Autor Tema: Evinrude, ali ne obican  (Pročitano 18088 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #15 poslato: 02, 05, 2011, 21:42:05 posle podne »
Iko, dobro razmisljas, ali je problem pronaci odgovarajuce zupcanike da prenos bude 1:1. Znaci treba da budu oba zupcanika sa istim brojem zuba (precnikom), sto sad dovodi u pitanje da li je moguce smestiti ih takve u kuciste. Da li ima mesta za oba zupcanika iste velicine. Jos bolje bi bilo kada bi moglo da se prenos ubrza, pa bi broj obrtaja el. motora od 2200 na osovini (elisi) skocio na 4400 (5500) sa prenosom 1:2 (1:2,5). El. motor ne bi gubio moment sila jer ima vise nego dovoljno rezerve snage i obrtnog momenta.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #16 poslato: 02, 05, 2011, 21:44:28 posle podne »
.......
 Interesuje me samo , dal je bolje koristiti dubokopraznece akumulatore ( zelatinske) zbog boljeg iskorishcenja snage? Oni su dosta skuplji

Naravno, iskljucivo dubokopraznece, jer je njihova iskoristivost 95% a obicnih (starterskih) akumulatora je 20%. :good:

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 853
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #17 poslato: 02, 05, 2011, 21:50:05 posle podne »
Postoji josh jedno reshenje koje je primenio moj prijatelj. On je umesto "čizme" vanbrodskog motora upotrebio reduktor sa odnosom 1:2 na koga na izlaznu osovinu mashinski nabacio elisu a na gornju  osovinu postavio elektromotor. Jedino je imao malo zezanja oko mehanizma za telefleks.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1907
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #18 poslato: 02, 05, 2011, 22:21:48 posle podne »
Moje razmišljanje je išlo u pravcu , sposobnosti manevrisanja, gde sistemi  u vidu Z noge ili čizme imaju prednost u odnosu na pero kormila.Kad plovilo ima samoprazneći kokpit i prostor ispod patosa onda je vrlo prihvatljivo izvesti osovinski vod.Za pasaru bi mislim bilo prihvatljivije rešenje pogona na zrcalu, dal čizma , reduktor il bilo koja varijanta koja nebi zauzimala kokpit.
Baba Hajduk iz Novog sada ima sistem Z noge koju je pravio sam još davnih sedamdesetih, koja nema nijedan zupčanik već je prenos izvršio galovim lancima i lančanicima, i noga funkcioniše besprekorno i dan danas.E sad da su potrebne usluge mašinskih radionica za izradu odgovarajućih zupčanika , jesu.
Očigledno je da mogućnosti postoje , i to u većem broju nego sa Sus motorima.
Čekamo da Dule razradi sistem pa ćemo da maznemo patent ko kinezi i japanci posle drugog svetskog rata.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #19 poslato: 02, 05, 2011, 22:27:03 posle podne »
........
Čekamo da Dule razradi sistem pa ćemo da maznemo patent ko kinezi i japanci posle drugog svetskog rata.

Samo se nadaj... :on_the_quiet:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1907
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #20 poslato: 02, 05, 2011, 22:43:25 posle podne »
Dali se i potenciometri koriste sa viljuškara ili se mogu i neki drugi koristiti. I koji džojstik si upotrebio

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 580
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #21 poslato: 02, 05, 2011, 23:06:36 posle podne »
Vidim da se nude i trofazni asinhroni motori za ugradnju na plovila. Kakva je situacija sa njima?

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #22 poslato: 02, 05, 2011, 23:34:22 posle podne »
Ljudi, nemojte da pretpostavljate, sve vec detaljno razradjeno i opisano u zasebnoj temi jos dok je Dule eksperimentisao, a potom potvrdio u praksi.

Motor od X KW ne moze biti zamenjen nikakvim motorom manje snage, pa ni elektromotorom, a da se pri tom performanse sistema ne pogorsaju. Mora se promeniti ceo sistem. Citava prica svodi se na ogromne gubitke sistema sa SUS motorom upravo zbog prenosa, zupcanika, lancanika, vratila. Elektromotor manje snage od SUS-a ima smisla samo ako se ti gubitci minimalizuju u meri te razlike u snazi. Zato je najbolje resenje da se direktno na vratilo elektromotora nakaci elisa. Svaki zupcanik ili lancanik odredjene mase guta energiju potrebnu za njegovo pokretanje. Zato Dule i planira osovinski vod.

Ovaj primer budzevine u principu nema nikakvog smisla gledano sa stanovista energije. Cak trosi znacajno vise nego da se umesto ovog EM ugradio SUS od 7.5KW, naravno ako uzmemo u obzir i to odakle struja dolazi i po kojoj energetskoj ceni - troskovi proizvodnje, gubci i sl. Ova budzevina ima smisla samo zato sto je kod nas struja jeftina, a benzin skup, pa ako dodamo i to da je manji porez, itekako ima ekonomskog osnova za pojedinca. Inace pravilno instaliran EM od 7.5KW bi trebalo da parira SUS-u od 25HP, a tesko da je u ovom slucaju tako.



Energetski gledano ovo je bacanje mnogo vece kolicine energije nego kod klasicnog vanbrodskog motora. Ali to je globali planetarni pogled, za sta nas bas boli uvce. To je vec problem svetske vrhuske koja je konacno resila da sjebe arape, pa nam sada kao vrhunac tehnologije nude elektricne automobile, kakve su amateri u ovoj zemlji pravili jos pre 30 godina.
« Poslednja izmena: 03, 05, 2011, 00:46:13 pre podne Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #23 poslato: 02, 05, 2011, 23:53:02 posle podne »
samo da dodam ....

3 x 120watti solarni paneli daju oko 21Ah na sat... sto ce reci da za puno punjenje baterija od 350Ah treba oko dva dana....

znaci za dodatnih 1000 evra nema vise ni onih 100 dinara a ni potrebe za strujom na marini ..... e jednio sto ovi paneli zauzimaju oko 3 kvadratna metra ..

znaci moze se otici sa ovim pogonom od visnjice do Belegisa pecati dva dana i zatim se vratiti bez dopune....

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #24 poslato: 03, 05, 2011, 00:10:13 pre podne »
E to je ono sto je itekako interesantno. Kap da li si siguran u te cifre, koji je vek tih panela. Time se za 2000e dobije pravilno kostruisan sistem koji radi na suncevu svetlost i nema nikakvih troskova sem amortizacije.  :tenk:
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #25 poslato: 03, 05, 2011, 00:13:52 pre podne »
prilicno sam siguran jer prodajem te panele ....

cena je 3 evra po wattu, a garancija 25 godina na 80% snage ...



imas ovde karakteristike :


http://www.mojaladja.com/solar.htm

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #26 poslato: 03, 05, 2011, 09:05:15 pre podne »
Može da se napravi krov sa solarnim panelima od 18 kvadrata. Koliko je to kw?  Kap?

sa trenutnim razvojem celija (na trzistu) 18kvadrata daje 2,16 Kw


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #27 poslato: 03, 05, 2011, 10:45:43 pre podne »
Može da se napravi krov sa solarnim panelima od 18 kvadrata. Koliko je to kw?  Kap?

sa trenutnim razvojem celija (na trzistu) 18kvadrata daje 2,16 Kw

Iiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa :yahoo:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #28 poslato: 03, 05, 2011, 11:15:16 pre podne »
skoro pa direktno da se pusti na el motor...


moram da priznam da je zoranova prica o plastici i osvinskom vodu , i duletova varijanta sa el motorm jako zanimljiva .... mozda jedrilica dobija el pogon ..

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 909
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #29 poslato: 03, 05, 2011, 13:40:40 posle podne »
Dule ja sam pricao o energetskim gubicima kod ovakvog tipa instalacije el. pogona u smislu da je direktna veza elise na vratilo EM neuporedivo bolja varijanta i da se ugradnja osovinskog voda itekako isplati sa tacke gledista autonomije plovila, jer se struja ne trosi na pokretanje masivnih masinskih sklopova.

Poredjenje sa SUS mogu da se rade, ali bi trebalo koristiti iste parametre. Vi ste ogranicili potrosnju na 2.5 KW, a to bi da je uradjeno kako treba (naravno komplikovanije i znacajno skuplje) dalo iste rezultate kao SUS od ~10HP na maksimalnom gasu sa High Thrust redukcijom, a to svakako nije kao 25HP u leru.

Po proracunima koje sam ja iskopao za pasaru je dovoljan EM od 4KW, naravno ako se i elisa instalira po preporukama, jer je to pandam HT SUS-u od ~15HP. EM od 7.5 KW ce dati jos bolje rezultate. Idealno resenje posto pricamo o opsegu malih brzina.   
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.