Autor Tema: Evinrude, ali ne obican  (Pročitano 40619 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Dule

  • Gost
Evinrude, ali ne obican
« poslato: 01, 05, 2011, 22:12:24 posle podne »
Na prvi pogled... stari motor, veliki potrosac

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #1 poslato: 01, 05, 2011, 23:08:28 posle podne »
Grunfovi ce spasiti svet.


Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #2 poslato: 01, 05, 2011, 23:45:09 posle podne »
Koliki je motor mislim koje snage i kako mu menjas obrtaje

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #3 poslato: 02, 05, 2011, 08:16:15 pre podne »
 :good: Moje misljenje vec znas !!!  :yahoo: :good:

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #4 poslato: 02, 05, 2011, 08:25:13 pre podne »
E svaka vam čast ljudi!Zorter je dobio domaći zadatak   :dance1: od čega je motor?..

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #5 poslato: 02, 05, 2011, 08:55:47 pre podne »
Dule a za koje vreme napunis baterije

Van mreže APCA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #6 poslato: 02, 05, 2011, 09:08:43 pre podne »
Dule, pozdravi Nidzu. Stizem najkasnije 10. maja (polecem sutra ujutro ali bice nekoliko zadrzavanja , Singapur, Cirih...)

Donosim neke sveza resenja za lagane kompozitne konstrukcije brodskih trupova koje su idealne za elektro pogon, gde je tezina i plovnost jako bitna. Znam da ce Nidza da se jezi jer je on metalac ljuti (mentalac) ali gvojzije je popularno kod nas samo zbog ukorenjenih navika i lenjosti da malo prosetamo mozak.

Sve cu vam nacrtati noktom na stolnjaku u kafani.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #7 poslato: 02, 05, 2011, 09:41:21 pre podne »
Ma to je fantasticno resenje. Plovis u tisini, prakticno jedris bez jedara i ne treba ti vetar. Naravno sve pada u vodu ako nemas pristup EPS-u sa vode. 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #8 poslato: 02, 05, 2011, 10:07:06 pre podne »
Sva sreća pa je neko izmislio produžne kablove! :good:

Dule, koliko se ja razumem u pecanje, pasara baš i nije pogodna za razvijanje većih brzina! :taunt:
Možda je neki tiger shark ili titel 9 bolje rešenje. Jeste da je teže uraditi osovinski vod, ali elektromotoru barem ne smeta nijedan nagib.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #9 poslato: 02, 05, 2011, 10:48:55 pre podne »

                    Svaka cast Dule.

                   Inace ugradnja osovinskog voda na plasticnom
         camcu je vrlo jednostavna,a i brza.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #10 poslato: 02, 05, 2011, 14:45:42 posle podne »
Maksimalni broj obrtaja 2200 i to je razlog zašto ne može da glisira. Noga na koju je stavljen je pravljena za motor od 6-7000 obrtaja. Ali sada Nikola stavlja teretnu elisu i plovilo će dobiti na brzini.

Mislim da treba zameniti postojecu sa brzom elisom ali sa jaceg motora.
Nema sanse da se dobije na brzini sa sporijom elisom jer teretne elise imaju manji korak a vecu povrsinu peraja da guraju vise vode.
Ako se vec ne moze dobiti na broju obrtaja onda treba probati sa brzom elisom ciji je korak veci pa ce pri malom broju obrtaja ici brze (kroz vodu).
A da bi dobili i na potisku onda koristiti takodje brze elise( zbog malog broja obrtaja) ali za jaci motor jer one imaju vecu povrsinu peraja da prenesu vecu snagu.

 
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #11 poslato: 02, 05, 2011, 15:12:44 posle podne »
Maksimalni broj obrtaja 2200 i to je razlog zašto ne može da glisira. Noga na koju je stavljen je pravljena za motor od 6-7000 obrtaja. Ali sada Nikola stavlja teretnu elisu i plovilo će dobiti na brzini.

Mislim da treba zameniti postojecu sa brzom elisom ali sa jaceg motora.
Nema sanse da se dobije na brzini sa sporijom elisom jer teretne elise imaju manji korak a vecu povrsinu peraja da guraju vise vode.
Ako se vec ne moze dobiti na broju obrtaja onda treba probati sa brzom elisom ciji je korak veci pa ce pri malom broju obrtaja ici brze (kroz vodu).
A da bi dobili i na potisku onda koristiti takodje brze elise( zbog malog broja obrtaja) ali za jaci motor jer one imaju vecu povrsinu peraja da prenesu vecu snagu.

Uz verovatnu preradu sredisneg dela (caure) koja "naseda" na osovinu... :download: :heat:

Bilo da je na nutove ili sa Shtift-om.

Inace se slazem sa marketom, da se teretnom elisom ne moze dobiti na brzini. :good:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #12 poslato: 02, 05, 2011, 20:52:57 posle podne »
Dule zbog čega bi osovinski vod na pasari imao prednost u odnosu na prikazani sistem sa čizmom nekog VB
Dali bi razlika u ta dva sistema bila značajnija,što se tiče gubitka snage na recimo čizmi.
Pojasni malo tu razliku.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #13 poslato: 02, 05, 2011, 21:23:18 posle podne »
U zavisnosti od odnosa tanjirasto konusnih zupčanika u redukciji , moguće je povećati snagu,na uštrb smanjenog broja obrtaja.
Na osovinskom vodu broj obrtaja vratila bi bio isti kao i broj obrtaja osovine motora.
Kada bi se u čizmi izvršile izmene zupčanika takođe bi moglo da se dođe do odnosa 1-1.Ako je broj obrtaja pomenutog motora 2200 sa tom čizmom imaš umanjenje broja obrtaja na osovini elise pa ispada da ona sa tim motorom nemože da dobije više od, recimo, 300-400 obrtaja.Ako bi se u čizmi promenio odnos zupčanika moglo bi se dobiti da se osovina elise vrti isto koliko i osovina motora.
Sigurno da je to komplikovanije od ugradnje osovinskog voda ali lično nisam ljubitelj osovinskog voda, koji neminovno zauzima prostor u kokpitu , ili traži podizanje nivoa patosa ako ide ispod.
E sad, dal dobro razmišljam , nemam pojma, al vidi se da razmišljam

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Evinrude, ali ne obican
« Odgovor #14 poslato: 02, 05, 2011, 21:41:41 posle podne »
Ja vec vidim na mom Vagabundu ovakvo rešenje. Imam samoprazneci kokpit i ispo njega prostora da ugradim shta hocesh i baterije i motor, osovinski, sve.... Dule, koliko koshta ovaj viljushkarski motor i paket baterija od 350 ah, mada se moze uzeti i 10 komada novih od po 35 Ah i povezati u paralelu. U toj varijanti Varta silver koja je dosta laksha od klasichnih je oko 4000 din, znachi baterija 400 eura. Interesuje me samo , dal je bolje koristiti dubokopraznece akumulatore ( zelatinske) zbog boljeg iskorishcenja snage? Oni su dosta skuplji
Zvoni, kucanje ne radi!