Autor Tema: Evinrude, ali ne obican  (Pročitano 18848 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 582
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #30 poslato: 03, 05, 2011, 13:53:29 posle podne »
Ne treba lupati glavu oko toga koji pogon ima veci ucinak i gde se sve pojavljuju gubici. Poenta ove price je niska cena voznje koja je svakako u krist el. motora. 100 din za trimaran od 1t na relaciji 50 km je smesno. Pa ja sam sa mojim camcem i 4 coveka sa 50 ks presao 58 km sa 18 lit benzina, to je oko 2160 din + ulje. Jeste da sam isao 35 km/h ali se ne bi bunio da sam isao 10 km/h i potrosio 100 din. za isti put.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #31 poslato: 03, 05, 2011, 14:38:53 posle podne »
Ne treba lupati glavu oko toga koji pogon ima veci ucinak i gde se sve pojavljuju gubici. Poenta ove price je niska cena voznje...

Druze, gubici su upravo poenta cele price o el. pogonu. Sto su manji gubici to je veca autonomija ili manji trosak za baterije. Ovaj pogon ne moze da se uporedi sa tvojim jer bi ti za 50 km trebalo 5 sati, a tu autonomiju nemas. Citava se prica vrti oko toga. Da li baterije stuces za sat ili za 3-4 sata, pa cekas 2 dana da ih solarni paneli napune. E sad, mozes ti i da ugradis generator, pa da punis baterije dok plovis, ali to je opet potrosnja benzina, buka...   

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1127
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #32 poslato: 03, 05, 2011, 16:56:47 posle podne »
Na osovinski vod se moze staviti veca elisa sa mnogo vecim potiskom na malom broju obrtaja. Elektromotor na malom broju obrtaja ima istu snagu kao i na velikom ali i trosi vise nego duplo struju.
Osim toga svaka redukcija trosi i do 30 posto snage motora.
  Par zamerki na ovo zapazanje. :smile:

Potrosnja elektromotora nije zavisna od broja obrtaja vec od opterecenja.

Bez opterecenja ubrzace vec na malom naponu do brzine kad se trenje u lezajevima otpor vazduha itd ne pocnu da izazivaju mali pad napona u motoru a tad mu i brzina malo opadne  pa se tako odrzava ta granicna brzina.
Drugi slucaj je da ubrza do tacke kad se dostigne maximalni magnetni fluks i motor ne moze vis eda ubrza. Tad se pocne grejati i karakterisitike se menjaju pa brzina ostane na toj maksimalnoj.

Kod opterecenog motora u radnom opsegu brzina se povecava dok se struja koju pri tom naponu povuce ne izjednaci sa otporom koji pruza opterecenje.
Istu ce struju da vuce isti motor na istom naponu kad se vrti 1000 obrtaja i kad se vrti 100 obrtaja ako mu je u na 100 obrtaja opterecenje 10 puta vece. Tako je dok je u radnom rezimu.  Kad je zakocen motor vuce svoj maksimum struje i radi kao transformator sa sekundarom u kratkom spoju. Tada mu se karakteristike naglo menjaju i pregoreva.

Ne oduzima svaki prenos 30 % snage neki uzimaju samo 1-5% kad je jednostruka redukcija. :good:
Da nije tako ko bi pokrenuo bicikl sa duplim prenosom na pedalama i na tocku. To mu dodje 60% gubitka.       :drinks:
« Poslednja izmena: 04, 05, 2011, 01:35:13 pre podne marke »
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1127
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #33 poslato: 04, 05, 2011, 01:30:26 pre podne »
Uopste, ali uopste se ne radi o brodovima i tonama vec o tome da motor ne vuce vecu struju pri malom broju obrtaja. Normalno je da ako je opterecenje isto vuce manje jer to znaci da radi na nizem naponu (ili nebi ni imao manji broj obrtaja). Uopste ne ulazim u to sta pogoni 10 tona ili 1 tonu. Ako zelite da motor ide sporije smanjite mu napon i on ide sporije.  drugi nacin sa pulsnim regulatorima je da se smanji frekvencija. U oba slucaja manje trosi na manje obrtaja nego na vise. Druga stvar je brzina broda koja zavisi od drugih stvari otpora, koraka elise itd. Za motor je to samo opterecenje - otpor okretanju koji mora da savlada. 
 
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1127
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #34 poslato: 04, 05, 2011, 01:47:19 pre podne »
Dule evo nadjoh i da si sam napisao da na malom broju obrtaja elektromotor trosi manje.

SUS na malom broju obrtaja nema dovoljan obrtni momenat, jedva da ima snage da pokreće svoj sklop. A elektromotor daje skoro pun obrtni momenat. Uz malu potrošnju struje.
Marke

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #35 poslato: 04, 05, 2011, 03:27:50 pre podne »
Pa to je brate nekako normalno. Ovde zabunu unosi regulacija i kombinatorika sa elisama, tezinom camca i brzinom, kao i to sto se EM i ceo sistem elektro pogona posmatra jednako. Marke, ako dobro shvatam ti pricas samo o EM i to sto si pisao je meni kao laiku nekako normalno. EM generise izvesnu energiju potrebnu za pokretanje vratila izvesnom brzinom. Ako smanjis brzinu obrtanja vratila smanjenjem napona i Fq, normalno je da i potrosnja pada. Ako opteretis vratilo EM bice potrebno vise energije za njegovo pokretanje, a EM je generise povlacenjem vise struje.

Snaga na vratilu EM = Moment X ugaona brzina - srazmerna potrosnji

Ta snaga se prenosi na elisu uz odredjene gubitke, a elisa generise potisnu silu opet uz odredjene gubitke.

Snaga potrebna za kretanje broda = sila X brzina broda = (masa broda X ubrzanje + otpor trupa) X brzina broda

I sad kad u to kretanje snage tj. transformaciju energije, dodas razlicite mase camaca, elise, prenose i razlicit OTPOR kretanju trupa, dodjes do toga da sama brzina kretanja camaca u odnosu na masu nije nikakav relevantan podatak.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1127
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #36 poslato: 04, 05, 2011, 10:41:20 pre podne »
Upravo tako nisam govorio o sistemu gde je ugradjen nego o elektromotoru kao spravi.

Pozdrav.
Marke

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1697
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #37 poslato: 04, 05, 2011, 10:47:39 pre podne »

        Pazljivo pratim uopste sve u vezi elektromotora,kao pogonskog agregata na brodu.
Nekako imam utisak da se par stvari debelo zaobilazi.Prvo regulacija broja okretaja mo-
tora (to je kompleksan problem za sebe), i drugo hladjenje motora.
        Ajde malo vise napisite o tome.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #38 poslato: 04, 05, 2011, 15:05:44 posle podne »
adresa za sva pitanja i nedoumice je http://www.planetsolar.org/
mozda ti strucnjaci znaju kao i sta  treba  :lol:
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 252
  • Pol: Muškarac
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS-249
  • Marina: GOGA
  • Veličina: 7,6 m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #39 poslato: 04, 05, 2011, 20:59:13 posle podne »
@ Dule - Evo Vam jedna interesantna adresa http://www.myquietboat.be/home_en.php . Ja sam kod njih kupio moj Torqeedo motor i ljudi su jako ljubazni pa ako Vas nesto interesuje slobodno ih pitajte.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #40 poslato: 16, 05, 2011, 21:18:31 posle podne »
BRAVOOOOOO  :good: :good: :good:

Steta sto nisam blizi a cetvrtak radni dan......... :superstition:

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 971
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #41 poslato: 16, 05, 2011, 21:34:10 posle podne »
Mislim da cu stici...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #42 poslato: 19, 05, 2011, 00:39:53 pre podne »
Jel ovo aktuelno za sutra?
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #43 poslato: 19, 05, 2011, 10:15:38 pre podne »
jel aktuelno za danas? ako jeste dule javljaj mi na mob odo do grada

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #44 poslato: 19, 05, 2011, 18:22:51 posle podne »
jbg, ja krenuo oko 4, kazu ljudi idi busom brze ces stici, stigao do hajata u 5:10, i vratio se. Nadam ce da ce biti nekih snimaka.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.