Autor Tema: Johnson 30 2t  (Pročitano 26878 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #60 poslato: 14, 06, 2011, 13:05:43 posle podne »
Malo doda na pedale :dance1:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #61 poslato: 14, 06, 2011, 14:16:10 posle podne »
E moj Barba, tebi je crk'o kalkulator!  :lol:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #62 poslato: 14, 06, 2011, 15:06:29 posle podne »
Kako si izracunao da korak 13 uopste moze da postigne brzinu 48km/h na 5500RPM motora?

Sa korakom 13, brzina od 48 km/h moze da se postigne samo u slucaju broja obrataja od 7000 RPM.

Računao sam ponovo u 2 različita kalkulatora, 48 Km/h je čak niža vrednost. Naveo sam je jer je i praktično potvrđena.

Maksimalna teoretska brzina za elisu sa korakom 13 je čak 31,49 Mph ili  cca 50,4Km/h
U kalkulaciju ulazi  motor sa prenosom 2.15 koji vrti na 5500 rpm.
Ako u kalkulaciju dodaš i 10 % slipa, uobičajenog za gliserske trupove, dolazimo do brzine od 28,63 Mph ili 45,8 Km/h

E sad, ako uzmemo baš ovaj čamac u idealnim okolnostima ( čamac , motor, minimalno opterećenje = 530kg), dolazimo do
toga da je kalkulisani slip 14%, a max. brzina sa kalkulisanom elisom od 10.77x13.15 dostiže 29,51 Mph ili 47,2Km/h.

Sa ranije kalkulisanom težinom od 740kg, dolazimo do 24,98Mph ili 39,96Km/h, s tim da motor neće postići celih 5500 rpm, već oko 4800-5000.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #63 poslato: 14, 06, 2011, 16:14:00 posle podne »
Sale NB
Tvoja prica ima logike,a prakticna iskustva mnogo znace,ako mogu da pomognem: sa Yamahom 25,2t smo testirali aluminijumski camac koji sam pravio,propeler je bio 9.9x10,5.Camac 7x2m,tezina 350kg+motor 50kg,nas trojica 300 kg,nesto opreme 100kg=800kg,a brzina 38 km/h.
Probao sam ga i sa Yamahom15ks 4t,ali ne znam koji bese propeler,brzina je bila oko 30km/h.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #64 poslato: 14, 06, 2011, 19:38:37 posle podne »
@SaleNB

To sam i mislio.

Ne postoji uobicajena vrednost klizanja za trup. Klizanje elise je karakteristika elise i zavisi od uzduzne brzine.
Izracunava se po empirijskom obrascu K=1.4/V^0.57 i za ovaj opseg brzina se krece od 21-28%.
To je opet idealno proklizavanje, ne uzima u obzir pogresan raspored tezine na camcu, alge na trupu i elisi, talase itd, sto samo poveceava klizanje. Laicko objasnjenje imas ovde http://www.marinemechanic.com/New-Folder2/propslip-link.html
 

Idealna brzina se racuna po sledecoj formuli, to je ako bi se elisa kretala kroz cvrst materijal, ne kroz fluid:

RPM x korak x 1/prenosni odnos x 60 (konverzija u sate) x 1/12 (konverzija u stope) * 0.3048/1000 (konverzija u kilometre)

Dobija se 50.681 km/h. Tu treba da oduzmes klizanje i da obrtaje motora spustis na 80% kako ne bi prevrteo motor, ali to ne moras, ako te nije briga za motor, to je nesto kao stepen sigurnosti ili rezerva snage za pogon dodatnih agregata na camcu. Kad to uradis dobijas idealnu brzinu za taj motor od 17-22 cvora, sto ti dodje oko 32-40 km/h. 32 na 80%RPM, 40 na 100% RPM. Nikako nemozes da ides brze sa korakom 13, a da pri tome ne prevrtis motor. Zato mislim da si ti terao daleko preko preporucenog maksimalnog RPM motora.

Ili je to ili si se kretao nizvodno i malo dodao ili si uspeo da klizanje ostecenjem elise svedes na 7%, a onda ti savetujem da napravis model i patentiras elisu.

@kemppi

Ista prica, prevrteli ste motor. To je mali korak za taj deplasman i motor ima viska snage, pa ide u overspeed. Kao auto u prvoj ili drugoj brzini.   

@srsa

Sad sam se setio jos necega, nije ti Uglljesa dzaba preporucio elisu sa korakom manjim za 4 inca. Postoji odokativna metoda da je 1 inc koraka pandam 500 RPM. A to je bas ono sto tebi fali. Meni licno je neverovatno da taj motor ne moze da izgura bar 4500 RPM sa korakom 15 na camcu od 750 kg, kako tvrdite.
« Poslednja izmena: 14, 06, 2011, 22:20:40 posle podne Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #65 poslato: 14, 06, 2011, 23:02:25 posle podne »
Na kraju dana, sve te formule možeš mačku o rep okačiti!

Ne postoji ništa bolje od ličnog iskustva.
Evo vam malo matematike:

Gliser, 3,7m dužine, deplasman 500 kg, motor Johnson 25, elisa 10x13 prenos 2.15, max rpm 5.500.
V-max 47km/h nizvodno, 42Km/h uzvodno. Isti čamac sa 150 kg manje- ista brzina!

Gliser 5 metara, deplasman 750kg, isti motor, brzina uzvodno preko 30km/h, a nizvodno 36Km/h
Gde je tu ta matematika?!

Kemppi je sa elisom 10,5 postizao 38km/h, zašto ti 48km/h sa elisom 13 deluje neverovatno!?
Motor ne može da prevrti, ne za više od 200-300 obrtaja, barem ne sa ispravnim gorivom, i da posle toga ostane upotrebljiv.
Inače, 1 inč na koraku smanjuje odnosno povećava obrtaje za 200-250, a ne za 500! Inače bi ovaj motor sa najsporijom elisom koja je predviđena za njega (10x5), vrtio na 8.500 obrtaja!!!

Za kraj:
Gliser 5 metara, deplasman 750kg, isti prenos, ista elisa (ali bukvalno), pritom je motor jači za 5ks!
V-max: 19km/h nizvodno, 15Km/h uzvodno!!! Čamac ne glisira!
Korito je celo i oprano prošle nedelje, nema ničeg što ukazuje na kvar ili loš rad motora.

Ajd' sad izračunaj! Meni nije jasno!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #66 poslato: 14, 06, 2011, 23:16:59 posle podne »
Mozda je zbog stabiliteta korito napunjeno betonom.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #67 poslato: 14, 06, 2011, 23:19:14 posle podne »
Sale ili nije isti motor, tj nešto ne fercera ili je korito teže.  :scare: :new_russian:
E sad šta je... Djavo bi ga znao.

Matematike je dobra, ali plovnost korita iz samogradnje je lutrija.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #68 poslato: 14, 06, 2011, 23:21:48 posle podne »
motor se itekako moze prevrtiti preko granicnih vrijednosti....camac al 5 metara tezina samnom oko 250 kg, motor selva 30 ks.....13 picha elisa i izvrti se u 6700 okretaja sto je 1200 vise od 5500  sta pise u prospektu, postignuta brzina nizvodno 54 km/h mjeserno gps-om i obrtomjer spojen na motor

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #69 poslato: 14, 06, 2011, 23:27:43 posle podne »
To je baš ekstremno! Većina motora može da izvrti više, ali ne baš toliko.
Voleo bih da spojim obrtaljku na mog starog Johnsona, pa da vidimo koliko stvarno vrti!
Nažalost, više nije u mom vlasništvu!

Jesi li siguran da si dobio tačna merenja na obrtaljci?
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #70 poslato: 14, 06, 2011, 23:43:42 posle podne »
nazalost jesam....taj podatak je bio i nama sokantan...ali zasaravio sam vijak da ne moze gas do kraja , da ne ide preko 5000 dok ne nabavim novu elisu ili dok ne promjenim camac....

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #71 poslato: 14, 06, 2011, 23:47:53 posle podne »
Za gliser od 3.7m duzine sam siguran da ide u overspid ako sa korakom 13 ide 45km/h u proseku uzvodno-nizvodno.

Gliser od 5 metara se krece brzinom od 33 km/h, a to je ~brzina koju sam izracunao za srsin camac, a iste ste mi ulazne podatke dali.

Kempi je isao 38, moguce nizvodno, ajd da kazemo prosecno 36. Verujem da je motor terao u overspid na recimo 6000.

Sto se srsinog camca tice, tu nesto sa ulaznim podacima nije u redu. Ili je deplasman veci, ili je korito losih karakteristika tj. Krocova konstanta je 100 - 120, sto je katastrofa i to onda definitivno nije korito kao tvoje, ili motor ne daje dovoljnu snagu ili je opet ispod rezima. Recimo na 4000 RPM. Tu treceg matori nema. Trebao si da probas srsin camac sa tvojim motorom, bar da motor eliminisemo kao problem.
Jel ste probali da nekog stavite na pramac, da mu pomognete da najasi pramcani talas?

Sto se tice ove promene RPM u zavisnosti od koraka, ja sam to nasao u knjigama i preporukama, moguce je i da ta promena nije konstantna za razlicite vrednosti koraka. To ne znam, ali mi je interesantno sto mu je Ugljesa rekao bas to sto se slaze sa preporukama koje sam ja nasao. Ali cini mi se da se radi za promene od 2.5 inca koraka u oblasti maksimuma, nisam siguran, morao bih da proverim. Stos je tu sto se snaga na elisi deli na silu i brzinu, pa sto je vise sile za veci camac to je manje brzine. Zato sa elisom od 10x5 motor nece u overspid ako je camac dovoljno tezak, ako nije otici ce. Inace proizvodjaci uglavnom daju maksimalni opseg od 5000-6000 sa karakteristikom na 5500. Hrvati su na T18 na onim maestralima uvek stavljali brzinsku elisu, ali ne zbog brzine, vec zbog sprecavanja overspida. Imas to na njihovim sajtovima i forumima detaljno objasnjeno.

Ja sam sa pretpostavljenim Krocom od 140, sto je u principu minimum za gliserska korita, izracunao da mora da postigne  32 km/h (pri tom sam racunao da je 900kg, a ne 750), a sto tvoj camac i postize (33 u proseku). Razumes, ne moguce je da ista korita, isti deplasman, ista elisa i jaci motor daju slabije rezultate. 

E jbg, bas mi je krivo. Jednostavno nema smisla da se stavlja precnik 9, a sumnjam da ce da zivne i sa 10x11. Ajd matori probajte ga jos jednom, ali sa tvojim motorom iil probaj njegov motor na tvom camcu. Rekao bih da je tu problem, jer i dalje ne verujem da 30HP ne moze da vrti 10x15 na 5500 na deplasmanu od 750 kg.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #72 poslato: 15, 06, 2011, 00:03:00 pre podne »
moja iskustva su sasvim drukcija, tesko ce 30 ks s tom elisom izvrtiti  tih 5500 na toj kilazi

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #73 poslato: 15, 06, 2011, 00:08:32 pre podne »
Nakon današnje vožnje, nisam baš siguran u sve te naše proračune.
Jedina razlika između tvojih i mojih proračuna je u konstanti- ja sam uzimao 160.

Čamac je definitivno sličan kao moj, istih dimenzija, što se kvaliteta izrade i ostalog tiče, pre bih rekao da je lakši, a ne teži od mog čamca!
Ono što me najviše iznenadilo, motor po zvuku ulazi u sasvim pristojne obrtaje i svejedno ne može da izglisira!
Ponaša se kao neki polu-deplasmanac!?! Nemoguće da elisa toliko proklizava!

Inače, i Marina i Srsa sa svojih 127 kila su bili napred, nažalost nije pomoglo. Probao sam i 3 položaja trima, davao sam gas direktno na karbu, za slučaj da sajle ne povlače dovoljno, vožen bez i sa kape, za slučaj da nema dovoljno vazduha....
Sve što znam sam probao i proverio ( a taj motor stvarno poznajem), tiho i ravnomerno radi, lepo poteže i ne dimi, ne duva nigde.... Izgleda i radi 3 puta bolje od mog starog Johnsona- samo što ne ide!

Johnson više nije moj, i ovo što sam "posudio" elisu je malo previše, tako da takav test ja ne mogu sprovesti- a rado bih!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #74 poslato: 15, 06, 2011, 00:16:57 pre podne »
Moj isti Elan kako je odredjeno vreme stojao pod vodom je toliko vode popio toliko se ona pur pena izmedju dva korita toliko napila vode da se prikolica uvijala od tezine camca,da nije mozda tako povecan deplasman pa to pravi probleme??