju od 140A
3 km/h pri opterecenju od 60A

SAVA nizvodno:

10 km/h pri opterecenju od 140A
6 km/h pri opterecenju od 60A

Prosecno izadje 8 km/h, a kako kaze teorija Dave Gerr-a, za ovaj tip camca moglo bi do 12 km/h po mirnoj stajacoj vodi za klasican deplasmanac tezine 2 tone.
 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #59 poslato: 22, 05, 2011, 11:46:25 pre podne »
Dule, koja elisa je na tom motoru?
Ja imam rezervnu 14x13, od mog Evinrudea. Ako vam zatreba za probu....
Ne znam da li odgovaraju?!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"