Pa to je brate nekako normalno. Ovde zabunu unosi regulacija i kombinatorika sa elisama, tezinom camca i brzinom, kao i to sto se EM i ceo sistem elektro pogona posmatra jednako. Marke, ako dobro shvatam ti pricas samo o EM i to sto si pisao je meni kao laiku nekako normalno. EM generise izvesnu energiju potrebnu za pokretanje vratila izvesnom brzinom. Ako smanjis brzinu obrtanja vratila smanjenjem napona i Fq, normalno je da i potrosnja pada. Ako opteretis vratilo EM bice potrebno vise energije za njegovo pokretanje, a EM je generise povlacenjem vise struje.
Snaga na vratilu EM = Moment X ugaona brzina - srazmerna potrosnji
Ta snaga se prenosi na elisu uz odredjene gubitke, a elisa generise potisnu silu opet uz odredjene gubitke.
Snaga potrebna za kretanje broda = sila X brzina broda = (masa broda X ubrzanje + otpor trupa) X brzina broda
I sad kad u to kretanje snage tj. transformaciju energije, dodas razlicite mase camaca, elise, prenose i razlicit OTPOR kretanju trupa, dodjes do toga da sama brzina kretanja camaca u odnosu na masu nije nikakav relevantan podatak.